Sistemi ubrizgavanja na benzincima 1.6 i 1.8

jura

New member
Dakle opet ja sa pitanjem. Motor je 1.6 sa plastičnom usisnom granom na kojoj je aluminijski regulator protoka. Na samom regulatoru se nalaze motorić ler gasa, indikator temperature, mjerač protoka zraka i potenciometar gasa. Èitao sam na forumu da bi se nakon izmjene motorića ler gasa trebalo nanovo inicirati računalo. Ono kaj mene sad zanima je slijedeće: ukoliko promijenim sve elemente na regulatoru gdje otić na remapiranje, odnosno reiniciranje, tko to u Zg radi kvalitetno? i ako netko slučajno zna kataloške brojeve tih elemenata bio bih vrlo zahvalan.
 

Dalibor

Dado Tornado
regulator protoka zraka nazivaš čitav onaj dio gdje se nalazi leptir?

jer koliko mi je poznato 1.6 iz 99. ima sustav ubrizgavanja (magneti marelli 8P.10/13) kojeg čini potenciometar pozicije leptira, mjerač tlaka popularan MAP, mjerač temperature ulaznog zraka, regulator lera ili minimuma.

svaki od tih elemenata možeš provjeriti na sljedeći način:
1. pot. poz. leptira
imaš 3 izvoda.
stavi ključ na ON.
kada je leptir zatvoren između 2 i 3 izvoda moraš imati stabilnih 0,2V, a kada je gas potpuno pritisnut napon između 2 i 3 mora biti stabilnih 5V.
između 1 izvoda i mase mora biti 5V.

2. MAP
kada otpojiš kabel, između 3. izvoda (desnog) i mase mora biti 5V.
kada upališ auto, i pritisneš gas nekoliko puta, izmjeri napon između 1. i 2. izvoda, mora biti između 0.1 i 5V.

3. senzor temperature usisanog zraka
ima 2 izvoda, stavi ključ na kontakt, između desnog i mase mora biti napajanja od 5V.
otpor na 20°C trebao bi biti 2300-2600ohma, na 40°C između 1100-1200ohma, i što je viša temperatura to je manji otpor

4. regulator lera
ključ je na OFF, između vanjska dva izvoda mora biti oko 55ohma, jednako kao između dva unutarnja izvoda.

kada češ otpojiti izvod neka ti ključ bude na OFF, a kada mjeriš potrebno ključ stavi na ON odnosno kontakt(osim u slučaju regulatora lera).

što pitaš za reiniciranje, kada nešto mjenjaš odpoji akumulator, i kasnijega ponovno spoji, nije mi poznato da se nešto drugo treba napraviti.
remapiranje je nešto u vezi reprogramiranja računala auta.
 

zoran37

New member
Svaka čast, ljepo i opširno napisano ali ja tu ništ ne kužim.
Evo i ja sam danas upravo to sva raskopao i očistio i nikakvih promjena, kod šaltanja auto se i dalje počme davit pa krene i moš mu jeb.t mater više.



By zoran38 at 2011-09-22



By zoran38 at 2011-09-22



By zoran38 at 2011-09-22




By zoran38 at 2011-09-22
 

Dalibor

Dado Tornado
Evo i ja sam danas upravo to sva raskopao i očistio i nikakvih promjena, kod šaltanja auto se i dalje počme davit pa krene i moš mu jeb.t mater više.
davi se kada pritisneš kvačilo ili kada stisneš gas i hoćeš ubrzati?
 

Lakii

Well-known member
Sonda za temperaturu ti skoro nikad ne odlazi.
Ako ti auto ima neravnomjeran minimum, mozda ti je otisao setp-motor ler-gasa.

Mislim da je tebi otisao ili MAP senzor ili lambda sonda. Mozda ti motor negdje vuce zrak na usisu.
Kakvi su ti injektori? Bobina, kablovi? Pumpa goriva?

Se ista stvar dogada kad je motor topal i hladan?
 

zoran37

New member
Sonda za temperaturu ti skoro nikad ne odlazi.
Ako ti auto ima neravnomjeran minimum, mozda ti je otisao setp-motor ler-gasa.

Mislim da je tebi otisao ili MAP senzor ili lambda sonda. Mozda ti motor negdje vuce zrak na usisu.
Kakvi su ti injektori? Bobina, kablovi? Pumpa goriva?

Se ista stvar dogada kad je motor topal i hladan?
Auto pali odlično i bez greške, hladan topal pali isto, u leru miran, sa lerom nemam problema, mrzal na 1000 a topal na 800.
Da vuče negdje zrak onda ler nebi valjao.
Da je lamda vjerovatno bi mi svjetlila kontrolka u autu od motora.
Davi se pa krene kad krećem, ubrzavam i kod svake promjene brzine kad dam gas i ubrzavam
 

Dalibor

Dado Tornado
problem koji to uzrokuje može biti u desetak stvari na motoru.
mogu ti sve nabrojati, ali ovak ako pogađam budući da je auto star 13 godina krenio bi od injektora koji se mogu ultrazvučno očistiti.

tlak goriva mora biti oko ili nešto sitno ispod 3bara, injektori se mogu provjeriti sa ohm metrom, otpor svakog treba biti otprilike 16 ohma.
druga stvar bi mogla biti u potenciometru položaja leptira.

malo mi je glupo ovako pogađati, netko treba provjeriti više stvari koje bi mogle biti pa metodom eliminacije doči do zaključaka da ne promjeniš pola motora ili auta.
recimo na xantiu 1.8 16V išlo je 3 različita ubrizgavanja, 2 boscheva i jedno sagemovo.

možda će Olaf znati nešto više što se na tim autima zna pokvariti.
 

Olaf

New member
Nemam iskustva s njima, potenciometar moze bit na jednom dijelu istrosen pa blesirat signal. On ima Sagem sl96 koji je poznat po kvarovima i u xsari kad nije na leru htio radit auto, gusio se, tesko palio itd a iznutra je ploca racunala zalivena rozom gumelastikom
 

jura

New member
Dalibore, di si ti iščupao to što si napisao u prvom postu da ne citiram sad, fali mi malo opširnije pa ako si našao negdje na netu ajd baci link da proučim..

što pitaš za reiniciranje, kada nešto mjenjaš odpoji akumulator, i kasnijega ponovno spoji, nije mi poznato da se nešto drugo treba napraviti.
remapiranje je nešto u vezi reprogramiranja računala auta.

Remapiranje je ponovno mapiranje računala, da, ne znam da li je razlog u tome ali čini mi se da je mapa motora blago u otklonu. Naime, auto nema ler gas, to je više konstantno dodavanje gasa i gušenje u istom trenu, smrdi iz ispuha po sumporu, nemoguće je krenut s autom na semaforu jer ne može dobit okretaje a kad napokon zalaufa ako mu dodam mrvicu gasa zaguši se. Dizne su skidane, rade savršeno, nema pukotina na usisnoj grani. Auto je sa bivšim vlasnicima bio kod 10ak majstora radi toga, čak i u Austriji na popravku ali nitko nije uspio napravit ništa, a kako vrijeme ide on je sve gori i gori. Trenutno mi troši oko 15-17 litara na 100 km i po tome bih rekao da je moguće da je mapa motora raštelana.
 

Lakii

Well-known member
Pa, meni bi prvo bili injektori sumnjivi.

Potenciometar pozicije gasa se lako provjeri, neka ga spoji na ohmmetar. otpor mora ravnomjerno rasti zakretanjem osovinice, nesmije biti prekida.
Dalibor ti je jako dobro napisao!

Ali trebao bis s njime malo na diagnostiku, da vidimo sto Lexia kaze!
 

jura

New member
regulator protoka zraka nazivaš čitav onaj dio gdje se nalazi leptir?

jer koliko mi je poznato 1.6 iz 99. ima sustav ubrizgavanja (magneti marelli 8P.10/13) kojeg čini potenciometar pozicije leptira, mjerač tlaka popularan MAP, mjerač temperature ulaznog zraka, regulator lera ili minimuma.

svaki od tih elemenata možeš provjeriti na sljedeći način:
1. pot. poz. leptira
imaš 3 izvoda.
stavi ključ na ON.
kada je leptir zatvoren između 2 i 3 izvoda moraš imati stabilnih 0,2V, a kada je gas potpuno pritisnut napon između 2 i 3 mora biti stabilnih 5V.
između 1 izvoda i mase mora biti 5V.

2. MAP
kada otpojiš kabel, između 3. izvoda (desnog) i mase mora biti 5V.
kada upališ auto, i pritisneš gas nekoliko puta, izmjeri napon između 1. i 2. izvoda, mora biti između 0.1 i 5V.

3. senzor temperature usisanog zraka
ima 2 izvoda, stavi ključ na kontakt, između desnog i mase mora biti napajanja od 5V.
otpor na 20°C trebao bi biti 2300-2600ohma, na 40°C između 1100-1200ohma, i što je viša temperatura to je manji otpor

4. regulator lera
ključ je na OFF, između vanjska dva izvoda mora biti oko 55ohma, jednako kao između dva unutarnja izvoda.

kada češ otpojiti izvod neka ti ključ bude na OFF, a kada mjeriš potrebno ključ stavi na ON odnosno kontakt(osim u slučaju regulatora lera).

što pitaš za reiniciranje, kada nešto mjenjaš odpoji akumulator, i kasnijega ponovno spoji, nije mi poznato da se nešto drugo treba napraviti.
remapiranje je nešto u vezi reprogramiranja računala auta.

Voltaža potenciometra gasa nema pravocrtnu krivulju, na polovici otvorenog leptira vrijednost je oko 8 daljnjim pomicanjem pada na 1 i ponovo raste. Na motoriću ler gasa ne očitavam nikakav otpor iako, provjerio sam, povezanost kompa i kontakara je prisutna.
 

Dalibor

Dado Tornado
zoki37, mjerio si s instrumentom na diodnom području. koliko se kužim u instrumente to je za provjeru ima li kontakta (instrument zapišti kada se zatvori krug sa stezaljkama instrumenta), nisam 100% ziher ali mislim da bi instrument trebao tada pokazati otpor (koliko pouzdan ne znam), što bi u tvom slučaju bilo 16ohma.
kada bi mjerio vrijednost otpora injektora instrument se stavio na Ω područje i vrijednost 200.
ali neka me netko ispravi ili nadopuni.
ovo što si izmjerio rekao bi kako su ti injektori OK.
ne znam vrijednost injektora na 1.8, na 1.6 bi trebali biti oko 15 ili 16 ohma.
tak da je tvojih 16,17 ohma OK.
može se izmjeriti i napajanje injektora ali treba brikati onaj 15izvodni konektor i mjeriti dovod na injektor.

jura, kod motorića lera trebao bi imati oko 55 ohma između dva krajnja i između dva unutarnja izvoda na motoriću.
potenciometar leptira, jedna krajnja (lijeva možda) i masa moraju imati 5V, to je napajanje.
druge dvije, srednja i ona krajnja za koju si skužio da nije napajanje moraju imati od 0.2 (znači neki malen napon) do max 5V.
ako potenciometar svakakav napon daje, vjerojatno nešto s njem ne štima, ako je sve OK mjereno.

netko me pitao ima li ovog na internetu da pobliže proući,ne znam ima li, znam da se podaci koji auto ima kakvo ubrizgavanje mogu pronač na internetu googlajući
 
Na vrh