Xantia Tvrd zadnji kraj pada kada pritisnem kočnicu

Uros

New member
Pozdrav svima,
moje ime je Uros, javljm se iz Beograda i vec odavno imam zelju da se pridruzim ljubiteljima ovih cudesnih automobila.Imam jednu, po meni dosta dobru ponudu za Citroen Xantiu 2001, 2.0 HDI, pa mi treba par informacija u vezi sa hidraulikom.

Sutra mora pasti odluka da li uzeti auto ili ne,a pre toga bih hteo razjasniti jedinu stvar koju sam primetio na probnoj voznji a to je dizanje i spustanje zadnjeg dela auta dok je u mirovanju. Nisam primetio da li to isto radi i u toku voznje. Posto nemam iskustva sa Citroenima a pre svega hidraulicnim sistemom, krenuo sam da izucavam po forumima i ovde na ovoj temi sam nasao informaciju da to ne bi trebalo da se desava. Znaci kada stanem npr na semafor i pritisnem kocnicu on se malo spusti,pa kada pustim kocnicu on se podigne (ili obrnuto,sada vec nisam siguran),ali u svakom slucaju ima taj rad. Nije naglo/brzo i nije veliko pomeranje,ali ga ima. I primetio sam jos jednu stvar koja ce vam mozda pomoci u detekciji ovog problema,a to je da kada sam proveravao kako radi hidraulika,otvorio sam gepek,prodavac je seo u gepek,auto se spustio i onda smo cekali da se sam podigne...nije se poceo da se dize 10ak sekundi pa je on predlozio da mu pritisnem malo gas,nakon sto sam pritisnuo gas on je poceo da dize, da li je to normalno?

Zamolio bih Vas ako mozete da mi odgovorite sto pre jer je sutra "D" day.
Hvala svima unapred.




Zadnje godiste, SX oprema, dali ti auto ima Hydractive?

Ovako, ne moras nista odzracivati na autu. hidraulika je samoodzracujuca, jedino kocnice!
a to moras raditi na nacin na koji je napisano ovdje na temama jer se NE RADI o sustavu kao na obicnom autu. procitaj u temama za zamjenu ulja tu u hidraulici kako se to radi jer mozes ne odzraciti kocnice nego cak uvesti zrak u njih!
I pogotovo ne odzracivati kod 5. kugle jer to nije za odzracivanje, samo taj vijak mora biti dobro stisnut.

Ovako, ono sto ti pada zadnji kraj kod kocenja, ne mora znaciti da je nesto neispravno!!
Znaci, kada kocis, zaustavljas se, zbog sila kocenja zadnji kraj auta ti se podize. Posto je zadnji ovijes rijesen sa rukama, ti kada zakocis auto se podigne a sa kocnicom ga drzis podignutog. no, auto ima automatsku korekciju visine i pokusava se spustiti. a nemoze se spustiti jer ga ti drzis kocnicom pa ispusti svo ulje iz zadnjih amortizera. kada pustis kocnicu zadnji ovijes je slobodan i padne zavisno koliko ulja je ispustio. onda je prenizak pa se mora opet korigirati na gore.

Dali ti se to dogada samo nakon kocenja?

ili recimo da probas kada je auto parkiran jako stisnuti i drzati kocnicu.
dali se tada auto lagano podigne pa spusti kada pustis kocnicu?
ili samo posne padati sto duze drzis stisnutu, pa se pocne podizati kada kada pustis?
ili se nista ne dogada tada?

Procitaj si malo teme na ovom podforumu vezane za hidrauliku BX, XM i xantia.

PS. ulje u hidraulici ti mora biti novo, zamjenjeno ne nadoljevano, filteri cisti i kugle ispravne i pune.
 

charllie

Active member
Kolega ako je samo to i ako je cijena dobra kupuj ne boj se hidraulika nije tako komplicirana kao sto ljudi misle,vjerovatno ti je anti sink kugla disla,nista strasno oko 35€.:whistling: Inace motori su super moj na karavanu trosi 4.9 l bez autoputa a ima 315 000tkm.Ide ko zmaj a preticanja uzitak.
 

Uros

New member
Citao sam dosta po forumima i postavio pitanja, ali niko jos sem tebe nije odgovorio. Saznao sam da je ili antisink kugla ili mozda pumpa koja je oslabila (to bi bila losija varijanta za mene).Naime, auto izgleda besprekorno,motor predivno radi,ima tri servisne knjizice gde sve pise sta je radjeno. ozbiljno se razmisljam da ga uzmem. zamolio sam prodavca da me saceka jos malo.
Cena 2200e (nije fiksna)

Kolega ako je samo to i ako je cijena dobra kupuj ne boj se hidraulika nije tako komplicirana kao sto ljudi misle,vjerovatno ti je anti sink kugla disla,nista strasno oko 35€.:whistling: Inace motori su super moj na karavanu trosi 4.9 l bez autoputa a ima 315 000tkm.Ide ko zmaj a preticanja uzitak.
 

charllie

Active member
Samo ti to uzmi,ma koja pumpa to su price ona ode ako auto nije stvarno odrzavan,na mome je u redu a i na Xm-u s 410 oookm nije bilo prroblema.:angel:


Nego kolega koliko ima km.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Citao sam dosta po forumima i postavio pitanja, ali niko jos sem tebe nije odgovorio. Saznao sam da je ili antisink kugla ili mozda pumpa koja je oslabila (to bi bila losija varijanta za mene).Naime, auto izgleda besprekorno,motor predivno radi,ima tri servisne knjizice gde sve pise sta je radjeno. ozbiljno se razmisljam da ga uzmem. zamolio sam prodavca da me saceka jos malo.
Cena 2200e (nije fiksna)
Hoće to kad oslabi pumpa, počme da pada, a to onda nikako nije dobro. A pitaj žene ako ne vjeruješ.:D
To je zaista ozbiljan kvar.
 

fullcool

New member
Pumpa služi da podigne auto, padanje nema veze sa pumpom, čak auto ne može ni padati ako pumpa ne nabije tlak jer se antisink ventili zatvore.
Što se tiče pumpe, bitno je da volan radi dobro i da se auto podigne iz najnižeg u najviši položaj bez problema, i to kad je hladan najviše se osjeti na volanu.
Po opisu to sve radi normalno, i da nevalja pumpa to je sitan problem ako je auto generalno u odličnom stanju.
 
Na vrh