Problemi sa XM-om

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

misa

Active member
Pozdrav svima!

Imam nekoliko problema za svojim Xm-om koji sam kupio pre nedelju dana.

Prvo...na plinu i na benzinu "cima" kad se predje otprilike preko 2500 rpm pod punim gasom sve dok ne popustim i ne drzim gas ravno i dok ne promenim brzinu u veci stepen prenosa(Kazem otprilike jer mi obrtomer ne radi za sad).

Prethodni vlasnik mi rece da je na autu bio crk'o komutator(pored razvodnika) i da je on stavio neki od nekog drugog modela,cini mi se na zamajcu.

Drugo...katalizator je izvadjen i samim tim Lambda sonda koja,koliko sam uspeo da saznam,stoji na katalizatoru.
Da li je to uzrok ovog problema( i sta inace radi komutator)?

Trece...negde mi gubi LHM ulje(rekao bih da ga gubi iz posude za LHM) jer je to najmokrije,gde god da sam pogledao svuda je samo vlazno...nema tragova od curenja kao na posudi.

Toliko za sad,nadam se da cu uz vasu pomoc resiti prvo prva dva problema,kasnije cemo preci na ostale.

Unapred hvala,Misa.
 

Lakii

Well-known member
Dobro nam dosao!


Prvo...na plinu i na benzinu "cima" kad se predje otprilike preko 2500 rpm pod punim gasom sve dok ne popustim i ne drzim gas ravno i dok ne promenim brzinu u veci stepen prenosa(Kazem otprilike jer mi obrtomer ne radi za sad).

Prethodni vlasnik mi rece da je na autu bio crk'o komutator(pored razvodnika) i da je on stavio neki od nekog drugog modela,cini mi se na zamajcu.

Drugo...katalizator je izvadjen i samim tim Lambda sonda koja,koliko sam uspeo da saznam,stoji na katalizatoru.
Da li je to uzrok ovog problema( i sta inace radi komutator)?

OK, radi se o 2.0(8v) motoru sa monopoint injectionom.
Pretpostavljam da imas plin na flandju (mjesac-uvodnik plina) prije leptira na usisu. Ovo je bitno, koja vrsta plinskog sistema ti je na autu?

Posto ti se problem pojavljuje i kod rada na plinu i kod rada na benzinu, pretpostavljam da je problem s paljenjem.
Po onom sto si opisao, mogao bi ti biti vakuum-korektor na razvodniku!
Znaci odspojis cjevcicu korektora na strani usisne grane povuci zrak na usta i probaj dali drzi vakum. mozda je samo cjevcica istrulila...

Si 100% siguran da nema lambde? Sta ti se ne pali "check engine" lampica ili je i ona izvadena?

I ovo zadnje, zamajac=zamasnjak? sto je tu radjeno? je jos uvijek senzor brzine (TDC senzor) na autu?

Trece...negde mi gubi LHM ulje(rekao bih da ga gubi iz posude za LHM) jer je to najmokrije,gde god da sam pogledao svuda je samo vlazno...nema tragova od curenja kao na posudi.
Nesmije nigdje biti vlazno!

Dobro pregledaj auto! svuda di vidis masno od ulja dobro pobrisi. nakon dan-dva voznje opet sve pregledaj i prati odakle ti curi.
Mozes nam opisati ili slikati!
 

misa

Active member
Hvala na dobrodoslici!;)

Da li je monopoint...nisam siguran jer ima 4 injektora.

Plin je "Lovato",klasicni sistem ubrizgavanja pre leptira na usisu.Isparivac je "Lovato",vakuumski.

Lambde sigurno nema jer nema ni katalizatora.Koliko sam uspeo da istrazim Lambda kod ovih automobila stoji na katalizatoru.

Check engine svetli i na plinu i na benzinu.

U prethodnom postu sam napomenuo da mi obrtomer ne radi.Da li to ima neke veze za TDC senzorom ili je u pitanju samo neka otkacena zica?

A da...ventil za ler gas je zatvoren na dovodu.Znaci ...iz njega ide crevo u granu,cini mi se,konektor je zakacen,ali do njega ne dolazi crevo i ta strana je zatvorena nekim cepom.Samim tim auto na benzinu ne radi na ler.To je neki "naucnik" tako povezao kad je ugradjivao plin.

Evo slike razvodnika koji je trenutno na autu,nisam uspeo da pronadjem taj vakuum korektor:

Evo slike:



Bosch-ovoj broj na razvodniku je:
0 221 503 422

Pozdrav,Misa.
 

Lakii

Well-known member
auu, netko je tebi gadno raskopao auto!

Malo si me zbunio kad si pricao o razvodniku i komutatoru pa sam mislio da imas najstariji tip motora s monopointom. Prema ovoj slici, ti to NEMAS!

Imas klasicni multipoint.
Molim te, bis mogao napisati tocnu sufru motora? ili posalji broj sasije na PM.

Ono na slici ti nije razvodnik nego bobina! ti nemas razvodnik na tom tipu motora.

I koliko sam skuzio nemas ventil ler-gasa, ni lambdu? kako to onda radi?

Ajde ako mozes i poslikaj motor s vece udaljenosti da vidimo sto imas i sto ti jos fali.

I da, TDC senzor ti ima direktne veze s obrtomjerom. mozda je samo iskopcan, mozda ga ni nema, mozda je neispravan. a mozda je instrument tabla pokvarena...
 

misa

Active member
...I koliko sam skuzio nemas ventil ler-gasa, ni lambdu? kako to onda radi?
Ventil ler gasa imam ali dovodno crevo je otkaceno sa njega.

Zakacen je konektor na njega i izlazno crevo iz njega,samo nema dovodnog creva jer je prespojeno na plinski razvod(zahvaljujuci tom "naucniku"koji je to povezivao).

Auto na plinu radi perfektno na leru i odlicno vuce sve do 2500rpm kad pocinje da cima... kao kad bi dodavao i oduzimao gas naizmenicno,i to radi u svim stepenima prenosa.Znaci sve do 2500rpm(otprilike) vuce odlicno i tad pocinje da cima.

Znaci ne trokira,ne pravi detonacije niti bilo sta slicno.Ponasa se kao kad bi na potpuno ispravnom auto dodavao i oduzimao gas naimenicno.Cim popustis gas ili ga drzis konstantno auto radi normalno i cimanje prestaje.

Postavicu sutra slike motora da vidimo sta tu jos fali.
 

Lakii

Well-known member
Znaci, on tebi vuce plin direktno u onu plasticnu granu izmedu filtera zraka i leptira gasa?
To znaci da u ventil ler-gasa (i samu usisnu granu) ulazi nefiltrirani zrak...


Ono sto sam pricao o vakum korektoru i razvodniku ne vrijedi jer ti toga nemas.

Dali na potpuno isti nacin trokira na plinu i benzinu?
 

misa

Active member
...Dali na potpuno isti nacin trokira na plinu i benzinu?
Ne,on ne trokira samo cima.I da potpuno isto se ponasa i na plinu i na benzinu,s tim sto na plinu radi odlicno.Verovatno bi i trebali injektori da se ultrazvucno ociste jer,kako mi je prethodni vlasnik rekao,nije 5-6 meseci uopste vozen na benzin.

Sto se tice bobine(mislio sam da je razvodnik)ono prazno mesto pored bobine,sta je tu bilo?

Vlasnik kaze da mu je on tu bobinu stavio od drugog modela(mozda je i od nekog drugog auta...ko zna).
Evo slika motora:







Evo i slike ventila za ler gas:



Ujutru ti saljem brojeve na PM.

Pozdrav druze,
Misa.
 

jurapz

New member
Kakva je ovo skalamerija od plina:shock:, unište dobar auto, teško ti netko može ovako pomoci, dobar servis i ništa drugo:whistling:
 

Petey2501

Member
Kakva je ovo skalamerija od plina:shock:, unište dobar auto, teško ti netko može ovako pomoci, dobar servis i ništa drugo:whistling:
Ne bih se složio, sjetite se vremena kad je plin bio 3,35 a benzin preko 9kn, ja sam imao plin u svom BMW-u e36 i vozio se za siću, plin je čak bio i nepoređen (previše ga je trošio) no bio je tako jeftin da me bilo briga. Xm je prekrasan auto ali pije i zato su ljudi pribjegli riješavanju istog problema ugradnjom plina, HHO(iako je HHO koji se ugrađuje kod nas uglavnom prijevara, nažalost ne štedi na gorivu) itd...
 

Lakii

Well-known member
ugl. plin sa obicnom flandjom je lose rjesenje za ovakve aute jer ga ne nemoguce ustimati. ali problem je sto su mu pola motora raskopali.
da bi on normalno radio na benzin, trebalo bi vratiti lambdu. i najvjerovatnije provjeriti/promjeniti map i portenciometar gasa ako su neispravni.

kod rada na plin je jedino problem kako natjerati bobinu da pravilno radi. a i mozda bi jedno stimanje plina dobro doslo...
 

misa

Active member
...kod rada na plin je jedino problem kako natjerati bobinu da pravilno radi. a i mozda bi jedno stimanje plina dobro doslo...
Cinjenica je da je problem sa paljenjem/strujom,a to radi bobina.Nesto mi govori da je ona uzrok cimanja u voznji.

Danas sam ga malo vozio i cimanje je pocelo da bude skoro konstantno.

Promenicu bobinu i videcu kako se ponasa.

Sto se tice stelovanja plina....isto se ponasa i na benzin,tako da nije problem u plinu.

Moj jedini zakljucak je da bobina ne radi kako treba.

Danas sam malo istrazivao i pronasao lambdu zakacenu ispod auta.Znaci samo je treba ubaciti u izduvni sistem.Dobar auspuh servis to moze da odradi.
 

misa

Active member
Moracu da kupim...nemam rezervnu.

Trebalo bi da je ista kod svih 2.0i od '89-'94,bez obzira da li je monopoint ili multipoint.Jel tako?

Mišo, ako ti nije daleko Novi Sad, preporučujem servis "Autopartner". :)
Iz Krusevca sam druze.Moracu da nadjem nesto blize.

Cuo sam da u Jagodini i Cupriji ima neki vrh majstor za Francuze.

Hvala u svakom slucaju.
 

Lakii

Well-known member
Nemoj si jos kupovati novu bobinu!

malo pogledaj dali ova radi dobro!
po noci, u mraku otvori haubu, dok motor radi gledaj bobinu i kablove svjecica, ako probijaju oko njih ce biti plavkasto svijetlo.
isto tako, probaj skinuti svjecice, pogledaj u kakvom su stanju i koliki im je zazor (trebao bi biti 0,8).
 

misa

Active member
...probaj skinuti svjecice, pogledaj u kakvom su stanju i koliki im je zazor (trebao bi biti 0,8).
Svecice sam kupio nove NGK pre nedelju dana,tako da to nije problem.Isto se ponasao i sa starim svecicama.

Da nije Svileni?
Jeste.

Upravo te zato pitam, zbog ovog što ti Lakii sugerira. Da ne bi ispalo da si bacio novce.
Probacu sa ispravnom polovnom.Ako radi,kupicu...ako ne,onda nista.

U svakom slucaju necu baciti novac.
 

misa

Active member
Bio danas kod drugara koju radi Renault-e.

Tvrdi mi da nije problem sa bobinom vec sa fals vazduhom svuda po motoru.

Prvo na velikom glavnom crevu od kucista filtera za vazduh(gde je zakacen plin),pa zatim otkaceno dovodno crevo od ventila ler gasa,otkaceno crevo od ispod cepa gde se sipa ulje...itd.

Fale jos neki ventili (dva ventila cini mi se) koji su skinuti u predelu oko usisne grane koje treba namestiti i tako(jer ima cini mi se dva otkacena dzeka).

Kaze da prvo moraju da se promene creva i da se napravi da dobro radi na benzin pa tek onda na plin.

Sto se tice tih creva i ventila to mogu da promenim sam,samo da vidim koji mi ventili fale.

Sa prethodnim vlasnikom sam se danas cuo i kaze da se taj komutator koji je stajao pored bobine istopio i da je zamenjen ceo motorni racunar koji bi trebao da ima taj komutator u sebi(tako bar on kaze).

Auto sam uzeo jeftino,za 1000eur.Trazio je 1400eur(kod nas se krecu od 1800-2300eur)i planiram da ulozim ne vise od 300-350 eura u njega da bude kako treba.

Koliko vidim,najjeftinije ce mi biti da uzmem jedan za delove i da skidam sta mi treba.Mogu da se nadju za 300-500eur.
 

Lakii

Well-known member
Koliko vidim,najjeftinije ce mi biti da uzmem jedan za delove i da skidam sta mi treba.Mogu da se nadju za 300-500eur.
He, he, vec si naucio zivjeti sa starim, velikim Citroenom! :D

Pa, sredi si sve di mislis da vuce fals zrak. A to sto imas neiskoristenih dzekova, ne brini, moguce je da nista tu ni ne dolazi. Ali da, trebas si malo srediti onu usisnu cijev, od filtera prema usisnoj grani, jako nesigurno to izgleda.
Plinu, pogotovo ovako kako tebi radi, jako smeta fals zrak!

Odusci od ulja ti nisu toliko bitni trenutno, samo ti uljne pare iz kartera ne vraca kroz usis na sagorjevanje u motoru. Ekologija.

I, dok ti se ne osposobi lambda, auto ti nece raditi vrhunski na benzin, ako nista, puno ce trositi.

PS. pitao si za ono prazno mjesto pored bobine. mislis na onaj sjajni utor? tamo tebi ne dode nista, ali na motorima s karburatorom tu dode mehanicka pumpa goriva!

Poslikaj motor on malo dalje, da ti se vidi i isparivac plina, i poslikaj sve dzekove, cijevi i sve sto ti je odspojeno!
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh