[TUTORIAL] Zamjena letve volana BX-a by Exodus

ExOduS442xb

Racing
Naime, prošle godine u 6mj. pri registraciji automobil nije prosao jer je bilo 'lufta' u volanu. A kako mi je auto potreban za putovanje te studiranje odlucio sam se ocem baciti na šarafanje. Nas 2 smo odlucili da BX vise nikad, (NIKAD) nece ici u ruke majstorima, ti pokvareni ljudi svaki put naprave više štete nego koristi:mad:
Od 5 šarafa koje skinu vrate 3, pokidaju na prednjim diskovima šarafe pa mi se disk okrece pa ispizdim dok ga namještam jer se okrece pa moram rucnu:whistling: Isjeku pola gas sajle, ne vežu je dobro te spada, presipaju ulje u mjenjacu pa izbije:mad: ne namjeste lamelu kako treba pa moram 3-4 puta nazad kod mehanicara, kao da radim sa malom djecom, jednostavno nije stvar toliko u novcima, ali košta previše živaca, a uz to da, i novaca. Zato, bacimo se na posao kako da uštedimo novce, ucinimo posao i malo izgubimo vremena.

Nakon raspitivana sa takozvanim majstorima bacili smo se na posao, ocekivano vrijeme je bilo neka 4h, ali posto smo to prvi put radili razvuklo nam se na oko 6h.

1) Ono što vam je potrebno za mjenjanje letve je vrijeme i prostor. Ne smijete gledati na sat jer vam se cesto moze dogoditi neki nepredvidjeni problem, a mene moj BX svaki put iznenadi, ne znam kako vas vaš. Ako vam se Žuri ili gledate negdje ici bolje se nemojte upuštati u taj posao je postoji i šansa da nešto ne šljaka kako treba.

Što se tiće prostora treba vam kanal da se možete zavući ispod automobila i komotno raditi, bez toga se nemojte upuštati u posao zamjene letve volana. Potrebni su vam držaći. Auto natjerajte iznad kanala, podignite na max razinu, stavite ispod držace te ga spustite na njih, skinite prednje točkove te ih stavite ispod automobila kao što je na slikama zbog vlastite sigurnosti ako se auto slucajno pomakne od ljuljanja ili neceg drugog. Osigurajte auto, sve provjerite.





2) Kada napravite iz prvog dijela tada morate ispustiti pritisak iz spuštenoh automobila na držaćima. Glavni ventil vam se nalazi kod centrale kugle, okrenite ga samo malo da ispusti pritisak i ostavite otvorenog.

Pobrinite se da imate sav alata ispred te da ne gubite vrijeme šetajući se okolo po dijelove. Odite ispod, malo pregledajte situaciju, očistite malo kljucne dijelove koje cete dirat, to ce sve biti jako prljavo i vjerojatno zauljeno, pogledajte s cime s hvatate u koštac. Nabavite se 2-3 stare krpe, trebat ce vam kao i par rukavica. Te 1l LHM ulja u slucaju da vam malo iscuri, a hoce.



3) Odite u kabinu i skinite ispod kokpita plastiku, kada nju skinete onda morate odšarafit 'volan', da budem konkretan morate odšarafiti okretni dio, taj dio vam izgleda kao 'zglob' za to ce vam trebati gedora i viličasti 13, sa vilicastim drzite i gedorom skidajte, malo je nezgodno ali morate tako.

Tada odite u motorni prostor, skinite vanjske dijelove i što drže volan i odvojite ih od volana. Dijelove spremajte na jedno mjesto i pamtite redosljed, sve mora sjest nazad! Tada odite ispod automobila kod letve, skinite toplinski lim, odšarafite sve cijevi/cijevčice.





4) Skidanje letve.

Morate sve odšarafiti, letvu morate odvojiti od spona, da nebi slucajno morali ici na centriranje trapa jednostavno izmjerite udaljenost spone i ulaznog dijelova gdje se ona zašarafi (PRIJE SKIDANJA SPONE TO OBAVITI). Upravo zbog toga moci cete namjestiti sponu na njen prijašnji položaj i auto vam nece zanostiti tj. drzat ce cestu kao ranije. Iako je moj savjet da obavite centriranje. Ja prvi put jesam ali sam morao u iducih tjedna dana ponovno mjenjat letvu tak da ponovno nisam htio ici jer je najblize bilo u Osijeku i koštalo je a nisam zadovoljan ucinjenim u Vulkalu. Stari nacin centriranja je uzmete špagu i razvucete je od zadnjeg do prednjeg tocka. Mora biti jednako u mm! Tada ste napraviti posao;)

Da se vratimo. Kada sve bitne djelove sa kojima je letva zašarafljena odšarafite ostat ce vam 2 dugacka šarafa koja drže samu letvu. Njih morate odšarafiti od gore. Stavite ih u blizinu, te skinite letvu.

Skidanje letve ne moze ici kroz prostore za tockove. Nama su majstori prodavali te fore, ali to je jednostavno nemoguce. Slusajuci njih izgubili smo 30min, letvu morate izvuci prema vama, bilo bi dobro da imate pomocnika sa sobom da vam pridzava dijelove od ispod dok je vi vadite.

Polako ju skidajte, pazite da ju ne oštetite ili slucajno gumicu na njoj. Mozda nece ici iz provog puta ali uspjet cete, samo pomalo.

5) Kad ju skinete, pokusajte utvrditi gdje se mrda/ima lufta. Možda se da popraviti, ja imam 2letve, obe popravljene i cekaju iducu turu mjenjanja, nadam se ne uskoro. Uglavnom se biksne potroše, njih mozete nabaviti u autodijelovima ili neka vam tokar napravi biksne sa prorezima zbog ulja. (Oko BIKSNI od tokara se javite na pm da detaljnije to objasnim)

Pripemite drugu letvu, uzmite ju te se vratite ispod. Na isti nacin na koji ste proslu skini stavite novu. Drugacije nece ici i malo je zafrknuto ali nema druge.

rl]

6) Istim redosljedom sve radite samo obrnuto, sve provjerite. Kada stavite letvu, upalite auto, provjerite dali radi (u zraku prvo), ostavite auto da radi par min sa otvorenim pritiskom, poslije zatvorite pritisak na glavnom ventilu. Dignite auto na max, ali pomalo, ručicu držite vi, i dizite ju centimetar po centimetar, nemojte ici po levelima vec sporije. Kada dodjete do kraja ostavite ga malo da stoji. Gledajte razinu ulja obavezno i provjeravsajte izbija li vam negdje pritisak. Možda bi korisno bilo ozračiti auto, nus pojava svega moze biti da vam vibrira kocnica, nista opasno ali neugodno.


Uskoro stize manual kako popraviti letvu volana i kako popravite oštećene dijelove na limariji i plastici(braniku).



Malo nam je pofalilo šećerera:D



Moby i Deep Purple su se pobrinili za radnu atmosferu.



Energija je kljucni faktor u poslu! Bez nje se ne radi ;)



Uvijek koristan alat







Edit: Vidim da slike nisu bas ispale kako sam planirao, malo cu to editirati jos veceras, ovo je za prvu ruku ;)
Kolege se mogu slobodno ubaciti ako treba nesto nadopuniti/ispraviti.
 
Posljednje uređivanje:

Sale

cfh
Uredništvo foruma
Odlično. ;)

Edit: Vidim da slike nisu bas ispale kako sam planirao, malo cu to editirati jos veceras, ovo je za prvu ruku
Kolege se mogu slobodno ubaciti ako treba nesto nadopuniti/ispraviti.
Upravo je editirano. ;)
 

Sale123

New member
Lijepo odrađeno svaka čast!!!

Vidim da imaš isti filter zraka kao ja na 1.6 modelu - umjesto te kutije bi bilo lijepo vidjeti gljivu :D
 

djole

New member
Odlican rad, odlican tutorial, a i kobasice... :)

:stovanje::stovanje::stovanje:


prosao sam kroz taj posao takodje sam pre neke 3 godine, sve mi je jasno. A tek zamena svih creva ispod auta...;)
 
Na vrh