[TUTORIAL] Ugradnja klime u BX

djole

New member
Dolazi leto, ako imate BX-a, i vozite ga svakodnevno,znate kako je vruce u njemu. Savetujem vam da nabavite i ugradite klimu, bude posve drugaciji auto, a ne kosta puno. Ja sam imao srece i za 100 e nabavio kompletnu klimu sa jednog rashodovanog BX-a, sam je demontirao i ugradio, i proslo leto ugodno se vozio.

Pokusacu u nekoliko slika da vam prikazem tok ugradnje

za pocetak, potrebno je sve sa ove dve fotke





ja sam za zagrevanje poceo od zamene ventilatora i ugradnje hladnjaka



vidi se razlika u ventilatoru, onaj sa vise pera, i to dva komada idu sa klimom



ovo vise nije potrebno



prvo postaviti nosac ventilatora,





potom skinite ovaj lim ili plastiku i oslobodite prolaz za hladnjak



hladnjaci i ventilatori na svom mestu



zapocinje skidanje instrument table

prvo kljucem 13 odvojiti brisac





izvaditi sklop kabinskog ventilatora



a onda sa 10 ovu maticu, kako bi oslobodili poklopce za prolaz vazduha, na obe strane auta.

 

darekb

New member
Èovječe, ovi stariji auti su super, manje više za 100e sve sam napraviš na njemu.
Lijepo ja ženi govorim, ajmo nešto takvo uzet, da šerafim na dvorištu, ali neće ni čut...:D
 

djole

New member
jel to klima skinuta sa td motora:confused:
imam sve te dijelove pa ako nekog zanima nek mi se javi:whistling:
ne, sa BXa 1,6 ili 1,9 monopoint, 90 i neko godiste.


nije jos to sve, kad uhvatim slobodno vreme, nastavljam sa tutorialom
 

fullcool

New member
mislim da je filter isti, ostalo je vjerojatno drukčije.
ventilatore sigurno već imaš 2, jer je karavan.
kad bi imao isparivač original od xm-a, ostalo bi se dalo iskombinirati, ali da prođeš sa 100 eura trebaš stvarno imati sreće.
najbolje bi ti bilo kupiti za dijelove nekog sa klimom, isprebacuješ ono što ti treba a ostatak prodaš na otpad.
 

fullcool

New member
izvadi onda iz njega kutiju od grijanja/ventilacije pa vidi imali mjesta za isparivač,
lako moguće da je ostavljeno mjesto, moglo bi se onda izmjeriti pa vidjeti dal paše od bx-a ili xantie isparivač
 

djole

New member
izvadi onda iz njega kutiju od grijanja/ventilacije pa vidi imali mjesta za isparivač,
lako moguće da je ostavljeno mjesto, moglo bi se onda izmjeriti pa vidjeti dal paše od bx-a ili xantie isparivač
isparivac od BXa i XMa nisu ni slicni !

mogu da se raspitam ima li ko ovde komplet klimu za XM, mada sto je neko vec rekao, tesko da ces imati srece da je nadjes za 100 e.

Toliko su samo kompresori, a ostatak kako se ko sa kim dogovori.

Inace kompresor ako je fabricki je SANDEN i isti je za BX i XM, samo za BX treba remenica za 4PK remen, a XM ima 5PK, tj treba promenuti remenicu.

da nastavimo...
za nastavak radova potrebno je skinuti kompletan brisac, kao i onu plastiku sa resetkom izmedju haube i sofer sajbne. Svuci crevce, odvrnuti maticu, nakon skidanja brisaca odvrnuti veliku plasticnu maticu kljucem 32, a zatim izvuci 2 plasticna stifta i uz malo akrobacije oko trazenja najboljeg polozaja haube izvuci i restku



sad otvaramo otvore za re-cirkulaciju vazduha, odviti ovaj vijak, sa druge strane takodje, i uz pomoc klesta, pajsera i slicnog skinuti oba poklopca. Cuvajte ruke, zalepljeni su nekim besomucno jakim lepilom



potom proseci tapacirung, vec je perforiran, i rupa je ko nova ;D. ponoviti postupak sa druge strane



pristupiti skidanju kabinskog ventilatora, ima 2 matice i jedan vijak, i jedan lim-vijak. otkaciti struju, a prethodno skinuti metalnu kupolu-mrezicu sa ventilatora. pozeljno je malo brezone naprskati nekim mazivom, a onaj vijak se uvrce u maticu na zabici i potrebno je srece da zabica ne pukne. Meni je pukla, pa sam nekim pajserom drzao kontru.u odredjenom polozaju ceo sklop se izvadi napolje



onda krece rasturanje unutrasnjosti, prekidaci, duvaljke, pepeljara, muzika sa poklopcem, rucica menjaca sa manzetnom, i sredisnja obloga oko menjaca jer pokriva srafove koji nam trebaju kasnije. Obloga ima jedan vijak ispod cepa kod seme brzina, jedan veliki crni plasticni vijak ispod muzike i dva plasticna stifta, po jedan sa svake strane, kod gas pedale i naspram.



zatim mala i velika kaseta, mala ima po 2 plasticna stifta u stranicama, srafcigerom ih lagano izvuci, i 2 krstasta vijka na dnu. velika ima 3 krstasta vijka ispod gornjeg ruba, srednji drzi bravicu, 2 vijka dole koji drze "tepsiju", a ispod jos 3 koji drze donji kraj kasete. otkaciti struju i izvuci



odvrnuti oba vijka ispod prostora za muziku



i ovaj vijak u dnu armatur table, na stubu prednjih vrata, sa druge strane takodje





predstoji skidanje bloka sa satovima, ima odnazad dve sakrivene plasticne leptir matice, jednoj se pridje od strane digitalnog casovnika i vidi se pod nekim uglom, a za ovu drugu treba malo vezbe joge za pocetnike, napipate, opsujete konstruktora i odvrnete.



skinuti volan, ispod ukrasnog poklopca ima matica za kljuc 21. kad je odvrnete, energicno potapsite volan maizmenicno levim i desnim dlanom, od gore, kako bi spao sa konusa. skinuti onu malu policicu ispred satova, dva vijka od dole. zatim odvrnuti sve srafove od dole koji drze oblogu volana, iz nekoliko delova je, otkaciti automat migavca i reostat osvetljenja i skinuti je. zatim skinuti prekidace za brisace i svetla, po dva vijka od dole i dzeksne.

nakon toga odvrnuti ove vijke, i sa druge strane volana takodje



pre skidanja volana, namestiti ga u polozaj pravo, ili nekako obeleziti, da se lakse namontira.

kad su svi srafovi odvijeni, skidaju se satovi. prvo se otkaci kilometar-sajla, povlacenjem najgornje krunice na dole, da "preskoci" cime se oslobadja sajla.

poskidati sve ove dzeksne, ima ih 4 velike i 2 male,

za zamenu sijalica je dovoljno i ovako skinuti tablu, ali ovde je neophodno potpuno je ukloniti. Odviti 2 crna vijka, malo uvucena u levoj i desnoj strani, dva metalna disk-osiguraca sa donje strane i uz malo napinjanja plastike, satovi izlaze iz okvira u kompletu

 

fullcool

New member
i na nekim bx-ima je 5pk remen. xm se proizvodio i nakon 94 pa su ti noviji imali kompresore za novi plin. kompresora ima nekoliko tipova na citroenima, kod skoro svih su nosači isti, remneice se u nekim slučajevima mogu mijenjati, najbitnija razlika su priključci na cijevi. sa xantie ide komp na bx, ali su drukčije cijevi. čak je i cx imao slične kompresore samo je imao klinasti remen. a sa cx paše na golfa dvojku:grin:, i na kombajne stare:grin:
sa nekih xantija paše komp na nove trktore:D
na nekim citroenima se može čak nać GM-ov kompresor harrison:D
ovakav
 

Prilozi

djole

New member
na mojemu BX-u je SANDEN sa priključcima sa zadnje strane, takav sam uglavnom na BX ima i viđao.

da nastavimo...

potom otkopcati 4 dzeksne i odvojiti i okvir



dobili ste jasniju situaciju



zatim izvaditi pazljivo srafcigerom duvaljke, i otkaciti ova 4 zubica, kako bi se skinuo okvir duvaljke. ovo je neophodno



skinuti duvaljke i sa druge strane

zaboravih da napomenem, ali sad je vreme, odviti ovu maticu sa dugackog vijka, i skinuti onu bakarnu pletenicu. po potrebi naprskajte, skidati pazljivo jer je izuzetno nepristupacno, a dve ove matice su glavni drzaci cele instrument table !




uz lagano drmusanje, pocnite da celu tablu vucete ka vama. ako neko ima da pomogne, tim bolje, ali moze i sam. u toku vadjenja table smetace malo obloge prednjih stubova prema plafonu, kao i snopovi el.instalacije koji su na 4-5 mesta privezani plasticnim vezicama. pazljivo ih isecite, otkacite neki relej kod kasete iznutra i malo pomalo sve je napolju-u komadu, zajedno sa onom plastikom sto dodje ispod sofer sajbne !

pojavice vam se ovo



a ako ustreba auto. kao sto je meni, vratite volan, kuglu menjaca i prekidac za svetla i mozete da putujete ;D zabavno je...



kad se dodje do ove faze, mozete se pozabaviti elektricnom instalacijim. Ja posto originalnu nisam imao, resio je sam je na meni odgovarajuci nacin, kasnije cu opsirnije o tome .



svuci plasticne cevi sa kucista grejaca



i odvrnuti slavinicu od grejaca-4 vijka za kljuc 7. Prethodno iz motornog prostora skinuti 1 crevo koje vodi na slavinicu, ca tecnost iscuri, kako ne bi imali baru na podu !

osim srafova, otkaciti sajlu gore i ovu polugicu dole



potom izvuci grejac-radijator iz kucista



potom odviti ovu maticu, i drugu naspramno. Vidi se malo nize rupa od vijka koji je takodje odvrnut, 2 kom



sad je kuciste slobodno i moze napolje. Lagano ga izvuci, moguce da se sundjeraste dihtung trake malo slepe pa da prave problem, ali nista posebno

i, konacno prazno. Vidi se kod gas-pedale ovalna perforacija u tapacirungu !



proseci tapacirung, nekom polugom skinuti limeni poklopac ispod, i ponovo proseci zvucnu izolaciju u motorskom prostoru.

Nakon toga popiti zasluzeno pivo ;D



ali, jos nije gotovo. Za klimu je potreban izlaz za vodu od kondenza, i to u pod, skinuti cep i staviti ovu obujmicu



uto se narogusilo i poceo je pljusak

 

ExOduS442xb

Racing
Djole, ovo je odlicno napisano! Imao sam priliku nabaviti klimu za bx, ali mislim da je kompresor bio pokvaren pa sam odustao, ali ovo što si spomenio, 100 ojrića i malo dobre volje, to je odlicno!

Pazit cu da nadjem neki bx sa klimom. Inace, uzeli smo mi jos 1 bx za dijelove, pa na sluzi, ali nema klimu:meh:

Inace, odlican tekst, ovo cu pratiti kada budem klimu stavljao, ako ju budem stavljao. Ako netko zna kakav rashodovani bx kojem klima nije potreba neka se slobodno javi:D
 

zoran37

New member
Svaka čast, za ovo treba imat volje. Ja sam jednom na ladi mjenjao komplet tablu sa instalaciom i nije bio niki problem al nekad sam imao volju za tako nešta no sad više nemam i nebi se upuštao u takve podhvate.
 

fullcool

New member
imam ja sve dijelove za bx, ali sad razmišljam da ga vratim u život, pa ne znam dali bi skidao dijelove s njega, ali može ići cijeli auto kompletan bez motora, a mogo bi i sa motorom:hm:
 

Sale123

New member
Imam jedno pitanje u svezi kompresora klime!!!!

naime frajer želi kupiti od mene kompresor klime od Bx-a (1.6 benzinac) i ugraditi ga na Xantiu dizel.:wtf:

moje pitanje je da li uopće paše kompresor klime od Bx-a na Xantiu?
 

Dalibor

Dado Tornado
u kućnim klimama postoje razna kemijanja sa kompresorima. možda se i na autima svašta može raditi. ti mu prodaj kompresor pa nek onda on vidi može li se što i kako :D
 

fullcool

New member
Imam jedno pitanje u svezi kompresora klime!!!!

naime frajer želi kupiti od mene kompresor klime od Bx-a (1.6 benzinac) i ugraditi ga na Xantiu dizel.:wtf:

moje pitanje je da li uopće paše kompresor klime od Bx-a na Xantiu?
drukčiji su priključci za cijevi, i xantia ima novi plin a bx je bio sa starim.
 

ExOduS442xb

Racing
Ima li netko viška ili da mu treba karter za BX sa klimom? Nabavio sam još jednog za dijelove i ima klimu pa bi ju htio prebaciti ali fali karter pa sam u potrazi.:)
 
Na vrh