Ovo što Zlatko govori stoji, na stražnjim prozorima staviti baš za C4 sjenilo je korisno jer, kao što i ime kaže, stvori malo sjene, i možeš otvoriti prozor a da sjenilo ostane na mjestu...
Ali, to vrlo malo pomaže kod smanjivanja temperature u kabini... Pomaže, ali malo... Pogotovo ako otvoriš prozor i pustiš vrućinu unutra dok klima radi...
Za smanjiti temperaturu u kabini, trebaš izolaciju na staklima... Tvorničko zatamnjenje tu izolaciju najčešće nema, a često nema niti UV zaštitu... Samo mrvu bojice na staklu...
Da bi smanjio insolaciju tj. koliko IR zraka, ili energije sunce upumpa u kabinu, a i UV zračenje, trebaš dodatnu zaštitu... Za to su kvalitetne folije i korisnije i optički prozirnije od bilo kakvog sjenila...
Koliko sam ja uspio vidit, u SLO naprijed se smije zatamniti do 30% a natrag i potpuno, što znači da bi mogao staviti Llumar Air80 na sva stakla, i gotovo da ne bi primjetio da si nešto stavio koliko je prozirna folija, a skida 43% energije sunca i preko 99% UV zračenja...
Nisam siguran dopušta li zakon u SLO i vjetrobransko staklo ili samo prednja vrata, ali ja osobno i inače nisam ljubitelj stavljanja bilo čega na vjetrobran... Ako je ikako moguće, imati atermički vjetrobran bi bilo idealno, uz Air80 na svim drugim staklima...
Tako bi imao ogromno smanjenje ulaska sunčeve energije kroz sva stakla, i dodatno bi imao sigurnost u sudaru, jer inače, osim vjetrobrana koji je višeslojan i ima foliju u sendviču baš radi spriječavanja rasipanja ako se razbije, sva druga stakla kad se razbiju idu u sitne komadiće kaljenog stakla, koji postaju mini-projektili, šrapnel... Nije strašno, ali ako se može izbjeći, uz sve ostale prednosti folije, zašto ne...
Ja ne vozim duge ture, pa mi izolacija vjetrobrana nije toliko bitna, ako sva druga stakla izoliram, kad ostavim auto na prakingu mogu uvijek staviti ono zaštitno neprozirno sjenilo na vjetrobran, da ne grije unutrašnjost kroz njega... Ako su sva druga stakla izolirana, kad sjednem u auto klima će imat puno manje posla dok ohladi kabinu... A i sjedala će manje blijediti i plastika pucati od UV zračenja...
Ako netko baš ne može ili ne želi atermički vjetrobran, a želio bi ipak pošto-poto izolirati ga od sunca, i zakonom mu je to dozvoljeno, ja osobno bih išao isključivo na 3M Crystalline 90 (3M CR90) foliju, koja praktički i ne zatamnjuje ništa, prozirna je, ima doživotnu garanciju, a skida 34% energije sunca i više od 99% UV zračenja... Ali, kako već rekoh, tražio bih dok ne bi bio siguran kako je onaj koji će mi to postaviti IZUZETNO pedantan, stručan i kvalitetan u tom poslu, jer je strašno bitno da se to što savršenije odradi, da bude optički što ispravnije...
I tako, kad ovako ili onako izoliraš sva stakla, kako Zlatko kaže, mogu se i sjenila dodat na stražnja vrata po potrebi, kao dodatna sjena zbog djece, ako ti ne smetaju vidljivosti u vožnji... Ali, crna boja, pogotovo na krovu, je isto problem... Pričao mi jedan kamiondžija, dobio glanc novi Volvo šleper, ali crni, a ture mu po Turskoj... Umro skoro, i u nekom selu zamolio da mu samo krov obojaju, kako god, u bijelo... Kaže, spasio se... I zato, što misliš o nekom ukusno odrađenom two-tone-u, krov, retrovizore gornju polovicu, i možda felge, u bijeli plasti dip... Nešto ovako, samo bi C4 bio puno ljepši, naravno...