Scala & Golf by Liberty

liberty

Well-known member
budem vidio
izmorilo me to jučer čišćenje i mazanje
ne bi dalje dirao da nešto ne sjebem - uvijek zeznem kad pretjerujem
evo pala prašina na auto pa se ne vidi - smiješno ali istinito

ok, definitivno idući put kad kupujem auto svijetla boja (Kuga je trebala biti svijetla, Tiguan nisam mogao birati)
ajmo malpo raspravu na drugu stranu
vidim da je tiguan poskupio nekih 2%
dakle, da sada kupujem takav ne bi ga platio cca 256 tkn nego cca 261 tkn
auti stalno poskupljuju

mnogi mi kažu, kupio sam polovnjaka za 21 t EUR prije 4 godine, sad sam ga prodao za 18 t EUR npr.
ok neće takva vremena zauvijek trajati
i opet će doći ono da auto nakon 5 g vrijedi 50% cijene novonabavnog

kad je po vama vrijeme za promijenu i kupnju novog (potpuno) auta ako si to čovjek može priuštiti
ja radim cca 17 tkm godišnje i auto će za 5 godina imati cca 85 tkm
ima garanciju 6 godina ili 150 tkm
ali servisu su sve slabiji, sve ima više kvarova na autima (ružne stvari čujem i za Tiguane)
nakon te neke kilometraže slijedi zamjena oba seta guma (2 seta guma su cca 1.000 EUR), akumulatora (250 EUR), servis na DSG (vjerovatno oko 300 EUR), po mojem iskustvu auto se počinje kvariti ako je čovjek imao sreće da se do tada ne pokvari (s berlingom mi je tada počeo problem s klimom npr:)

da li je onda nakon 5 g vrijeme za promjenu auta ako si čovjek može to priuštiti?
ili ga tjerati ko berlinga nekih 11 godina i onda ga s 200.000 km prodavati za što daš-daš

npr. nakon 5 godina vrijedi pola - 17 tEUR
nakon 11 godina pitanje koliko uopće vrijedi -a ko ga želiš prodati valjda 8 tEUR maksimum

što je pametnije - upustiti se u avanturu od 11 godina i moliti boga da lane assist, front assist, senzor, brizgaljka 350 bara, vodena pumpa (boljka vw) i sl. te ne ostave na cesti ili izbiju svaki EUR iz džepa (nije da ga može svaki meho servisirati)
ili biti komotan i nakon 5 g reći - idem na novo

dodatno sam ponukan ovime jer frend koji ima mini cooper s (2.0 turbo benzinac) " star5,5 godina i nekih 130 tkm upravo ima havariju s njime
već neko vrijeme kvačilo zeza (potrošno)
ali evo sumanuto mu troši rashladnu tekućinu, ista ključa, žubori----bojim se za njega najgorega

on je kupio taj auto s 6 mj, vožen službeno nekih 6 tkm, ostalo on napravio 95% otvorena cesta lagana vožnja, auto se raspada

ajde baš me zanima što ćete mi vi drugari odgovoriti

(žena srela danas kupca našeg Berlinga pa sam dodatno u klincu - blaženi Berlingo"!)
 
Posljednje uređivanje:

Pavel

Lepi™
Moj Kamiq je plaćen 2020. ravno 19.129€ (Style oprema kao najveći paket dostupan + hrpa dodatne).

Sad vidim na Njuškalu Kamiq iz 2020., identične kilometraže, motorizacije i paketa opreme (ali bez dodatne) - 18900€, do registracije 21340€.
Novi Style je 21886€ (slabiji motor i bez dodatne) - po cjeniku.

Osobno ga ne bi mijenjao, jer je autić prva liga. Okretan, malo troši, po gradu se migoljiš posvuda i oprema je ludilo. Maltretira me prtljažnik i imam već jedno vrijeme pik na Megane Conquest iliti GLC Coupe za sirotinju. Kamiq je kod mene na financijski leasing ali možda ga utopim prije reda pa se prešaltam na Renaulta. Ne znam, moram se raspitat iskreno jer nemam pojma koja je procedura i što mi je isplativije. Dati ga na Njuškalo pa kombinirati, dat ga salonu, evo.. Trenutno sam u tom điru.. Moram se raspitati koje su i kakve opcije.

Da nije ova katastrofa sa nabavom i cijenama, mislio da bi dočekao kraj otplate kod mene. Ali kako je situacija dosta dobra možda i napravim trampu.

No i bez trampe, kod mene bi bio 5 godina (vrijeme otplate) i onda bi išao dalje. Što duže ga držiš - teže ga prodaš a i krenu zabave s održavanjem.
 

sfx7

Member
Da imam novaca za to, uzimao bih auto na jednogodišnji leasing ili dugoročni najam, i onda svako godinu dana vozao nešto drugo. Vjerovatno to nije najisplativija opcija, ali je definitivno najzanimljivija.

Ako pričamo isključivo o klasičnoj kupovini vozila, vozio bih ga do pred istek garancije i tek onda uzeo nešto novo.
 

liberty

Well-known member
Conquest je jako zanimljiv.mrcina od auta.
Da, ja ću mijenjati nakon 5 g pa šta bude....ovo svake godine, pa nije ni to loša ideja ali mi se čini da je kod nas dugoročni najam još uvijek skup bar za iznos pdv-a
Conquest je jako zanimljiv.mrcina od auta.
Da, ja ću mijenjati nakon 5 g pa šta bude....ovo svake godine, pa nije ni to loša ideja ali mi se čini da je kod nas dugoročni najam još uvijek skup bar za iznos pdv-a
A možda...hmmm, da čovjek promijeni auto nakon 2 g i 40.000 km isto nije loša opcija...izgubi se nekih 20 posto cijene ali praktički stalno voziš novi auto
 

liberty

Well-known member
Uskoro će nova tema:"Kupio sam svoj bivši berlingo"
Teško, on je dao svoje i sad se koristi kao radni stroj vezano uz čišćenje jahti.....ali da, činjenica da sam ga prodao za cca 15 posto cijene tiguana, ali opet ta cca 35 posto od cijene koliko sam ga ja platio novog ili čak malo više....bio je 114 tkn na akciji....blažena vremena. Imao sam veću plaću a više nego duplo jeftiniji auto od tiguana
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Ja osobno se uopče ne zamaram tim stvarima!Čim Mazda konačno ode,potrudit ču se i nabaviti pouzdanu mašinu,tj.meni zanimljiv auto,sa provjerenim agregatom,i ako je moguče da znam da je dobro održavan!Kilometraža skoro da mi je nebitna,ja ču za 5 godina napraviti eventualno 50-60 tk!I dalje me svrbi Berlingo!Stvarno ništa nije bilo preskupo na tom automobilu,iako uvijek stavljam "najbolje" dijelove.Čak sam imao i KAO problematični robotizirani mjenjač,nisam znao apsolutno ništa od povijesti održavanja......,i opet je odlično radio 6 godina!Ako mi se ukaže prilika,opet ču taj mjenjač izabrati.Ako i kad nešto ode,stavit ču novi dio......,i opet krečemo od nule!Najgore što se može dogoditi je da motor odradi svoje,ali ni oni nisu baš toliko preskupi!Pogotovo ti npr 1.6HDI,ima ih svuda,čak i sa malo km!Radije ču uložiti nekada u vozilo koje volim,nego kupovati nešto novo "nasilu",i patiti za starim.....,kao što je sad slučaj kod mene!Imam susjede koji kupuju Mercedese sa pola miliona km,sad su na nekih 750 000 km,i skoro nikakvih kvarova nisu imali!Tako da je sve to lutrija!
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Isto si to, ako se dobro sjećam, pričao kad si razmatrao Mazdu, i navodno našao. Isto nisi brinuo o kilometraži.



E to je već u velikoj mjeri samo MB teritorija, i to prave klase (E i više)
Kod Mazde me i dalje uopče ne brine kilometraža. Sve u svemu odličan auto,tog "oblika"! Inače nisam nikad tako impulzivno kupovao.Uvijek sam se prvo rješavao starog.Samo sam jednom mijenjao, uz doplatu. Dozvolio sam da me zavede raskoš, što nakon Berlinga(sada znam), i nije tako teško.Napravio sam grešku, i sada znam što stvarno volim, i trebam. Ostatak moje obitelji se nada da neče opet biti Berlingo, ali ja se ipak nadam da hoče. Sve ovisi od trenutne ponude, i dali se uklapa u moj fond.....
 

liberty

Well-known member
Ne bi išlo to skidanje mrlje tj. Odsjaja koji je ostao j bezbojnom laku bez poliranja. Neću polirati samo zbog toga biti će još izazova u budućnosti kad če to biti potrebnije. Dobio preporuku za izvrsan vosak....isprobao ga.....fantastično.
Općenito sam skužio da ja te proizvode krivo nanosim.....ne pričekam da se osuši već odmah prebrišem.....treba čekati i tek onda.
Izmjerio debljinu laka. 140 mikroba na krovu, vrata 110 mikrona, hauba 120 mikrona, na b stupu pri podnožju 90 mikrona.
Namazao kožu volana i kožu mjenjača s sonax profiline za to....pod prstima je onda ta ajmo reći koža mekša. Usisao auto, premazao donje dijelove plastika unutrašnjosti detailerom. Uspio otkloniti ogrebotinu u prozirnom laku na boku koja je bila prije preuzimanja auta. Skužio ogrebotinu na nelakiranoj plastici rezrovizora koja je od prije preuzimanja auta. Idto tako ima i na nelakiranom pragu auta ali teško vidljivo....e da onaj sonax čistač felgi neki sivo crna boca beast ili tako nešto je savršen....isplati se zaista.


Plan...jedno 2 pranja i 2 premaza sonax detailerom izvana....pa kad dodje pravi vosak....laganom politurom ptesto i renco proći haubu i krov a onda na cijeli auto nanijeti vosak.

Za 15 dana idu dolje zimske gume.

Moram vidjeti kad ću prvu promijenu ulja....auto je sad na 6.200 km
 

rakonja

Pirotehničar!
Donator foruma
Ne bi išlo to skidanje mrlje tj. Odsjaja koji je ostao j bezbojnom laku bez poliranja. Neću polirati samo zbog toga biti će još izazova u budućnosti kad če to biti potrebnije. Dobio preporuku za izvrsan vosak....isprobao ga.....fantastično.
Općenito sam skužio da ja te proizvode krivo nanosim.....ne pričekam da se osuši već odmah prebrišem.....treba čekati i tek onda.
Izmjerio debljinu laka. 140 mikroba na krovu, vrata 110 mikrona, hauba 120 mikrona, na b stupu pri podnožju 90 mikrona.
Namazao kožu volana i kožu mjenjača s sonax profiline za to....pod prstima je onda ta ajmo reći koža mekša. Usisao auto, premazao donje dijelove plastika unutrašnjosti detailerom. Uspio otkloniti ogrebotinu u prozirnom laku na boku koja je bila prije preuzimanja auta. Skužio ogrebotinu na nelakiranoj plastici rezrovizora koja je od prije preuzimanja auta. Idto tako ima i na nelakiranom pragu auta ali teško vidljivo....e da onaj sonax čistač felgi neki sivo crna boca beast ili tako nešto je savršen....isplati se zaista.


Plan...jedno 2 pranja i 2 premaza sonax detailerom izvana....pa kad dodje pravi vosak....laganom politurom ptesto i renco proći haubu i krov a onda na cijeli auto nanijeti vosak.

Za 15 dana idu dolje zimske gume.

Moram vidjeti kad ću prvu promijenu ulja....auto je sad na 6.200 km
Bilježim se sa štovanjem za tog Tiguana, da nebude da je netko prije mene bezecirao😄😄😄😄😄!Čak ni neznam kako točno izgleda, ali nema veze. I onaj vaš Berlingo če ladno još 200 000, nakon ovakog održavanja. Meni je bitno da je auto iznutra tip top, a izvana kad stignem. Čak se ni ne živciram kad vidim neku novu ogrebotinu, jednostavno nema smisla!
 

liberty

Well-known member
Znaš kakvi su moji auti.....Pazim gdje parkiram, pazim kako održavam, razrađujem auto prvih ccs 2.000 km.....doslovce ga vozim radi njemoga samoga o mom trošku, nanosim neki oblik voska ili zaštite svakih 4 do 6 tjedana, meni je i na felgama vosak....berlingo nije bio tako čuvan, ali svi ostali jesu....fiesta nije smjela biti parkirana vani dok smo na poslu već u garaži.
U preko 90 tkm na skuterima i motorima nikad ni najmanju sitnicu nisam na njima oštetio, na njih sam nanosio vosak, na 4t skuteru mijenjao ulje svakih 3.000 km, a ponekad bi to napravio u mjesec i pol.....pazi ovo...veći skuteri i motori mi nisu nikad stajali vani pa čak ni dok sam na poslu, a 75 posto vremena ni manji skuteri....onaj koji je stojao je doživio poplavu i otišao u vječna lovišta.....famozni savršeno lud i poseban gilera runner 180 dvotaktni...
 

Franz

Well-known member
Pazim gdje parkiram, pazim kako održavam
Mene traženje parkinga već izluđuje. :) Npr. radije idem kilometar pješke nego ću stati na okomiti parking. Žena misli da ju ciljano za*ebavam. :) I onda kad parkiram paralelno, svaki tjedan nađem neku novu crtu. Valjda pješaci... Gledam malo druge aute istog godišita i nisu tolik oštećeni. Ili nemam sreće ili Mazda ima smeće od laka i boje. :)
 
Na vrh