ABS i (dulji?) zaustavni put

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, ali šta nije to bolje riješiti jačim gumama nego slabijim kočnicama. I velim, ima situacija gdje se ABS neće niti blizu upaliti, a jače/bolje kočnice će napraviti razliku.
 

dekiiii

Member
NE! Glavna prednost ABS-a je upravljivost, odn. mogućnost izbjegavanja nesreće. Kao što Cutac reče u mnogim slučajevima produžava put kočenja a u nekima i drastično (pijesak, polu utabani snijeg, sve situacije gdje si kotač zbog okretanja ne može napraviti klin (masu sipkog materijala)ispred sebe koji će te zaustaviti) ;)
 

Cutac

Prèkaroš
Prvo i osnovno, ABS otpušta kočnicu na mahove, a to nikako ne može pridonijeti skraćenju zaustavnog puta.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ja još uvijek ne kužim jel se vi sprdate ili ne :D
Doduše slabo sam spavao, pa ajde...
 

dekiiii

Member
Samo treba pročitati tekst do kraja i shvatiti pročitano.:palac-gore: Bitan je zadnji pasus! U tom grmu leži zec. Za 99.99% vozača će ABS SKRATIT put kočenja jer nisu PILOTI FORMULE 1. U stvarnosti on produžava put kočenja, ali u praksi zbog ne uvježbanosti vozača da plešu na rubu blokiranja kotača i iskorištavanja maksimalnog trenja između gume i asfalta ipak skračuje put kočenja. Tako da su svi u pravu i nitko nije u pravu - zavisno od mnogo uvjeta :D :palac-gore:
 

Mihailoviæ

New member
Osnovna uloga ABS je UPRAVLJIVOST.
Kad su prednji točkovi blokirani, i tako blokirani "šlajfuju", upravljanje ne postoji.
kad se prednji točkovi okreću, upravljanje je omogućeno, a samim tim i izbegavanje prepreka na putu, u momentu naglog kočenja.

Zaustavni put? Mnogo studija, varijanta i podvarijanta: na suvom, na mokrom, na ledu. Uglavnom je zaustavni put nešto malo duži, ili jednak.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Uglavnom je zaustavni put nešto malo duži, ili jednak.
Što naspram čega?

Da mi je vidjeti jednu studiju u kojoj su ABS i blokirani kotači imali jednake zaustavne puteve. Ili još bolje, da je u u normalnim uvijetima blokiranje bolje od ABSa.
 

Cutac

Prèkaroš
Ja ne pricam o blokiranju nego o paljenju ABS-a. Vi ne osjetite na papucici kocnice tocku izmedju blokiranja/ABS-a i kocenja?
Ja na c4 kada naglo kocim(on voli upaliti ABS) lako mogu "ugasiti" ABS, a da ne koci slabije.
Isto i na autima bez ABS-a sam kod naglog kocenja "glumio" ABS tako sto sam kocio do skripe guma, a zatim otpustio pedalu da prestanu skripati.

Ne znam kako je vama "normalno" da kocite pod ABS-om. Plus sto blokirani kotac do odredjene granice koci bolje nego odblokirani, dok se guma ne pregrije.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mensčini da tebi taj abs malo previše radi. Meni se možda dva puta ove godine upalio, na nizbrdici ispod kuće po kiši.. samo c3. A nije da se ne koči.

Tako da mi nije “normalno” da kočim pod abs-om. Doslovno se javlja samo u tim rijetkim ekstremnim situacijama.

A abs u nozi nemam, no čestitke ako si savladao tu vještinu
 

Cutac

Prèkaroš
Morao sam jer Escort i Palio nista nisu prastali :D

Na c4 se lako pali, potpuna suprotnost VTS-u koji ga ne pali ni kada zabijes papucicu do kraja. Ili Panda, ali ona nema snage za blokirati kotace :D
A c4, vec sam pisao, jako rado upali ABS, ima cudne kocnice od prvog dana. Dovoljno je pol centimetra da ugrizes volan, a cim malo brze stisnes, pali ga i osjetno slabije usporava nego kada ga drzis na onom nekom maksimumu. A pak kada gradualno stisces papucicu za jako kocenje, ne pali odmah. Mislim da je to do softvera, ne znam što fali "angaziranom" kocenju :D
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Meni se isto tako često aktivirao na bivšem ženinom C4 I, i ni na jednom drugom autu.
 

Bratko

New member
Cilj je izbjeci paljenje ABS-a jer on produljuje kocioni put.
Ma meni nije jasno od kuda vam ove informacije?
Odnosno dezinformacije koje ovako sigurni u svoje (ne)znanje širite dalje.

Nevjerojatno mi je da postoje ljudi koji vjeruju da se u sve moderne automobile ugrađuje sustav koji produljuje put kočenja!!
 

Cutac

Prèkaroš
Ugradjuje se sustav koji sluzi da kog skretanja zadrzis upravljivost.
Ajmo testove i brojke zanemariti, kako sustav koji funkcionira tako da PUSTA KOCNICU moze PRIDONIJETI skracivanju puta kocenja?
Daj mi to objasni isusati.
 
Na vrh