Skala temperature

Ruske

Active member
cekaj, sta znaci ako termostat ne valja, nece nikad se ugrijati na 90? ili sam ja nesto krivo skuzio? jer se i meni javlja takav pad temperature (na leonu, a i kako se sjecam i na C4 kad sam ga vozio) na nekih 70-75 stupnjeva kod voznje bez gasa (a jako cesto tako vozim, kad god je moguce) i po autocesti na duzoj relaciji bude vecinom do 80 stupnjeva...

ali ostatak uredno ugrije do 90, nikad vise
 

Cutac

Prèkaroš
Termostat ako ode, najčešće ostane skroz otvoren. Onda rashladna cirkulira kroz motor non stop i hladi ga i najčešće se onda neće ugrijati. Zavisno kako je dizajnirano hlađenje. Koliko sam čitao, na VTS-u je napravljeno da "ima lufta" da nikada ne koristi maksimum da ga zadrži na radnoj temperaturi pa samim time ako radi do ibera(skroz otvoren termostat konstantno), "prehlađuje motor".
Meni se ugrije dosta brzo kada je hladan(jedino što rijetko kada idu jedan po jedan valjčić, uglavnom bude nula, pa dva, pa tri) i kada ga gazim, ne diže se temperatura. Jedino to što padne, uglavnom na autocesti kada ga pustim nizbrdo par kilometara bez gasa na 100-110 na sat.

Po mojoj logici, iako je termostat zatvoren, zrak ide kroz hladnjak i kroz rupe na dnu branika i hladi motor izvana i zato jer nema eksplozija u motoru(koje najviše griju), hladi se malo po malo. Pogotovo sada kada je 10°C vani.

Radna temperatura je relativna. Rijetko kada je zakucana na 90(iako cajger pokazuje) jer je to skoro pa nemoguće održavati u autima. Èim ti nagaziš gas, on se grije i ne može se instantno hladiti, potrebno je da voda preuzme toplinu, dovede do radijatora, njemu preda, a to iako je brz proces, nije munjevit :)

Na c4, na kojem imam Torque, rashladna je u prosijeku oko 87°C. Ne znam kako točno u tom motoru funkcionira hlađenje(jer se i pumpa može isključiti), ali znam da je kod recimo vožnje na tempomatu(AC, ravno, 120), temperatura oko 87-90°C. Kada ga nagazim, naglo padne na 80°C i onda se opet zagrije. Valjda se termostat skroz otvori da se spriječi pregrijavanje.
To je vangradski scenarij, u gradu često ide preko 100°C(par stupnjeva samo) jer stani kreni vožnja i nedostatak vjetra zbunjuju softver koji upravlja hlađenjem.
Kada kreneš sa semafora, opterećenje je veliko, motor je na 80°C, staješ ubrzo, opterećenje 10%, zatvara se termostat, motor se malo zagrije, kreneš, kolona je, staješ, termostat se otvara ali nema protoka zraka, no opet se zatvara jer je opterećenje palo i temperatura je u granicama, i tako sve dok ne dođe do paljenja ventilatora.


Budem na c4 mjerio temperaturu i obratio pažnju na nizbrdice kada budem sa njim na autocesti.
 

Dalibor

Dado Tornado
motorima sa unutrašnjim izgaranjem 70% ukupne topline odvodi se preko auspuha, a pošto ti motori nisu ništa drugo nego zračne pumpe, vožnja nizbrdo bez gasa znači jedno vrlo učinovito odvođenje topline neopterečenog motora i samim tim pad temp.
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Je to je ta aplikacija , ali na google store ima samo lite verzija. Full verzija ima samo na amazonu i kosta oko 9€. Ja je imam i zadivoljan sam sa njom. Nije lexia ali moze jako dobro posluziti. Od elm327 adaptera srecu sam imao samo sa gore navedenim obdlink lx uredajem.
 
Na vrh