Amortizeri za Citrače

Cutac

Prèkaroš
Na osnovu te logike bi trebao napraviti ATEST kotača jer trenutno nemam OE felge kako zimske gume držim na drugim felgama (gume su istih dimenzija).
Šta je najbolje, ovo je istina. Meni je više ljudi koji rade u STP reklo da bi se baš po hardkor pravilima trebalo jer rijetko, ali ipak, osiguravajuće kuće u nesreći znaju raditi stranje oko toga.

Ali za amortizere mislim da ne bi trebao, uvijek možeš reći da si ih farbao u žutu boju jer ti je fora.
Nego, kakvi su B6 na C2?

P.S. ispitivači su vrlo često ****e, čak i zavidni na "sportskim" autima jer njih pogotovo jebu. Ista osoba (ja) dolazi sa istim inox sustavom (Lastovčić) na tehnički sa dva različita auta (c4 i C4 VTS). Na c4 ni trepnuli, na VTS me jebu za atest, šta je to rađeno, šta je to glasno, a auspuh rađen po tvorničkoj specifikaciji, identičan originalnom (osim vizualno lonci)...
Tako da, većina jedva čeka neki fora auto da ga a) stisnu, b) nađu najmanju sitnicu i jebu.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Šta je najbolje, ovo je istina. Meni je više ljudi koji rade u STP reklo da bi se baš po hardkor pravilima trebalo jer rijetko, ali ipak, osiguravajuće kuće u nesreći znaju raditi stranje oko toga.

Ali za amortizere mislim da ne bi trebao, uvijek možeš reći da si ih farbao u žutu boju jer ti je fora.
Nego, kakvi su B6 na C2?

P.S. ispitivači su vrlo često ****e, čak i zavidni na "sportskim" autima jer njih pogotovo jebu. Ista osoba (ja) dolazi sa istim inox sustavom (Lastovčić) na tehnički sa dva različita auta (c4 i C4 VTS). Na c4 ni trepnuli, na VTS me jebu za atest, šta je to rađeno, šta je to glasno, a auspuh rađen po tvorničkoj specifikaciji, identičan originalnom (osim vizualno lonci)...
Tako da, većina jedva čeka neki fora auto da ga a) stisnu, b) nađu najmanju sitnicu i jebu.
Nisu na C2 nego na 208 , iskreno odnos cijene i razlike u vožnji nije odgovarajući , vjerojatno s KYB (jeftiniji) ne bi bilo razlike , osim što su B6 mekši.
Ovo s auspuhom je za mene novo , da li je možda bučniji ? To očekuje i mene jednog dana mada je na C2 Inox od početka pa možda preživi koje
desetljeće :)
 

Cutac

Prèkaroš
iskreno odnos cijene i razlike u vožnji nije odgovarajući , vjerojatno s KYB (jeftiniji) ne bi bilo razlike , osim što su B6 mekši.
Vidiš, ovo nisam očekivao baš. Što si imao prije B6?
Ovo s auspuhom je za mene novo , da li je možda bučniji ?
Nije, mjerio sam. Ali je i dalje zamjetno glasan, glasniji je od prosječnog auta jer je ipak sportski model i to ih valjda triggera da seru.

Istinabog, zna pucati iz njega kad završe turiranje za eko test, ali to je do (originalne) mape koja hladi ventile pa se benzin pali u auspuhu.

na C2 Inox od početka pa možda preživi koje
desetljeće :)
Original? Moj original je isto bio inox (Citroen, imao i chevrone na loncima), ali je izdržao, koliko, 15 godina valjda. 14, ne znam. Trunuo je na spoju lonca i cijevi i nakon par varenja više nije bilo vajde.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Vidiš, ovo nisam očekivao baš. Što si imao prije B6?
Mislim da su TSW jer su sve oznake strunule .
Nije, mjerio sam. Ali je i dalje zamjetno glasan, glasniji je od prosječnog auta jer je ipak sportski model i to ih valjda triggera da seru.

Istinabog, zna pucati iz njega kad završe turiranje za eko test, ali to je do (originalne) mape koja hladi ventile pa se benzin pali u auspuhu.
To je definitivan trigger , na C2 zvuk auspuha u leru je skoro nečujan ali negdje oko 4K krene s pucketanjem što djeluje motivirajuće,
najvjerojatnije neću moći naći odgovarajuću zamjenu pa C2 ne vozim kada zasole ceste

Original? Moj original je isto bio inox (Citroen, imao i chevrone na loncima), ali je izdržao, koliko, 15 godina valjda. 14, ne znam. Trunuo je na spoju lonca i cijevi i nakon par varenja više nije bilo vajde.
Originalni lonac :) sjećam se da je u zadnjoj verziji (2008/2009) C2 VTS bio s čitavim SuperSprint ispuhom od izlazne grane do lonca.
Na 208 je standardni lonac s kromiranim nastavkom (nastavcima) sada izgleda lošije nego lonac na C2 koji je stariji puno desetljeće.
J.... tako ide evolucija
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Back to amortizeri…
Pojasnite mi kao potpunom neznalici: Bilstein B4 su tvrdi ili mekši od B6?
Zamijenio bih originalne Sachs na svom DS5 (147.000), a želim udobnu i tihu vožnju (stabilnost se podrazumijeva). Dakle ništa sportska ili agresivna vožnja, nego penzionerski i dosadno, ali udobno.
Koji amortizeri su mi najbolji za to?
 
Posljednje uređivanje:

Colnago

Active member
Donator foruma
Back to amortizeri…
Pojasnite mi kao potpunom neznalici: Bilstein B4 su tvrdi ili mekši od B6?
Zamijenio bih originalne Sachs na svom DS5 (147.000), a želim udobnu i tihu vožnju (stabilnost se podrazumijeva). Dakle ništa sportska ili agresivna vožnja, nego penzionerski i dosadno, ali udobno.
Koji amortizeri su mi najbolji za to?
B4 su Bilstein Original equipment (tako ih Bilstein pozicionira) znači jednaki originalnoj ugradnji , B6 su isto to ali su nešto tvrđi jer kao prelaze na
"sportski" osjećaj. B4S više ne postoje a bili su povoljnija varijanta .
Kod mene su originalno bili ili Sachs ili TRW (nažalost nisam uspio odgonetnuti) i skoro da nema razlike u udobnosti originala sa B6 ali ukoliko
gledam price/performance tada je B4 u velikoj prednost - nemam iskustva s njima nego pretpostavljam.
Plus B4 su crne boje pa na tehničkom ne izazivaju pažnju.
Većina postova na webu uspoređuje KYB i Bilstein s naglaskom da su Bilstein značajno udobniji i trajniji .
 

Cutac

Prèkaroš
B6 je monotube, B4 je twin tube. Monotube je bolji po svemu. Udobniji, precizniji, nema mjehurića u ulju, teže se pregriju.
B6 je po apsolutno svemu bolji, ali je i skuplji.

B6 je generalno najbolje što se može kupiti za auto i ako se može priuštiti, nema apsolutno niti najmanjeg razloga da ih se ne uzme. Ajde ovo za kretene ispitivače, ali za to poneseš stari amortizer i nalupaš ga :D
 

Cutac

Prèkaroš
Jesu li onda i originalni Sachs twin tube?
Vrlo vjerojatno da jesu.

Pretpostavljam da bi novi B4, unatoč tome što su twin tube, radili bolje nego ovi koji su prešli skoro već 150 tkm...
Nije twin tube loš, ali je monotube dosta bolji. B4 su također izvrsni amortizeri, nema greške s njima.
To je kao da usporediš obični iPhone sa Pro modelom.

EDIT: Sad sam vidio tvoju sliku, monotube amortizeri uglavnom (ako ne i uvijek) imaju cijev malo manjeg promjera nego kućište, a twin tube imaju dosta veliku razliku promjera.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Vrlo vjerojatno da jesu.


Nije twin tube loš, ali je monotube dosta bolji. B4 su također izvrsni amortizeri, nema greške s njima.
To je kao da usporediš obični iPhone sa Pro modelom.

EDIT: Sad sam vidio tvoju sliku, monotube amortizeri uglavnom (ako ne i uvijek) imaju cijev malo manjeg promjera nego kućište, a twin tube imaju dosta veliku razliku promjera.
Ovo je dobro tehnički objašnjeno za obične ljude (u koje se usuđujem ubrajati) - dopuna je samo da na monotube nema stopera na štangi (cijevi) jer
je ugrađen u donjem dijelu (barem je tako s B6)
 

Mirage

Well-known member
Malo sam pisao i svojoj temi kako vi definirate tj osjetite sa su amortizeri ošli. Znam mekoća i plivanje recimo meni lupaju sva 4 amortizera i rekao bi da je auto postao tvrđi uvijek je bio tvrd ali sad je još tvrđi.
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Malo sam pisao i svojoj temi kako vi definirate tj osjetite sa su amortizeri ošli. Znam mekoća i plivanje recimo meni lupaju sva 4 amortizera i rekao bi da je auto postao tvrđi uvijek je bio tvrd ali sad je još tvrđi.
Moje iskustvo je slijedeće:
Auto je postajao sve tvrđi, udarci glasniji i pojava škripanja prilikom prelaska ležečih ili prilikom kretanja. Prvo sam zamjenio ležajeve amortizera pretpostavljam da su otišli zbog amortizera .
Prilikom zamjene je ustanovljeno sa su amortizeri potpuno otvrdnuli a jedan je pomalo puštao ulje.
Amortizeri su vraćeni jer nisam mogao pronaći OE (originalne koji se više ne proizvode).
Tako se vozilo nekih mjesec dana kada su ugrađeni zamjenski i osjećaj za volanom je postao "pravi".
Dotada sam vjerovao da amortizeri sa godinama samo postanu mekši a simptomi su se auto počinje ljuljati prilikom kočenja ili
cesta u zavojima postane s krivim nagibom.
Očito su moguće obje varijante ili da otvrdne ili da omekša preko neke normalne granice, s time da se to događa pomalo tokom vremena
te se teško prepozna (nešto kao svakodnevno jutarnje ogledalo pa je godinama sve isto :)).
 

Mirage

Well-known member
Moje iskustvo je slijedeće:
Auto je postajao sve tvrđi, udarci glasniji i pojava škripanja prilikom prelaska ležečih ili prilikom kretanja. Prvo sam zamjenio ležajeve amortizera pretpostavljam da su otišli zbog amortizera .
Prilikom zamjene je ustanovljeno sa su amortizeri potpuno otvrdnuli a jedan je pomalo puštao ulje.
Amortizeri su vraćeni jer nisam mogao pronaći OE (originalne koji se više ne proizvode).
Tako se vozilo nekih mjesec dana kada su ugrađeni zamjenski i osjećaj za volanom je postao "pravi".
Dotada sam vjerovao da amortizeri sa godinama samo postanu mekši a simptomi su se auto počinje ljuljati prilikom kočenja ili
cesta u zavojima postane s krivim nagibom.
Očito su moguće obje varijante ili da otvrdne ili da omekša preko neke normalne granice, s time da se to događa pomalo tokom vremena
te se teško prepozna (nešto kao svakodnevno jutarnje ogledalo pa je godinama sve isto :)).

Hvala na odgovoru onda su i moji za zamjenu samo malo sam razočaran 5,5 godina i 106 000 km
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Hvala na odgovoru onda su i moji za zamjenu samo malo sam razočaran 5,5 godina i 106 000 km
Bit će da ovisi i o cestama, o načinu vožnje, o tome vozi li se pun ili prazan auto itd. Ali generalno bih rekao da smo možda precijenili vijek amortizera. Možda bismo trebali prihvatiti da je sve iznad 100 tkm više-manje odradilo svoje i da treba zamjenu?
Ja sam skoro na 150 tkm. Tu se nema što razmišljati (tj. trebalo je odavno mijenjati)...
Budem to ovog ljeta odradio i nadam se "preporodu"!
😎

PS: nije mi jasno zašto se to po defaultu ne provjerava na tehničkom pregledu? Ispravnost amortizera uvelike utječe na stabilnost vozila i samim time na sigurnost u vožnji. Eto, ja nekidan bio na tehničkom, u STP koja je pred 3 god. novoizgrađena, ali nemaju uređaj za kontrolu ispravnosti amortizera??
Apsurdistan!
 

gudelj

Member
Ljudi tek kad stave nove amortizere shvate koliko su se dugo vozili s neispravnima... Evo i moji na 508 su za zamjenu sigurno, 120 000 km. Jesu felge 18, ali svejedno mislim da bi trebao biti mekši. S obzirom kako se vozim preko ležećih još su i dobri 😀
 

Mirage

Well-known member
Ja sam vozio skoro dve godine kući i natrag preko 10 prekopa u jednom smjeru. To bi bilo dnevno 20 do 40 rupa od 10 ak centimetara, a moram priznati nisam nježan u prelasku rupa. Imam dosta i makadama idući tjedan je redovan servis znači idu novi amortizeri. A meni je to još uvijek nevjerovatno da na 100 000 mjenjaš amortizere ali jebiga teretno vozilo a ubacim ja često i tereta zato sam ga kupio.
 

track

Active member
Ako stavim ove Musketeer amortizere na Kaktusa koji ga dizu jos 2.5 cm, jel moram na tehnicki ic prijavit ili je ok?
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
Zna li netko koje amortizere ugrađuju u ovl. servisu?
Ssad bih, skupa s redovitim servisom, zamijenio sva 4 ali ne znaju mi reći koju marku dobivaju (Sachs, Monroe ili nešto treće)??
Na donjoj slici je moj zadnji amortizer iz prve ugradnje. Na ponudi koju sam dobio je isti kataloški broj kao na tom Sachsu...

Također, koliko znam, za klub vjernosti Citroen se dobiva 20-30% popusta na najskuplji dio (u ovom slučaju amortizeri), zar ne? A ovi u Posedel servisu (Kaštelir) su mi dali samo 10%...
 

Prilozi

Na vrh