Čudni zvukovi i zujanje HDi dizel

cladiob

New member
Pozdrav svima.
Vozim vec 10 meseci 2011 C5, 2.0 HDi od 160 i koliko vec konja. Dakle najjaci 2.0 motor sa automatskim menjacem i HydroActive 3+ oslanjanjem.
Sve je super, auto ima realnih 137.000km, licno sam ga uvezao.
Od pre neku nedelju, kada je auto bas vreo, tj. kada sam se opusteno vozio sat i po ili dva, cuje se ponekad neko zujanje, iz "motornog prostora", ali ispod sredine vetrobrana otprilike dolazi to zujanje, sto se jasno cuje kada se podigne hauba. Napominjem da auto vozim po Beogradu, gde je jedino penzionerska voznja moguca, dakle bez divljanja i noge na gasu. Sta mi vredi da nagazim kada je sl. semafor tu iza coska...

Snimio sam veceras video:

[ame]https://youtu.be/eyTLi-Io5QA[/ame]

Samo bih napomenuo da se to zujanje odjednom prekine na snimku, ali sam valjda mikrofon okrenuo tako da je software telefona ponistio taj zvuk... uglavnom se stalno cuje dok se motor ne ohladi. Klimu ne koristim... dakle nije nikakav ventilator klime i sl.

Jos jednom da naglasim, zujanje se cuje samo posle sat i po, dva voznje, ajde da kazem, eto 90 minuta opustene voznje. Ako vozim 10-15 minuta, toga nema...

Hvala svima na citanju poruke!
 

scorpyon

New member
zvuk dolazi ispod crne plastike u delu kod sofersajbne , uglavnom se extra cuje i motor i zujanje , 100% nije nista vezano sa kaisem , alternatorom,klimom... znaci nije na toj strani. skini taj plasticni poklopac i vidi sta je ispod njega skorz do soferke , ja iskreno ne znam sta se nalazi u tom delu , ali pretpostavljam da su tu negde el.stvari vezano za dizne... dovod goriva.... nesto od toga zuji .

iskreno da ti kazem ja garantujem da se zvuk bolje cuje preko ovog snimka nego da uzivo slusas , ovaj mikrofon na telefonu je pokupio extra zvuk. skini poklopac i ponovo snimi pa ces tacno da cujes sta je u kvaru preko snimka ako ne provalis uzivo.
 

cladiob

New member
Scorpyon, hvala na komentaru.
Poblem je sto se jako retko moze desiti da vozim par sati, a sve ispod se ne cuje taj zvuk :(

A i kada vozim duze, to je jedino uvece, mrkli je mrak i nemam uslova da po mraku rastavljam to, a jos sa motorom koji radi... Kada se auto ugasi i upali ponovo, ne cuje se nista... zaista glupava stvar. Takodje nema smisla ni da ga vozim u servis, kada ne moze da se reprodukuje tek tako... sem da vozim okolo par sati kao da sam lud, pa pravac u servis, mada ni tada nije garancija da ce se cuti...

Nadam se da ce se javiti neki serviser koji zna sta se tu nalazi a moze da proizvede takav zvuk.

Najgore mi je sto onaj Service.box sajt ne radi, pa ne mogu da pogledam sklopove koji su tu pozicionirani...
 

anburaze

New member
2.0 hdi cudan zvuk

Vozim se neki dan po dalm zagori, onako normalno, i uhvati me nuzda. Izadjem ja pomo...... se i cuo sam da auto cudno radi, bucno.....a kako sam vozio s otvorenim prozorima, pomislim da su mi mozda usi napuhane pa sve cudno zvuci......i nakon 15 ak sekundi, dobije normalan zvuk, kao da je s 900-1000 rpm pao na 750 rpm i tako ostane.....auto ide normalno, nikakvih anomalija nema ali me isto zabrinulo.....slutite li mozda na nesto?
 

anburaze

New member
Ali komp klime nije bio ukljucen......a ventilator ne zvuci tako, on se bas cuje da puse ali ovo su bili veci okretaji motora......ja jedino sumnjam na aditiv za fap filter.....da ga on nije ubrizgao a ja stao mokriti.....
 

vborovic

C5 modifikator
Na X7 jedino kako možeš u cijelosti ugasiti klimu jest da izvadiš osigurač ... to što ti nisi preko displeya uključio klimu ne znači da kompresor nije aktivan, samo što ne bude upuhivao zrak u kabinu (ni sam nisam nigdje našao razlog zašto su to tako ivzeli, ali eto, jesu) ... zato sam pitao, da li motor ili nešto drugo ... ne vjerujem da bi bilo do aditiva za fap, to bi morala biti luda sreća da si baš potrefio kada si je on uključio ciklus spaljivanja, a ti taman zaustavljaš auto
 

anburaze

New member
Teoretski moze biti, onda prije svega moze biti regeneracija bez ukljucivanja aditiva.........a i ucinilo mi se pri tom cudnom zvuku kao da brunda malo u djelu auspuha, kao da je probijen ili ostecen.......al sad je sve ok......
 

anburaze

New member
Evo da javim, raspitao sam se......veli mi majstor,kada auto postigne radnu temp. te kada computer prepozna otvorenu cestu tj konstantnu voznju 70-80km/h ili brzu, isti pokrece regeneraciju. U voznji se ona ne bi trebala puno osjetit, jer se vozi na odredjenim okretajima( buka zbog brzine),tek poneki gubitak snage, a kada je na mjestu, regeneracija se nece izvrsiti a auto ima podmukli zvuk, brundav, kao da nesto nije u redu s motorom i vrti se na otpr 1000rpm. Eto i nemojte mokriti uz citroene😁😁
 

zux1

New member
Pozdrav. Imam problem s C5 2009. 2.0 HDI, koji me neki dan jako uplašio, i jako ružno zvuči. Dakle:
Prije 5 dana sam išao u kupovinu. Pri dolasku u trgovinu, sve je bilo normalno, ali nakon paljenja auta pred polazak kući, čuo se izrazito ružan zvuk dok je auto u leru. Zvuk je bio toliko ružan da sam mislio da je otpao propeler hladnjaka. Međutim nakon nekoliko paljenja i gašenja auta, sve se vratilo u normalu.
Danas 5 dana poslije mi se ponovno desila ista stvar, ali ovaj put sam ju osjetio u vožnji. Stao sam ne cesti, par put u palio i ugasio auto i došao do stan, međutim problem je ipak ostao, pa sam snimio mobitelom koliko sam mogao, kad sam stao pred zgradu.
Na videu se vidi da se zvuk jako mijenja dok je auto u leru, bez diranja papučica i zvuk koji se pravi nakon što se stisne kvačilo. Obratite pažnju da drugačiji (ružan) zvuk dok papučica kvačila nije stisnuta. Isti takv zvuk, samo još jači i ružniji sam prvi put čuo prije 5 dana.
Evo youtube linka s videom problema:
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=G1odBC7BYLo[/ame]
 

anburaze

New member
Da,trebao bi bit taj "druk" lezaj.....vjerovatno i set kvacila nije u najboljem stanju......hocu rec,ima dobre kilometraze iza sebe.....
 

vborovic

C5 modifikator
vjerovatno i set kvacila nije u najboljem stanju
Moguće, ali što se samog zvuka tiče, to je irelevantno, jer su oni van funkcije osim kada su u pogonu ... osjetit će se kroz "proklizavanje" pri promjeni brzina (gas pobjegne), što je pogotovo izraženo kod automatika (gdje gas ne bi smio "pobjeći")
 
Na vrh