Ubacivanje iz D u N na semaforu (ETG6)

vitomir

New member
Kako sam godinama vozio aute sa ručnim mjenjačem, navika mi je bila na semaforu mjenjač izbaciti iz brzine. Isto sam nastavio raditi i kada sam prije par mjeseci kupio C4 Picasso sa automatskim mjenjačem - čim stanem prebacim ga iz Drive u Neutral.

Za to imam par razloga: (1) ne da mi se stalno držati pedalu kočnice (2) bojim se da bih mogao slučajno pustiti pedalu i zabiti se u auto ispred sebe (3) auto kao da se cijelo vrijeme trudi krenuti, pa se bojim da to ne troši neke lamele u mjenjaču.

Znam da je svaki mjenjač priča za sebe - ovdje se konkretno radi o robotiziranom ETG6 mjenjaču.

Da li još netko to tako radi?

Kakve konkretne efekte (pozitivne i negativne) to ima na mjenjač?

Hvala!
 

Doomsday

U prolazu...
Koliko se ja razumin u problematiku, ti radiš OK, to je robotizirani mjenjač, i trebalo bi se prema njemu odnosit skoro kao i prema manualnom...

Znači, kad si POTPUNO stao, uredno je držati kočnicu i ubaciti u N, pa prije kretanja i prije puštanja kočnice ubaciti i D, ili još češće na robotiziranim u A/M...

Ako griješim, neka me netko ispravi, ali vjerujem kako je tako najispravnije...

Valjda...

:D

P.S. još jedna bitna stavka za robotizirani mjenjač je UVIJEK prije gašenja ubacit u N, pa onda izgasit motor, i prije puštanja nožne povuć ručnu...

Gašenje u brzini je moguće, ali ono tiptronica i easytronica što nam je radilo probleme, najčešće je radilo kad se komp zblesi prilikom paljenja auta, dok pokuša šaltat iz brzine u kojoj je ugašen u N, kao što mora napravit kod svakog paljenja...

Valjda...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Robotizirani ne bi trebao puzati bez kocnice. Probaj jel tvoj to radi, ako i radi, nije da ce poletiti na 40 pa da neces stici zakociti.
A ubaci u ler cisto da druk lager ne bude opterecen, kao sto si rekao, kao na rucnome.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Isto sam nastavio raditi i kada sam prije par mjeseci kupio C4 Picasso sa automatskim mjenjačem
Moj je takav. To nije pravi automat, to znaš.
To je manualac sa svim svojim osobinama sam kaj hidraulika obavlja sve ono kaj bi inače nogom i rukom: kuplung i šaltanje.

Ispravno postupaš kaj ga deneš u N. Tak i ja radim kod duljih stajanja.
Jednom kad staneš i makneš nogu z kočnice, on, jer nije pravi automat, neće krenuti. Barem moj nejde dok mu gasa ne dam.
Probaj, vidi, pa javi.:)
 

Ruske

Active member
a cemu onda pozicija P na automaticima? :) pretpostavljam da ju ima i na robotiziranima...zasto to ne koristite na semaforu?
 

Doomsday

U prolazu...
Niti jedna vrsta robotiziranog šta sam ima prilike vozit nije imala P položaj...

Mislim da niti jedan ni nema...

Valjda...

:D
 

Doomsday

U prolazu...
Kako već napisah, nemaju P položaj, i NIJE DOBRO gasit ih u R ili D(A/M) položaju, nego isključivo u N i povuć ručnu...

Svi problemi koje smo imali sa tim mjenjačima dogodili su se prilikom paljenja kad mora prebacit iz bilo kojeg drugog položaja u kojem je bio ugašen u N...

I zato, imat ispravnu ručnu i koristit je, gasit uvik u N, da ne bude skupih popravaka...

Valjda...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Panda bi ti pokazala srednji prst. Nju moraš gasiti u D ili R.
Ručna, ugasiš i onda ručna drži tako da je mjenjač rasterećen, a opet je u brzini za svaki slučaj.

Pretpostavljam da su tvoji problemi nastali radi ne korištenja ručne?
 

Pavel

Lepi™
a cemu onda pozicija P na automaticima? pretpostavljam da ju ima i na robotiziranima...zasto to ne koristite na semaforu?
Kada se ubaci u P, aktivira se "blokada" prijenosa. U principu blokira se taj lanac i on drži mjenjač u blokadi kao i kotače. Na ravnini ili laganom nagibu on je dovoljno snažan da drži automobil nepomično. Nema potrebe za parkirnom ručnom. Iako većina automobila danas polako dolazi sa automatskom električnom parkirnom ručnom kočnicom koja se aktivira pri gašenju motora. Kada se parkiram, ubacim u P i po gašenju motora ručna se aktivira sama, i kod paljenja se otpušta sama.

Kod većih nagiba, u teoriji, zupčanik blokade bi trebao držati auto bez obzira na parkirnu ručnu ali kod kretanja će biti onaj neugodni trzaj, koji s vremenom može izazvati oštećenja. A i trošenje materijala bi moglo oštetiti taj safety pin, pa je preporuka da i na ravnini uz P poziciju mjenjača uvijek ide i parkirna ručna.

Što se tiče N pozicije, svako prebacivanje iz D u N ili iz N u D zapravo se odrađuje uz trenje i izaziva trošenje pločica kvačila. Trenje s vremenom izaziva pojavu topline, to vodi do bržeg "prljanja" ulja. U principu ostavljati u D je preporuka. Potrošnja goriva je zanemarivo manja prebacivanjem u N, nedovoljno da bi se isplatilo. A na duže relacije može samo doći do trošenja komponenti. Dok je auto u D, drži se nožna kočnica. Pritom nema trošenja. Kočnica je stisnuta, auto je zaustavljen, ostalo se odrađuje hidraulički i nema zamora.

Ubacivanje u P je još gore na semaforu jer se radi duplo trenje (izbaci iz D u N, pa iz N u P, pa iz P u N, pa N u D). U gradskoj vožnji na više semafora to vodi do znatnog trošenja komponenti, trenja i safety pina u P poziciji. Nema smisla.

Isto tako ako ga imaš u P i netko te zvizne otraga, osim razbijenog zadnjeg (eventualno prednjeg kraja ako je netko ispred) imaš i mehanička oštećenja na mjenjaču. Jer je bio aktiviran safety pin a došlo je do pomicanja vozila. Ne isključujem da je moguće ovisno o sudaru imati oštećenja mjenjača i u D ili N poziciji ali su šanse znatno manje.

Nadam se da sam koliko toliko objasnio. Nekih stvari se sjećam s faksa, neke sam i sam čitao ali uglavnom je to to. Žao mi je na zbunjujućim pojmovima, znam kak se koji element i dio zove na engleskom, ne znam naše prijevode. :D
 

Doomsday

U prolazu...
Pretpostavljam da su tvoji problemi nastali radi ne korištenja ručne?
Nemam pojma, nisam ja vozio, ali vrlo vjerojatno... Ako težina ostane na mjenjaču u brzini, a kod paljenja mora prebacit u N, i eto problema, prije ili kasnije...

Valjda...

:D
 

Doomsday

U prolazu...
Ne znam, stvarno nije moj fah, ali dobio sam zaključak da je zbog gašenja u brzini, a ne u N...

Ako su lagali mene, i ja lažem vas...

Valjda...

:D
 

Doomsday

U prolazu...
E sad,ne znam jel Pavel govori o robotiziranim mjenjačima ili ne...

Ali, mislim da se pretjerano bavimo sa tim... Moja žena vozi 'školski' od kad je položila, čeka na semaforu u prvoj pod kumplugom... Ona je jedna od onih za koje je Start&Stop bačena lova, jer se nikad niti ne može uključit... :D

E sad, sva auta do sada, a recimo Clio je vozila većinom ona 7-8 godina, nismo mjenjali korpu i lamelu, nije se događalo preveliko trošenje zbog njenog načina čekanja na semaforu...

Pretpostavljam da robotizirani isto tako čeka u prvoj sa stisnutim kumplugom, kad stojiš na semaforu u D/A/M... Ne vidim to kao problem, ali isto tako ne vidim kao problem da nakon potpunog zaustavljanja, dok držiš kočnicu, ubaciš u N, pa prije kretanja i otpuštanja kočnice ubaciš u D/A/M...

Tako da, kako ti je lakše, draže, kako se osjećaš bolje, tako i radiš, jer ipak auto služi tebi a ne ti njemu...

Valjda...

:D
 

Pavel

Lepi™
Govorim o klasičnom automatskom mjenjaču u ovom slučaju radi se o 6-brzinskom automatiku (Aisin) koji je ugrađivan u recimo C5. Ne znam koja mu je klasifikacija..

Robotizirane ne znam kako funkcioniraju..Nisam nikad niti proučavao.
 
Na vrh