Zamjena akumulatora sa onim većeg kapaciteta - Citroen ne preporučuje

Milosh

Test
Mislim da je puno važnije gledati ovo što Doomsday priča, koji akumulator se kupuje u smislu proizvođača i serije/modela. Bolje je po tome odlučiti nego samo na osnovu razlike od 20 A startne struje. Ja kad sam za Focusa uzimao Exide Premium (72Ah) u Andreja d.o.o. u Beogradu (ovlašteni zastupnik za Srbiju), čovjek je ispred mene istestirao desetak akumulatora u želji da meni da najjači i najsvježiji. Na kraju, aku koji mi je prodao je imao izmjerenu startnu struju od 800 A, umjesto deklarisanih 720A! Za to sam dobio i potvrdu (aparat izbaci papir kao fiskalni račun sa rezultatima testa i on to prikači za račun i garantni list).


P.S.

Jel vi ovdje gledate preporučene karakteristike na service-u:

 

Doomsday

U prolazu...
Skoro pa da nemaš šta mislit, to ti je garant AGM 70Ah 760A, imaš i od Varte i od Exide takav model, a imaš sad i Ciak takav model...

Cijenom su ti Varta najskuplji, 1100-1300 kn cca, manje od 100 kn cca. je povoljniji Exide od Varte, a manje od 100 kn cca. je od Exide povoljniji Ciak...

Mislim da bilo koji od ova 3 bi bio OK, sad, koji ti je najbliži i najlakše za kupit... Mislim da razlika u cijeni, gledajući na ukupni total cijene, i nije neki odlučujući čimbenik...

Sad, koji brand ti je draži, koji ti je blizu za kupit i po kojim uvijetima, taj uzmeš kad dođe vrime, i bit će sve OK...

Valjda...

:D

P.S. ima još i Energizer AGM bateriju tih specifikacija, i slične cijene (postoje i neki drugi proizvođači nekakvih AGM baterija, samo većinom za 70Ah daju manje od 700A pa ih neću ni spominjat)... Ova 4 spomenuta su svi istih dimenzija, i sad je samo stvar kako i rekoh, koju firmu preferiraš i kome ćeš ostavit cca. 1000 kn u dućanu...

:grin:
 

Brruno

Well-known member
Meni je prva ugradnja po Service Exide EF-L3 70Ah 720A,kad kliknem na taj aku pise START & STOP a ja nemam S&S.. Nigdje nisam nasao isti aku. Stavi osam obican 72Ah 680A ali vidim da nakon godinu i po slabije drzi kad je ugasen. NE znam kojeg sljedeceg da uzmem na ljeto,nisam vise pametan sa raznim akumulatorima.
 

Doomsday

U prolazu...
Nemaš se tu šta puno mislit... Tebi je po service-u Exide S-S EFB 70Ah 720A...

http://www.exide.info/spec/el700.html

Ali, kad pretražuješ Exide za tvoj model C5, izbaci ti ne EFB nego AGM 70Ah 760A ako imaš s&s...

http://www.exide.info/spec/ek700.html

Pandan tome bi bila Varta Silver Dynamic AGM 70Ah 760A...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-silver-dynamic-agm/570-901-076

Prema onome što vidim, daju kao opciju za tvoj model i Exide Premium 77Ah 760A, što si po meni trebao i uzet jer nemaš s&s...

http://www.exide.info/spec/ea770.html

Ili njega, ili Vartin pandan kojeg Vartina tražilica isto daje, a još je mrvu i jači u startnoj, Silver Dynamic 77Ah 780A...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-silver-dynamic/577-400-078

Prema tvojim podacima koje si dao, ti si uzeo Vartu Blue Dynamic 72Ah 680A ili nešto tome jako slično...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-blue-dynamic/572-409-068

I tu si se vjerojatno mrvu zeznio, jer ako pogledaš dimenzije, ta je baterija niža nego sve ove gore spomenute, i slabija serija, znači, manje kemije... :grin:

Za tvoj model C5 Exide pretraživač još daje mogućnost Excell 74Ah 680A...

http://www.exide.info/spec/eb740.html

Vidiš da je on istih dimenzija ka i Vartin pandani i svi drugi preporučeni, kao i ovi kojeg Vartina tražilica još daje kao mogućnost za tvoj C5, Blue Dynamic 74Ah 680A...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-blue-dynamic/574-012-068

Da si njega ili tog Excella uzea, možda bi bilo sve OK, iako pretpostavljam da ne bi jer je to vjerojatno izbor za C5 bez hidraulike...

Možda, kažem možda, ali samo možda bi bio OK sa nekim u toj nižoj dimenziji, ali iz jače serije, recimo Exide Premium 72Ah 720A...

http://www.exide.info/spec/ea722.html

Ili malo jača Varta Silver Dynamic74Ah 750A...

https://www.varta-automotive.com/en-gb/products/varta-silver-dynamic/574-402-075

Alli, kad budeš kupova, zašto se zezat, uzmeš preproučenu 77Ah bateriju, jednu od ove 2 gori navedene, ili Exide Premium ili Varta Silver Dynamic, koju ti je lakše i povoljnije nabavit, i triba bi bit miran...

Valjda...

:D
 

Memphis

Active member
Kupi onoga koji ima najdužu garanciju ... ja preferiram FIAMM
čovjek je ispred mene istestirao desetak akumulatora u želji da meni da najjači i najsvježiji. Na kraju, aku koji mi je prodao je imao izmjerenu startnu struju od 800 A, umjesto deklarisanih 720A! Za to sam dobio i potvrdu (aparat izbaci papir kao fiskalni račun sa rezultatima testa i on to prikači za račun i garantni list).
Tako je kod svega nije baš 100% kako je deklarirano ... inače bilo bi dobro dopunit akumulator prije nego se stavi u auto.
 

Milosh

Test
Ulje po tom pitanju nije isto što i akumulator. Ulje ima rok trajanja i unutar tog roka (a sigurno jedno vrijeme i poslije roka) mu se neće ništa desiti. Akumulator ako i ima rok trajanja, polagano gubi svoja svojstva kako stoji, jeste malo, ali gubi.
 

Milosh

Test
Evo gledao sam upravo dijagnostikom na svom autu šta kaže ovaj Battery Charge Control modul, jer mi se stalno pali Economy Mode i kaže da je aku napunjen 72%, a očekivao sam manju vrijednost.

Takođe se može podesiti kapacitet ugrađenog akumulatora. Kod mene su dostupne vrijednosti koje se mogu unijeti: 60, 70 i 75 Ah.

Podešeno je 75 Ah a unutra je Varta od 77 Ah.

Takođe je moguće podesiti i koji je motor u autu, tj. postoji ta stavka, ali tu je moguće odabrati samo dvije opcije: auto bez S&S sistema, i auto sa S&S sistemom.
 

Milosh

Test
Pa 72% je malo prerano sa dizat paniku tipa Economy mode...
Slažem se, prema onoj tabeli koja je navedena u service-u za taj modul, sve preko 65% je ispravno stanje aku-a.. :hm:

***************************************************************

Još nešto zanimljivo sam vidio vezano za taj modul, Diagbox izbaci jedan balon vezano za tu stavku koja prikazuje napunjenost, i lijepo piše da ako vozilo ima S&S, on neće raditi ako je napunjenost ispod 76%. :)

 
Na vrh