Ventilator kabine ne radi

7dado7

New member
Lijep pozdrav svima,
Imam Xantiu 1.8 16V '96. godište.Prije nekih dva mjeseca prestao mi je raditi ventilator kabine.Poslužio sam se informacijama iz tema sa ovog foruma i Hayness-ovim manualom,izvadio ventilator,zamijenio modul drugim koji sam naručio na ebay-u.Međutim i s novim modulom ventilator nije proradio,pa sam pomislio da je možda problem u kineskom modulu,pa sam naručio i promijenio dva nova tranzistora MJ11015 ali ventilator opet ne radi.
Zna li netko što bi još moglo biti u kvaru zbog kojeg mi ventilator kabine ne radi?
Hvala unaprijed
Dalibor

P.S.
Zna li netko dobrog mehaničara za Xanite u Rijeci ili okolici?
 

Milosh

Test
Tako je, prvo utvrdi je li motor ispravan. Ako jeste, nađi šemu ožičenja pa provjeri je li napon prisutan tamo gdje bi trebao biti, za početak.
 

Lakii

Well-known member
Kontakt brava.
One su glavni uzrok kvara ventilatora na S1 Xantiama!

Može se i rastaviti i očistiti ako si dovoljno pažljiv.

Dugoročno rješenje je ugradnja releja da napaja ventilator.
 

7dado7

New member
Hvala na odgovorima
Motor ventilatora sam odmah po demontaži isprobao spojivši ga na akumulator i vrtio je punom brzinom.
Na konektoru ventilatora imam između crne i crvene žice ("deblje") stalnih 12V
Kontakt bravu ne bi dirao,a razmišljao sam da ukoliko uskoro ne riješim problem ugradim i spojim ventilator preko PWM regulatora brzine jer dolazi nam kišno vrijeme odnosno magljenje šajbe itd.
 

Doomsday

U prolazu...
Dobro ti Lakii govori, ubaci relej, tako da dolazna + žica originalnog napajanje ventilatora sad ide na okidač releja, a napajanje ventilatora priključiš direktno na bateriju preko releja...

Na taj način nije bitno kolika struja prolazi preko kontakt brave, jer taj + će tako služiti samo kao signal okidač da se ventilator upali, a sam ventilator dobija struju direkt sa baterije, i nema greške...

Ako ne kontaš o čemu se tu radi, pravac autoelektričar, nije komplicirano i nije skupo rješenje, a trajno je i nema više tog problema...

Valjda...

:D
 

Lakii

Well-known member
Za prvu ruku možeš skinuti tapecirung ispod volana i kratko spoji kleme na velikom smeđem konektoru, polovicu koja ide prema kabini.







 

7dado7

New member
Evo samo da javim da sam riješio problem ugradnjom PWM regulatora brzine motora.Znači palim i reguliram brzinu motora neovisno o konrolnoj ploči,privremeno rješenje (nadam se) dok ne nađem kvar.Sumnjam na ECU klime (narandžasta žica na konektoru motora).
Lakii hvala na sugestiji da premostim žice na smeđem konektoru brave,ali kao što sam napisao ranije napajanje ventilatora imam.
 
Na vrh