Tvrd volan

Gero

New member
Pozdrav!
moja xantia 1.6i 99 godište kao da radi na sistemu žarko čeznem da te zeznem jer čim sam riješio problem sa nepravilnim radom (nekakav senzor je bio u pitanju) pojavio se novi problem, u mjestu se volan okreće sasvim normalno, kako povećam brzinu tako i on postaje tvrđi, tako da pri brzinama većim od 70 km/h jedva uspijevam okrenuti volan s 2 ruke (i bez serva bi bilo lakše okretati ga), a da ne spominjem brzine preko 100 km//h, ovo nije konstantno nego dosta često dešava. kada ga upalim sve ok dok se ne zagrije a kada se zagrije počimaju problemi. Ulje nigdje ne curi i ne fali ga, u čemu bi bio problem? Već me polako izluđuje jer čim riješim jedan kvar evo ga drugi!!

hvala!
 

Mrèela

New member
Kako da je volan toliko tvrd pod tolikom brzinom?
Oni stari fapovi nisu toliko teški na volanu,pa jedino da nešto zapinje. Ja ovako nešto prvi put čujem.Nadam se da će ti se javiti neko ko'to dobro poznaje.:confused: Jedino da nije letva volana.
 

darkoooo

Limunofil :-)
Pozdrav!
moja xantia 1.6i 99 godište kao da radi na sistemu žarko čeznem da te zeznem jer čim sam riješio problem sa nepravilnim radom (nekakav senzor je bio u pitanju) pojavio se novi problem, u mjestu se volan okreće sasvim normalno, kako povećam brzinu tako i on postaje tvrđi, tako da pri brzinama većim od 70 km/h jedva uspijevam okrenuti volan s 2 ruke (i bez serva bi bilo lakše okretati ga), a da ne spominjem brzine preko 100 km//h, ovo nije konstantno nego dosta često dešava. kada ga upalim sve ok dok se ne zagrije a kada se zagrije počimaju problemi. Ulje nigdje ne curi i ne fali ga, u čemu bi bio problem? Već me polako izluđuje jer čim riješim jedan kvar evo ga drugi!!

hvala!
?!

svašta...

kao da s većom brzinom automobila ulje iz klipnog dijela volana prolazi kroz zatvoreniju prigušnicu... pa otuda i tvrđi volan...

A jesi li pokušao na mjestu (u praznom hodu) pri raznim turažama okretati volan?

Npr. kako se da okretati pri 900, 2000, 4000... okretaja motora?

.

ps mogu se priključiti kukanju ;) jer moja Xan kada skrenem krajnje desno ili lijevo PODIGNE prednji kraj u nebeske visine... i ... naravno, nema veze s polužjem koje diktira visinu budući samo kotači promjene položaj, ne i korektor visine...
 

Gero

New member
u mjestu radi sasvim normalno naravno što veći obrtaji lakše se vrti, tu i tamo ponekad malo zašteka ali neznatno naspram događanja pri vožnji, negdje sam pročitao da bi zglob koji ide iz volana mogao biti u pitanju, našpricao sam ga s wd-om i bilo je sve ok jedno vrijeme i onda opet, tada sam stavio hrpu totmasti na njega i opet je bilo ok par dana da sada više ne pomažu ni jedno ni drugo, jel na tom zglobu (izgleda kao kardan) ima neka mazalica pa da se treba iznutra podmazati??? Nema mi nikakve logike jer onda bi i u mjestu štekao da je to u pitanju :confused::confused:
 

Lakii

Well-known member
Napisao sam ti sve sto se ima napisati o tom zglobu. Nema mazalica i spricanje WD-om je privremeno rjesenje. Ali ne 2 tjedna privremeno, tebi nesto drugo ne valja.
I, on nema nikakve veze s brzinom auta.
Uvijek mozes skinuti taj kardan; sa strane motora ti ga drzi vijak na imbus, u kabini vijak na kljuc 13 pa ga provjeriti.

U kakvom je stanju trap? kada je zadnji put kontroliran? Jabucice, silent blokovi?

Kakve su gume? Su na pravom tlaku?

Koliko je star LHM, dali su filteri cisti?

Koliko sam shvatio, turiranjem motora ti se olaksava motanje volana?

Taman da ti je servo skroz mrtav, cim se auto pokrene, pa makar 10 na sat morao bis moci motati volan rukama.
 

Gero

New member
trap je ispravan totalno provjereno nedavno, lhm promjenjen prije mjesec dana kao i filteri očišćeni, gume su dobre i na pravom tlaku, turiranje nema neke velike veze s motanjem jer se u mjestu volan okreće sasvim ok, malo lakše kad se dodaje gas. primjer brzina 80 oko 2500 obrtaja ulazim u krivinu i volan se teško okreće i ne vraća se u prvotni položaj nego ostaje u tom položaju kada izađem iz krivine, stanem na prvo ugibalište on se vrti sasvim normalno kao da mu maloprije nije ništa bilo.
 

darkoooo

Limunofil :-)
Koliko sam shvatio, turiranjem motora ti se olaksava motanje volana?

Taman da ti je servo skroz mrtav, cim se auto pokrene, pa makar 10 na sat morao bis moci motati volan rukama.
Jedina smislena varijanta je da se ulju s povećanjem brzine onemogućuje izlaženje iz servo cilindra... pa da je zato volan izrazito tvrd...

Da se radi o CX-u, posumnjao bih u neku DIRAVI foru, ali kako to Xan nema, onda je ovo skroz šašav kvar... budući se kotači na mjestu lakše zakreću s većim brojem okretaja motora...

čudno... stvarno čudno...
 

darkoooo

Limunofil :-)
možda letva zacvika kada postoje opterećenja (pri silama koje se pojavljuju u zavoju)... možda bi bilo dovoljno podmazati neke tarne dijelove... Ništa pametnije mi ne pada na pamet...
 

Gero

New member
ekipa hvala vam na mišljenjima, stajala je 7 dana bez mrdanja i kada sam je upalio problema više nije bilo nikakvih, kao rukom odnešeno, što god da je bilo kao da je došlo do samoizlječenja :thinking::thinking:, tako da nemam namjeru ništa čačkati i izazivati vraga
 

Gero

New member
čim ga pohvalim on se pokvari, ne obraćam pažnju na njega ili mu zaprijetim mehaničarom odmah radi sve kako treba :) i tako već 5 godina, čudo od auta ;);)
 

darkoooo

Limunofil :-)
hehe jedan moj poznanik je molio BX-a da izdrži još 50km do grada u koji se uputio (iako je autić odapinjao) i... izdržao je, dovazeo lika i... izdahnuo :whistling:
 
Na vrh