XM by milosxm

Lakii

Well-known member
Moze biti svasta, recimo sada imas bolji protok rashladne tekucine pa ti je motor hladniji, manje zagrijava kabinu, kiler je manje opterecen (a kiler klime je odmah do njega)...
 

milosxm

New member
Ne vidim zasto bi bolje hladila zbog termostata rashladne tecnosti?:confused:
Cenim da kada temperatura motora nagura 97 - 98 stepeni (kolika je stalno bila kod mene) hlađenje antifriza preuzimaju oba ventilatora a hlađenje freona na određenu temperuturu se stavlja u drugi plan.
 

milosxm

New member
Ta ista dva ventilatora ti hlade oba hladnjaka istovremeno jer su odmah jedan iza drugog.
Naravno Mišo ali su usklađena i hlade optimalno i freon i antifriz, ali kada temperatura antifriza mnogo poraste pa je ugrožen motor oba ventilatora rade punom snagom kako bi sprečila da se auto pregreje a zbog toga i previše hlade freon koji izlazi iz svoje optimalne radne temperature.
 

misa

Active member
Milose...istog trenutka kad pritisnes dugme da ukljucis klimu ventilatori na hladnjacima se pale.Temperatura antifriza ne moze mnogo da poraste iznad dozvoljenog...zato sluze i termostat i ventilatori,ALI jedno bez drugog nikako ne ide.Ako ti ne rade ventilatori i pored ispravnog termostata-pregrejace se...ako ti zaglavi termostat IAKO ventilatori rade...pregrejace se.

Jer kad ti termostat zaglavi ti vise nemas protok tecnosti kroz sistem i samim tim mozes da je hladis koliko hoces kad ona vise ne prolazi kroz termostat i ne stize ohladjena do vitalnih delova.

Da se vratimo na klimu:
...Sto je bolje hladjenje hladnjaka klime,a s tim i freonom u njemu,klima ce bolje raditi/hladiti i to nema veze sa temperaturom rashladne tecnosti i njenim termostatom,vec sa adekvatnom kolicinom gasa u sistemu,ispravnoscu instalacije,adekvatnim hladnjenjem hladnjaka klime i,ukoliko ga ima,cistim polen filterom/filterom klime.

Ti ventilatori rade non-stop od trenutka kad ukljucis klimu a hladjenje motora(pored ispravnih ventilatora makar radili najvecom mogucom brzinom)regulise termostat.

Mozes da usmeris ventilatore koji ce izbacivati temperaturu od -30 prema hladnjaku i motor ce opet raditi na radnoj temperaturi zato sto ce termostat da zatvori....nesto kao voznja suvim auto-putem na -15,-20 stepeni sa 140-150km/h.

Oduzih temu...ali samo sa najboljom namerom da objasnim kako to sve funkcionise.
 

milosxm

New member
Sad mi je jasnije kako to sve radi, ali ostaje činjenica da mi klima znatno bolje radi od zamene termostata, zašto - neznam. Termost koji sam skinuo je zaglavio u neki polu otvoreni položaj, verovatno od dugog stajanja auta na carini...
 

misa

Active member
Neko ti je vec na forumu,dok nisi zamenio termostat,savetovao i da isperes hladnjake mlazom pod pritiskom...ako si to uradio onda verovatno zbog toga bolje hladi jer si isprao sve ostatke musica i prljavstine koje su se talozile godinama na hladnjacima i izmedju njih.
 

Krky

Lakerski profesionalac
Vidi svi na ljetnu garnituru navalili...
a zimure do 15.04 su obavezne, bar u HR :D
neslušaj ga, baš mu pašu..
 
Na vrh