Zaštita od sunca

ZlatkoC4

Well-known member
Ako nema klime možeš zatamniti sa čim hoćeš nema pomoći na stajanju. ali ovdje se radi o tome da treba napraviti sjenu da se djeca ne cvrče na suncu kao niti odrasli a za to može ili folija ili mrežica a idealno je oboje. upravo zbog mogućnosti sjene i zraka.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Ali ja kroz te mrežice ne vidim...
Vidi se sasvim dovoljno ovo je malo efekt kod slikanja zbog sunca. Ove slike su sa auta našeg forumaša koji ima blizance. i Zadovoljan je ovime. iz navedenih razloga rade sjenu a prozor po potrebi i spušten a sunce ne tuče kroz staklo. ja sam sebi narućio bočne mrežice upravo zbog toga da mogu povremeno i staklo spustiti a da imam sjenilo, a super je i ljeti kad si negdje u prirodi ne ulaze unutra muhe ose i dr. :grin:
 

diegos

Well-known member
Zavjesice stite da ne bljesti sunce, ali ne i od grijanja kabine, jer staklo je uvijek jedno te isto... I tu dobro dodje folija, btw svaka cast Doomsday, dosta je upucen :D C3 mi nema zatamnjena stakla i ljeti bude pakao unutra, drugi auto zatamnjen i crne boje, bojao sam se da ce biti jos gore, ali ustvari je puno ugodnije nego u c3... A mozda je i nesto bolja izolacija opcenito, ne znam...
 

ZlatkoC4

Well-known member
Zavjesice stite da ne bljesti sunce, ali ne i od grijanja kabine, jer staklo je uvijek jedno te isto...
Svaka vrsta sjenila bilo mrežice ili folija radi barijeru između tebe i sunca odmah je i ugodnije u kabini ali grijanje od sunca ne možeš spriječiti ničim jedino neznatno smanjiti ali tu je zato klima.
Ovako dobiješ sjenu koja te štiti da te sunce ne prži direktno.
 

Phantom

Drajver
Evo pogledaj kako to izgleda na C5 sa mrežicama na zadnjim staklima. A to isto ima i za C4-II bočne ti mrežice izađu ispod 400kn a zadnja dođe isto toliko.
znači zadnja šajba+ljevi i desni zadnji prozor cca bi te u Bosni izišlo 750kn.
a mogu te i povezati sa osobom iz ovlaštenog koji ti to može riješiti u Bosni i poslati u SLO. ako budeš zainteresiran.
da, to mi je bila prva varianta,jer je praktično i čak me najviše vuče jer sam protiv folija bilokakvih, auto već sam ima tvornički tonirana stakla i klimu, ovo bi došlo baš za dijete da ne ide mu u oči itd..
zvao sam servis u sloveniji mogu dobiti za 50 eura bočna zadnja stakla što ću i naručit, zadnju šajbu ću ostavit pošto već djecji sjedež ima zaštitu, također zbog vidljivost...

Naravno, ogromna pomoć bi bila i da je auto bijele boje... Pa ako ti se ne da lakirat, Llumar HR ti može ponudit foliju za karoseriju od firme Grafityp, drmneš cijelo auto u bijelo... Ili možda bijeli plasti dip... Makar samo na krov... Nakon ljeta ga samo potegneš i svučeš, ako ti bijela boja dosadi..
dugoročno možda ovo i napravim sa lumar folijom, samo nebi se zaletio, vidjet ću...ali bijel auto :D to nikako, bježo sam od bijele ko vrag od krsta...crna boja meni jedino paše na autu ...jest da se sve vidi, da ljeti katastrofa ali :cenzura::cenzura::cenzura:iga auto mi izgleda bombica...:cool:
 

Doomsday

U prolazu...
Ovo što Zlatko govori stoji, na stražnjim prozorima staviti baš za C4 sjenilo je korisno jer, kao što i ime kaže, stvori malo sjene, i možeš otvoriti prozor a da sjenilo ostane na mjestu...

Ali, to vrlo malo pomaže kod smanjivanja temperature u kabini... Pomaže, ali malo... Pogotovo ako otvoriš prozor i pustiš vrućinu unutra dok klima radi...

Za smanjiti temperaturu u kabini, trebaš izolaciju na staklima... Tvorničko zatamnjenje tu izolaciju najčešće nema, a često nema niti UV zaštitu... Samo mrvu bojice na staklu...

Da bi smanjio insolaciju tj. koliko IR zraka, ili energije sunce upumpa u kabinu, a i UV zračenje, trebaš dodatnu zaštitu... Za to su kvalitetne folije i korisnije i optički prozirnije od bilo kakvog sjenila...

Koliko sam ja uspio vidit, u SLO naprijed se smije zatamniti do 30% a natrag i potpuno, što znači da bi mogao staviti Llumar Air80 na sva stakla, i gotovo da ne bi primjetio da si nešto stavio koliko je prozirna folija, a skida 43% energije sunca i preko 99% UV zračenja...

Nisam siguran dopušta li zakon u SLO i vjetrobransko staklo ili samo prednja vrata, ali ja osobno i inače nisam ljubitelj stavljanja bilo čega na vjetrobran... Ako je ikako moguće, imati atermički vjetrobran bi bilo idealno, uz Air80 na svim drugim staklima...

Tako bi imao ogromno smanjenje ulaska sunčeve energije kroz sva stakla, i dodatno bi imao sigurnost u sudaru, jer inače, osim vjetrobrana koji je višeslojan i ima foliju u sendviču baš radi spriječavanja rasipanja ako se razbije, sva druga stakla kad se razbiju idu u sitne komadiće kaljenog stakla, koji postaju mini-projektili, šrapnel... Nije strašno, ali ako se može izbjeći, uz sve ostale prednosti folije, zašto ne...

Ja ne vozim duge ture, pa mi izolacija vjetrobrana nije toliko bitna, ako sva druga stakla izoliram, kad ostavim auto na prakingu mogu uvijek staviti ono zaštitno neprozirno sjenilo na vjetrobran, da ne grije unutrašnjost kroz njega... Ako su sva druga stakla izolirana, kad sjednem u auto klima će imat puno manje posla dok ohladi kabinu... A i sjedala će manje blijediti i plastika pucati od UV zračenja...

Ako netko baš ne može ili ne želi atermički vjetrobran, a želio bi ipak pošto-poto izolirati ga od sunca, i zakonom mu je to dozvoljeno, ja osobno bih išao isključivo na 3M Crystalline 90 (3M CR90) foliju, koja praktički i ne zatamnjuje ništa, prozirna je, ima doživotnu garanciju, a skida 34% energije sunca i više od 99% UV zračenja... Ali, kako već rekoh, tražio bih dok ne bi bio siguran kako je onaj koji će mi to postaviti IZUZETNO pedantan, stručan i kvalitetan u tom poslu, jer je strašno bitno da se to što savršenije odradi, da bude optički što ispravnije...

I tako, kad ovako ili onako izoliraš sva stakla, kako Zlatko kaže, mogu se i sjenila dodat na stražnja vrata po potrebi, kao dodatna sjena zbog djece, ako ti ne smetaju vidljivosti u vožnji... Ali, crna boja, pogotovo na krovu, je isto problem... Pričao mi jedan kamiondžija, dobio glanc novi Volvo šleper, ali crni, a ture mu po Turskoj... Umro skoro, i u nekom selu zamolio da mu samo krov obojaju, kako god, u bijelo... Kaže, spasio se... I zato, što misliš o nekom ukusno odrađenom two-tone-u, krov, retrovizore gornju polovicu, i možda felge, u bijeli plasti dip... Nešto ovako, samo bi C4 bio puno ljepši, naravno... :D

 

vborovic

C5 modifikator
i dodatno bi imao sigurnost u sudaru, jer inače, osim vjetrobrana koji je višeslojan i ima foliju u sendviču baš radi spriječavanja rasipanja ako se razbije, sva druga stakla kad se razbiju idu u sitne komadiće kaljenog stakla, koji postaju mini-projektili, šrapnel... Nije strašno, ali ako se može izbjeći, uz sve ostale prednosti folije, zašto ne...
Ovo je opasna i pogrešna pretpostavka koja pobija samu svrhu usitnjavanja stakla u komadiće ... :wtf:
 

Doomsday

U prolazu...
@vborovic - Pa dobro, imaš ti nešto protiv smislenih objašnjenja, ili isključivo odgovaraš u kriptičkim natuknicama...? :thinking:

:D
 

vborovic

C5 modifikator
Kaj bi rađe, da te u glavu pogode granule od par milimetara ili ploča stakla od kilu dvije? Da su htjeli naparviti da nakon (s)udara staklo ostane cijelo, onda bi ga kao takvog i konstruirali, a ne da su osmislili način koji će ostaviti najmanje posljedice ... i ti bi sad išao stavljat foliju na staklo da spriječiš proces razbijanja u dijelove ... dal to ima smisla?
 

Doomsday

U prolazu...
Vjetrobran je laminiran, i ne rasipa se kao ostala stakla na autu, to je tako jer tako mora bit... Ako meni ne viruješ, pogledaj malo ECE oznake na vjetrobranu, ili uvjete za homologaciju vjetrobrana...

A što se rasipanja drugih stakala tiče, nemam iz prve, ali evo iz druge ruke, brata mi je pogodio kamion bočno, staklo je prsnulo i zasulo mu lice... Srića, ima je sunčane naočale, pa mu oči nisu stradale, ali da si vidio količinu i dubinu ogrebotina na staklima od naočala, ne bi ti bilo svejedno... Jedan komad ga je pogodio tik iznad obrve, i ukopao se pod kožu... Izvađen je, ali se stvorilo tvrdo tkivo, kao ožiljak, grumenčić, pa ima suvenir na taj događaj dan danas...

Ima li smisla...? Neka svatko za sebe odluči...

:whistling:
 

Cutac

Prèkaroš
Zato jer je lakše izvaditi ploče iz kreveta nego komadiće...
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=9TXFJzQMBwM[/ame]

Ali slažem se, bilo bi bolje da je laminirano da pstane u komadu. Onako komadići idu u oči, uši.
 

vborovic

C5 modifikator
[ame]https://www.youtube.com/watch?v=8Dv0UU66CbU[/ame]


Sad si računaj ako cijelo to staklo padne na tebe unutra (ako govorimo vjetrobranskom) jer ga unutarnja folija drži skupa, ili ako se po sili fizike rasprši/umanji na sitnije dijelove ... naravno da u svakoj nesreći postoje moguće posljedice (nažalost), ali onda mi slobodno objasniš zašto već staklo samo po sebi ne dolazi sa folijom na njezinoj unutarnjoj strani ... laminacija i dodatna folija s unutarnje strane su dva odvojena pojma ... s razlogom postoje zakonska ograničenja da se ne smije ništa lijepiti s unutarnje strane vjetrobranskog stakla (po cijeloj površini) ...

Evo ti primjer:

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=mYwTVEBwZEo[/ame]


Kakve bi bile posljedice da je folija bila s unutarnje strane vjetrobranskog stakla?
 

Phantom

Drajver
I zato, što misliš o nekom ukusno odrađenom two-tone-u, krov, retrovizore gornju polovicu, i možda felge, u bijeli plasti dip... Nešto ovako, samo bi C4 bio puno ljepši, naravno...
nemoguća misija, meni i dalje sve što nije orginal, da izvinu romi 'ciganluk'...ne vozim ni ja neke nemoguće ture, samo sada praznici ,ljeti tura za more, pa sam tražio riješenje zbog gužve na cesti mada većionom idem na put rano ujutru ...
ako budu radile i ove zaštite svoj posao koliko toliko sa klimom nema panike jer po žegi najvećoj radije sačekam drugi dan za polazak :)
 

Doomsday

U prolazu...
Paaaa... Ne znam kakav je zakon i homologacija u Kini, ali moram te razočarat, laminat vjetrobranskog stakla kod većine automobila uključuje i sloj folije između 2 ili više slojeva kaljenog stakla... Nije debela i ne znam koliko jaka, ali je tu...

Obrati pažnju na ova 2 videa razbijanja vjetrobrana...


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=oYOp251Vod8[/ame]


[ame]https://www.youtube.com/watch?v=V681SrkWwTY[/ame]


A kad staviš foliju na druga stakla, nema neke velike razlike, staklo se usitni i ostane na foliji, ali isto tako se može izbiti iz okvira jer kad se usitni, deformira se oblik i izlazi van, ili upada unutra, ali da te to staklo na foliji i udari u kabini, nije isto kao da te udari nerazbijena ploča stakla...

Moj izbor je da bih radije riskirao tako, nego sa gomilom relativno oštrih komadića koji putuju jaaako brzo... Jer, znaš kako ono ide, mala moja dajem ti na znanje, sila masi daje ubrzanje...

:D

P.S. sorry Phantom na offtopicu... :eek:
 

Cutac

Prèkaroš
Pa to je i cilj laminiranja šajbe. Da u slučaju nesreće izbiješ šajbu van bez da se sasječeš sav.
Druga solucija je ono rasipanje u 14 milijuna komada :D, ali bočna stakla nisu laminirana iz jednostavnog razloga - preskupo je. Lakše je zakaliti staklo i ostaviti tu jednu ploču, a očekuje se da će se putnike izvlačiti na šajbu ili na otvorena vrata, iako je u praksi često drugačije.

Razbij šajbu Golfu dvojci iz prve godine proizvodnje i vidjet ćeš nešto zanimljivo, a ostatak zaključiti :)
 

Doomsday

U prolazu...
Laminacija je širok pojam, ne podrazumjeva odmah foliju u sedviču, nego samo da je nekakav sendvič u pitanju... :D

Šajba ima foliju sa željenim svojstvima u sendviču sa kaljenim staklom... Ne ide se na rasipanje na komadiće, baš zbog onoga, sila masi daje ubrzanje... Ali, folija je takvih svojstava i vjetrobran je napravljen tako da se neće i ne može u kompletu 'ubaciti' u kabinu, jer će folija se pokidat prije nego se to dogodi... Samo je onemogućeno rasipanje u male slobodnoleteće komadiće...

Ove folije za izolaciju i zatamnjivanje bi se, pretpostavljam, slično ponašale kao i vjetrobranska u laminatu, jer za razliku od sigurnosnih folija, nisu rađene da se opiru kidanju i pucanju i teško da bi podnijele cijelo staklo bez da se pokidaju... Sigurnosne folije, koje su deblje i baš rađene da budu mehanički otporne, pretpostavljam da bi mogle... Kažem pretpostavljam, jer nisam nikad imao prilike vidjeti kako to funkcionira...

:)
 

Cutac

Prèkaroš
Laminacija je širok pojam
Znam, ali ovdje se zna na što se misli :D
nego samo da je nekakav sendvič
Ne mora biti ni sendvič, može biti višekatna laminacija :p Èek, Big Mac se kategorizira u sendviče? :thinking:

Ne ide se na rasipanje na komadiće, baš zbog onoga, sila masi daje ubrzanje
Mislim da ne. Mislim da je razlog olakšan izlazak iz auta.
Šajba bi takva trebala biti da se ne raspe po faci kad ju pogodi komad leda sa kamiona i sl., a budući da je mala vjerojatnost da se to dogodi bočnim staklima, nisu zaljepljena za foliju(ne mora biti laminat, kao što si rekao), pa se onda kao lakše razbiju da se izvuku ljudi van.
No, kao što na Borinom videu vidimo, postoji instrument za razbijanje duljine 10-ak cm(inače su pipci od pola cm ili manje, samo da ih razbiju), pa tome dvoslojno staklo ne bi predstavljalo problem. Ali ako je jednoslojno, zaljepljeno na foliju, svejedno je čime razbiješ, odmah pucaju svi slojevi(tj. taj jedan).

I to dovodi do sljedećega : Cijena diktira proizvod :)
 

ZlatkoC4

Well-known member
šoferka je napravljena tako da se ne raspe iz razloga sigurnosti i rijetko kad završi unutar vozila većinom ispada van. bočna kaljena stakla su upravo zbog sigurnosti putnika i u većini se rasipaju najviše prema van a sitni komadi rijetko ikada ostave kakav trag na osobama u autu. a kaljeno je i iz razloga da se lakše razbije i može se izaći npr. iz vode van. jer ćeš teško imati vremena izbiti šajbu u vodi. a i kaljene staklo ne sječe kao klasično staklo
 

Doomsday

U prolazu...
Je Zlatko, ali... Ja što se mene tiče stojim iza ovoga što sam rekao, vidio sam da šrapnel od kaljenog stakla može bit gadna stvar, folije za izolaciju od sunca će to spriječit, staklo će bit teže izbit ali ne i neizvedivo, i od ta 2 zla ja biram ono koje percipiram kao manje...

:cool:
 
Na vrh