Servis hidraulike

Grga

New member
Pozdrav svima, :)

nov sam ovdje i evo prva moja rasprava i pitanje. Prije toga za informaciju, imam bx 4x4 benzinac 89' godište. neregistriran godinu i pol i sad ću ga opet upogoniti kroz mjesec dana.

Moram promijeniti cijevi hidraulike i kupit nove prednje lampe. Jedna cijev mi pušta fini mlaz u spreju kod zadnjeg lijevog kotača...vjerojatno na lajtungu. Ako samo nju promijenim, moguće da će i ostale nakon nekog vremena zbog starosti početi puštati. Zadnje sam prije 2 godine mijenjao gumice lajtunga i neda mi se riskirati ako samo ovu zamijenim. morat će na šlep(ako uopće može spušten na kosinu).

Pitanje: koga preporučujete za takav posao da se napravi po p.s.-u? Dakle izmjena svih cijevi i pregled i čišćenje regulatora da se više ne brinem sljedećih 100000km.
 

Lakii

Well-known member
Hm, ajmo redom!

Blazeni lajtunzi, ajmo malo razjasniti!
Ti pusta metalna ili gumena cijev? Visokotlacni dio ili povrat? Kocioni krug ili ovijes? Ako neznas ili nisi siguran probaj tocno opisati poziciju s koje pusta, ili jos bolje, stavi slike!
Nije bas praksa mjenjati sve cijevi, malo je neisplativo a i nema potrebe.

Od gumenih cijevi najvise stradaju povratne od prednjih amortizera i glavna povratna cijev takozvana hobotnica ili po nasi, mrkac! Na zadnjem kraju od gumenih stvari ima samo harmonike na amortizerima i mali gumeni spoj na korektoru. Mozes ih zamjeniti preventivno ali ja ti predlazem da ti neki dobar majstor pregleda u kakvom su stanju postojece.
Korozija zna napasti metalne cijevi ali to je puno rijede. Cesci je razlog mehanicko ostecenje.
Znaci, dobar vizualni pregled svih cijevi, metalne za koroziju, gumene za pucanje...

Regulator se nema sto cistiti ako radi ispravno i ne pusta.
Savjetovao bi ti prvo da provjeris kugle, rjesis propustanja i zamjenis ulje hidraulike i ocistis filtere. Savjetovao bi i prije stavljanja novog ulja da stavis ulje za ciscenje hidraulickog sustava, Hydraunicarge.

Ja sam malo predaleko od ZG-a, nemam ti pametne preporuke za servisera, nek drugi pomagaju!

PS svaka cast, 4x4 je jako rijedak, dobro ga pazi jer ce za koju godinu biti jako trazen kao young/oldtimer.
U kakvom je stanju zadnji diferencijal?
 

Grga

New member
mijenjao tad cijelo ulje sa ispiranjem s Hydraunicarge. kugle punjene. slikao sam od ispod al par cijevi je zamazano pa se ne može reći. moj serviser je je do kraja 8. na godišnjem, al gledam i alternativu. kupio sam za parsto kuna od jednog momka bakrene cijevi koje je on imao na bx-u godinu dana pa bi ih i tako stavio.
zadnji diff...mijenjao ulje i semeringe. mijenjao križne na kardanu. zna se čuti nekad straga mali "clonk" zvuk kad recimo dam jače gas nakon otpuštanja gasa u 2. ili 3. brzini. na dizalici kad sam zavrtio kotač , prođe par cm put dok ne pokrene kardan. moguće da ima nešto lufta, al ne bih to opisao zabrinjavajuće. čak sam se raspitivao za obnavljanje zupčanika. ima neka firma u samoboru.
 

ExOduS442xb

Racing
Grga dobrodošao na forum i moram ti reć da imaš pravi auto, i jos je 4x4, super. Ne znam što bih ti rekao, otkada je Lakii na forumu mi ostali smo izgubili smisao osim da se zafrkavamo i dopisujemo jer Lakii ima sve odgovore ;), bez zafrkancije, covjek ti moze puno toga pomoci oko BX-a, ja sam takodjer dobio par savjeta.

Kazes da je auto stajao 1-2g? Jel stajao na betonu ili na zemlji? To je velika razlika, moj je godinu ipol (mjesec više/manje) proveo na zemlji i hidraulicne cijevi su korodirale, ne sve ali je dovoljna jedna da rikne, pa kad se jedna mjenja, onda uzmes jos 2-3h i sve ostale zamjeniš.

Zaje*ancije je velika oko skidanja cijevi jer se sustav zapekne i cijevi lagano pucaju a šarafčići su od aluminija pa moras pazit da ih ne izdeformiraš.
Osobno preporučam skidanje cijevi zagrijavanjem, ja sam tako 90% cijevi skinio bez imalo frke a da se u pocetku nisu alatom htjele pomaknuti.
 

Grga

New member
Fala za savjet. Uglavnom, auto je stajao u asfaltiranom dvorištu s time da sam ga ja palio na 10ak minuta i uglavnom preparkivao svaka 3 tjedna. nemam uvjeta da sam šarafim po njemu. najvjerojatnije ću pričekati momka iz Podsuseda koji mi je već na njemu radio izmjenu lhm-a i promjenu svih gumica lajtunga i punjenje kugli itd... uglavnom sam zadovoljan, samo moram pričekati da dođe krajem mjeseca. mom starom ističe rega za njegov bx 30.8. i na Krku ga koristi za job. onda bi ja svoj sredio i regao te ga poslao tamo do zime. a onaj bx bi odjavili.
jel problem povući na šlep kamion bx-a koji je spušten?
 

ExOduS442xb

Racing
Yeap, mislim da je to neizvodivo ali nemoj me uzimat za rijec,ali ja sam kod sebe bio nešto kemijo i bilo je nemoguće.
A da pokušaš upalit, stavis neku posudu za ulje ispod a cijev pritegnes nekom šelnom, čisto toliko da se auto digne i to malo sto iscuri je ništa ako bi uspio.
 

Grga

New member
Pa čak sam i mislio da malo žrtvujem lhm-a na 10ak sekundi. al dobro...to je u svemu najmanji problem. moram još kupiti i nove lampe jer je ovima folija izdeformirana. kod Tokića su 300kn komad(nisu valeo). zvao sam P.A. auto u vukovarskoj pa će mi javit, a velas se ne javlja. radije bih dao nešto više love za valeo pa sam miran slijedećih 20 godina haha.
Moram i curenje vode nakon šibera u kanalima stropa riješiti. i klimu popraviti. ima posla...al hidraulika i lampe su uvjet za tehnički.
 

Grga

New member
Dakle, nakon što je hidraulika restaurirana. promijenjene sve cijevi koje idu nazad, lajtunzi. očišćeni korektori, naprijed kugle od 500ccm....još uvijek nisam zadovoljan s mekoćom auta. nedavno sam vozio od starog bx16 rs i osjedno je udobniji, plovi. ako su kugle napunjene, promijenjen lhm...ne znam koji je uzrok pretvrdom ovjesu. ne mogu kriviti promjer rupa na kuglama jer bi ovu "udobnost" usporedio sa alfom 146 koju mi frend ima.

1. Da li je stvar u 5. kugli? klikanje je svakih 11-13 sekundi...čini mi se prečesto.

2.jel to znak da je poluprazna pa je zbog toga cijeli sustav ovjes pretvrd?

3. jel taj regulator pritiska ne daje optimalan tlak?

4.da li je stvar ako je 5. kugla modificirana obična kugla? da li njoj onda treba rupu proširiti ili jednostavno staviti original 5.?

5. dal treba reparirati regulator?

idem i tako do servisera next week zbog jednog selena na letvi volana jer ima mali zazor.
 

Lakii

Well-known member
Cek malo, 5. kugla ti nije 5. kugla nego neka sa ovijesa? koja? ugl. to ti moze biti problem precestog kliktanja.
negdje sam davno napisao kako traziti uzrok precestom kliktanju, budi vrijedan i potrazi po forumu malo.

ugl. to ti nije uzrok tvrdog ovijesa. kao prvo, BX 4x4 mora biti tvrdji i sa kracim hodom amortizera, ne mozes ga usporedivati sa 16-icom!
onda, sve kugle ti moraju biti ispravne, na pravom tlaku i da budu tocne kugle za tvoj model!

regulator pritiska ti ne daje tlak nego pumpa. da ti je pumpa slaba, imao bis tvrd servo i ono kliktanje regulatora bi ti bilo rastegnuto trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr-tik!

dali reparirati regulator mozes znati jedino ako malo potrazis zasto on cesto klikce. 15 sek. nije jako lose. i kugle ti MORAJU biti ispravne, bez toga ti nema smisla traziti dalje.
 

Lakii

Well-known member
Pa, prema ovoj knjizici:



pise:



Znaci, tebi treba ici:


- centralna kugla: 400 cc/62 bar
- prednje kugle: 400 cc/55 bar/1,65 prigusenje
- zadnje kugle: 400 cc/40 bar/ *bez prigusnice*

E sad, s obzirom da zadnje kugle neces tek tako naci, uvijek postoji rjesenje da si nabavis 2 centralne i njima skines tlak.
 

jurapz

New member
Ako si stavio 500ccm napred trebalo bi biti mekše nego original, moguće da ti je neka kugla pukla nakon punjenja ako je punjena na prazno ili bila dosta loša.
Probaj si provjeriti pritisak u kuglama jedino tako možeš biti siguran
 

Grga

New member
Provjerili smo. desna prednja od 500ccm je otišla. maknuo sam i drugu koja je ok bila i stavili smo 2 nove od 400ccm, original citroen-sad su gunmetal boja titan, 400ccm. mekši je .

straga su mi ostale od 400ccm koje sam prije par godina kupio kod tokića. koja je razlika ak su te na 55 umjesto na 40 bara?

kako znam da je kugla bez prigušnice?

jel ono 166 i 237mm visina od tla? gdje se mjeri?


centralna prednja je na 62 i ok je.

riješen je i prigušni amortizer na letvi volana. stavljen drugi sa urednim selenima. osjeti se na volanu.

sljedeći tjedan idem po još jedan prednji lonac koji mi fali. nadam se smanjenoj protrošnji nakon ugradnje.
 
Na vrh