Termostat

jecaisale

New member
Pozdrav svima. Od nedavno sam vlasnik C3 1.4 benzin Exlusive 2002. god. Kako doslo hladnije vreme primetio da slabije greje kabinu, po gradu jos i nekako a cim izdjem na otvoren put temperatura motora pada i grejanje je slabije...
Sinoc se vratili kuci(bili u gostima nekih 2km udaljenosti) i otvorim haubu da proverim temperaturu creva od i do hladnjaka kad ona iste temperature. A temperatura , po slobodnoj proceni, jedva nekih 40C tek koliko se ugrejao za tih 2km. Pretpostavljam da je termostat blokirao i ostao otvoren...
E sad moje pitanje je da li su moje pretpostavke tacne i da li u ovakvom stanju moze doci do povecane potrosnje.
Po nedavnoj racunici kao da mi trosi malo preko 10l iskljucivo po gradu. A iskreno ocekivao sam malo manju potrosnju...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Termostat se sa dvije nogice drži za plastično kućište i prije ili kasnije ta plastika popusti i pukne. Kada pukne, ostane u otvorenom položaju.
Tako da si vrlo vjerovatno u pravu, termostat je otvoren, simptomi odgovaraju.
Potrošnja svakako raste u tom slučaju.

Nažalost, termostat za C3 je relativno skup i gledaj provjerenu marku. Na kinezima ta plastika puca u vrlo kratkom roku i opet si na početku priče.

Kad se radi na motoru već, daj ventile poštelati... brzo je i jednostavno, a ima veliki utjecaj na potrošnju
 

jecaisale

New member
Hvala na brzom odgovoru. Malo sam se razocarao u naseg lokalnog "dobrog" majstora kod kog sam vozio auto, pri kupovini, da uradi veliki servis i da ga pregleda. Hteo sam da izbegnem te "repove" i trckanja svakih malo-malo kod majstora ali ipak je godina proizvodnje takva da mi je takva sudbina :)
Usput veoma smo zadovoljni autom, udobnost mu je i vise nego korektna. Presli smo sa Ford karavana na "malog" C3 ali francuz opravdava ulozen novac i nadam se da nece biti velikih iznenadjenja sto se ulaganja tice..
 

diegos

Well-known member
To je to, imao sam isti slucaj s istim autom. Dao je i neku gresku na displayu... Promijenjen termostat i sve ok
 

sir.Oliver

Well-known member
računaj s tim da potrošnja malo poraste , kako se temperatura spusti .... a potrošnja ti , u mnogome , zavisi i od načina vožnje ( težine noge , stil gas kočnica gas )....
 

jecaisale

New member
Porucio termostat i verovatno ce sutra stici. Nego javljam se sa pozitivnim vestima(bar za mene), potrosnja i nije bas tako strasna kako sam na prvu loptu mislio da je. Juce presao nekih 290km u cugu i to ne auto-putem vec lokalnim putevima i suma sumarum potrosnja nekih 5.5l/km ...
Ovo mi je vec nakako podnosljivo :)
Jos kad resim termostat i kad motor bude postizao svoju radnu temperaturu ocekujem jos malo manju potrosnju... Sve u svemu i sa ovim sam zadovoljan :)
 

jecaisale

New member
Stigao termostat i odmah sam prionuo na posao. Skinuo stari kad ono u kucistu nema termostata :) Vidim da je zalomljena plastika koja ga je drzala ali pretpostavljam da prethodni vlasnik nije hteo da ulaze u auto i vratio samo kuciste termostata. :mad:
Jedva sam uspeo da izluftiram sistem i da izbacim vazduh. Napunio sistem i startovao auto da pumpa malo vrti pa sam ga ugasio i tako dva tri puta.
U drugom pokusaju sam ostavio da radi auto i pratio temperaturu preko obd i malo se zabrinuo sto termostat nije otvarao do 87C ali kasnije sam procitao da tako i treba. Temperatura je dosla do 95-96C i tad se ukljucila crvena lampica za pregrevanje, do tad je na boardu pokazivalo 3 upaljene lampice(radna-srednja temperatura) . I to je odjednom zapistalo.
Pretpostavljam da je bilo jos malo vazduha u tom delu kod senzora pa sam jos jednom luftirao i posle se nije javljalo, a nadam se i da nece :)
Tako da je operacija, nadam se, uspela. Sad ostaje da pratim i vidim sta ce se desavati.
I da u jednoj temi sam pisao o ventilatoru kako ne ukljucuje ali danas sam probao vise puta i ukljucivao je na nekih 97C.
Da li je to ok? Da nije malo kasno?
Bojim se da ne prokuva :(
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma neće. Izgleda da je 1.4 jednostavno malo topliji motor. Mislim da tek na 115c daje poruku da se auto zaustavi
 

Memphis

Active member
U drugom pokusaju sam ostavio da radi auto i pratio temperaturu preko obd i malo se zabrinuo sto termostat nije otvarao do 87C ali kasnije sam procitao da tako i treba. Temperatura je dosla do 95-96C i tad se ukljucila crvena lampica za pregrevanje, do tad je na boardu pokazivalo 3 upaljene lampice(radna-srednja temperatura) . I to je odjednom zapistalo.
Pretpostavljam da je bilo jos malo vazduha u tom delu kod senzora pa sam jos jednom luftirao i posle se nije javljalo, a nadam se i da nece
Imaš šaraf na kućištu termostata za ozračit ....

 

nero81

Active member
Donator foruma
Danas se mojoj curi na c3 1.4i upalila lampica za temp. Vozila je jako dugu dionicu nizbrdo u 4oj bez gasa tako da se motor nije mogao pregrijat. Stala ke sa strane i ugasila auto. Dosao sam do nje za cca 5 min i lampica nije svjetjela kad sam ga upalio. Ventilator je radio ali motor uopce nije bio vruc i vode je bilo dovoljno. Sta bi to moglo bit? Nekakav senzor se zablesirao? Pumpa vode je mijenjana prosle godine
 

Randy5

Active member
Pregledaj malo stare teme, prošle godine je jedna djevojka pisala o problemu s pregrijavanjem jer joj ventilator hladnjaka nije radio u prvoj brzini, navodno čest problem na C3.
 

jecaisale

New member
Citao sam da hoce da se istrosi(ili kako vec nazivaju) deo kolektora na motoru ventilatora i kad se nadje u tom polozaju kad treba da krene onda zakaze i naravno ne krene.
Meni je bio slucaj da se stvorio vazdusni cep kod senzora koji daje signal racunaru i zbog toga je uleteo u crveno. To se desilo kad sam punio sistem sa antifrizom... Samo napominjem da je moguce da se stvorio vazdusni cep...
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Kod mene je 1.4 HDi 16 (90 HP) 2003, Exclusive. Kada sam ga uzeo primetio sam da broj crtica za prikaz temperature bude 3 pa se vrati na 2, a kada se ide nizbrdo, padne čak na samo 1. Odmah sam zamenio termostat i dobio normalno ponašanje, 1 crtica, pa 2, pa 3 i tako stoji pod svim uslovima vožnje, uzbrdo, nizbrdo, kada je toplo, kada je hladno.

Međutim... Prošlo je 10 dana i primetim da se u normalnoj vožnji po toplom vremenu ugasi 3. crtica i ostadoše samo 2. Malo ispratim ponašanje i vidim da nekad dostigne sve 3, nekad se vrati na 2, nekad bude jedna pa vrlo brzo skoči na 3. Spojim dijagnostiku, uđem u BSI modul, čitam temperaturu rashladne tečnosti i temperaturu ulja, kad ono šara, ali ide oko 72-78 stepeni. Reklamiram termostat, dobijem novi, nešto bolji, zamenim i ponovo imam konstante 3 crtice.

Inače, na tom koji je trajao 10 dana, vidim da se blago zakrenuo unutar plastike i zato nije držao dobro.

Pošto nemam iskustva sa C3, pitao sam 2 poznanika koji ih imaju već duže vreme i oba su mi rekli da je to normalno, nekad 3, nekad 2 crtice, ali vidim da nije i da mora biti uvek 3. Šta bi bilo tokom zime, ni da ne razmišljam.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nije ni čudo da su u redizajnu makli uricu od temperature. A po zimi karton na kiler :D
 

DS9

Active member
Ono što sam ja viđao kod HDi motora, 1,4 i 1,6 raznih varijanti, a po pravilu imaju slično koncipiran integrisani termostat - je da su i na najvećim ambijentalnim temperaturama (u jednom slučaju pretprošlog leta je moja c3ojka vožena po gradu kada je senzor spoljašnje temperature pokazivao 48 C) sasvim efikasni u rashlađivanju motora tj. držanju radne temperature, gde pokazivač t. rashladne tečnosti (kod vozila koji ga imaju, npr. berlingo) praktično ne prelazi sredinu.

Btw, donje slike su nastale prilikom zamene termostata kod moje c3ojke 1,4 HDi 2006. 8HZ gde se može videti da plastika termostata vremenom (u ovom slučaju oko desetak godina) postane sklona pucanju. Na mestu gde se izvukao dihtung razlog je pucanje manjeg parčeta plastike u dužini od kojih 3 cm, koje smo zatekli kada je termostat skinut.




Novi originalni zamenski termostat u ovlašćenom servisu košta oko 70 evra, a u jednoj od beogradskih veleprodaja (kikomerc) smo kupili donji na slici za oko 25 evra, na čijoj je ambalaži pisalo Calorstat. Sad, možda je i nekakav falsifikovani a ne pravi kinez, ali radi posao već dve godine.

 
Posljednje uređivanje:

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Meni je nedavno ugrađen upravo takav Calorstat. Nego, 3 dana nisam vozio auto, danas krenem do grada, još nijednu crticu nije upalio, a poče da treperi crvena na vrhu i oglašava se alarm :surprised:
Stanem, pogledam pod haubu, kad rashladna tečnost na dnu posude, desno ispod termostatata kap, po kap... Ne da mi se više da rešim te termostate i da se time ne bavim, pa to ti je!

Sipam destilovane vode, odem do majstora i zamenio mi gumicu prelivnog creva (valjda). Sad je dobro, ne menja nivo tečnosti, pali crtice po redu. Do kada, videćemo.
 

Milosh

Test
Ne želim da zvučim kako baba koja gunđa ali stičem utisak da su rijetki primjerci C3 koji nisu imali problema sa tim termostatima i/ili temperaturom.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Koji je problem? Loši termostati? Postoji li neki da je dobar da se više ne patimo sa tim? Neko reče Knecht.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Tvornički je meni najnomalnije radio dugo vremena (mislim da je Valeo)... Meni je dojam da problemi krenu sa zamjenama. Većinom se stavljaju jeftinija riješenja, a termostat je jedan od onih osjetljivih dijelova di jeftini jednostavno ne rade kako spada.
Kineski s eBaya traje dva tjedna, Facet dva mjeseca... meni se Behr čini kao najdugotrajnija opcija.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9
Na vrh