Citroën Forum Hrvatske  

Povratak   Citroën Forum Hrvatske > Stariji modeli > Citroën Xantia
Zaboravili ste podatke?


Odgovori
 
Uređivanje
Staro 22.9.2011. , 11:15   #1
Mladi član
 
jura's Avatar
 
Član od: 17.06.2011.
Zadnja aktivnost: 12.3.2017. 15:56
Lokacija: Pušća, Zagrebačka županija
Postovi: 319
Zahvala: 11
Zahvaljeno 15 puta u 15 postova
Garaža
Originalno Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Dakle opet ja sa pitanjem. Motor je 1.6 sa plastičnom usisnom granom na kojoj je aluminijski regulator protoka. Na samom regulatoru se nalaze motorić ler gasa, indikator temperature, mjerač protoka zraka i potenciometar gasa. Čitao sam na forumu da bi se nakon izmjene motorića ler gasa trebalo nanovo inicirati računalo. Ono kaj mene sad zanima je slijedeće: ukoliko promijenim sve elemente na regulatoru gdje otić na remapiranje, odnosno reiniciranje, tko to u Zg radi kvalitetno? i ako netko slučajno zna kataloške brojeve tih elemenata bio bih vrlo zahvalan.
jura je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Staro 22.9.2011. , 13:41   #2
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 17:46
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.334
Zahvala: 888
Zahvaljeno 495 puta u 423 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

regulator protoka zraka nazivaš čitav onaj dio gdje se nalazi leptir?

jer koliko mi je poznato 1.6 iz 99. ima sustav ubrizgavanja (magneti marelli 8P.10/13) kojeg čini potenciometar pozicije leptira, mjerač tlaka popularan MAP, mjerač temperature ulaznog zraka, regulator lera ili minimuma.

svaki od tih elemenata možeš provjeriti na sljedeći način:
1. pot. poz. leptira
imaš 3 izvoda.
stavi ključ na ON.
kada je leptir zatvoren između 2 i 3 izvoda moraš imati stabilnih 0,2V, a kada je gas potpuno pritisnut napon između 2 i 3 mora biti stabilnih 5V.
između 1 izvoda i mase mora biti 5V.

2. MAP
kada otpojiš kabel, između 3. izvoda (desnog) i mase mora biti 5V.
kada upališ auto, i pritisneš gas nekoliko puta, izmjeri napon između 1. i 2. izvoda, mora biti između 0.1 i 5V.

3. senzor temperature usisanog zraka
ima 2 izvoda, stavi ključ na kontakt, između desnog i mase mora biti napajanja od 5V.
otpor na 20°C trebao bi biti 2300-2600ohma, na 40°C između 1100-1200ohma, i što je viša temperatura to je manji otpor

4. regulator lera
ključ je na OFF, između vanjska dva izvoda mora biti oko 55ohma, jednako kao između dva unutarnja izvoda.

kada češ otpojiti izvod neka ti ključ bude na OFF, a kada mjeriš potrebno ključ stavi na ON odnosno kontakt(osim u slučaju regulatora lera).

što pitaš za reiniciranje, kada nešto mjenjaš odpoji akumulator, i kasnijega ponovno spoji, nije mi poznato da se nešto drugo treba napraviti.
remapiranje je nešto u vezi reprogramiranja računala auta.
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Forumaš koji se zahvalio članu 'Dalibor' na postu:
Staro 22.9.2011. , 16:17   #3
Stariji član
 
Član od: 05.12.2010.
Zadnja aktivnost: 5.10.2011. 00:36
Lokacija: Zagreb
Postovi: 1.220
Zahvala: 0
Zahvaljeno 85 puta u 79 postova
Originalno

Ima posebnih procedura za odredene aute, upoznavanje leptira gasa itd
Olaf je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 16:22   #4
Stariji član
 
Član od: 31.01.2011.
Zadnja aktivnost: 3.7.2012. 07:56
Lokacija: Sunja
Postovi: 535
Zahvala: 2
Zahvaljeno 8 puta u 8 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Svaka čast, ljepo i opširno napisano ali ja tu ništ ne kužim.
Evo i ja sam danas upravo to sva raskopao i očistio i nikakvih promjena, kod šaltanja auto se i dalje počme davit pa krene i moš mu :cenzura::cenzura::cenzura:.t mater više.



By zoran38 at 2011-09-22



By zoran38 at 2011-09-22



By zoran38 at 2011-09-22




By zoran38 at 2011-09-22
zoran37 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 16:35   #5
Super Moderator
 
bjelivuk's Avatar
 
Član od: 04.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 21:01
Lokacija: Pula
Postovi: 3.337
Zahvala: 872
Zahvaljeno 283 puta u 249 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Citat:
zoran37: Pregled postova
ja tu ništ ne kužim
Baš se čudim tome.
bjelivuk je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 16:47   #6
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 17:46
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.334
Zahvala: 888
Zahvaljeno 495 puta u 423 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Citat:
zoran37: Pregled postova
Evo i ja sam danas upravo to sva raskopao i očistio i nikakvih promjena, kod šaltanja auto se i dalje počme davit pa krene i moš mu :cenzura::cenzura::cenzura:.t mater više.
davi se kada pritisneš kvačilo ili kada stisneš gas i hoćeš ubrzati?
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 17:12   #7
Stariji član
 
Član od: 31.01.2011.
Zadnja aktivnost: 3.7.2012. 07:56
Lokacija: Sunja
Postovi: 535
Zahvala: 2
Zahvaljeno 8 puta u 8 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Citat:
Dalibor: Pregled postova
davi se kada pritisneš kvačilo ili kada stisneš gas i hoćeš ubrzati?
kad krećem, kad šaltam u bilo koju brzinu, znači kad dam gas i ubrzavam, počme se daviti i onda krene
zoran37 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 17:51   #8
Stariji član
 
Lakii's Avatar
 
Član od: 11.06.2011.
Zadnja aktivnost: Jučer 19:52
Lokacija: Rijeka
Postovi: 1.122
Zahvala: 8
Zahvaljeno 294 puta u 233 postova
Garaža
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Sonda za temperaturu ti skoro nikad ne odlazi.
Ako ti auto ima neravnomjeran minimum, mozda ti je otisao setp-motor ler-gasa.

Mislim da je tebi otisao ili MAP senzor ili lambda sonda. Mozda ti motor negdje vuce zrak na usisu.
Kakvi su ti injektori? Bobina, kablovi? Pumpa goriva?

Se ista stvar dogada kad je motor topal i hladan?
Lakii je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 18:15   #9
Stariji član
 
Član od: 31.01.2011.
Zadnja aktivnost: 3.7.2012. 07:56
Lokacija: Sunja
Postovi: 535
Zahvala: 2
Zahvaljeno 8 puta u 8 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Citat:
Lakii: Pregled postova
Sonda za temperaturu ti skoro nikad ne odlazi.
Ako ti auto ima neravnomjeran minimum, mozda ti je otisao setp-motor ler-gasa.

Mislim da je tebi otisao ili MAP senzor ili lambda sonda. Mozda ti motor negdje vuce zrak na usisu.
Kakvi su ti injektori? Bobina, kablovi? Pumpa goriva?

Se ista stvar dogada kad je motor topal i hladan?
Auto pali odlično i bez greške, hladan topal pali isto, u leru miran, sa lerom nemam problema, mrzal na 1000 a topal na 800.
Da vuče negdje zrak onda ler nebi valjao.
Da je lamda vjerovatno bi mi svjetlila kontrolka u autu od motora.
Davi se pa krene kad krećem, ubrzavam i kod svake promjene brzine kad dam gas i ubrzavam
zoran37 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 19:53   #10
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 17:46
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.334
Zahvala: 888
Zahvaljeno 495 puta u 423 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

problem koji to uzrokuje može biti u desetak stvari na motoru.
mogu ti sve nabrojati, ali ovak ako pogađam budući da je auto star 13 godina krenio bi od injektora koji se mogu ultrazvučno očistiti.

tlak goriva mora biti oko ili nešto sitno ispod 3bara, injektori se mogu provjeriti sa ohm metrom, otpor svakog treba biti otprilike 16 ohma.
druga stvar bi mogla biti u potenciometru položaja leptira.

malo mi je glupo ovako pogađati, netko treba provjeriti više stvari koje bi mogle biti pa metodom eliminacije doči do zaključaka da ne promjeniš pola motora ili auta.
recimo na xantiu 1.8 16V išlo je 3 različita ubrizgavanja, 2 boscheva i jedno sagemovo.

možda će Olaf znati nešto više što se na tim autima zna pokvariti.
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 20:35   #11
Stariji član
 
Član od: 05.12.2010.
Zadnja aktivnost: 5.10.2011. 00:36
Lokacija: Zagreb
Postovi: 1.220
Zahvala: 0
Zahvaljeno 85 puta u 79 postova
Originalno

Nemam iskustva s njima, potenciometar moze bit na jednom dijelu istrosen pa blesirat signal. On ima Sagem sl96 koji je poznat po kvarovima i u xsari kad nije na leru htio radit auto, gusio se, tesko palio itd a iznutra je ploca racunala zalivena rozom gumelastikom
Olaf je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 21:13   #12
Mladi član
 
jura's Avatar
 
Član od: 17.06.2011.
Zadnja aktivnost: 12.3.2017. 15:56
Lokacija: Pušća, Zagrebačka županija
Postovi: 319
Zahvala: 11
Zahvaljeno 15 puta u 15 postova
Garaža
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Dalibore, di si ti iščupao to što si napisao u prvom postu da ne citiram sad, fali mi malo opširnije pa ako si našao negdje na netu ajd baci link da proučim..

što pitaš za reiniciranje, kada nešto mjenjaš odpoji akumulator, i kasnijega ponovno spoji, nije mi poznato da se nešto drugo treba napraviti.
remapiranje je nešto u vezi reprogramiranja računala auta.

Remapiranje je ponovno mapiranje računala, da, ne znam da li je razlog u tome ali čini mi se da je mapa motora blago u otklonu. Naime, auto nema ler gas, to je više konstantno dodavanje gasa i gušenje u istom trenu, smrdi iz ispuha po sumporu, nemoguće je krenut s autom na semaforu jer ne može dobit okretaje a kad napokon zalaufa ako mu dodam mrvicu gasa zaguši se. Dizne su skidane, rade savršeno, nema pukotina na usisnoj grani. Auto je sa bivšim vlasnicima bio kod 10ak majstora radi toga, čak i u Austriji na popravku ali nitko nije uspio napravit ništa, a kako vrijeme ide on je sve gori i gori. Trenutno mi troši oko 15-17 litara na 100 km i po tome bih rekao da je moguće da je mapa motora raštelana.
jura je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 21:24   #13
Stariji član
 
Lakii's Avatar
 
Član od: 11.06.2011.
Zadnja aktivnost: Jučer 19:52
Lokacija: Rijeka
Postovi: 1.122
Zahvala: 8
Zahvaljeno 294 puta u 233 postova
Garaža
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Pa, meni bi prvo bili injektori sumnjivi.

Potenciometar pozicije gasa se lako provjeri, neka ga spoji na ohmmetar. otpor mora ravnomjerno rasti zakretanjem osovinice, nesmije biti prekida.
Dalibor ti je jako dobro napisao!

Ali trebao bis s njime malo na diagnostiku, da vidimo sto Lexia kaze!
Lakii je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 21:28   #14
Stariji član
 
Član od: 05.12.2010.
Zadnja aktivnost: 5.10.2011. 00:36
Lokacija: Zagreb
Postovi: 1.220
Zahvala: 0
Zahvaljeno 85 puta u 79 postova
Originalno

1.8 cesto nece radit s Lexiom ali s Proxiom da, za 1.6 neznam
Moze se probat
Olaf je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 21:34   #15
Mladi član
 
jura's Avatar
 
Član od: 17.06.2011.
Zadnja aktivnost: 12.3.2017. 15:56
Lokacija: Pušća, Zagrebačka županija
Postovi: 319
Zahvala: 11
Zahvaljeno 15 puta u 15 postova
Garaža
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

proxia je stariji model, lexia je nasljednik, nije li?
jura je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 21:36   #16
Stariji član
 
Hrvoje Marin's Avatar
 
Član od: 10.04.2011.
Zadnja aktivnost: 14.10.2019. 15:15
Lokacija: Zagreb
Postovi: 902
Zahvala: 83
Zahvaljeno 74 puta u 71 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

ofc
Hrvoje Marin je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 22.9.2011. , 21:44   #17
Stariji član
 
Član od: 05.12.2010.
Zadnja aktivnost: 5.10.2011. 00:36
Lokacija: Zagreb
Postovi: 1.220
Zahvala: 0
Zahvaljeno 85 puta u 79 postova
Originalno

Ali Lexia bas ne suraduje sa starijim autima ponekad
Olaf je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.9.2011. , 07:32   #18
Stariji član
 
Član od: 31.01.2011.
Zadnja aktivnost: 3.7.2012. 07:56
Lokacija: Sunja
Postovi: 535
Zahvala: 2
Zahvaljeno 8 puta u 8 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Evo to ovako izgleda šta se injektora tiče ako sam dobro mjerio.



By zoran38 at 2011-09-22



By zoran38 at 2011-09-22



By zoran38 at 2011-09-22



By zoran38 at 2011-09-22



By zoran38 at 2011-09-22
zoran37 je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.9.2011. , 08:45   #19
Mladi član
 
jura's Avatar
 
Član od: 17.06.2011.
Zadnja aktivnost: 12.3.2017. 15:56
Lokacija: Pušća, Zagrebačka županija
Postovi: 319
Zahvala: 11
Zahvaljeno 15 puta u 15 postova
Garaža
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

Citat:
Dalibor: Pregled postova
regulator protoka zraka nazivaš čitav onaj dio gdje se nalazi leptir?

jer koliko mi je poznato 1.6 iz 99. ima sustav ubrizgavanja (magneti marelli 8P.10/13) kojeg čini potenciometar pozicije leptira, mjerač tlaka popularan MAP, mjerač temperature ulaznog zraka, regulator lera ili minimuma.

svaki od tih elemenata možeš provjeriti na sljedeći način:
1. pot. poz. leptira
imaš 3 izvoda.
stavi ključ na ON.
kada je leptir zatvoren između 2 i 3 izvoda moraš imati stabilnih 0,2V, a kada je gas potpuno pritisnut napon između 2 i 3 mora biti stabilnih 5V.
između 1 izvoda i mase mora biti 5V.

2. MAP
kada otpojiš kabel, između 3. izvoda (desnog) i mase mora biti 5V.
kada upališ auto, i pritisneš gas nekoliko puta, izmjeri napon između 1. i 2. izvoda, mora biti između 0.1 i 5V.

3. senzor temperature usisanog zraka
ima 2 izvoda, stavi ključ na kontakt, između desnog i mase mora biti napajanja od 5V.
otpor na 20°C trebao bi biti 2300-2600ohma, na 40°C između 1100-1200ohma, i što je viša temperatura to je manji otpor

4. regulator lera
ključ je na OFF, između vanjska dva izvoda mora biti oko 55ohma, jednako kao između dva unutarnja izvoda.

kada češ otpojiti izvod neka ti ključ bude na OFF, a kada mjeriš potrebno ključ stavi na ON odnosno kontakt(osim u slučaju regulatora lera).

što pitaš za reiniciranje, kada nešto mjenjaš odpoji akumulator, i kasnijega ponovno spoji, nije mi poznato da se nešto drugo treba napraviti.
remapiranje je nešto u vezi reprogramiranja računala auta.

Voltaža potenciometra gasa nema pravocrtnu krivulju, na polovici otvorenog leptira vrijednost je oko 8 daljnjim pomicanjem pada na 1 i ponovo raste. Na motoriću ler gasa ne očitavam nikakav otpor iako, provjerio sam, povezanost kompa i kontakara je prisutna.
jura je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Staro 23.9.2011. , 13:06   #20
Dado Tornado
 
Dalibor's Avatar
 
Član od: 21.12.2010.
Zadnja aktivnost: Jučer 17:46
Lokacija: Zagreb
Postovi: 5.334
Zahvala: 888
Zahvaljeno 495 puta u 423 postova
Originalno re: Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

zoki37, mjerio si s instrumentom na diodnom području. koliko se kužim u instrumente to je za provjeru ima li kontakta (instrument zapišti kada se zatvori krug sa stezaljkama instrumenta), nisam 100% ziher ali mislim da bi instrument trebao tada pokazati otpor (koliko pouzdan ne znam), što bi u tvom slučaju bilo 16ohma.
kada bi mjerio vrijednost otpora injektora instrument se stavio na Ω područje i vrijednost 200.
ali neka me netko ispravi ili nadopuni.
ovo što si izmjerio rekao bi kako su ti injektori OK.
ne znam vrijednost injektora na 1.8, na 1.6 bi trebali biti oko 15 ili 16 ohma.
tak da je tvojih 16,17 ohma OK.
može se izmjeriti i napajanje injektora ali treba brikati onaj 15izvodni konektor i mjeriti dovod na injektor.

jura, kod motorića lera trebao bi imati oko 55 ohma između dva krajnja i između dva unutarnja izvoda na motoriću.
potenciometar leptira, jedna krajnja (lijeva možda) i masa moraju imati 5V, to je napajanje.
druge dvije, srednja i ona krajnja za koju si skužio da nije napajanje moraju imati od 0.2 (znači neki malen napon) do max 5V.
ako potenciometar svakakav napon daje, vjerojatno nešto s njem ne štima, ako je sve OK mjereno.

netko me pitao ima li ovog na internetu da pobliže proući,ne znam ima li, znam da se podaci koji auto ima kakvo ubrizgavanje mogu pronač na internetu googlajući
Dalibor je offline  
Share on FacebookGoogle Bookmark this Post!TwitterYahoo Bookmark this Post!Reddit!
Oglasni prostor
Odgovori

Oznake
benzincima, sistemi, ubrizgavanja

Uređivanje



Sada je 02:49. (GMT +1)


CitroënForum.hr je nezavisni internetski projekt nekolicine ljubitelja motornih vozila marke Citroën.
Nije izravno povezan s proizvođačem marke niti ovlaštenim predstavnicima proizvođača.
Sadržaj poruka na forumu predstavlja isključivo stavove, mišljenja te iskustva njihovih autora, a ne vlasnika foruma
niti članova uredništva foruma. Oni se na bilo koji način ne mogu smatrati odgovornima za njihov sadržaj.

"Citroën", njegov logotip te imena modela su registrirani zaštitni znakovi u vlasništvu tvrtke "Automobiles Citroën",
članicom PSA grupe, koju u Republici Hrvatskoj zastupa tvrtka "Citroen Hrvatska" d.o.o.

Copyright © 2019, CitroënForum Hrvatske
www.citroenforum.hr
vBulletin® Copyright © 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.

Ad Management by RedTyger