Termostat

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Konačno sam utvrdio da mi i drugi zamenjeni termostat ne radi...
Uz razne teorije i natezanja, merenja dijagnostikom u vožnji, večeras pri temperaturi 17° sam stegom stisnuo crevo koje vodi do hladnjaka (kilera) i normalnom vožnjom za 5-10 min. dostigao 85°. Skidanjem stege, temperatura je pala na 75-77° kao što je u glavnom i bila, dakle ne dostiže 83° kad termostat treba da otvori.
Šta sad da radim? Kakav termostat da tražim? Valjda bude treća sreća...
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Da, taj Caloristat, ali isto đubre kao onaj prethodni. Tražiću Mahle.

Edit: našao za 78€

Evo šta sve ima u ponudi, između ostalih Gates, Behr, Magneti-Marelli, Facet, Mahle...
 
Posljednje uređivanje:
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Oko 78 evra u Beogradu košta originalni, mislim onaj koji prodaju ovlašćeni servisi, zapakovan u citroenovu kesicu/kutiju. Za nekih oko 25-30 evra se kupuju Facet, a i ovaj Calorstat kome to piše jedino na kartonskoj kutiji i stikeru koji se lako skida. Kada je meni trebalo tražio sam Facet ali sam brzo mogao da dobijem samo ovaj Calorstat.

Sad, izgleda da sam imao sreću, radi korektno već dve godine.
 
Posljednje uređivanje:

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Ja mogu brzo da dobijem Facet za oko 35€, a Panter firma koja prodaje delove za francuska vozila mi nudi i preporučuje Hoffer za samo 25€.
 

Cutac

Prèkaroš
Ja imam Facet u c4, bio sam skeptican, ali mehanicar kaze da ih je hrpu ugradio i da ni sa jednim nije bilo problema.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Kakvi su Hoffer-ovi? Danas mi to nudi pomenuta firma koja distribuira originalne delove za francuska vozila i garantuju za njega.
 

Memphis

Active member
To ti je sve šrot naspram onog kaj si imao. Misim da je tu nešto drugo problem. Si siguran da ti senzor dobro pokazuje? Kako radi grijanje?
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Jesam. Merio sam i laserskim meračem temperature i sve je isto kao dijagnostikom (Lexia). Grejanje je dobro, mada još uvek nije toliko hladno van. U glavnom, ne može da se diše kad stavim na 29°C.
Jedino neuobičajeno je što kad sam kupio auto bio je zeleni antifriz, a promenio sam u crveni kako treba. Majstor ie rekao da nije sve moglo izaći pa su malo pomešani i sad je taj crveni blago zamućen.
 

DS9

Active member
Jedino neuobičajeno je što kad sam kupio auto bio je zeleni antifriz, a promenio sam u crveni kako treba
Kod citroena nije neuobičajeni zeleni antifriz jer je to prva ugradnja tj. basfov Glysantin G33 (tj. sa odobrenjem PSA B71 5110).

***

Pošto sav antifriz ne može izaći osim ako se menja/skida i pumpa za vodu, onda je najjednostavnije da se sistem više puta (uz zagrevanje motora da otvori termostat) puni običnom vodom nakon što se ispusti stari koji izađe u delimičnom volumenu, čime se poprilično razredi stari. Dovoljno je to uraditi dvaput, nakon čega sledi punjenje novim rastvorom.

Druga, elegantnija ali i komplikovanija varijanta je ovo

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=ZkROHmwGkpY[/ame]
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Kod citroena nije neuobičajeni zeleni antifriz jer je to prva ugradnja tj. basfov Glysantin G33 (tj. sa odobrenjem PSA B71 5110).
Ne znam za to. Pročitao sam specifikaciju i tražio crveni.

Menjao sam i pumpu za vodu, ali antifriz je bio zamenjen pre toga. Uradiću to sa vodom, pa sipati novi ponovo. Ne znam da li to može praviti problem.

Prvi od dva termostata koje sam zamenio bio je iskrivljen unutra i to je napravilo problem. Ovaj sad ne znam kakav je dok ne nabavim novi i skinem ga.
 

DS9

Active member
Još luđe nekome može da izgleda kada sazna da iako mu servisna i korisnička knjižica preporučuje Total - da Total ne proizvodi ni jedan antifriz koji zadovoljava propisanu normu koju zahteva Citroen (tj. PSA) i da servisne knjižice starijih citroena (vozila 1999-2008.godišta) upućuju na Glysantin G33, dok se novija propisuje određena kataloška oznaka koja podrazumeva gotov antifriz.
U vreme kada sam pisao ovaj gore post u odgovarajućoj temi, Total nije nudio ovo sa slike (antifrize za Total proizvodi belgijski Arteco). Međutim, ni danas to nije dostupno na tržištu, eventualno samo u Francuskoj (dok npr. u U.K. ili Nemačkoj nije, niti npr. Hrvatskoj ili Srbiji)

Suština priče je da Glysantin G33 poseduju (samo) ovlašćeni servisi - pa zbog toga većina (kao i ja npr.) koristi antifriz koji zadovoljava normu VW TL-118 D/F koji se najčešće nazivaju g12/g12+. Ja lično koristim kruševački tj. FAM Long Life (crveni), a praksa je pokazala da totalov Glacelf/Coolelf Auto Supra takođe odlično završava posao, osim toga ga preporučuje totalov selektor maziva.

Ipak - striktno tumačeno, za citroene u poslednjih dvadesetak godina su u odgovarajući isključivo antifrizi koji imaju odobrenje po normi PSA B71 5110

Ako te zanimaju detalji - pročitaj celu temu, odnosno sve to iz čega je izvučen gornji citat.


 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Verzija antifriza nije bitna bitno je da je ujednačen. To kakav bi trebo ić u koji blok je za neku drugu raspravu. Jer koji god kvalitetan staviš bit će dobar (g11 ili G12 na više)

Skini termostat vidi vidi jel ostao otvoren radi ili ne ...
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Konačno 3 stabilne crtice koje dostiže za oko 5 min. normalne vožnje! Hoffman termostat. Pratim da vidim do kad će. Antifriz je dobar, nije zamućen, ali ću ga svakako još jednom zameniti kad potvrdim da ovo radi kako treba, a duže od 7 dana.


Evo i merenja dijagnostikom. Uzbrdo, nizbrdo, otvoreni put, spolja 17°, temperatura rashladne tečnosti nikad ispod 83°! Ponekad poraste na 85° i onda vrati.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9
Na vrh