voznja turbaka

nero81

Active member
Donator foruma
sve najbolje u 2015!
ovako, nakon kupnje novog c4 turbo dizela, decko u servisu mi kaze da nakon sta stanem sa voznjom da pocekam par sekundi u leru prije nego ugasim auto da se turbo smiri da ne ostane bez ulja.
Sad citam neki clanak o tome i pise da se treba drzati u leru par minuta da se turbina smiri, sta je po meni malo pretjerano. Mislim tko jos ceka u autu par minuta... ovo mi je prvi turbak i prvi dizelas pa ih bas i ne znam vozit ,a imam ceste kratke relacije sta nikako nije dobro za dizelasa. Sta vi mislite , koliko treba cekati da se ta turbina zaustavi?
 

radojkta

Member
Poželjno je sačekati koji tren prije nego se ugasi iako je par minuta puno!Tih par minut bi bilo potrebno da ga ganjaš ko na trkama pa da se turbina usije.Konkretno ja sačekam oko pola minute dok se odvežem itd.
 

Randy5

Active member
Rekli su da se turbina vrti na 20 000 okretaja u minuti pod opterećenjem. Na turbo motorima je zato dobro ostaviti ga 30 - 90 sekundi da radi na leru prije gašenja da se ohladi cijeli sklop jer se time navodno znatno produžuje radni vijek punjača.
Potrudi se steći zdravu naviku da malo pričekaš prije okretanja ključa jer ćeš tako uštediti znatne troškove - možda tek slijedećem vlasniku.
 

deda

New member
Turbina se vrti 150 000 do 200 000,kako na kojem autu.Pričekati treba nakon vožnje,pogotovo nakon malo žešće vožnje da se turbina ohladi,jer ako se odma ugasi spali se ulje u ležajevima,pa nakon ponovnog pokretanja ležajevi rade na suho dok ponovno ne procirkulira ulje.Time se znatno skrati vjek turbine,jer ležajevi su sva mudrost koju ima turbina.
 

Silentshoot

Active member
A čak je bolje od stajanja prije gašenja lagana vožnja, tako će se ulje još bolje ohladiti jer ima cirkulacije zraka,ali svakako da je i ovo držanje u leru pola minute bolje od momentalnog gašenja auta...ali za normalne gradske vožnje je to nepotrebno...to se odnosi samo na žešću vožnju, ili neke velike brzine gdje turbina stvarno radi pod opterećenjem...
 

balki

Active member
Da dopunim malko- nakon nirmalne viznje i vucaranja nemora se nist cekati. Treba ju pustit da se malo rashladi nakon ganjanja, nakon sto se dodje na neko brdo i npr nakon sto se na autoputu nakon voznje stane na benzinskoj i sl. Tada pustit da drglja malo ili jos bolje smiriti voznju par km prije zaustavljanja.
 

Citru

New member
Ugradi se alarm sa daljinskim i turbo timerom...i kad stanes nakon zesce voznje pustis ga da radi odredeno vrijeme a ti si doma.
 
Na vrh