Zvuk iz mjenjača ili diferencijala pri brzini od 70-80 km/h

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Ne postoji mjerac razine ulja, visak ulja nece nastetit, tocna kolicina se odredi tako da ispustis ulje i naspes 1,9+-0,1l ulja za mjenjace 75w80 koje zadovoljava normu PSA B71 2330. Proizvodac ulja nije bitan.
 

mengela

Well-known member
Donator foruma
Kod mene je isti mjenjač, ulje nije jednostavno ni ispustit jer je šaraf zaklonjen karoserijom, morali smo popuštat nosače motora i sam motor pomaknuti pajserom da mu pristupimo ozdal! I ulja možeš usut kolko hoćeš, neće izać višak ko na normalnim autima!
Točno 1.9 kako kaže kolega, blesavo al šta je tuje 😃
 

Ruske

Active member
kod mene je zvuk nakon 70-80 i traje dok god se vozim brze od toga...uz ful lagane vibracije koje osjetim, kod davanja gasa, kod pustanja, kod bilo kakve voznje, samo da je preko 70-80...primjetio sam da je jaci zvuk kad vozim u desnim zavojima i po ravnom, a u lijevim se ne cuje...nije lezaj jer kad dignem auto i zavrtim kotace se ne cuje apsolutno nista, niti drobi kod kretanja sa volanom puni lijevi ili desni...mislim to je sve skupa tako tiho i poluprimjetno, da 80% ljudi ne bi obracalo pozornost na to. mjenjao sam nutarnji zglob jer je imao lufta, vanjski su bez lufta. rotirao cak i gume jer sam mislio da su mi prednje ful lose, ali cuje se i dalje isto ko i prije...jedino da probam staviti druge felge i zimske sta imam doma, ali sumnjam na diferencijal...dakle vibrira lagano + cuje se dndndndnd slicno kao kad prelazis preko onih sugavih dijagonalnih ureza na asfaltu za drenazu na autocestama i brzim cestama, ako ste upoznati s time
 

Dalibor

Dado Tornado
Uslikao sam mjenjač s donje strane. Ima rebra za hlađenje. Znači da je majstor sipajući 2,5l usuo previše.
taj auto može biti sa mjenjačem bez rebara za hlađenje ili sa njima.
kod zamjene ide 1,9 litara u mjenjač sa rebrima, i 2,6 litara u onaj bez.
vjerojatno je majstor provjerio koliko ide ulja, ali nije uočio da su dvije verzije.
inače, ulje je 75w80 (po normi Esso EZL 848).

skoro zaboravio, taj mjenjač nema bočni čep za provjeru razine, nego se ispušta na najdonjem čepu straga, a toči se gore
 
Posljednje uređivanje:

žex1

New member
Hvala svima na odgovorima.
Baš je tako. Jeste čep zaklonjen. Majstor je obrusio ključ da ga odvrne i uspio je bez da skida išta drugo.
Moguće da je mjenjač bez rebara češći pa je zato majstor otišao na tih 2,5l. U svakom slučaju danas sam i u prodavnici auto dijelovi pitao da mi provjere, i za podatke od mog auta, rekli su mi je da ide 2,1l, ali to je ukupna količina, a kad se izlijeva ne izađe sve pa se dodaje na tih 1,9.
Odlučio sam izliti nekih 0,5l do 0,6l. Pokušaću izvući onom pumpicom kojom se izvlači ulje iz kosilica.
Našao sam da je mjenjač s rebrima novijeg datuma, unapređena i ojačana verzija mjenjača bez rebara. Ali takođe sam našao da se mnogi žale na cvileći zvuk (wining noise) u opsegu brzina otprilike kao kod mene.
To je izgleda neki tipski problem, neka slaba tačka. Ako neko ima još kakvih informacija molim da napiše.
Stvarno bih se volio riješiti toga.
Našao sam čovjeka što radi reparacije, ali ja mislim da to nije kvar koji se da detektovati i reparirati. Bolje bi bilo da jeste.
Drugo rješenje je naći polovan mjenjač, možda bolje verziju bez rebara (možda je problem samo na novijoj verziji).
Zasad ću još skupljati informacije, nije mi hitno.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Ne postoji mjerac razine ulja, visak ulja nece nastetit, tocna kolicina se odredi tako da ispustis ulje i naspes 1,9+-0,1l ulja za mjenjace 75w80 koje zadovoljava normu PSA B71 2330. Proizvodac ulja nije bitan.
Neće nekih 5% ali više hoće tak da će ga zbacat na odušak ili eventualno probit na brtvama
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Ma nece, za ispiranje tog mjenjaca se sipa preko 3l ulja, nema tu pritiska nikakvog, samo hidrostatski u mirovanju, a mislim da tlak koji proizvede jos dotatnih 0,5l nije bas toliki da izbije na brtve. Al dobro sto jest jest nije pravilno. Ulje, kao i svaka tekucina je podlozna zakonima termodinamike, sa promjenom temperature mijenja se obujam i tlak. Kao sto kolega gore rece, postoji odusak i nikakve stete nece bit ni da se uspe 4l ulja samo ce bit ciscenja podosta.
 

žex1

New member
Skinuo sam čep sa oduška, na koji se inače sipa ulje u mjenjač. Ispod je neki plastični dio nešto kao filter. Mislio sam ugurati tanko crijevo ili cevčicu da izvučem višak ulja ali mi ovaj dio smeta.Može li se demontirati ovaj plastični dio.Ima li ko iskustva s tim.
Na prvoj slici je čep prije skidanja poklopca, a na drugoj sa skinuti poklopcem i vidi se plastični dio koji onemogućava da se ubaci cjevčica.
https://ibb.co/J7v5nyV
https://ibb.co/NTjvbNY
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
ako sada sve radi u redu nemoj se zamarati sa tim, možda ćeš kompletno ulje vaditi kada temp. odu u minus jer ćeš teško pomicati ručicu mjenjača ili će strugati kod prebacivanja.

nešto ne štima sa linkovima, otvara naslovnu stranicu photoboxa
 

žex1

New member
Potpuno ste u pravu Dalibora, najvjerovatnije ću morati zamjeniti kompletno ulje.
Jutros sam krenuo s autom na nekih +4°C i teško se ubacuje u 1 i u 2.
Inače usuto je sintetičko Dual 9 FE 75w90
a trebalo je usuti Gear 8 75w80 (ne piše dal je sintetičko, mineralno ili polusintetičko).
Ako budem mjenjao jedan dio ulja će ostati 0,1 do 0,2l, da li će to napraviti neki problem, da ne dodje do neke reakcije izmedju ulja jer je jedno sintetičko a drugo valjda nije.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh