Struganje zadnjih pakni i doboša C3

opaki

New member
Prilikom kočenja najčešće po vlažnom vremenu iz zadnjih doboša se čuje struganje nije strašno ali se čuje baš struganje ne cviljenje,auto ima 150000km i nisam baš od volje skidat dolje to,jer navodno ima dva tipa tih pakni i doboša za c3.Jel netko imao sličnih iskustava.100% su u pitanju zadnji doboši jer struže i kad cimneš ručnu da se zaustavi samo uz ručnu.Zvuk se izgubi nakon par kočenja i onda opet pojavi kad je uglavnom vlaga i kiša počne struganje.Jel mohguće da su pakne već na kraju,na xsari picaso odradile su preko 300000km bez da se išta diralo?
I jel ima neko podatk točan auto je 2009g model 1.1 koji tip pakni ide gore,i neku sliku svega jer vidim po internetu da postoje i kompleti s oprugama koje vežu pakne,nisam to radio još na c3 nikad pa da ne bauljam bezveze
 

Dalibor

Dado Tornado
i kod mene stružu doboši, češće kad je vlažno.
kupio sam auto sa novim kočnicama i tako je otpočetka.
pretpostavljam da se radi o jeftinim paknama za doboše pa jače navlače vlagu.
slično je i sa disk kočnicama, jeftini diskovi navuku više hrđe na sebi npr. dok auto stoji.
nisam to planirao popravljat.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, po ovome što opisuješ se nakupi hrđa pa dok se ne skine buči... ja sam inače na C3 na nekih 150-160 mijenjao stražnje pakne. Isto prvo kupio krive.
Obavezno provjeri po broju šasije.
 

opaki

New member
Jbg ta hrđa mi nema baš smisla,ok ajde vlaga pa se ti opljci zaljepe i stružu dok se ne osuše pa izlete iz doboša opet ima kilometara dovoljno za zamjenu.Svakako ću pogledat prije nego uzmem te pakne,nisu ni skupe posebno cca do 300kn se nađe i kod nas.njaviše me pere da ih zamjenim pa opet bude to struganje ako je to neka konstrukcijska poogreška mada sumnajm da je,greška,uostalom svi ti doboši bi trebali odvest dobar dio tog praha van bez obzira na tu vlagu i sve to s druge strane kad je suho nema stuganja ili je rijetko da se javi.
:whistling:
 

Zix

Active member
Sve što je napisano potvrdjujem da je isto i na mojoj C3ci nakon 195000, stružu kada je vlažno vreme i nakon dužeg parkinga, doboši i pakne nisu menjani... Ostalo da ne ponavljam što je već napisano...
 

ZlatkoC4

Well-known member
,na xsari picaso odradile su preko 300000km bez da se išta diralo?
sa tim Picassom nije kočeno nikad :D

Kočioni cilindri se trebaju provjeriti i vjerojatno očistiti doboš i staviti nove pakne po kataloškom broju te bočnice namazati sa masti za kočnice i onda neče strugati. kod mene je jednom na C3 bio na desnom kotaču na jednoj pakni tako strugalo i kad sam stavio nove kočione i orginal pakne očistio i namazao više nikako nije strugao ni ljeti niti zimi
radi se o tome kad ima previše kočione prašine i korozije da oni federi zapeknu i ne vračaju u početni položaj paknu a to znaju i kočioni raditi ako nisu dobri
 

opaki

New member
ma sve stoji samo da ti zapeče kočioni ne bi strugao Kad potegneš ručnu,jer tad kočioni cilndri miruju ,drugo feder-opruga ili pukne ili ne ako pukne strugat će i u vožnji jer to nema kamo ispasti,biće da je stvar u nakupljenim opiljcima,čudi me da to nsu bolje rješiliuostalom dok prođu ove kiše pa ću bacit oko na sve.A ta tkz.bakrena mast to ne mažeš po kočionoj oblozi pakni,to se stavlja na prednje kočione pločce na strani do klipa da smanji vibraciju i cviljenje,da se nebi neko čtajući namazao stranu koja koči po disku ili dobošu pa bude veselja,ma kad bolje razmislim ne sječam se baš da sam ikad to nekom mazao na zadnje pakne,a ni da sam vidio da neko to radi,šta si u biti namazao na paknama kad već kažeš da jesi mazao?.
E da picasso tiha patnja,jbg bilo mu je vrjeme za prodaju,ne prežaljen auto služio me dobroo
 
Posljednje uređivanje:

opaki

New member
a,to pa to prijatelju te ja pitam,vidiš nism ni znao da to stavljaju na klipove cilindra u svakom slučaju,HVALA.odličan video.
 

opaki

New member
Rješeno,materijal oko 450kn cilindri i pakne,malo se namučio za skinut doboše nakraju smo pakne rspustili na registrima kroz rupu vijka od kotača :).I da postoje navodno dva tipa pakne,potvrđeno u dućanima na katalozima.Razlika je u samom izgledu i valjda su jedne promjer 200 druge 203mm.Iskreno nisam obraća baš pažnju šta piše na kutiji.Stare pakne su bile na 60% ali su i cilindri već bili odradili svoje iako nisu propuštalikoroziaj je uradila svoje,pa kad je sve već dolje i to sam zamjenio.
 

Dalibor

Dado Tornado
I da postoje navodno dva tipa pakne,potvrđeno u dućanima na katalozima.Razlika je u samom izgledu i valjda su jedne promjer 200 druge 203mm.
C3 može imati sistem kočenja od Boscha, TRW-a ili Lucasa, a pakne se odaberu prema tome
 

DS9

New member
Kako Dalibor reče.





U vezi maziva za kočne cilindre dole je slika prilikom zamene diskova i pločica na mojoj c3ojci. Vidi se crvankasta korozija klizača kočnog cilindra,



koja je izazivala blokadu jedne strane kočne čeljusti/šape




a u pozadini prve slike je svetlo-plava tuba Ate namenskog lubrikanta kojim je kasnije zaštićen cilindar. . Dole je njegov opis.

http://www.ate-info.de/en/details/produkte/ate-bremszylinder-paste-180-ml_englisch

Istu namenu ima textar-ov Ceratec (mislim da se može relativno jeftino nabaviti tuba,u Srbiji je oko 4 evra).



Suština priča - relativno jeftini sprej za čišćenje/spiranje prašine koja se nakupi u unutrašnjosti doboša, pomenuti lubrikant za zaštitu od korozije ključnih delova i malo više truda da se prilikom zamene sve očisti podmaže će dosta toga rešiti oko cviljenja ako su delovi u ispravnom stanju.

Prilikom servisa doboša ne treba zaboraviti podešavanje zazora na dimenziju/raspon koji je naznačen u servisnom uputstvu (strana 240, upustvo na engleskom iz 2005).

[ame]http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/en_US/en_us_t1_2005.pdf[/ame]

odnosno 0.05 mm - 1 mm.

Donja slika pokazuje to finalno podešavanje mojih doboša na 0.5 mm, što se uspostavilo kao dobro odabrana vrednost.




Btw, na sledećij slici se vidi novi cilindar za Bosch kočni sistem, firme Honeywell/Bendix (trentno na mojoj c3ojci tera nešto više od 30000 km). Za razliku od originalnog bosch-ovog (prikazanog na ovoj slici http://i57.tinypic.com/14jt9co.jpg ) koji je od gvožđa, ovaj bendiksov je od aluminijuma, a što mu smanjuje osetljivost na koroziju.



Na kraju, samo ću napomenuti kako mi je zanimljivo da ljudi najčešće bitno skraćuju interval zamene npr. motornog ulja ili filtera u odnosu na propisani - ali se mnogo ne obaziru na interval od 2 godine za zamenu kočne tečnosti.

Sa obzirom da se radi o kritično sigurnosnom sklopu - inženjeri/projektanti su to vrlo imali na umu, tako da mislim da je hipokrizijski čvrsto insistirati na poštovanju jednih servisbih uputstava/preporuka a prenebregavati druge.

P.s. Slike potiču iz dve namenske teme o servisiranju kočnica c3ojki sa Citroen Foruma Srbije.

P.s.s. Nisam našao u Pravilima Foruma eventualno ograničenje broja i veličine slika. Ako sam kojim slučajem prekršio isto, izvinjavam se, a nadam se da će mi admistracija uz upozorenje dati i vreme da to sredim, ukoliko ona to već ne učini.

Hvala
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
ali se mnogo ne obaziru na interval od 2 godine za zamenu kočne tečnosti.
Ja je mjenjam redovno na dvje god. imaš u mojoj temi. i isto sam dobio i kritike zašto to mjenjam kad je uk još dobar :D mjenjam sve što treba na vrjeme po propisu a ulje i uljni filter prijevremena :grin:

moja prva izmjena ulja je bila na moj zahtjev:grin:
how to capture screen

A dalje je bilo svakih 10-12.000km
 

DS9

New member
Za tebe nisam ni sumnjao :)

***

Nema toga kod nas kao na CFS-u
:eek:dlicno:

***

U vezi kočnica, pošto su na mom autu promenjeni originalni diskovi, pločice, doboši i pakne za Ate varijantu - zanimljivo je da prednji diskovi od starta nisu cvileli, dok je kod doboša i pakni trebalo poprilično vremena (više meseci) da prestane cviljenje.

Usput, ako neko bira Ate delove - mogu da potvrdim da je učinio dobar izbor. Inače, komplet njihovih pločica me je tada koštao više nego komplet diskova.
 

Dalibor

Dado Tornado
dok je kod doboša i pakni trebalo poprilično vremena (više meseci) da prestane cviljenje
inače pakni za C3 ima za kupiti od 35€ pa do 135€,
što se tiče masti kojom se mažu ispupčenja gdje stražnji zid bubnja dodiruje nosač pakne,
neki to mažu dok drugi ne mažu, sumnjam da bi strugala pakna ako se to ne namaže,
iako to možda ovisi o proizvođaču kočnica koje sam iznad spomenuo.
ako se maže treba izbjegavati previše masti jer može doći do ljepljenja hrđe i kočione prašine
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

New member
Mislim da u tzv. Planu Održavanja kome se može pristupiti na citroenovom servisnom sajtu za C3 stoji da se doboši otvaraju na svakih dve godine (i proveravaju/čiste).

To naglašavam jer mislim da podmazivanje bar na delovima kočnica treba da bude sasvim minimalno baš kao što ti navodiš, a poštovanjem plana održavanja tj. čišćenjem će se učiniti najbolje za kočnice.

Inače, dole je slika mojih pakni koje su se zamenile Ate-ovim, a bile su prešle oko 20,000 km (originalne zatečene na autu su bile sasvim potrošene uz izraženi einzits/zub/rub doboša koji su još uvek bili u toleranciji).

Njih sam bukvalno dobio, koštale se oko 20 evra, od neke nepoznate firme. Prilikom kočenja su izazivale intenzivno cviljenje, ali su sasvim dobro kočile što je potvrđeno na tehničkom pregledu.

Ipak, sa obzirom da je funkcionalnost kočnica sigurnosno najbitniji deo vozila odlučio sam da sve bitno promenim, što se kasnije uspostavilo kao vrlo ključno jer je u kritičnim momentima spasilo glave.

Donjoj slici je strelice dodao jedan od veoma iskusnih članova CFS-a pokazujući mesta gde bi mudri stariji mehaničari radi sprečavanja cviljenja novim paknama obrusili ivice pod uglom od 45 stepeni, pre montiranja.

 
Na vrh