Visokotlačna pumpa problem

Gorski

Member
Donator foruma
Pozdrav svima,
Ja se javljam samo kad imam problem... 🤔
Dakle, C 8, 2008 g, motor 2.0 HDI, 100kW, 136 ks:
- ugasio se na autoputu pri brzini 110 km/h
- odšlepan u specijalizirani servis gdje je se dijagnostikom očitava prenizak tlak goriva
Simptomi: upali ali se uskoro i ugasi uz čujno klepetanjem injektora. Ne može održati rad niti u leru.

Servis drugi dan saopćava da je otišla pumpa goriva i predlaže zamjenu ali zbog cifre odustajem i dovlačim auto kući.

Ono što sam do sada ustanovio:
-uz pumpanje na ručnu pumpicu konstantno motor se ne gasi i prihvaća gas te održava i 3000 'min ako se gas drži. Po prestanku pumpanja ubrzo se ugasi.
- odspajanjem dovoda goriva prije ručne pumpice te priključenjem na kanister goriva u razini motora (slika) motor održava rad u leru ali ne podnosi dodavanje gasa te se već pri 1200 'min gasi.
- podizanjem kanistera iznad razine pumpe (vidi sliku) motor je moguće tjerati do 2000 'min kada se počne gasiti. Inače održava rad i na 2000 'min.
U najdonjem položaju kanistera održava se rad u leru ali nemiran (povremeno se čuju injektori).

E, sad. Budući konstantnim pumpanjem ručnom pumpicom motor nesmetano i prima gas i postiže i održava visoke okretaje visokotlačna pumpa znači postiže odgovarajući pritisak goriva.
Manipulacijom sa kanisterom je očito da nešto ometa dobavu goriva do VT pumpe.
Pitanje je, da li je dobavna pumpa neodvojivi dio VT pumpe ili se doista sve mora mijenjati u kompletu?
Pumpa goriva pretpostavljam da se ne nalazi u rezervoaru no, za svaki slučaj pokušati ću pronaći gornji otvor iz kabine, da vidim koliko vodiča ide u rez. Poslije toga eventualno slijedi skidanje pumpe.
Ima li tko od forumaša iskustva sa istim problemom?
Btw, filter goriva mijenjan (po riječima servisa) prije cca 7- 8000 km.
IMG-20201028-WA0006
 

markan1000

Well-known member
upali ali se uskoro i ugasi uz čujno klepetanjem injektora. Ne može održati rad niti u leru.
Ja sam na C4 II 1,6 hdi 2012. imao simptome slične ovom, problem je na kraju bio u senzoru tlaka goriva. Međutim, u mom slučaju se to jasno dalo očitati i na dijagnostici. Dodatno, razlika je bila u tome da mi se auto nije ugasio na putu, nego je izbacio znak Stop Service, a ovi simptomi su se pojavili tek nakon što sam ugasio motor i ponovno ga upalio.
Ako ti to išta pomaže :)
 

Gorski

Member
Donator foruma
Ovo je do mehanike, a otkrio sam i što. U VT pumpi, na niskotlačnoj strani pukla kajla između rotora dobave i osovine pumpe. Sutra ću pokušati napraviti tu kajlu od nečega tvrdog.
 

Gorski

Member
Donator foruma
Hvala Milosh, i jesam, ali i otkrio novi i veći problem, koji je u vezi sa ovim.
Naime, bregasta osovina ispuha, koja pogoni VT pumpu odlomljena je na mjestu gdje u nju ulazi osovina VT pumpe i "ključ" koji ih povezuje.

Ali, idemo redom: nakon što sam napravio kajlu (od borera 3 mm) da knap sjeda u utor osovine VT pumpe i utor rotora dobave te sve sklopio, vratio na mjesto i odzračio sistem auto je upalio ali se čulo nekakvo neobično lupanje negdje ispod poklopca glave motora. Teško za locirati. Unatoč tome, napravio sam probnu vožnju, cca 1 km, za vrijeme kojega auto normalno ubrzava, ne gasi se, ne gubi snagu... Dakle, moglo bi se reći - riješen problem gašenja, motor prima gas i sl, ali - lupa nešto.

Ponovno sam skinuo VT pumpu i ustanovio to oštećenje bregaste. Otišao sam pogledati i na stari motor (onaj koji sam morao zamjeniti zbog probijanja bloka - sjećate se) i uočio da je i na njegovoj bregastoj ustvari isti problem, isto odlomljena.


Na slikama je bregasta iz tog motora sa probijenim blokom, nakon što sam ju izvadio.

I što sad!?
Pretpostavljam da je taj odlomljeni dio i uzrokovao proboj bloka.

Na oglasniku nalazim bregastu i VT pumpu rabljene ali ispravne od čovjeka koji ih je ali ovu iz motora još nisam izvadio pa ne naručujem.
Slika oznake sa njegove pumpe

, koju mi nudi jer tvrdi da je uzrok lomljenja obiju bregastih baš u VT pumpi, kao - Zbog nečega u njoj uzrokuje dodatno opterećenje za pogonjen je iste od strane bregaste pa zbog toga i strada bregasta - koja je, kaže, na tom mjestu zahvata tako i izvedena te time i namjerno oslabljena kako bi u slučaju problema s pumpom došlo do loma na tom mjestu a ne recimo preskakanja zubčastog remena i težih oštećenja za motor.
To mi zvuči logično, no da li je to tako - bo!?
Slika oznake sa moje pumpe

I što sad!?
Rastavio sam svoju pumpu i vidio jedino ovo:

Ris na košuljici ovoga dijela koji se nalazi između visokotlačnog i niskotlačnog dijela pumpe (pretpostavljam uzrokovan ostacima polomljene kajlice od koje sam krenuo).
I tu sam za sada stao.
Budem li radio taj motor prije svega moram otvoriti karter i pokušati pronaći dijelove odlomljene bregaste, da se ne ponovi kao sa prvim motorom. A zatim i izvaditi bregastu.
Ni sam ne znam sada kako ću to ali - ako odlučim morati ću. Sam, danome jer više ne vjerujem nikome.
Odavno namjeravao otvoriti karter prvog motora, sada ću i morati, čisto radi vježbe ali i pokušaja nalaska odlomljenim dijelova.
Eto! Zanimljiv problem i za majstora, zar ne, a kamo li za teškog laika kao što sam sam.
Slika oznake sa moje pumpe
 
Posljednje uređivanje:

Milosh

Well-known member
Donator foruma
E jbg, to se kod tebe pretvori u pravu misteriju i avanturu. Da si to odvezao u ovlašteni promijenili bi ti pola motora.
 
Na vrh