Trendovi u autoindustriji

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da… teški idiotizam da više ne odvajaju prodajne brojeve na privatne i službene…
Policija je ove godine imala veliku nabavku Octavia, pa je zato napumpan broj… pitanje jel uopće 10% toga otišlo u privatne ruke
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
RAC: PUNJENJE ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA GOTOVO DOSTIGLO CIJENU BENZINA: Šok za vozače, ovo je baš veliki udarac za potrošače


Vozači električnih automobila u Velikoj Britaniji koji koriste brzo punjenje sada moraju platiti 42 posto više nego inače što je veliki udarac za vozače.
RAC (Charge Watch) objašnjava da to znači da 80% brzo punjenje za “tipični električni automobil obiteljske veličine” koji koristi bateriju od 64 kWh u prosjeku košta 32,41 £ (oko 34,87 USD).

‘To se može usporediti s 19 penija po milji za benzinski automobil i 21 penija po milji za dizelaš, temeljeno na tome da netko vozi prosječno 40 milja po galonu’ rekli su iz RAC-a.

‘Uz jamstvo cijene energije britanske vlade koje uskoro treba stupiti na snagu, cijena po milji za električno vozilo prosječne veličine iznosila bi otprilike 9 penija za punjenje kod kuće, ako se vozi na razumno učinkovit način. Punjenje od 80% kod kuće koštalo bi £17,87’ naglasili su iz RAC.

Naglasili su da unatoč rastu cijena električni se automobili više isplati:
‘Za one koji su već prešli na električni automobil ili razmišljaju o tome, još uvijek vrijedi da je punjenje izvan doma jeftinije od punjenja benzinskog ili dizelskog automobila, ali ove brojke pokazuju da se razlika smanjuje kao rezultat enormnog povećanja cijene električne energije.’
‘Ove brojke jasno pokazuju da su vozači koji najviše koriste javne brze i ultrabrze punjače najviše pogođeni.’ zaključio je predsjednik RAC-a, Simon Williams.


https://www.dnevno.hr/auto-moto/novosti/punjenje-elektricnih-automobila-gotovo-dostiglo-cijenu-benzina-sok-za-vozace-ovo-je-bas-veliki-udarac-za-potrosace-2030954/
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Izgleda da će C5 nakon 320.000 km u mirovinu. Ne zato što ne valja više, nego više ga ne mogu voziti. :)

Lokalne i regionalne vlasti Bavarske najavile su radikalan potez koji se tiče prometa u glavnom gradu te pokrajine, Münchenu. Zbog visokih razina zagađenja zraka, odlučeno je kako će od 1. veljače 2023. godine biti zabranjeno prometovanje dizelskim vozilima norme Euro 4 unutar zaštićene zone. Ta zona uključuje gotovo cijeli središnji München, tj. područje unutar njegovog poznatog Mittlerer Ringa, odnosno ceste B2R. Po novome, zona će uključivati i tu cestu.

U slučaju da se situacija sa zagađenjem ne popravi do naredne jeseni, pravila će biti postrožena. Nakon 1. listopada 2023. godine tako se u München, unutar B2R ringa, neće smejti prometovati niti dizelašima izrađenima prema novijoj normi Euro 5. Od zabrane će biti izuzeta tek dostavna vozila i stanovnici s dizelašima. No, u slučaju da se do travnja 2024. godine zrak ne pročisti dovoljno, i lokalno će stanovništvo morati zamijeniti svoje starije dizelaše nekim “čišćim” vozilima.




https://www.autonet.hr/aktualno/vijesti/od-sljedece-godine-stariji-dizelasi-nece-smjeti-u-munchen/
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Pa Mittlerer je celi Munchen. To je kaj Zagreb do Samobora. Ali po Munchenu nekaj starije od 6-7 godina je stvarno raritet koji ne viđam, a gore vozim bar jednom tjedno zadnje dve godine. Tak da nije to nešto dramatično.
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Pošalji ga nama da još koji put dođe do 320.000km
Ma C5 je na OS tablama. :) Ali gore sam barem tri puta mjesečno zbog posla. Ovo što zdeslav1967 zdeslav1967 kaže, to je kao da u Samoboru pakriram, pa onda u Zagreb. Barem mi je Folc Euro 6, pa ću se nekako žrtvovati. :) Edit: jedino ne uspijevam ni iz njihovih medija razumijeti, je li to "privremeno" stvarno privremeno ili je zapravo trajno bez obzira na NOx čestica.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pa Mittlerer je celi Munchen. To je kaj Zagreb do Samobora. Ali po Munchenu nekaj starije od 6-7 godina je stvarno raritet koji ne viđam, a gore vozim bar jednom tjedno zadnje dve godine. Tak da nije to nešto dramatično.
Skombiniraj to sa ovim:

No, u slučaju da se do travnja 2024. godine zrak ne pročisti dovoljno, i lokalno će stanovništvo morati zamijeniti svoje starije dizelaše nekim “čišćim” vozilima.
...i jasno je da već imaju isplanirano sve unapred. Pitanje je koliko im je ''dovoljno'' i koju su si granicu zadali, ali sumnjam da će razultat biti veći od par posto. Neznam za Minken, ali tokom lock-downa je zagađenje zraka u gradovima padalo za oko 10-15% ako me sjećanje služi. Pomislio bi čovjek da auti nisu naaajveći problem, al od eko kakofonije se ta misao ne probija.

No s obzirom da im gospodarstvo i industrija polako propadaju, možda stvarno i bude rezultata sa čistoćom zraka :)
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Osim što ukida 3200 radnih mjesta u EU, Ford je potvrdio povratak u F1 2026.
Vjerojatno s nekim električnim zujalom od bolida. :)
 
Na vrh