Trocilindrični motori - u čemu je štos i jesu li dobra investicija?

fullcool

New member
Traktori oru bez problema sa 3 cilindra, i to već godinama, još od vremena kad su zamijenili jednocilindrične i dvocilindrične dizel traktore :grin:
 

kegel

Drumski ratnik
Može primjer Dalibor? Uglavnom, 3 cilindraši nisu loši jer su jeftini za izradu i imaju dobru ekonomiju. Jedina razlika od 4 cilindra je što nisu balansirani i imaju veću radilicu. Se isplatiju? Da, jer današnja tehnologija je puno napredovala i imamo par izvrsnih 3 cilindraša (Ecoboost 1.0, Daihatsu-ov 1.0). Sad kolko su dugotrajni ovisi o kvaliteti izrade i materijalu, i za što ga koristite. Tipa Citroen C1 i njegova braća su auti namijenjeni za gradsku vožnju , npr. do trgovačkog, posao itd...
 

ante66

Active member
3 cilindra ima veći moment od 4 istog volumena
Vrlo relativno , sta je sa dijagramima odnosa broja okretaja i snage,i snage i momenta.

Jedina "prednost" (?) trocilindrasa je ta sto kad stojis na semaforu ima cilindar manje .

Mislim da po gradi sustav start-stop postize najmanju potrosnju a ne igranje sa smanjenjem broja cilindara.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Sad kolko su dugotrajni ovisi o kvaliteti izrade i materijalu
Bez obzira na kvalitetu izrade materijale, mislim da se ne mogu probijati zakoni fizike. :) Zamisli dva čovjeka koja pedaliraju na pedalini. Jedan je invalid i ima samo jednu nogu. Ovaj drugi, s obje noge, bez obzira što je možda vrhunski sportaš, će morati stiskati pedale jače da bi kompenzirao moment. Prije će se umoriti.
 

Dalibor

Dado Tornado
Može primjer Dalibor?
Vrlo relativno , sta je sa dijagramima odnosa broja okretaja i snage,i snage i momenta.
po istom obujmu veći je hod klipa.
tako npr. ako bi imali neki 2,0 L motor s 8 cilindara bio bi visoko turažni motor mrtav ispod 5000 okr., a max moment bi razvijao na 8000 okr.

ako bi imali jedan cilindar s 2,0 L mogli bi ga koristiti kao poljoprivredno vozilo.


evo dva dijagrama 1,0 motora s 3 cilindra koji iako imaju 4 ventila (manje elastični motori od onih s 2 ventila; ovi imaju 4 ventila radi snage) nadmašuju momentima 1,0 i 1,2 s četiri cilindra i dva ventila (druga dva dijagrama):

*zelena linija




 

ante66

Active member
Nisu to koncepcije motora iste za usporedbu .Bolje ovako , recimo ovaj citroenov VTI od 1.0 , 68 ks trociljidras. Znaci po cilindru priblizno 330 ccm i 22 ks .Kad im dodas taj jedan cilindar postaju masine ko moja 1.4 VTI 95 KS :whistling:
Ne treba robovati smanjenju co2 pod svaku cijenu:(
 

Silentshoot

Active member
Početi će se vraćati 4 cilindra i sve iz prošlosti natrag kroz neko određeno vrijeme, sjetite se samo mobitela, prvo su bile cigle, pa je bio trend da je što manji, pa je sada opet krenulo s ekranima 5 i više...samo je sada došlo sada takvo doba,ja se nadam opet 2.0 motorima, i čudesima...:twisted:
 

ExOduS442xb

Racing
Nisam baš siguran, teško je za povjerovati da će cijena nafte toliko pasti + norma ova norma ona, postavlja se pitanje koliko je iplativo kupovati aute sa 6+ cilindara, danas se gleda samo na isplativost što je i u redu, svatko želi proci najbolje za što manje para a danas auto sa 4 cilindra+turbo/kompresor pruža u pravilu sasvim solidne performanse.
Nema više zlatnih 60-70 i ponešto 80te kad se radio Wankel,Boxer itd.

Postajemo robovi ekonomije, nije samo kupiti jaci auto platiti više, te ovaj porez, te ovo za zagađenje, namet ovaj namet onaj, sve neki nameti. Kako je krenulo baciklo sa košarom za Kaufland i to je to.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
teško je za povjerovati da će cijena nafte toliko pasti
Gorivo je najskuplje u EU jer je država nezastina. U ostatku svijeta gorivo i nije tako skupo. Makni HR trošarine iz litre goriva i ostavi samo maržu prodavača i državi PDV. Litra je oko pet kuna. Bez problema bi financirali V6, pa čak i V8. :)
 

Silentshoot

Active member
Pa normalno, u EU režu sve jer ti mažu oči s naftom,a ostatak svijeta i dalje vozi i živi kao da smo 15 godina u prošlosti, nafte će biti još sigurno za 30 godina,pogotovo jer europljani voze kosilice...
 

Peski1986

New member
Ma daj, da se držimo te priče o potrošnji nafte mi bi već odavno ostali bez nje. Teško mi za povjerovati da neko vjeruje u to da nafta nestaje :D Naftni lobij je jedan od najprofitabilnih grana tak da, čisto sumnjam u to da je nafta neobnovljivi izvor energije. Pusto mazanje oči.
 

La Marche

Iskreni optimist
Usporedba trocilindričnih motora s mobitelima je promašena.
Nekad su mobiteli bili veći iz tehnološkiih razloga, pa su se smanjivali čim je to postalo moguće. Počeli su ponovo rasti ne radi mode nego radi veličine ekrana potrebnog da se na njima vidi sve što nam je taj razvoj omogućio. Sam mobitel bez ekrana je i sad sve manji i manji i neusporedivo bolji nego nekad.

Isto smatram i za automobilske motore. Imao sam 2.0 HDI koji je bio prema ovom sad 1.6 HDI rastrošan, bučan i grub.

Moj sljedeći auto bit će ili opet mali diesel ili mali benzinski s tri cilindra. Ovisno s kakvim mjenjačem će se moći kupiti u automobilu koji odaberem.


Trajnost? Ne vidim zašto bi bila manja, osim u teoretskim mudrovanjima. Tuđa iskustva? Uvijek je bilo ljudi koji bi s lakoćom uništili i kamenu sjekiru, a kamoli ne bi automobil.
Moja iskustva su sve na temelju čega donosim odluku. Vjerujem da su nova rješenja bolja od starih, jer sam se osobno puno puta u to uvjerio, a ne mogu se sjetiti niti jednog jedinog slučaja iz svog života da mi je stara stvar bila bolja od nove.
Sve što smanji "ecological footprint" podržavam.

Nafte jasno da ima u neograničenim količinama. Kao što je nekad bilo i bizona u neograničenim količinama.
 

La Marche

Iskreni optimist
Danas - ne.
Ali kad je trebalo graditi željeznicu i telegraf i spriječiti golema krda da gaze sve pred sobom, te istim potezom maknuti osnovni životni resurs Indijanaca i tako isprazniti velike komade zemlje bez potrebe za ratovanjem i pregovaranjima - da.
Deda, bitno je da bolje zadovoljava, centimetri nisu bitni, pa ni kubični.
 
Na vrh