V6 2.7 HDi

Jovan Avramovic

Well-known member
Cao svima ljudi, zanima me motor gore pomenut u naslovu. U smislu sta tacno sa tim motorom ne valja, jer svi i na sve strane pricaju kako ga treba zaobilaziti u sirokom luku, ali niko ne kaze zbog cega konkretno.. Nacuo sam na par mesta da imaju problema sa kolenastim vratilom/radilicom, ali generalno nista vise od toga nisam cuo i nasao..
Na oglasima 'pak ima mnogo raznih Land Rovera, Jaguara, Citroena i Peugeota sa tim motorima presli preko 300.000km, neki i preko 500.000km
Imam cak i licni primer drugara ciji je brat kupio starog Land Rovera Discovery sa tim motorom i s obzirom da ne moze da se registruje vozi ga po planini, izvlaci i preterava drva sa njim, maltene ga i ne odrzava, a auto je na oko 450.000km i kako oni kazu problema nema trenutno..
Pa me zanima sto vise detalja u principu
Hvala unapred !
 

ExOduS442xb

Racing
Motor kao motor je solidan, većina problema po meni je uzrokovana lošim održavanjem. Kao primjer, servisni interval od 30.000km i 2g je nešto najgore za taj motor, ista stvar je i za 3.0 hdi. Postoje neke minimalne razlike kod Land rovera i Jaguara u samom motoru ali i problemi su kod njih cesci, npr ulje se razvodni jer se dizel malo po malo slijeva. Tako ima jedan Talijan video na YT i objasnjava da bi servisni interval kod Jaguara trebao biti 5000km, upravo radi toga. Razdovnjeno ulje uzrokoje loše podmazivanje što uzrokuje veće trošenje i na kraju kvar motora. Mislim da ti Jaguari koriste dizel umjesto Eolysa.

Redovita izmjena ulja na godišnjoj bazi sa 10/15tkm spriječava vecinu problema, stvar je ustvari vrlo jednostavna, moraš pronaći dobro održavani model. A sudeći po tvojoj sreći ja bi ih izbjegavao! :)
 

Jovan Avramovic

Well-known member
ExOduS442xb ExOduS442xb Hvala ti puno na odgovoru !
Ne gledam nista ozbiljno da kupim, nego se prodaje jedan jako lep S-Type sa tim motorom, od prvog vlasnika sa predjenih 100.000km, pa mi samim tim i palo na pamet da pitam ovde, ranije sam gledao neke Citroene sa tim motorom, ali su me uvek odvlacile lose price...
PS Sudeci po mojoj sreci meni bi se i konj pokvario koji bi vukao kociju..
Tako da sam i prestao da gledam vise sta ko kaze za koji auto i motor 😁
 

Jovan Avramovic

Well-known member
Ja vise ne znam od koga kupiti automobil.. Na prilozenoj slici se vidi kilometraza automobila 05.2020. godine, na poslednjem tehnickom pregledu u Italiji..
Danas u Srbiji taj auto ima 113.000km na satu, a da stvar bude gora prodaje ga ovlasceni prodavac i salon automobila za BMW i Mini vozila.
Zahvalan sam coveku koji je izasao u susret i poslao mi je broj tablica kako bih mogao da proverim ovo.
 

Prilozi

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Ja vise ne znam od koga kupiti automobil.. Na prilozenoj slici se vidi kilometraza automobila 05.2020. godine, na poslednjem tehnickom pregledu u Italiji..
Danas u Srbiji taj auto ima 113.000km na satu, a da stvar bude gora prodaje ga ovlasceni prodavac i salon automobila za BMW i Mini vozila.
Zahvalan sam coveku koji je izasao u susret i poslao mi je broj tablica kako bih mogao da proverim ovo.
A nekako svi auti u Italiji koji se prodaju imaju oko 140tkm... :ROFLMAO:
Osobno nemam problem sa visokom kilometražom, već sa načinom održavanja. Nažalost današnja autoindustrija ide na smanjivanje dugotrajnosti vozila propisivanjem sve duljih intervala izmjene sa "vodenastim" uljima. Na taj način prvi vlasnik ima manje troškove, a drugi i treći upitno mehaničko stanje.
Auto koji ima 200tkm i redovito je održavan može biti u boljem stanju nego auto sa 100tkm koji je vidio samo ovlaštenog servisa...

Inače, za taj motor nema baš puno informacija od Citroena jer se radi o relativno malim količinama, više ćeš pronaći na Land Rover forumima.
Nedavno sam gledao jedan YT filmić na temu tog motora i slika baš nije lijepa.
Uglavnom, motor je jako moderan, velike snage za taj volumen a zbog zahtjeva da se ugrađuje uzdužno i poprečno vrlo je kompaktan. Npr. Audi 2,7 ima 160-190ks, a ovaj 204ks u startu. U Citroenu nisu išli dalje od 3.0 sa 240ks najviše zbog ograničenja max momenta mjenjača 450Nm. Ali u Jaguaru te 3.0 mašine imaju do 300KS i po 600Nm ili 700Nm. To je jako nabrijani motor sa skoro 100KS/l.
S obzirom da je V6 i da mora biti kompaktan samo 4 glavna ležaja na radilici sa relativno malim kliznim površinama. Od ta četri ležaja, srednja dva dobivaju najslabiji pritisak ulja jer podmazuju sebe i pripadajuće klipnjače i zato radilice pucaju na pola!
Osim toga, zbog tehnologije izrade bloka, on ima tendenciju smanjivanja provrta. To se događalo na ranim primjercima oko 2004.g.
Korištenje krivog ulja je također problem. U Jaguar i LR ide 5W30 radi lakšeg postizanja CO2 normi. A tom motoru zbog spomenutih kompromisa sa podmazivanjem zapravo treba teže ulje. Citroen npr. od starta propisuje 5W40.

Ukratko, ako pare nisu problem, samo izvoli.
 
Na vrh