Termostat

Memphis

Active member
A šta je sa starim termostatom? Ne rade svi termostati isto, vernet je poznat po tome da ranije "otvara". Mislim malo mi je glupo da 2 termostata ne valjaju.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Evo ga kod mene, skinut. Kako ranije otvara? Ako je deklarisan kao 83°, onda ne može biti 74°. Sa njim nikad nisam dostigao više od 77°.
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Pa jel ostao otvoren?

Ne doslovno. Ne rade svi termostati isto. Deklarirana temperaturea početka otvaranja je svima ista (ako uspoređujemo termostate za isti auto). Termostat ne radi kao switch on/off već ima temparturni raspon postepenog otvaranja i zatvaranja. Oni krenu isto ali kasnije rade drugačije.

Ja sam imao nekoliko njih istih za isti auto koje sam uspoređivao kuhanjem u vodi. U većini slučaja vernet brže otvara nego drugi tipa Behr. Recimo ove kaj sam ja imao deklarirani su na 87c i krenu oni svi otvarat na istoj temp ali Vernet je do 95c već potpuno otvoren dok recimo Behr je u tom trenu tek na pola da bi na 100C bio potpuno otvoren a "isti" termostati. Tako da ti je u konačnici radna temperatura nešto niža.

Tak da to što ti je niža temp može biti i do različitosti rada termostata, al to govorimo ako taj tvoj nije ostao otvoren tj. zaštekao. Naravno i promjena vanjske temperature utječe na radnu temperaturu. To pogtovo primjete oni koji imaju starije aute di su kazaljke temp precizne bez odstupanja.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Pa jel ostao otvoren?
Nije, što je tek misterija. Èak sam probao da duvam kroz njega i provlači malo, ali i manje nego ovaj što radi.

Deklarirana temperaturea početka otvaranja je svima ista. Termostat ne radi kao switch on/off već ima temparturni raspon postepenog otvaranja i zatvaranja. Oni krenu isto ali kasnije rade drugačije.
Valjda je najbitnija ta najniža temperatura otvaranja? Ona je prag oko koje se vrti. Posle kako će, koji će brže, koji više, manje je bitno jer je cilj regulisati temperaturu ne manju od deklarisane.
Koja je svrha deklarisati temperaturu otvaranja od 83°, ako on otvori ranije, tečnost krene da se hladi i tako je nikad ne dostigne? Ja mislim da je to neispravan rad.
Naravno i promjena vanjske temperature utječe na radnu temperaturu.
Ovo ne razumem. Kako termostat može znati kolika je vanjska temperatura? On otvara na deklarisanoj koja je određena tehnološkim karakteristikama, a posebno što su te temperature nekoliko puta veće od vanjskih koje samim tim ne mogu uticati.
 

Memphis

Active member
Nije, što je tek misterija. Èak sam probao da duvam kroz njega i provlači malo, ali i manje nego ovaj što radi.
Znači da je ispravan. Možeš ga kuhat u vodi pa ćeš vidjet da se otvara i zatvara.
Valjda je najbitnija ta najniža temperatura otvaranja? Ona je prag oko koje se vrti. Posle kako će, koji će brže, koji više, manje je bitno jer je cilj regulisati temperaturu ne manju od deklarisane.
Koja je svrha deklarisati temperaturu otvaranja od 83°, ako on otvori ranije, tečnost krene da se hladi i tako je nikad ne dostigne? Ja mislim da je to neispravan rad.
To je itekako bitno. Jer ako se on brže otvori treba mu više da se zatvori i to je ono što tebi ruši tempraturu i održava radnu. Vi svi radnu temperaturu uzimate zdravo za gotvo da je to neka fiksna vrijednost. Radna temperatura nikad nije fiksna (bez obzira što kazaljka pokazuje) ona se kreće u nekom rasponu od minimalno 5C na više.

Nije neispravan. Ja imam na autu trenutno vernet i ista stvar u odnosu na npr. recimo behr. Radna temp je konačnici nešto niža.
Ovo ne razumem. Kako termostat može znati kolika je vanjska temperatura? On otvara na deklarisanoj koja je određena tehnološkim karakteristikama, a posebno što su te temperature nekoliko puta veće od vanjskih koje samim tim ne mogu uticati.
Pa termostat uvijek radi isto. A zašto je tako sam ti upravo gore objasnio.
Ako je vani hladnije voda u kileru se brže hladi ako termostatu treba više da se zatvori onda u tom periodu tempratura više padne.

Zašto si ti tek sad primjetio pad temp? Pa zato što je vani hladnije.
Mjeri na 30+ pa ćeš vidjet da neće biti isto a to si već izmjerio u početku. Ne zato jer je termostat neispravan već zato što je vani hladnije. Ak ti gaziš bicikl i zagriješ se jel se prije ohladiš kad je vani 30+ ili ispod 20c?
Isto tako zašto ljudi u zimi primjete da im je termostat ostao otvoren? Ili zašto mu u zimi treba više da se zagrije?

Sve to ima svoje, zašto :)
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Znači da je ispravan. Možeš ga kuhat u vodi pa ćeš vidjet da se otvara i zatvara.
Verujem, ali ne na 83°, a ja to ne želim. Dakle, za mene je neispravan jer želim da radi sa min. 83° isto kao BMW sa min. 89° jer je tako deklarisano.
Razumem da radna temperatura nije fiksna, ali mislim da postoje preporučene optimalne vrednosti između minimuma (gde otvara termostat) i maksimuma (gde počne duvati ventilator). Ispod toga se zove pothlađen, preko toga pregrejan motor.

Nije mi problem što se voda u kileru brže hladi, nego što se uopšte i ne zagreje. Pri umereno hladnijem vremenu (17-19°), ne može da pređe 77° i jako sporo dostigne. Šta bi bilo pri -10°, na primer?

Mislim da je idealno i cilj projektovanja sistema hlađenja/grejanja, pod svim uslovima, najbrže moguće dostići opseg optimalnih radnih temperatura i stalno se držati unutar njega.

Malo raspravljamo, ali naučićemo više iz ove razmene mišljenja. Možda se još neko uključi [emoji6]

Evo kako to radi [ame=https://youtu.be/_HclvBmwWgQ]Mahle[/ame]. Obrati pažnju na grafik levo i na kraju kako termostat radi blago gore dole.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Vjerovatno ne tom brzinom, ali da, radi.. vosak je to i mijenja volumen ovisno o temperaturi. Nego, kad ćeš probati sa drugim termostatom?
 

Memphis

Active member
Evo kako to radi . Obrati pažnju na grafik levo i na kraju kako termostat radi blago gore dole.
Pusti ti to to je samo ilustracija da dobiješ dojam kako to funkcionira. To tako ne funkcionira u stvarnosti. Ovo je ubrzano. Termostat reagira na promijenu temeprature ali to ne znači da će se micat gore-dole za svaki stupanj ili tako brzo kako je prikazano jer ne reagira kao senzor trenutno na promijenu temeprature već promijena mora biti stalna da bi se on pomaknuo. Znači ako dođe do promijene 2-3 stupnja u par sec termostat neće regirat. I ovo je drugačiji tip rashladnog sustava i termostata od tvog ali to je sad nebitno u osnovi je isto.

Verujem, ali ne na 83°, a ja to ne želim. Dakle, za mene je neispravan jer želim da radi sa min. 83° isto kao BMW sa min. 89° jer je tako deklarisano.
Razumem da radna temperatura nije fiksna, ali mislim da postoje preporučene optimalne vrednosti između minimuma (gde otvara termostat) i maksimuma (gde počne duvati ventilator). Ispod toga se zove pothlađen, preko toga pregrejan motor.

Nije mi problem što se voda u kileru brže hladi, nego što se uopšte i ne zagreje. Pri umereno hladnijem vremenu (17-19°), ne može da pređe 77° i jako sporo dostigne. Šta bi bilo pri -10°, na primer?

Mislim da je idealno i cilj projektovanja sistema hlađenja/grejanja, pod svim uslovima, najbrže moguće dostići opseg optimalnih radnih temperatura i stalno se držati unutar njega.
OK, što se tiče inžinjeringa i toga da li je on za tebe ispravan ili ne, takav termostat dobiš sa novim autom jer je vernet OE ugradnja za PSA.

Zašto je to sa temp tako ja bi tu sad mogao pisat elaborate ... jer ima 100 faktora zašto ... od onoga kak si ti to mjerio do onoga u kojim uvjetima je bio motor i sl.

Ali da se baziramo na osnovno. Benzinski motor i dieselski nisu isto po pitanju radne temp. Diesel uvijek radi na manjoj temp (isključit ćemo diesele koji rade na većim temp 90c jer to je priča za sebe)
Klasičnom dieselu je dosta 75C da bi motor radio optimalno kako treba i da nije "pothlađen" kako ti kažeš.
Zašto dieselu zimi treba puno više da se zagrije? Zbog manje potrošnje.
Uzmi svoj motor 1.4 koji troši realno koliko? Ajmo reć 5 litara. Koliko onda troši na leru? Ako motor troši manje goriva izgaranjem ima manje toplinske energije koja je potrebna da se motor zagrije i zato dieselu treba više vremena da dostigne radnu temp od benzinca. Isto tako ako ga gaziš prije će se zagrijat jer dobiva više goriva itd.

Evo na primjer imaš kod VW 1.9 TDI PD motora slučaj da ti motori toliko malo troše na leru da kad je vani mrma -5 ili koliko i ti na leru nafrljiš grijanje na najjače temperatura sa 90 padne ispod 75C. Moš pročitat masu primjera di se ekipa žali na to i mijenja 5 termostata jer misle da termostati ne valjaju. Al zato čim ti kreneš vozit auto odmah vrati temp na "radnu" grijanje radi sve se vraća u normalu. To nije do termostata jer da je termostat ostao otvoren u vožnji bi ti padala temperatura.
Zato su u nove modele počeli ugrađivat aktuatore na vodene pumpe koji isključuju impelere pumpe kako bi motor održao potrebnu temperaturu.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Ima raznih sistema. Kako bi, po tebi, da može, idealno trebalo da radi termostat, tj. kakvu temperaturu tečnosti da napravi? Teorijski mislim. U praksi postoje fizička i tehnološka ograničenja.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Treći termostat, svi isto rade ili?
Ako si probao ove kvalitetnije (ako ima) Mahle, Gates, onda ti ostaje samo u ovlaštenom uzeti origigi koji god bio.
Mislim, problem bi trebao biti relativno jednostavan jer dalje od termostata i njegovog senzora mislim da nemože
 

Cutac

Prèkaroš
Ja se slazem sa Memphisom, ovdje se radi o cistoj fizici, ne o pokvarenom termostatu.
Kad ti temperatura bude na radnoj, prati ju na dijagnostici, baci ga u drugu i stisni puni gas od 3000 do 4500 okretaja i teperatura ti bude pala za 20°C. Zasto? Jer si imao "mlaz" vruce vode koja je otvorila termostat dosta, ta se voda ohladila u kileru, usla u neopterecen motor i bila hladnija od "radne". Naravno, vrlo pojednostavljeno objasnjenje.

Isti razlog zasto meni po zimi temperatura na semaforu padne sa 100 i nesto na 80 stupnjeva. Auto ne izgara dovoljno goriva da ju ugrije. A koliko ti treba da zagrijes auto na radnu zavisi o mediju u sustavu, motoru(1.4 sa 4 cilindra i 4.0 V8 nisu isti kaloriferi), nacinu voznje, ambijentalnoj temperaturi...

Uglavnom ako ti motor dosegne radnu temeperaturu unutar 10 min i ako ju u konstantnoj voznji odrzava, sve je u redu.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Treći termostat, svi isto rade ili?
Prva dva zamenjena su radila isto, a ovaj treći (Hoffer -> Meat&Doria) radi ispravno.

ovdje se radi o cistoj fizici, ne o pokvarenom termostatu.
Zašto ovaj zamenjeni ne poštuje fiziku nego otvara na 83° i održava okolo nje?
Kad ti temperatura bude na radnoj, prati ju na dijagnostici, baci ga u drugu i stisni puni gas od 3000 do 4500 okretaja i teperatura ti bude pala za 20°C.
Nema šanse! Ovo već sad mogu da garantujem, a snimiću i video snimak, večeras uz nešto nižu okolnu temperaturu kao nepovoljniji slučaj. Očekujem da ne vidim ništa ispod 83°.
Uglavnom ako ti motor dosegne radnu temeperaturu unutar 10 min i ako ju u konstantnoj voznji odrzava, sve je u redu.
Upravo tako radi uz dodatak da ne mora biti konstantna vožnja.

-------------------------

Evo i snimaka. Okolna temperatura je bila 18C. Na prvom, motor radio u leru minut, dva dok sam spojio dijagnostiku, a onda normalna vožnja do radne temperature. Onda sledi traženi test, 2. brzina, 3.5-4000 obrtaja i naravno da temperatura ne da nije pala, nego se i povećala, kako sam i očekivao :angel:

[ame="https://www.youtube.com/watch?v=deWfOIN1S1g"]Zagrevanje do radne temperature[/ame]

Na drugom snimku, motor je već na radnoj temperaturi, dodato je još nešto parametara za praćenje, pritisci i brzina vožnje, a onda opet napravljen traženi test sa istim rezultatima.

[ame="youtube.com/watch?v=WvugoXKk87E"]Termostat test[/ame]

Za mene ovde nema nedoumica. Sve je kako sam želeo i kako mislim da treba da radi. Nikakvih padova temperature ne vidim :cool:
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Memphis

Active member
Ima raznih sistema. Kako bi, po tebi, da može, idealno trebalo da radi termostat, tj. kakvu temperaturu tečnosti da napravi? Teorijski mislim. U praksi postoje fizička i tehnološka ograničenja.
Pa upravo onako kako funkcionira ... i za mene tu nema dvojbe. Drži minimalnu temp oko dekalarirane temperature. Ali ono što je ovdje sporno da je za mene Vernetot termostat ispravan a ne neispravan kako ti kažeš jer prema mojem znanju to je opće poznata karakteristika vernetovih termostata da drži radnu temp niže od drugih. Kao što sam već gore sve objasnio. I tu kreću tvoji "problemi". Moja rasprava je bila usmjerena na to da se ne držiš temperature striktno u svaki stupanj jer svugdje ima odstupanja pošto ona ovisi o puno faktora.

Da je vernetov termostat bio neispravan imao bi pad temperature u vožnji do 60c (i niže ovisno o vanjskoj temperaturi) te velike oscilacije u temperaturi a ne 5c nižu konstantnu radnu temp.
Tih 5c je razlika u karakteristikama rada termostata. Novija vozila imaju kazaljke sa odstupanjima do 15C kako ne bi razbijali glavu oko ovakvih stvari i da ne bi ljudili bacali novce kao što si sad ti na prva 2 termostata koji su u konačnici bila ispravna i za koje sam siguran da bi nadživila ovaj termostat koji trenutno imaš. To je recimo ono što mene smeta, odmah se popljuje roba ili takav veliki brand bez ikakve prave osnove.

Općenito za mene mjerenje radne temp na leru (pogotvo kod diesela) ili da motor prethodno nije dobro zagrijan nije relevantno.
 

Cutac

Prèkaroš
Nisam ja skužio da ti dizela imaš.
Jesi siguran da si vrijednost od 89°C našao za dizela, a ne benzinca? :D :p
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Integrisani termostati na 1.4 HDI su deklarisani da otvaraju na 83-84 C, nešto ne vidim da neko pominje 89 C.

Btw, žao mi je što ne mogu na ova dva videa dijagnostike da vidim temperaturu ulja, jer bi bilo zanimljivo uporediti je sa temperaturom rashlade tečnosti i RPM.

Inače Calorstat/Vernet integrisani termostat o kome je bilo reči - koliko sam video pri montaži na mom C3 1.4 HDI 8v 70 (Siemens ubrizgavanje) je za nijansu u nekim detljima bio drugačiji od originalnog pa je trebalo nešto više akrobacije da se smesti.

Izgleda da je primarno namenjen fordovima sa identičnim 1.4 tdci. Mislim da mu je jedna cev bila nešto duža. Ovaj na slici je ugrađen, nemam pojma kako radi, ali mi se čini da nema problema. Sad, restilizovani model prve serije i nema signalizaciju t. rashladne tečnosti



 
Posljednje uređivanje:

jboban

Istrajno trajni poèetnik
@Memphis: Ne mogu sa sigurnošću da znam da je original Vernet. Nemam više ni kutiju, a on na sebi ima samo stiker gde piše Calorstat. Po sećanju, kutija nije kao na slici iznad. Ne pljujem nijedan brend, samo želim da radi kako piše. Èak taj Calorstat by Vernet izgleda ozbiljnije od ovog koji sam uzeo.

Na razumem zašto bi bilo koji termostat držao radnu temperaturu ispod deklarisane, a posebno ne ispod zahtevane za dati tip vozila? Držanje nije striktno, ali vidim da ne mogu postići temperaturu čim je spolja malo hladnije, a tek dolazi zima. Očekivao sam da će to zimi ići još i teže i da će radna temperatura biti i niža, a za dizel posebno je dobro da ima zahtevanu temperaturu. Ne kažem da je neispravan u meri da stalno drži otvoreno, nego ili otvara ranije ili ne zatvara kompletno nego curi. Smetalo mi i to što sam nekad imao 3 crtice, nekad 2. Sad imam uvek 3, a očekujem da ih imam pod svim uslovima okoline.

Razlika nije bila samo 5° jer je to bio maksimum koji sam postizao u vožnji. Sa tih 77° pali 3 crtice. Problem je kad imam samo 2, a to je bilo najčešće kada je spolja npr. 17-19°, a to znači oko 60°, dakle razlika od min 23° nije zanemarljiva. Ne govorim o leru, nego o vožnji na otvorenom putu.

@Cutac: Da, dizel je. Temperatura 89° je pomenuta za BMW e90 320d i tačna je. I u njega sipam dizel, valjda je dizel :whistling:

@DS9: Mogu da snimim i sa temperaturom ulja, ali ona je bila 89° kad je tečnosti bila 83°.

Ja nisam imao problem sa montažom Calorstat by Vernet-om. Možda zato što on to nije [emoji41]
 

Cutac

Prèkaroš
Jel imaš originalni kiler?
Neki C4 dizel prve generacije je dolazio sa komadom plastike prikvačenim na rešetku branika radi temperature zimi, možda ti to nedostaje.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Imam valjda. Ne znam kakav je originalni, a kakav nije.
Nemam nikakvu plastiku za zimu, ali sad sa ispravnim termostatom mi i ne treba :cool:
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Na razumem zašto bi bilo koji termostat držao radnu temperaturu ispod deklarisane, a posebno ne ispod zahtevane za dati tip vozila? Držanje nije striktno, ali vidim da ne mogu postići temperaturu čim je spolja malo hladnije, a tek dolazi zima. Očekivao sam da će to zimi ići još i teže i da će radna temperatura biti i niža, a za dizel posebno je dobro da ima zahtevanu temperaturu. Ne kažem da je neispravan u meri da stalno drži otvoreno, nego ili otvara ranije ili ne zatvara kompletno nego curi. Smetalo mi i to što sam nekad imao 3 crtice, nekad 2. Sad imam uvek 3, a očekujem da ih imam pod svim uslovima okoline.
To nije deklairaran radna temperatura nego temp na koji termostat počne otvarat. I tako je sa svim termostatima za taj model auta ali kasnije drugačije rade kako smo pričali. Vernet to radi kod više manje svih tipova pa tako i za moj auto, zašto ne znam ni ja ali siguran sam da ne curi ili bilo šta drugo što bi ga povezalo sa neispravnim pogotvo ne x2. Imaj na umu ako je zimi par stupnjeva niža temp da će ljeti isto biti niža kad je motor pod velikim opterećenjem a vani vruće. A tih 5c zimi neće ništa značit motoru jel on zagrijan na 75 ili 80c. Očito vernet gleda u tom smjeru i to je njegov prioritet. Firma skoro 100 godina radi samo termostate i prva ugradnja je za mnoga vozila, vjerojanto zna zašto i ima neki razlog. A kao što sam rekao da imaš noviji tip auta ne bi se uopće zamarao crticama temperatrue jer kazaljak ima odstupanje 15c baš kao na mojem VW. Mjeriš diagnostikom temp dođe na 75C a kazaljka se zakuca na 90 i tu ostaje. Nema više mudrolije i filozofije temp je na 90 i ti nemaš briga a šta se u pozadini događa malo tko zna.:)
 
Na vrh