Trendovi u autoindustriji

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
U Hr. najprovadavaniji auto među privatnim kupcima je Kia Stonic za 2020. Mislim da je ukupno tek na osmom mjestu, što dosta govori o stanju tržišta :D
A taman se ovih dana Škoda ili VW hvale na TVu s nečim tipa da ih najviše Hrvata bira. A pod Hrvate misle na Hr. fleet managere, samo su zaboravili spomenuti.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
I mene podsjeća... isti oblik i pozicije imena i loga. Al kbk, ako može lambo stavljati svoje značke na kičaste Audije, može i Pug što god hoće :D
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Glupo je reći kupiti po meni, pošto se radi o dugoročnom najmu.
Ove cijene su za 4 godine najma i do 10tkm godišnje, a cijene rastu ovisno o tome. Ali neda mi se uspoređivati koliko je to isplativo.
Twingo i Clio sa mlinčekima od 60 i kusur konja :)
I zasad se čeka 5-7 mjeseci isporuku.

A nakon povrata ih komotno mogu poslati u HR Lidle, poparkirati oko trgovina i prodavati rabljene na kasi. Jedino će morati uvesti plaćanje na rate :)
 

La Marche

Iskreni optimist
Peugeot novi logo je gotovo identičan onom od 1960 - 1965. Razlike su minimalne.

Za te elektroautiće u Njemačkoj, ako se jako ne varam, postoji i nepovratno učešće od 6.000 €, na toliki iznos kupci u D imaju pravo jednom svake dvije godine, koje pravo time iskoristiš i ne platiš, ali gubiš to pravo na dvije godine.
Dakle, cijena je 6.000 + 48x100, a to je onda već nešto drugo.
Situacija kao da kod nas reklamiraš sve elektroaute za 70.000 kn manje, a novinari u Njemačkoj napišu kako kod nas isti taj Twingo košta malo preko 10.000€. (cijena osnovnog modela je 140.000 kn - 40% cijene ako si brz s klikanjem na natječaj) a onda njemački čitalac izračuna da je to u HR zapravo 1.500€ jeftinije nego u D, a auto je tvoj, prodaš ga kad hoćeš, novci su od prodaje tvoji i nitko te ne pita za broj km. Dakle, kod nas je to bitno povoljnije, iako subvenciju možeš koristiti samo jednom.

A ovi iz D, četiri godine star, sa 40.000 km gradski elektroautić nije loša kupnja, kome treba takvo nešto.
Ah, ne mogu više editirati... nije kod nas 1.500 jeftinije, nego je cijena kod nas parsto eura veća, ali ostaje da je auto tvoj i time je to puno povoljnije.
 
Posljednje uređivanje:

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
index.hr

Svi novi automobili u EU od iduće godine moraju imati crnu kutiju

IAKO je posljednjih godina zabilježen trend smanjenja broja prometnih nesreća, pa i poginulih i ozlijeđenih na našim cestama, ovogodišnji podaci ponovno zabrinjavaju. Samo u prvih pet mjeseci na prometnicama je poginula 91 osoba.
Hrvatska tu nije iznimka u Europskoj uniji, koja od iduće godine uvodi promjene koje će utjecati na sve sudionike u prometu, ali i na automobilsku industriju.

Od iduće godine u svim novim automobilima u EU bit će obavezna crna kutija, a od 2024. imat će je i sva vozila koja se prvi put registriraju. Crna kutija je uređaj koji bi trebao otkriti, do najsitnijeg detalja, sve što se događalo u sekundama prije prometne nesreće. Takozvana crna kutija bilježi čak 41 podatak koji pomaže u vještačenju.
"Da dobijemo informaciju o brzini kretanja vozila 5 sekundi prije sudara, o načinu ponašanja vozača, je li kočio, je li imao manipulacije kolom upravljača i u kojem postotku, koliki je bio broj okretaja vozila itd", objasnio je za HRT Željko Šarić, voditelj Laboratorija za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanosti.

Iako mnogi ne znaju, crna kutija u autoindustriji nije novost. Neka nova vozila već je imaju.
Najčešće se nalazi između vozačevog i suvozačevog sjedala u modulu zračnog jastuka. Od iduće godine bit će obavezna u svim novoproizvedenim automobilima, a 2024. imat će je i sva vozila koja se prvi put registriraju.

Rajko Horvat, voditelj katedre za tehniku cestovnog prometa na Fakultetu prometnih znanosti, ističe da treba pronaći modele za sprječavanje prometnih nesreća, a istražiteljima pomoći da utvrde točan uzrok ili djelomično točniji uzrok nastanka prometne nesreće u odnosu na današnje metode.
"Prije toga, potrebno je urediti zakonodavni okvir. Iskustvo SAD-a kaže da korištenje uređaja pozitivno utječe na sigurnost u prometu, jer su vozači puno discipliniraniji", kaže Šarić.

" Stradavanje u prometu je nepotrebno stradavanje, međutim svaki pojedinac mora razmisliti prije nego što sjedne u vozilo jesu li mu određene rizične situacije u koje se upušta nužne", upozorava Josip Mataija, voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa u MUP-u.
Neprilagođena brzina najčešći je uzrok nesreća. Samo u prvih pet mjeseci ove godine zbog nje su poginule 42 osobe.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Europa se guši pod terorom ekstremne ljevice. Ovo je produkt. Uništiti privatno vlasništvo nad automobilima i napraviti mega centralnu mrežu autonomnih vozila koja će biti pod kontrolom (vlasništvom) ili EU ili neke mega-korporacije. Za desetak godina će se SSSR i Treći Reich činiti kao dječja igra spram terora EU nad ljudima.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
Automobilske kompanije mogle bi uvesti mjesečnu pretplatu za korištenje dodatnih opcija u vozilima...

Automobilske kompanije razmišljaju o potpuno novom načinu zarade koji bi im dugoročno mogao donijeti milijarde dolara prihoda. Po uzoru na internetske servise koje danas koristimo i za koje plaćamo mjesečnu pretplatu, uskoro bi mogli plaćati i pretplatu za korištenje nekih opcija u našim automobilima.

Neke su kompanije već počele eksperimentirati s takvim pretplatama za pristup novim opcijama, no tek treba vidjeti kako tržište dugoročno reagirati jer neki analitičari upozoravaju kako dio korisnika neće biti zadovoljan s njima jer bi mogli osjećati da dva puta plaćaju za istu stvar. Prvi put kada se nova opcija ugrađuje u automobil, a drugi put za njeno korištenje. No s druge strane, ovako se otvara mogućnost kupcima automobila da plaćaju samo one opcije koje zaista i koriste u vozilu.

Također, korištenje dodatnih opcija moglo bi utjecati i na početnu cijenu vozila. Ona bi mogla biti manja pri kupovini, a kada npr. vlasnik otplati kredit, onda nakon par godina može aktivirati neke nove opcije koje su bile dostupne u samom automobilu, ali ih nije mogao koristiti, tj. nije ih plaćao.
Neke su automobilske kompanije poput Lexusa, Toyote i Subarua već počele naplaćivati mogućnost otključavanja i paljenja automobila putem aplikacije, u nekim BMW-ima vlasnici mogu plaćati za mogućnost automatskog paljenja dugih svjetala, a kompanija je razmišljala i o naplaćivanju korištenja grijanih sjedala. General Motors i Ford korisnicima nude pretplatničke planove za korištenje asistenta u vožnji po autocestama.

S obzirom na to da se te usluge nude kao pretplata i, ovisno o usluzi, korisnici za njih moraju plaćati mjesečne cifre od 10 do 25 dolara, čime se otvara potpuno nova mogućnost zarade za proizvođače automobila jer nakon što prodaju vozila, na njima će moći dodatno zarađivati svaki mjesec.
Ovo tržište pretplatničkih usluga za vozila i dalje je u povoju te možemo očekivati da će tvrtke u budućnosti eksperimentirati s pretplatama za različite opcije te bi do kraja desetljeća to moglo postati tržište vrijedno više desetaka milijardi dolara. Npr. kako prenose na Business Insideru, Stellantis, Ford i GM do kraja ovog desetljeća očekuju da bi od servisa mogli zarađivati 20-ak milijardi dolara godišnje.

https://zimo.dnevnik.hr/clanak/automobilske-kompanije-mogle-bi-uvesti-mjesecnu-pretplatu-za-koristenje-dodatnih-opcija-u-automobilu---694993.html
:ROFLMAO::LOL:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Prvo si mislim kakva glupost, al se sjetim kako to ide... jailbraking, rootanje, hakiranje... pa sa torenta skineš 20 konja, grijana kožna sjedala, duga svjetla i veće felge. Može :cool:
 

Milosh

Test
Ništa me to ne čudi, to je i bilo za očekivati.

Prvo si mislim kakva glupost, al se sjetim kako to ide... jailbraking, rootanje, hakiranje... pa sa torenta skineš 20 konja, grijana kožna sjedala, duga svjetla i veće felge. Može :cool:
Da, da, tek će onda da procvijeta tržište hakovanja auta. Jedva će se čekati prestanak garancije da se prestanu plaćati funkcije i da ih neko trajno otključa.
 

Franz

Well-known member
Prvo si mislim kakva glupost, al se sjetim kako to ide... jailbraking, rootanje, hakiranje... pa sa torenta skineš 20 konja, grijana kožna sjedala, duga svjetla i veće felge. Može :cool:
To samo ja pomislio. No, vjerojatno će tome doskočiti tako da će na tehničkom spojiti auto na komp, pa ako nemaš važeću licencu, nego crack za duga svjetla i grijani volan, hop - neispravan. 😂
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Vraća se Octavia.

Ministarstvo unutarnjih poslova trenutno ima na korištenju 882 osobna policijska vozila s prosječnom starošću od osam godina te prosječno prijeđenih 186.000 kilometara.
Zbog potresa i pandemije nabava novih vozila je odgođena iako je postojećima isteklo jmastvo, a ulaganja u popravke i servise su porasla za 50 posto.


Ugovoreni rok isporuke 522 komada Škode Octavie je kraj srpnja ove godine, nakon čega će vozila biti raspodijeljena policijskim upravama, proporcionalno broju policijskih službenika.

Ukupan iznos usluge operativnog leasinga za četiri godine iznosi 64.239.575,04 kuna bez PDV-a i s uključenim PPMV-om, odnosno 80.069.590,00 kuna s PDV-om i PPMV-om.


 
Na vrh