Problemi s ler gasom [riješeno]

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

arllen

New member
Poštovanje i lijepi pozdrav svima, Imam saxo 1.1 60ks, 2000g, pojavio se problem, pa se nadam da je netko imao isti i da mi može pomoći.
Problem:
- Saxo dok ga palim (hladan) nema ÈOK-a tj okretaju mu padaju ispod 500 o/min pa se ugasi. Moje privremeno riješenje podložio sam malo onaj polumjesec gdje dolazi sajla gasa pa se auto ne gasi dok je topli i da se voziti, međutim kod naglog dodavanja gasa i većih okretaja malo se zaguši!!laganom vožnjom sve je ok.
E sad 1) promIjenio sam MotoriÆ ler gasa,
2) Auto je bio u ovlaštenom Citoren servisu i dečki su ga spojili na komp i 3 sata prčkali da na kraju nisu znali di je problem,
3) onda sam malo razgovarao pa mi je jedan gospodin rekao da ima na glavi motora s desne strane jedan senzor (čoka) ima jednu žicu TO SAM KUPIO NOVO opet isto,
E SAD MOLiM POMOÆ VAS KOJI STE IMALI ISTI PROBLEM, mišljenja sam da je neka glupost u pitanju,ali neznam ju riješiti, gledao sam sva crijava mislio da je možda gdje koje porozno, ili slično ali ništa.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Re: saxo problemi s ler gasom

Doro nam došao :D
Malo prićekaj da nalete meštri "od saxa",pa buju ti oni rekli nekaj pametnog ;)
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: saxo problemi s ler gasom

može biti više toga... ali vjeroajtno je stvar u ubrizgavanju.
ak se ne varam tvoj saxo ima bosch 3.1 ubrizgavanje...
pa kreni od njega.
ako ti ne radi dobro kada je hladan može biti injektor.
njegovo čišćenje košta oko 100kn.
može biti i potenciometar položaja leptira, ali teško je sada na daljinu napisati.

moj ti je savjet da odeš ultrazvučno očisiti injektor. to ti je oko 100kn, i prema ovome što si napisao, kako se ne može održavati hladan i djeluje zagušeno, to bi ti bilo najprije.

probaj se naručiti u neki ovlašteni bosch servis, kao što je ovaj: ako si iz zagreba ili okolice, pa neka ti uz čišćenje injektora provjere i ostale komponente, ako auto bude opet radio bananu, možeš im ga i ostaviti na popravak.
 

Zmix

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

Proveri svećice i da li ima tragova ulja u usisu (MAP senzor, senzoru temperature vazduha, step motoru i njegovom kućištu...).

Svakako pogledaj i katalizator. :)
 

arllen

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

Hvala svima koji ste se uključili. imam pitanje kaj je to map senzor i gdje se nalazi?
Nisam spomenuo prije da se problem pojavio jedno jutro, jednostavno nije htio upaliti, i onda je tata odpojio utikač u motorić ler gasa, i upalio je, ali se tokom vožnje nije mogao regulirati ler gas motor je radio na oko 2000okr/min. E onda sam kupio novi motorić ler gasa i umontirao i sve isto!(nema lera ni čoka), nakon par dana otpelao sam auto u citroen, i tam su prčkali, a baš je bio na servisu c2 s 1.1 motorom, pa se sjetil jedan od mehaničara, nek svejedno probaju zamjeniti motoriće ler gasa, i kad su zamjenili auto je upalio, onda mu se ler gas povisio na oko 1800-2000okr/min i tu je skakao par sekundi i pao na 900okr/min koliko treba biti, e onda su mehaničari zaključili da onaj motorić koji sam kupio novi ne valja, pa sam ga vratio u trgovinu, i kupio isti rabljeni i stavio, međutim opet isto. E sad da li je taj c2 imao neki drugačiji motorić, ili zato jer je auto bio topli, izgledalo je da je problem riješen a nije!! bed.

E imam još jedno pitanje. Od kud dolazi informacija motoriću ler gasa da se tam unutra u kučištu postavi da motor dobro radi?? Kak raspoznaje motor dal je hladan ili topli?? di je senzor??
Pitanje, bez uvrede, da li bi od začepljenog injektora nebi auto imao ler gas?
Razmišljao sam i o onom potenciometru otvora klapne, sad kad sam podložio onaj polumjesec na koji dolazi sajla i otvara Klapnu(Leptir) on je stalno malo otvoreni, i znači malo zraka više ler je veći, jer kad auto radi i vi izvadite motorić ler gasa, ler se penje u visoko, puno zraka! , a kad je ful sve zatvoreno onda nema lera, e sad kod čoka mislim da netreba puno zraka nego više goriva, al opet bi se motorić ler gasa trebal posložiti da to izregulira??
nemojte zamjeriti ako previše filozofiram, muči me jako taj problem, pa sam se malo previše uživio. Ijoš sve u svemu u citroenu nisu znali kej je :(

Auto nema KATALIZATOR
 

Zmix

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

Nema katalizator a ima multipoint? :wtf:
MAP (Manifold Absolute Pressure) je senzor koji meri vakuum, tj. detektor pritiska.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Re: saxo problemi s ler gasom

Nema katalizator :confused:,auto iz 2000 g ? Neš tu meni nije jasno..
 

Zmix

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

Evo spiska svih TU motora koji su se između ostalih ugrađivali i u Saxo.
Ima jedan motor 1.1 sa 60ks bez katalizatora ali i bez multipointa i koliko ja znam nije se ugrađivao u Saxo (podebljana slova).

TU9 /K 70.0 x 62.0 mm 954 cm3 45 ch Carbu simple corps
TU9 M/Z 70.0 x 62.0 mm 954 cm3 50 ch Injection, catalyseur
TU1 /K 72.0 x 69.0 mm 1124 cm3 55 ch Carbu simple corps
TU1 F2/K 72.0 x 69.0 mm 1124 cm3 60 ch Carbu simple corps
TU1 M/Z 72.0 x 69.0 mm 1124 cm3 60 ch Injection, catalyseur
TU1 JP 72.0 x 69.0 mm 1124 cm3 60 ch Injection, catalyseur
TU2 4A 75.0 x 73.2 mm 1294 cm3 95 ch 2 carbus double corps
TU2 4A/K 75.0 x 73.2 mm 1294 cm3 103 ch 2 carbus double corps
TU2 J2/Z 75.0 x 73.2 mm 1294 cm3 100 ch Injection, catalyseur
TU3 A 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 65 ch Carbu simple corps
TU3 A/K 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 70 ch Carbu simple corps
TU3 F2/K 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 75 ch Carbu double corps
TU3 M/Z 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 75 ch Injection, catalyseur
TU3 JP 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 75 ch Injection, catalyseur
TU3 A (autre) 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 75 ch Injection, catalyseur
TU3 S 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 85 ch Carbu double corps
ET3 J4 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 90 ch Injection, catalyseur
TU3 FJ2/Z 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 95 ch Injection, catalyseur
TU3 FJ2/K 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 100 ch Injection
TU5 JP 78.5 x 82.0 mm 1587 cm3 90 ch Injection, catalyseur
TU5 J2/L3 78.5 x 82.0 mm 1587 cm3 105 ch Injection, catalyseur
TU5 JP4 78.5 x 82.0 mm 1587 cm3 110 ch 16 soupapes, catalyseur
TU5 J4 78.5 x 82.0 mm 1587 cm3 120 ch 16 soupapes, catalyseur
TU5 JP4 S 78.5 x 82.0 mm 1587 cm3 125 ch 16 soupapes,catalyseur
TUD3 75.0 x 77.0 mm 1360 cm3 53 ch Diesel
TUD5 77.0 x 82.0 mm 1527 cm3 58 ch Diesel, catalyseur
 

arllen

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

Evo, Opet zahvaljuljem da se netko trudi mi pomoći, Hvala.
u knjižici piše OTTO -REG-KAT- EURO II
međutim kolko ja znam katalizator se nalazi na ispušnoj cijevi između zadnjeg lonac i motora(mašine) negdje na polovici auta, ili sam u krivu, e ovaj saxo nema ništ do zadnjeg lonca, pa sam zaključio da nema katalizator, TAKAV je od PRVOG dana, tak da ga nitko nije mogao skinuti.
PITANJE Kaj JE TO MULTIPOINT??

MOŽDA JE BITNO: auto mi stoji inače koristim manje više tatov, danas se vozio, i ovakva je stvar, Kad je hladan se gasi (nema čoka), okretaji su na 500okr/min i onda se ugasi, međutim ako se malo drži lagani gas, i onda pusti, da padne na 500okr. i ako se ne ugasi auto sam podigne okretaje na 1000okr/min ko da proradi čok, ali opet kad date malo gasa opet padnu na 500okr i nakon par sekundi valjda kompjutor njegov digne okretaje na 1000okr.
Dok je topli ista priča, prvo okretaji padnu na 500-600okr. pa se za par sekundi dignu na 900okr/min kad je TOPLI i to je ok.

PITANJE zašto mu se dešava ova rupa od par sekundi da izregulira ler gas?? Molim lijepo ako netko zna, bio bi jako zahvalan. :)

e da ako je bitan broj šasije nekome za pomoći
VF7S1hfxb57350067

i ostalo 1.1 (1124ccm), 44 kw , godina proizvodnje 2000.g.
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: saxo problemi s ler gasom

katalizator se nalazi između motora i srednjeg lonca (koji je posred auta).
znači ide motor, katalizator, srednji lonac (mali), zadnji lonac.
obično katalizator ima neki pleh koji ga štiti od udaraca. srednji lonac je maleni.
da bi vidio katalizator moraš se dobro potruditi.

multipoint je ubrizgavanje u više točaka. znači monopoint ubrizgavanje i fergazer imaju jednu špricu s kojom špricaju u sve cilindre, a kod multipointa imaš špricu za svaki cilindar.

koji citroen tata ima?!
 

arllen

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

je u pravu ste, ima katalizator, odma na izlazu iz cilindra kak se spajaju cijevi 4 u 1, nalazi se katalizator. :)
Tata ima isto saxo ali disela 1.5d

nego problem i dalje ostaje, danas sam prčkal i otpajao lamda sonde međutim sve isto.
 

Zmix

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

Trebao bi da oteraš u neki servis da ti ispregledaju one senzore koje sam pomenuo u nekom od prethodnih postova.
Svakako proveri svećice i bobinu. :)
 

Olaf

New member
Prvo; cok i ler gasa su razliciti pojmovi. Tebi ne dize cok okretaje sa 500 na 1000 nego je to ler gas. Cok je kad je hladan motor pa radi na 1200 okretaja (povecani ler gas dok je hladan motor) a kad se zagrije radi na 900 okretaja. To sve radi motoric praznog hoda prema uputi centrale koja ocitava polozaj leptira gasa, tlak usisanog zraka i temperaturu rashladne tecnosti. Tebe moze zezati bilo koji od tih clanova i odmah ti centrala krivo upravlja radom motora. Isti razgovor je bio u temi gdje Xsara ima taj problem. Na forumu nikad neces rijesiti problem nego odi kod majstora da ocita greske i provjeri rad senzora. Ako senzor tlaka usisne grane krivo radi auto ce se gusit, gasit ce se narocito dok je hladan. Ako indikator temperature krivo ocitava nece podesavanje smjese bit dobro jer ce bacaz vise goriva i gusit motor, moze dovesti do tog da auto pocne trokirat itd.


 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Re: saxo problemi s ler gasom

Na forumu nikad neces rijesiti problem nego odi kod majstora da ocita greske i provjeri rad senzora.
Možda i oće. Lakše je i jeftinije ode pobliže izolirati problem, neg uletiti u mjastora, pa mu ovaj promini od papučice, priko sajle, do šprica cilindra i još ga krsti za par iljada kuna. :D
 

arllen

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

da bio je u citroenu 3 sata pa nisu znali kej mu je, bio spojen na kompjutor, e sad valjda neznaju očitavat, ja neznam uglavnom nisu znali gdi je problem.

zadnja riječ je bila motorć ler gasa..
Moje pitanje dali je bitni broj mootorića ler gasa, jer originalni kojeg je tata razmrdal, a neznam jel bila greška u njemu ima neki drugi broj od onog koji sam stavio u auto. (da podsjetim kupio sam zamjenski novi motorić ler gasa auto nije dobro radio, zatim su u citroenu ustanovili da taj ne valja,pa sam ga vratio i kupio rabljeni (isto broj nije isti) i auto opet isto ne radi. nema lera e u citorenu su zamjenili sa jednog c2 1.1 koji je bio tamo taj motorić, i veli tata da je auto kad su ga upalili podigao ler na nekih 1800-2000okr i tak malo skakao gore dole i onda se smirio , ivratio na normalu) međutim nitko nije se išao voziti niti malo turirati da vidi dal sve štima, nek su mehaničari rekli da mora biti to greška, jer da sad radi normalno.

Kej mislite o tome jel bitan taj broj motorića orig. izvđeni kojeg je tat htel malo podmazati je magneti marelli 835/00 A2590E jel mora baš biti taj broj ili su zamjenski dobri??
 

Olaf

New member
Nije poanta u citanju gresaka jer dijagnosticki uredaj je 10% posla, covjek koji radi mora u glavi imat sta se dogada u autu da on divlja, ja i kolega nekad slozimo auto pa tek onda gledamo greske ;)
 

arllen

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

Dobro a gdje bi se moglo doći do Vas, pa da vi to pogledate??

Po svemu što ste mi napisali, 1) MOTORIÆ LER GASA bi trebal biti dobar bez obzira na broj , 2) Senzor TOPLINE onaj plavi s dve žice koji je umočeni u vodu kad se otpoji gotovo da i nema promjene možda se ler gas digne neznatno, a mislim da su ga i vadili i provjeravali u servisu. 3) SENZOR (ÈOKA?) malo ispod ovoga s dvije žice ima jedan plavi s jednom žicom i nije u tekućini nego u prazno zašrafan u motor ON JE PROMJENJEN NOVI 4) znači sad dalje može biti POTENCIOMETAR klapne ili 5) CENTRALA ili ima još kaj da nisam spomenuo??
 

Zmix

New member
Re: saxo problemi s ler gasom

Sve može da se reši, pa i tvoj problem.
Za početak promeni majstora pa onda sve ostalo.
Dogovoriš se lepo sa Lakyjem i to je to.
 

Dalibor

Dado Tornado
Re: saxo problemi s ler gasom

Kej mislite o tome jel bitan taj broj motorića orig. izvđeni kojeg je tat htel malo podmazati je magneti marelli 835/00 A2590E jel mora baš biti taj broj ili su zamjenski dobri??
obavezno mora biti taj serijski broj. prema serijskom broju se kupuje.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh