Trendovi u autoindustriji

deda

New member
Kina se već sada na veliko guši u svom svojem smradu,jer pohlepa nema granica,još malo pa se buju razbježali po cijelom svijetu ko termiti i kuda će proći samo pustinja će ostat.
 

balki

Active member
Djelim isti strah. To ce bit razlog udruzivanja amera sa eu i razni drugi savezi samo da bude bolji omjer bjeli/zuti na taj dan kad krenu.
Uglavnom Kinezi trebaju PSA male ciste motore da se ne podave u smogu...
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Prodaja automobila na tržištu Europske unije povećana je 4,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, što je deveti mjesec zaredom kako raste, prenosi B92
Vezane teme

U svibnju je prodaja novih vozila na tržištu Europske unije (uz rast od 4,5 posto) dostigla 1.093.448 jedinica, nakon rasta od 4,6 posto u travnju, objavila je Udruga europskih proizvođača automobila (ACEA).

Od početka godine, dakle za period siječanj - svibanj, prodaja je porasla 6,9 posto u odnosu na isto razdoblje 2013, a prodano je 5.431.921 vozilo.

S izuzetkom Italije, sva velika europska tržišta zabilježila su rast u svibnju - francusko 0,3 posto, njemačko 5,2 posto, britansko 7,7 posto, a španjolsko čak 16,9 posto. Rang ostaje isti i kada se promatra period od prvih pet mjeseci, na čelu sa Španjolskom (16,3 posto), dok su na posljednja dva mjesta po stopi rasta Italija (3,2) i Francuska (3,0 posto).

Međutim, gledano po proizvođačima, vode upravo francuske kompanije. Renault je u svibnju ostvario rast prodaje od 18,8 posto u odnosu na svibanj 2013, pri čemu su i marke u vlasništvu Renaulta i one koje pripadaju rumunjskoj filijali Dacia ostvarile rast, i to od 16,2 i 25,1 posto.

Što se stope rasta tiče, u svibnju je japanski Nissan (+10,7 posto) pretekao njemačkog proizvođača Volkswagen koji je uz rast od 9,6 posto ipak ostao lider u opsegu prodaje na europskom tržištu s 290.119 prodanih novih vozila.

Francuska kompanija Peugeot-Citroen PSA u promatranom mjesecu je ostvarila skromniji rast od 4,3 posto, pri čemu je Peugeot povećao prodaju 4,9, a Citroen 3,5 posto u odnosu na svibanj 2013.

A što se obujma prodaje tiče, PSA je ipak ostala ispred Renaulta sa 120.128 prodanih jedinica u svibnju, prema 101.334, koliko je prodao Renault.

Najzad, neki proizvođači su u istom mjesecu ipak zabilježili pad prodaje, kao što su Ford (2,0 posto), Fiat (2,7 posto) i General Motors (6,8 posto).
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
PSA je ostala ispred Renaulta... al bi im bilo pošteno barem ubrojat prodaju i Dacie, ako ne i Nissana kad se već takve usporedbe rade :D
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ih, onda bi morali i marke iz Volkswagen grupe prikazati zbirno. A, more Škoda i Seata se kotrlja europskim cestama. :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ili jednostavno uspoređivat brojeve Puga i Citraća pojedinačno. Svejedno. Samo ne volim ovaj ''politički'' tip statistike.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Budućnost autoindustrije i njen razvoj će svakako biti vrlo zanimljiv u idućih pet godina. :)
Tekst je na engleskom: http://www.businessinsider.com/r-ford-ceo-worries-cars-may-get-commoditized-like-mobile-handsets-2015-2

Ukratko, postojeći porizvođači nisu se nadali tako brzom i "invazivnom" uplivu tehnoloških tvrtki koje su izvan autoinstustrije u njenu sferu. Primjerice, Google sa svojim autonomnim vozilom u kojem je vozač suvišan. Predviđanja su da će takvi auti u bliskoj budućnosti prepoloviti potrebu za više automobila u jednoj obitelji. Jedan auto moći će samostalno prometujući razvoziti sve članove obitelji. ;) Uskoro će svaki od nas imati svoj mali privatni taxi kojeg ćemo moći, uz par dodira na mobitelu, pozvati da nas "pokupi" bilo gdje. :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Na sreću, takve ''revolucionarne'' priče uvjek ispadnu flopovi... trebali smo i bez nafte ostat već do sad, letit okolo u elektroautomobilima heheh...
Poprilično sam siguran da ću i u penziji tankat benzin u auto i sam okretati volan. :grin:
 

deda

New member
Nečeš sigurno,dok dođeš u penziju,ako će uopće postojat,mogel buš samo cupkat i kopat po kantama za smeće.
 

deda

New member
Ja sam ti ko Nostradamus,u zadnjih 35 godina sve se obistinilo kaj sam prognoziral,samo malo mi je tko vjerovao.
 

vborovic

C5 modifikator
Primjerice, Google sa svojim autonomnim vozilom u kojem je vozač suvišan.
Jedva čekam dok bude prvi put trebalo osigurati takav auto ... polica bude koštala 5x za samovozeći auto ... s obzirom da vozač ne može biti kriv (vozača nema, jel), onda bude auto bude dobio kaznene bodove, dok ih skupi 10, ide na parking od TRCZ-a ... :D ...

Lijepa je automatizacija, ali po meni je već i aktivni tempomat (onaj, radarski, tipa najnoviji Peugeot 308 i slični) preveliki rizik za ulogu vozača u autu, a kamoli dati autu da radi sve ...
 

vborovic

C5 modifikator
Slažem se, ali je glupo svesti javni prijevoz na razinu svake pojedine osobe, ionako je već danas prevelika gužva u prometu, a kamoli dok bude svaka osoba mogla imati svoje samovozeće čudo (vjerojatno niti vozačka ne bude potrebna) ... koja svrha buseva, tramvaja, podzemne i sl ... ok, cijena bude manja, ali dio ljudi se tim prometnim sredstvima služi jer nisu u stanju/sposobni, da ne ulazim u detalje sami voziti auto (a financijski ga recimo mogu imati) ...
 

La Marche

Iskreni optimist
Trendovi prevoza ljudi i robe su široko područje ljudskih aktivnosti.
Trendovi autoindustrije su samo jedan mali segment toga i to je tema, a ti si te dvije teme ovdje pomiješao i otvorio podteme u jednoj jedinoj rečenici.
Za odgovor na to trebalo bi više stručnjaka i mjeseci rada na tome. Trebalo bi uključiti i psihologe, urbaniste...
Potencijalni odgovor daleko nadmašuje mogućnosti svih nas na forumu zajedno.
 

vborovic

C5 modifikator
A gle, jedno bez drugoga ne ide, i jedno utječe na drugo ... činjenica je da nisu svi za vozače (genetika ako ništa drugo), a sa ovim samovozečim autima takve ljude se stavlja u promet, ako ne drukčije, onda kao kofer ... a ako bude trebalo uskočiti ako takav auto poblesavi, ne budu se snašli, kao što se vozači u običnom autu ponekad ne snađu na nepredviđene okolnosti ... crna kronika je svaki dan popunjena, nažalost ...
 
Na vrh