Ulje za C2

Zg89ms

New member
Bok,

malo sam čitao po forumu teme o motornom ulju i nisam uspio zaključiti ništa pametno iz cijele priče ... uglavnom puno prepiranja.
Ako može netko reći koju pametnu:

C2 2009, VTR (ručni 5 brzina) 1.4i, 75 KS, cca 140 kkm, na trečem smo dihtungu glave :) za sad

U početku ne znam šta su točili u ovlaštenom a ja sam nakon 50 kkm nastavio mijenjati sam i točio 5W40 Total quartz 9000.
Zadnju izmjenu su radili u servisu uz još neke stvari pa sam vidio da su stavili 10W40 Total. E sad, došla je zima i ja imam osjećaj da je auto s tim uljem dosta trom dok se ne zagrije, tromiji nego prošlih zima ili mi se možda čini ...

Uglavnom vrijeme je za izmjenu pa sad nisam pametan šta da kupim, 10W40 ili 5 W40 i gdje u Zg. Do sad sam uzimao u Kustošiji https://www.facebook.com/admotorna.ulja, dućan koji navodno uvozi ulje i bave se samo time pa mi to uljeva povjerenje. Osim toga i filter ulja, ima neka filozofija oko toga ili uzmem kaj imaju?

I još cijela ta priča oko recikliranih jeftinijih verzija ulja i skupljih kvalitetnijih varijanti istog ulja... ili je samo stvar marže ... ali to me ne brine toliko

Da, ovo je iz servisne, po tome za moj motor može sve osim 15W40 a neka logika mi je bila ako za 2.0 motor može samo 5W40 da je onda to najbolje od navedenih ulja, po rasponu temperature, Zagreb ...


 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Isti motor... skoro 200tkm gaženja na orginalnom dihtungu, relativno nedavno mijenjan.
Od prvog dana samo Total Q7000... kupujem di je najjeftinije, obično u Metrou zadnjih godina, ne treba glavu razbijat oko toga. Samo naravno, skraćeni interval zamjene.
Glava i karter su bili dosta čisti ako to šta govori o ulju.

Filteri... a skoro pa svejedno mi ispada. Bilo je nutra od Filtrona, Boscha, svega... ne vidim razliku. Uzmem neku sredinu i bok.

Nego.. tko ti je prvi put dihtung glave mijenjao? Ovlašteni? :D
Više ćeš problema imat radi kvalitete servisa nego ulja.
 

Doomsday

U prolazu...
Mislim da 7000 10W40 može isto bit OK, i vjerojatno su ga stavili jer je već nakupija dosta km...

Ali ako je motor OK, ne troši ulje i redovno ga mijenjaš, 9000 5W40 će isto bit više nego OK...

Mislim da nećeš pogriješiti sa niti jednim, stavi ono što se tebi čini bolje, i sa čim ćeš mirnije spavat...

;)
 

Dalibor

Dado Tornado
mobil 1 (ne zamjeniti sa mobil "super") radi najbolja ulja, barem od dostupnih na nasem trzistu.

totalova ulja koja si do sada točio ne bi se usudio imati dulje od 8 tkm
 

Zg89ms

New member
Što točno misliš pod skraćeni interval zamjene? Strogo 10 kkm ili do 20 kkm?
Ja sam nakon nulte izmjene po preporuci servisa prve dvije izmjene radio na 20 (17 - 18 točnije) a sad sam pametniji i sam mijenjam, ciljam na 12 - 13 pa ako vrijeme nije povoljno razvučem do 15 ...

Nisam vidio kakvo je stanje kod mene ali ovi zadnji su mi rekli da je mašina u dobrom stanju. Prvi put je propišal u garanciji ali ja to nisam skužio nego tek koji mjesec kasnije (ulje u antifrizu) taman kad je izašla garancija, nisam siguran ali negdje između 45 - 60 kkm i onda je slagao poznanik koji radi u ovlaštenom ali je meni radio doma a glavu tokario u nekoj firmi u zagorju.

Kasnije sam se za servise preorjentirao na servis kaj drži i Tokić dijelove u sklopu pogona i oni su slagali drugi puta na nekih 100 - 110 kkm a mislim da su tokarili kod istog lika.

U zadnjem intervalu izmjene je popio 1/4 štangice, mislim da je to ništa, ako se dobro sjećam to je bilo na 5W40 ulju

A sjećam se da je nakon prvog dihtunga glave propišao i dihtung poklopca motora, to sam mjenjao sam na nekih 70 kkm i znam da je poklopac iznutra izgledao ko da je neko čvarke topil, prst bijelo žute masti :)
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Zix

Active member
S obzirom koliko ima km koje si naveo mislim da bi trebao koristiti polusintetiku što znači 10w40 a interval zamene do 10000 ne bih preporučio više, a koje ćeš brand uzeti to je tvoj izbor manje više je isto samo se cena razlikuje, ja točim u C3 1.4hdi TotalQ7000 10W40 na do sada 195000 i menjam do 10000 zajedno sa filterima ulja,vazduha i klime,pre Totala koristio sam Motul sinergetic 10W40 koje je duplo skuplje od Totala i iskren da budem nikakve razlike nema sem u ceni...
 

Doomsday

U prolazu...
Da, kako i rekoh, zbog veće kilometraže možda nije loše stavit 10W40 ulje... Ali ako ne troši ulje, možda je bolje još neko vrijeme 5W40 stavljat, pa onda malo kasnije prijeć na 10W40 kad nakupi još km... Ja osobno bi 10W40 mjenjao svako 10 t km, a 5W40 svako 15 t km... Zato jer... Eto, ja bi tako... :D

Iako, tu imaš još pokoji čimbenik... Ako si često u gradskoj vožnji, znači auto se često vozi kratke relacije pa je često hladan, onda definitivno 5w40 je bolje jer bolje podmazuje hladan motor, ali onda bi ga opet radije mijenjao svako 10 t km zbog otežanog režima rada...

Tako da, ako nije pretežno gradska vožnja, TOTAL QUARTZ 7000 10W40 svako 10 t km, ako je pretežno gradska vožnja onda TOTAL QUARTZ 9000 5W40 svako 10 t km... Ako je pretežno baš vangradska vožnja i ne troši ulje, mogao bi ići i na TOTAL QUARTZ 9000 5W40 svako 15 t km bez problema...

I da, ulje bi trebalo biti TOTAL QUARTZ 7000 ili 9000, ali bez onoga ENERGY jer ova bez imaju PSA certifikat, a ova ENERGY nemaju PSA certifikat... Sad, što je bolje ili lošije, nemam pojma, ali kad već voziš PSA auto i možeš birat, zašto ne uzet ulje sa PSA certifikatom... ;)
 

DS9

Active member
ali kad već voziš PSA auto i možeš birat, zašto ne uzet ulje sa PSA certifikatom
Tačno, s tim što servisna knjižica ovog automobila pominje/preporučuje ACEA norme koje se traže/zahtevaju - ali u prikazanim navodima ne zahteva PSA specifične norme (kreirane u periodu 2008.-2009.), pa bi to bilo za sasvim poseban komentar.

***

pa sam vidio da su stavili 10W40 Total. E sad, došla je zima i ja imam osjećaj da je auto s tim uljem dosta trom dok se ne zagrije, tromiji nego prošlih zima ili mi se možda čini ...
Ne čini ti se.

***

C2 2009, VTR (ručni 5 brzina) 1.4i, 75 KS, cca 140 kkm, na trečem smo dihtungu glave za sad
Uglavnom vrijeme je za izmjenu pa sad nisam pametan šta da kupim, 10W40 ili 5 W40
5W-40, ACEA A3/B4. Dakle ako se sasvim striktno držiš servisne knjižice - Q9000 5W-40.

***

Inače lično, da imam prijatelja u Zagrebu - na isto pitanje bih mu odgovorio da koristi sledeće ulje http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-millennium-5w-40/1

U slučaju da mi potvrdi kako ne vozi žustro taj auto (odnosno nije izraženo razređivanje ulja gorivom) - rekao bih mu da posluša preporuku servisne knjižice u vezi preporuke Quartz Energy 0W-30, a da bih ja lično na njegovom mestu za takav slučaj izabrao ovo http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-ultra-sint-5w-30/4

***

I još cijela ta priča oko recikliranih jeftinijih verzija ulja i skupljih kvalitetnijih varijanti istog ulja... ili je samo stvar marže ... ali to me ne brine toliko
Od priča o legalnoj proizvodnji automativnih maziva meni je poznata samo ta da je Ashland Inc., inače vlasnik Valvoline brenda, najveći proizvođač maziva od recikliranih ulja, i ne vidim razlog zašto se ona ne bi upotrebljavala.

***

Osim toga i filter ulja, ima neka filozofija oko toga ili uzmem kaj imaju?
Traži Purflux ako želiš najkvalitetnije, jer je to tradicionalno preporučen proizvođač filtera od strane Citroena, a prema iskustvima starijih servisera - odlične izrade. U slučaju da se traži među jeftinijim - ja lično, a i ljudi/serviseri u koje imam poverenje nisu imali problem sa filterima brenda Filtron.
 

DS9

Active member
Zato što:

1. Zadovoljava normu ACEA A3/B4 koju zahteva servisna knjižica tog konkretnog automobila.

2. Poseduje odlično izbalansirane osobine po specifikaciji (npr. Pour point na -45, egzemplarno nisku isparljivost po Noack-u, i npr. HTHS 3,7 cP, uz ostalo...). Najjednostavnije rečeno, veći udeo sintetskih komponenti u baznom ulju.

3. Jer na osnovu tačke 2. mislim da bi gotovo savršeno odgovaralo za Citroen C2 zujalicu sa 1.4 benzinskim motorom u uslovima balkanske klime i u slučaju potrebe za vožnjom na povremeno vrlo visokim temperaturama uz verovatnoću povremenog razređivanja ulja gorivom prilikom intenzivnog forsiranja motora.

4. I zato što, nezavisno od prethodnog, mislim da nema potrebe kupovati uvozni proizvod kada je domaći odgovarajući i uporedivog kvaliteta ili u nekim slučajevima i eventualno većeg, a što je gotovo pravilo za određene klase proizvoda velikih balkanskih rafinerija koje (uprkos problematičnoj istoriji u prethodnih dvadesetak godina) još uvek imaju proizvodni i kadrovski kapacitet da proizvode dobra, odlična i u nekim segmentima vrhunska maziva - što i čine. Na kraju krajeva, više novca ostaje u kući, bez negativnih posledica.

Btw, INA maziva su svojevremeno bila fabrička preporuka za određene/pojedine Citroene.

Hvala na pitanju :palac-gore:
 

Dalibor

Dado Tornado
Najjednostavnije rečeno, veći udeo sintetskih komponenti u baznom ulju.
TOTAL ulja koja se ovdje spominje imala su polialfaolefinsku PAO baznu sintetiku koja su poznata po agresivnosti prema brtvama, što se pokušava smanjiti sa raznim dodacima u ulju.
kako ulje radi dodaci gube svojstva i s vremenom ulju dolazi do izražaja njegova baza i nešto niža viskoznost što je recept za uništenje brtvi na motorima u kojima su takva budget ulja.
TOTAL ulja nisu puno drugačija od INA maziva po tom pitanju.

tko hoće "dobro" ulje treba se jako dobro informirati,
a to često uopće nije moguće zbog tajnosti na recepture motornih ulja,
koliko mi je poznato od (motornih za aute) ulja sa esterskom bazom (sintetika koja ne ništava brtve kao PAO) na našem tržištu preostao je samo MOTUL, i to sa jednim ili dva ulja ako se izuzme MOTUL Racing program.

za citroen, posebno taj 1,4 najbolje je neko ulje složeno na hidrokrekiran način iz mineralnog ulja gdje se izvadaja najkvalitetnije molekule koje zatim prolaze proces poboljšavanja.
zbog toga sam spomenuo MOBIL 1 i MOBIL Super jer su sva izrađena ovim postupkom,
a sa istim ili boljim karakteristikama od tzv. "sintetičkih" ulja.
 

DS9

Active member
Pa ne vidim kompliciranje - odgovor je vrlo jasan ukoliko se želi da bude nekompliciran, odnosno da izbor bude ulje koji zadovoljava sve zahtevano u servisnoj knjižici, pri tome lako dostupno i po ceni korektno (Q9000 5W-40).

Sa tim uljem neće morati da razmišlja o skraćivanju intervala za otežane uslove eksploatacije (koji se podrazumeva za države istočne Evrope), a što si ti naveo prilikom upotrebe Q7000 10W-40.

***

U osnovi - kompliciranje je izvršila PSA sa svojim navodima u servisnim preporukama za ulje, posebno jer ih je menjala tokom vremena. U najnovijim (iz 2016.) za taj isti motor (ne noviju varijantu - nego upravo taj, stariji) se preporučuje i Ineo First 0W-30, za države među kojima je pobrojana i Hrvatska.

Al` da ne kompliciramo...
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
E sad, došla je zima i ja imam osjećaj da je auto s tim uljem dosta trom dok se ne zagrije,
Ne čini ti se to je tako i svakako bih ti bilo bolje držati se 5w-40.
A također bih isprobao 5w-30 ECS da vidiš čisto razliku između ta dva ulja i onda doneseš zaključak.
 

Zg89ms

New member
Hvala svima na savjetima, uzeo sam 5W40 i mali je ko čigrica :grin:
Mislim nekak sam uvjek osjetio na autu kak živne s friškim uljem ali ovo je stvarno razlika a staro ulje i nije bilo baš skroz skuhano. Znalo je prije 5W40 izać i u lošijem stanju od ovog 10W40, i zapjenjeno pa mi se činilo da auto nije tak trom ko sada ...

A potrošnja :surprised: ... komp mjeri do 10 000 km i uvijek nakon servisa i to poništim. Uglavnom bi mi sa 5W40 nakon promjene bilo oko 7,5 pa se do sljedeće izmjene polako penjalo do 8,5 a sad sa 10W40 sam bio na 9,4 prije izmjene. Sad čekam da vidim novo stanje nakon par stotina km

Cijene:
Total 5W40 Q 9000 1L

Tokić - 60 kn (uvoznik Tokić)
Konzum - 53 kn (uvoznik Tembo)

A kupio sam u Stenjevcu u nekom dućanu auto dijelova ... i zaboravio pogledat uvoznika ... uzeo 3L i ispadne taman dve crtice do max, po knjižici je 3.2 L

Filter ulja 50 kn
Zrak 60kn
Pelud 70kn
172 kn 7000 5litara
198 kn 9000 5litara
35 kn 7000 1litra
40 kn 9000 1litra

Po tim cijenama mi se čini da je to sve isto ulje samo razlika zbog nabijanja marže
 

kirian

New member
Ja od prvog dana u svoga vts-a 1,6 tankam 5w40 total9000, 170000, nikan nikakvih problema vezanih uz ulje... obični filter i ulje jednom godišnje, i vozi
 
Na vrh