Zamjena ulja u C1

Cutac

Prèkaroš
GTL ulja su ulja grupe tri koja su dobivena preradom prirodnog plina. Znači plin se oksidira, uglavnom dodavanjem ugljikovog monoksida, pa se zatim ukaplji, pa se bombardira sumporom i vodikom, pa se dobije bazno ulje.
HC baze se dobiju hidrokrekanjem, tj. bombardiranjem vodikom, sirove nafte (u pravilu).

Razlika je što GTL baze imaju nižu točku tečenja, više plamište i točku isparavanja, puno su otpornije na pjenjenje (tipa da radilica lupa po ulju ili ako se pumpa brzo vrti) i teže im pada pH.
HC ulja, jel, nemaju te karakteristike, ali su jeftinija za proizvesti, iako su Shell Helix Ultra ulja zapravo jeftina.

Onda ide PAO baza koja je laboratorijski napravljena sintetička (ful) baza, pa idu esteri.
Esteri recimo lako postanu kiseli i jako povlače vlagu (kočiona tekućina npr.), ali imaju izuzetan film strength (umoran sam, ne mogu prevoditi :D), točku isparavanja i jake međumolekulske veze pa se zato koriste na utrkama.

Generalno:
HC - jeftino, dobra zaštita
GTL - dok je SHU na tržištu je jeftino i bolje od HC
PAO - skuplje, bolja zaštita, dugotrajnije
Ester - jako kratko traje, vrhunska zaštita, ali optimalne "performanse" daje kod visokih temperatura (>120°C).

S razlogom Panda i c4 idu na SHU, a VTS-ić ide na Motul PAO. Razlog je generalno što Panda i c4 ne smrde po vrućem metalu kad ih vozim hehe
Ali, SHU 5W-40 je, po meni, taman na granici za visoko opterećenje po našim ljetima. Ima nizak viskozitet za 5W-40 (odlično), ima visok NOACK (odlično), dobar HTHS (vrlo dobro), ali radi te viskoznosti, kod opterećenja na kojima dostiže više od 120°C ja osobno ne bih bio najsretniji da mi je u motoru. Recimo idete s mora, sred sedmog mjeseca, asfalt je mekan, auto pun, autocestom uzbrdo 120. Bude ulje svoje odradilo, ali za te uvjete je neki X-Cess 5W40 ili Sport 5W50.
Sad je opet stvar kompromisa. Ova bolja ulja su skuplja, a dolaze do izražaja (realno) jednom godišnje i to ako vozač ne spusti auto na 90 i na 3000 okretaja za dizela, 4500 za benzinca, dok se penje na Sv. Rok.

Jedan 1.0 VTi ne može pregrijati 5W30 SHU da ga jebeš, jedino da ga se baš kolje na 5000 u sred sredine ljeta uzbrdo na 48 km/h. Jest da nema hladnjak ulja, ali ne spali dovoljno benzina da to uspije.

Budući da nas vrijeme jebe dobrano (preko zime -5°C, preko ljeta +40°C), najbolje za motor bi bilo da se vozi na zimsko i ljetno ulje. Ili bar da se tempira nekako da se pred ljeto stavlja friško.

No, zaključak je klasika, nemojte siliti hladan motor, kad je vruće dajte mu okretaje da se brže vrte pumpe i mijenjajte ulje redovno. I barem jednom u 100 kilometara odvezite 20-30 km u komadu da se sve lijepo ugrije, ispari vlaga i slično.

Zašto vozim Shell Helix Ultra? Jeftino i super.
Zašto vozim Motul X-Cess? Odlično i sviđa mi se Motul.
Zašto ne vozim Yacco Galaxie S? Jer ga je teško nabaviti i nije baš za zimu, a za ovih jadnih 3500 km godišnje koje radim nema mi smisla imati zimsko i ljetno ulje, pogotovo kad je litra preko 100 kuna, a ide ih 6.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
GTL ulja su ulja grupe tri koja su dobivena preradom prirodnog plina. Znači plin se oksidira, uglavnom dodavanjem ugljikovog monoksida, pa se zatim ukaplji, pa se bombardira sumporom i vodikom, pa se dobije bazno ulje.
HC baze se dobiju hidrokrekanjem, tj. bombardiranjem vodikom, sirove nafte (u pravilu).

Razlika je što GTL baze imaju nižu točku tečenja, više plamište i točku isparavanja, puno su otpornije na pjenjenje (tipa da radilica lupa po ulju ili ako se pumpa brzo vrti) i teže im pada pH.
HC ulja, jel, nemaju te karakteristike, ali su jeftinija za proizvesti, iako su Shell Helix Ultra ulja zapravo jeftina.

Onda ide PAO baza koja je laboratorijski napravljena sintetička (ful) baza, pa idu esteri.
Esteri recimo lako postanu kiseli i jako povlače vlagu (kočiona tekućina npr.), ali imaju izuzetan film strength (umoran sam, ne mogu prevoditi :D), točku isparavanja i jake međumolekulske veze pa se zato koriste na utrkama.

Generalno:
HC - jeftino, dobra zaštita
GTL - dok je SHU na tržištu je jeftino i bolje od HC
PAO - skuplje, bolja zaštita, dugotrajnije
Ester - jako kratko traje, vrhunska zaštita, ali optimalne "performanse" daje kod visokih temperatura (>120°C).

S razlogom Panda i c4 idu na SHU, a VTS-ić ide na Motul PAO. Razlog je generalno što Panda i c4 ne smrde po vrućem metalu kad ih vozim hehe
Ali, SHU 5W-40 je, po meni, taman na granici za visoko opterećenje po našim ljetima. Ima nizak viskozitet za 5W-40 (odlično), ima visok NOACK (odlično), dobar HTHS (vrlo dobro), ali radi te viskoznosti, kod opterećenja na kojima dostiže više od 120°C ja osobno ne bih bio najsretniji da mi je u motoru. Recimo idete s mora, sred sedmog mjeseca, asfalt je mekan, auto pun, autocestom uzbrdo 120. Bude ulje svoje odradilo, ali za te uvjete je neki X-Cess 5W40 ili Sport 5W50.
Sad je opet stvar kompromisa. Ova bolja ulja su skuplja, a dolaze do izražaja (realno) jednom godišnje i to ako vozač ne spusti auto na 90 i na 3000 okretaja za dizela, 4500 za benzinca, dok se penje na Sv. Rok.

Jedan 1.0 VTi ne može pregrijati 5W30 SHU da ga jebeš, jedino da ga se baš kolje na 5000 u sred sredine ljeta uzbrdo na 48 km/h. Jest da nema hladnjak ulja, ali ne spali dovoljno benzina da to uspije.

Budući da nas vrijeme jebe dobrano (preko zime -5°C, preko ljeta +40°C), najbolje za motor bi bilo da se vozi na zimsko i ljetno ulje. Ili bar da se tempira nekako da se pred ljeto stavlja friško.

No, zaključak je klasika, nemojte siliti hladan motor, kad je vruće dajte mu okretaje da se brže vrte pumpe i mijenjajte ulje redovno. I barem jednom u 100 kilometara odvezite 20-30 km u komadu da se sve lijepo ugrije, ispari vlaga i slično.

Zašto vozim Shell Helix Ultra? Jeftino i super.
Zašto vozim Motul X-Cess? Odlično i sviđa mi se Motul.
Zašto ne vozim Yacco Galaxie S? Jer ga je teško nabaviti i nije baš za zimu, a za ovih jadnih 3500 km godišnje koje radim nema mi smisla imati zimsko i ljetno ulje, pogotovo kad je litra preko 100 kuna, a ide ih 6.
Bokte, ovo mi je overkill!
Pogubio sam se već na 3. odlomku!
Onda sam u nekoliko navrata probao "čitati s razumijevanjem" (a ku*ca ne kužim...). Jasno da nisam daleko stigao!

Onda sam pročitao još dva puta pa sam vidio da nigdje ne vidim Total Ineo Quartz.
Što je s tim (od PSA preporučenim) uljem? Je li šrot ili bar nešto valja?
I čini mi se da nema riječi o ACEA vrijednostima - a dosta nas vozi dizelaše pa je i to važna stavka kod odabira morotnog ulja...

PS: piše li negdje na kanti ta GTL / HC /PAO oznaka?

Hvala na edukaciji!!
:cool:
 

Cutac

Prèkaroš
Što je s tim (od PSA preporučenim) uljem? Je li šrot ili bar nešto valja?
Nije uopće loše ulje, ali s obzirom na cijenu, nema velikog razloga da ga se koristi.

I čini mi se da nema riječi o ACEA vrijednostima - a dosta nas vozi dizelaše pa je i to važna stavka kod odabira morotnog ulja...
To generalno nije rezervirano za dizele, samo što se kod njih "populariziralo" radi 11 različitih filtera u ispuhu i samih produkata gorenja dizela i samim time popularnih C# oznaka.
Ali to će biti štivo za neki drugi dan jer ja odo spavat :D
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Za moj ide Acea C2 low saps, zbog DPF. Ne fali nista Totalu Ineo. Helix Ultra je neki 55 za 5l, dok je Total Ineo oko 35e. Na godišnjem nivou to je zaista zanemarljiva razlika. Bitno da je origigi.
 

Cutac

Prèkaroš
Za moj ide Acea C2 low saps, zbog DPF. Ne fali nista Totalu Ineo. Helix Ultra je neki 55 za 5l, dok je Total Ineo oko 35e. Na godišnjem nivou to je zaista zanemarljiva razlika. Bitno da je origigi.
Ali kad se ulazi u "prilagođena" ulja, pitanje je čime su sulfat i pepeo i cink zamijenjeni. Za to se gleda VOA, a dobro je pogledati što više UOA i probati shvatiti trend.
Ali to su istraživanja koja radi netko kome je to hobi i zanimljivo :D
 
Na vrh