Pocinčana karoserija? Što, kako, zašto, gdje?

Ciki vts

New member
Re: Protočni lonac

Vjeruj mi da se nije zejebavao, .... (iako bi volio da je, i jos uvijek moze reci da je) ali...

Citaj postove iza toga pa ce ti sve biti jasno ;)
 

Matija

New member
Re: Protočni lonac

Vidim tu negdje se spominjalo, a nitko nije odgovorio, Xantia 1.8i 16v nema srednji lonac. Ima ispušnu granu, pa u jednom komadu katalizator+cijev od 2 metra :meh: i onda zadnji lonac. :cool:

A što se tiče "cinčanja" znam da su mnogi zaštićivali samo vidljive dijelove (tipa vrata, pragovi i rubovi blatobrana). A onda recimo skineš zadnji most a ono kukulele...
 

zoran37

New member
Najsigurnija metoda za zaštitu čeličnog lima od korozije jest pocinčavanje. Kod pocinčavanja cink ne tvori nepovezan sloj na limu, nego reagira u stabilan spoj neosjetljiv i na površinska oštećenja. Galvanskim pocinčavanjem, koje se obavlja u vrlo maloj debljini od manje od 20 mikrometara (milijuniti dio milimetra), mogu se obrađivati prije svega finije površine. Ono je prikladno prije svega za vidljive površine karoserije.



Pocinčana odnosno potpuno pocinčana karoserija ograničava mogući financijski rizik, budući da su sigurnost, održanje vrijednosti i trajanje zajamčeni za dulje vremensko razdoblje. Pocinčavanje garantira optimalnu zaštitu od korozije i osigurava čvrstoću strukture tijekom cijelog životnog vijeka. Duljim trajanjem vozila dugotrajno se čuvaju resursi.



Volkswagen za sve modele nudi 12-godišnje jamstvo na prohrđavanje.

http://www.volkswagen.com.hr/sve_o_vw_u/inovacija/leksikon_tehnike/karosserieverzinkung.html





Cink na pocinčanim predmetima služi za anodnu zaštitu, gdje se cink otapa umjesto željeza, kao manje plemenit metal. Pocinčavaju se: oluci, karoserije auta, brodski propeleri itd. Cinkov klorid se koristi u elektronici. U ljekarnama, cinkov oksid služi kao temelj za proizvodnju krema.

http://hr.wikipedia.org/wiki/Cink
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Dobro si reka :D:D

I :confused: jel onda karoserija pocinćana na novim autima ili ne :whistling:
Znam da svi pričaju da je..
 

Matija

New member
Pa, eto, kad VW kaže da je prikladno prije svega za vidljive površine.... :whistling:

Kažem, ne znam kako je danas, no kad su se svi proizvođači počeli hvaliti sa pocinčanim karoserijama to nije bila istina. Važilo je ovo što piše, samo vidljivi dijelovi...
 

deda

New member
E,jeste neki,evo za Citraće se veli isto da su pocinčani,pa daj nek mi netko pokaže di je na karoseriji taj cink.Rastepal sam ohoho,auta i švasal i rezal i klepal,ja ni na jednom nikad nigdje nisam videl cink,jedino na šarafima i kojekakvim kvakama,držaćinma nećega i tome slićno.
 

zoran37

New member
E,jeste neki,evo za Citraće se veli isto da su pocinčani,pa daj nek mi netko pokaže di je na karoseriji taj cink.Rastepal sam ohoho,auta i švasal i rezal i klepal,ja ni na jednom nikad nigdje nisam videl cink,jedino na šarafima i kojekakvim kvakama,držaćinma nećega i tome slićno.

Po ovome se to nemože vjerovatno ni vidjeti jer vidi koje je to debljine.
Neznam ni značenje riječi GALVANSKI ali idem potražit.


Galvanskim pocinčavanjem, koje se obavlja u vrlo maloj debljini od manje od 20 mikrometara (milijuniti dio milimetra)

Evo našao sam definiciju galvanskog cinčanja, postoji vruće cinčanje i galvansko cinčanje.

Galvansko pocinčavanje je postupak koji se vrši na način da se ograde ili čelične konstrukcije objese na nosaće, te uranjanjem u kadu ispunjenu slabo kiselim kloridnim elektrolitom, te naknadnom elektrolizom na legirane i nisko legirane čelike nanosi prevlaka cinka debljine od 5 do 20 mikrona. Dodatnim postupkom pasivizacije pocinčanih površina, dobiva se povečana koroziona otpornost cinka. Obzirom da se ograde kao i čelične konstrukcije često dodatno lakiraju preporuča se maslinasto-zelena pasivizacija zbog njene povečane otpornosti prema koroziji i dobre prionjivosti naknadnih premaza. Takvim postupkom dobivamo dvostruku zaštitu ili Duplex sistem te tako povečavamo vijek zaštite ograde ili konstrukcije od korozije.
Nedostatak galvanskog pocinčavanja u odnosu na vruče pocinčavanje je jako tanki sloj cinka na čeliku te nemogučnost pocinčavanja šupljina unutar cijevi ili iza kopči na ogradama sa kojima se skrivaju varovi, te tako predstavljaju kritične točke za razvoj korozije u što smo se imali prilike i uvjeriti u nekoliko navrata analizirajući razne ograde diljem Hrvatske.
Prednost je u tome što u početku predstavlja dvostruko jeftiniju investiciju zaštite metala. Nema iscijedaka cinka koje imamo prilike vidjeti na vruče pocinčanim ogradama, koje bravarima predstavljaju veliki problem obzirom da ih treba naknadnom obradom svesti na minimum, što predstavlja dodatni trošak i tako poskupljuje finalni proizvod

http://www.metaldesign.hr/index.php?content=Galvansko_pocincavanje
 

Ciki vts

New member
E,jeste neki,evo za Citraće se veli isto da su pocinčani,pa daj nek mi netko pokaže di je na karoseriji taj cink.Rastepal sam ohoho,auta i švasal i rezal i klepal,ja ni na jednom nikad nigdje nisam videl cink,jedino na šarafima i kojekakvim kvakama,držaćinma nećega i tome slićno.
Deda, Vi ste me totalno razocarali. :meh: Jednostavno ne mogu vjerovati sa koliko malo znanja ljudi raspolazu.

NEKI od linkova na sluzbene stranice proizvodaca:

http://www.volkswagen.com.hr/sve_o_vw_u/inovacija/leksikon_tehnike/verzinkte_karosserie.html

http://www.fiat.hr/alfaromeo/news.php?news_id=294&tipsadrzaja_id=2

http://www.skoda.com.hr/servis/okolis_savjeti/povrat_starih_automobila/

ANTIKOROZIVNA ZAŠTITA NOVIH AUTOMOBILA
Veljača, 2009.

Karoserija novog automobila izrađena je iz tanjeg, čvršćeg, laganijeg, ali na koroziju otpornijeg materijala u odnosu na materijale iz kojih su se stvarali automobili koji se još uvijek kreću našim cestama. Raniji materijali bili su deblji, podatniji za oblikovanje u velikim tvorničkim kalupima i prešama, ali su zbog obrade i dodatne antikorozivne zaštite bili puno ranjiviji na hrđanje. Zbog toga su kod gotovo svih automobila obavljane dodatne antikorozivne zaštite i to nakon što je auto već izašao iz tvorničke trake i našao se u uporabi. Današnje pocinčane karoserije, koje se u unaprijed pripremljenu kupku uranjaju nakon spajanja svih sastavnih dijelova, osiguravaju otpornost na sol, vlagu, blato i druge kemijske spojeve koji nagrizaju metale. Kad se na takvoj otpornoj karoseriji obavljaju neki radovi, pri kojima se zaštitni sloj skida i oštećuje čelični lim, tada takva mjesta treba zaštiti protiv korozije. Ne učini li se to, hrđa će nagrizati metal. Zbog toga se preporučuju zahvati na karoseriji automobila koji ne oštećuju postojeći lak, a niti zaštitni sloj lima.
C/P: http://www.amk-maksimir.hr/index.php/?category=1&article=497

Jos ekipa i pocinje vjerovati da nam karoserije nisu pocincane! ROFL
 
Na vrh