Saxo pragovi

Lix

Active member
Poluosovine od xsare 1.4? Trebale bi bit duže, a prihvati su slični ili isti? Fora ideja za autocross ful malo znam o tom sportu :D
 

Mislav

New member
nema ta kantica snage za auto cross ( 1.0 ), a i treba joj nekakva špera da se zvuche van kad kotac pocne vrtit u prazno :)

Ili zavariti diff :) , znam da s kockicom nismo mogli skrenut u sporednu ulicu bez bacanja u bok a kak bi to radilo s prednjim pogonom nemam pojma,nosio bi isto ravno samo kad ga skrenes u zavoj. prednji kotaci kližu u svakom zavoju a zadnji te nose ravno :)

Zadni most nije problem ,njega dignem na torzionki stavim duže vijke koji ga drže za šasiju i "podklocam" ga s profilom, ali prednji mislim da će biti kemijanja s vilicom i poluosovinom. Za sada poluosovina sljaka samo kemija s oprugom ne valja jer pucketa gore u šalici kad se okreće volanom...

Morati ću radit drugu vilicu da kotace van izbacim, ova oem je ljevana tako da će to biti kemijanja pošto se po ovoj neda ništa raditi morat ću proizvoditi tako mi je bar kolega rekao i ako baš nemam sreće onda će me balans štanga i letva volana za:cenzura::cenzura::cenzura:avati.
Prava pravcata pita od dreka :)

I nema smisla bez felgi to raditi jer neznam koliko moram vilicu produžiti... tako da prvo moram kupiti neke 16'' i na njih nabiti gume s lade nive ako se želim s tim igrati jer s ovim 13'' koje su sad gore em neide em ne staje :)

Predpostavljam da niti jedan nema 4x108 et20 16''da može ići samo bolt on?



OEM vilica i ojačana kaj sam dobio fotku od frenda s rallye foruma, to navodno drži kompletnu težinu auta kad sljeće, zvao sam Rio opruge da ih pitam kolko para da mi naprave opruge po mjeri pa sam rekao u subotu ujutro kad to raskopam da ću doći do njih...ako prije ne nađem neko jeftinije riješenje.
Neznam koliko su ove kugle dobre s obzirom na vibracije i prenose direktno udarce na šasiju pa mislim da bi trebala nekakva ojačanja napraviti na šasiji da se pila ne rastepe jer sam vidio da svi imaju cage s donje strane.

auto sa seriskim oprugama visina opruca je cca 200 mm i kotači stoje ravno i 23 cm je od praga do poda

poluosovine stoje normalno :

podignut u zrak sa dizalico da vidim kako stoje poluosovine:

visina do ruba blatobrana

poluosovina izgleda ok po ničem nebude strugala čini se:

Max visina opruge:

Otklon kotača od okomitog položaja, mjeren metodom oko puta pi :


znači ako ga dignem na oprugama i složim vilicu sa 13'' kotačima prag prednjeg kotača je na visini od 30-31cm, ako je od 16'' polumjer 22.5 i na tu visinu gume visine 80cca = 30.5 visine do centra kotača dobijam prednji kraj na visino od nekih cca 35 - 36 cm

naravno bit će rezanja prednjih blatobrana itd...
 

Lix

Active member
Unibali umjesto kugle su po meni najbolje riješenje, tako i tako ideš u kompletnu izradu pa ti to nebi trebao bit problem uvalit, vilice definitivno u trokut napravi i povezi iznutra ko šta ducati motori imaju povezanu ramu (mislim da znaš na šta točno mislim) sa unibal kuglama ćeš dobit kut, ali poluosovina će ti postat pre kratka i to puno već će ti na tome falit centimetar, probaj od xsare 1.4 potražit šta se 16" tiče ima Peugeot 308/207 (znači vjerojatno I neki Citroen) celicane 4x108 u dimenziji 16" et je ako me pamćenje služi oko 24-27 to ti je taman malo još distance i eto ih taman na mjestu di trebaju bit ;)
 

Lix

Active member
Ovisi koliko Dobro znaš one na tehničkom, legalno za saxa 195/55/15, ali, moj primjer, imam 16 na xsari i atrstirane su u dimenziji 205/50/16 i lani mi nisu htjeli upisat 195/55/16 šta imam jer to nije atest nema ih u kompu za moj auto bla bla, došao ove god na tehnički, bio frend od starog i pita me kao oces da ti upišem 195/55/16 u knjižicu, ja reko može i eto sad imam i njih... tako da mogu sve samo je pitanje dal oće ;)
 

Mislav

New member
Odlično :)
bio sam do tehničko u blizini da pitam pa sam porazgovara s čoviekom, može ih upisati ako nigdje ne stružu kotaći su ravno itd...
A word of caution to this tale.
To će privlačiti dosta pažnje kod policije pa me mogu poslati svejedno na izvanredni tehnički radi visine vozila i profila guma... Najbolje u CVH pokušati atestirati cca 1000-1500kn, ha pošto je to pola cijene mog limenog ljubimca not likely :)
Borit ću se s tim kada do toga dođe.
Stavio sam od frenda alu felge 4x108 et24 R16 / gume 205/55R16 kaj ih ima na berlingu, trebat će distance radit radi šalice amortizera jer guma drapa po njoj i to jedno 2 cm i rubnjak posloziti.
Otraga isto drapaju po rubu unutarnjeg blatobrana ali kad ga dignem neće biti s tim problema.
 

Lix

Active member
Na et 24 racunaj bar centimetar a i dva distancu ja imam na xari et 16 pa još uvijek nije vani koliko bi ja htio, ima centimetar-dva mjesta
 

Mislav

New member
Gospodo nemam bash radosne vijesti :/
bio sam do CVH u Vg danas pošto smo tamo radili, ako saxa dignem moram raditi elaborat i atest te ga prijaviti kao samogradnja - natjecateljsko vozilo.

Znaci sve sta sam radio račune di sam šta kupio, atestiranog varioca koji će to zavariti, atest od bešavnih cijevi i račun, atest od opruga koje sam dao radit - nemoguće ga je dobiti jer naši rade standardizirane opruge ali ove van standarda nikako.
Kad sve to stavim na hrpu onda auto ide na atest, samo kaj je tu kvaka kaj onda gledaju ispravnost svega, mora biti sve tip top i nesmije auto strugat nigdje kada ga se maximalno optereti prema onoj maximalnoj kilaži u knjižici.
Vozilo onda kada sve prođe onda izdaju certifikat i ideš u stanicu za tehnički pregled, btw auto ostaje u cvh da oni malo divljaju s njim i tak...

Ali ni to nije sve, osiguranje onnda može i nemora prihvatiti to.
Mogu reći samo da ga ne žele pod normalnu policu registrirati... - to nemogu potvrditi to sam samo načuo itd...

Neznam evo ljudi neka kaže netko neku pametnu, mene su samo naplašili :/

Legalno nikako :/
 

Lix

Active member
onda ilegalno :whistling:

ja sam mislio da radiš auto za autocross i da ti neće trebat rega... za vozit t:whistling: svaki dan po cesti ili za svaki teh pregled presložit sve nazad pa proć ili... ubiti nema drugog, neznam kako bi prošao drugačije sa 20-30 cm višim autom :thinking: najveći problem je i ako i imaš vezu to šta ga oni moraju slikat u stanici
 

tomica0308

Well-known member
Ilegalno i moglo biti jos veceg problema, bio danas sa traktorima (2, jedan nije prosao jer fali samo zadnje staklo i frend me nije htio pustiti) na regi, poslje rege isli na kavu i prica svasta, kako je dosao jedan cigan (bez ljutnje) sa novim tamicom znaci nove novcate gume, kocnice odstupanje ko novo vozilo itd.. i sad ga zaustavi policija za 1mjs gume celave, stranice na tamicu sa rupama i vrati ga na tehnicki, sam Bog da je frend to sve sa svojim mobitelom slikao jer bi inace izgubio licencu.
 

Mislav

New member
neznam evo gledam ekipu šta se voze po gradu sa 13'' ,14'' , 15'' felgama koje su širene i guma je nategnuta na njih da neka 185/65/R15 nategnuta na širenu felgu za 215, rubovi strše van blatobrana cijeli ovjes stoji u A.
Kolega mi je rekao da ga moraju slikat ali ako me ćope bez atesta to je još najmanji problem, ako se nekto zabije u mene ili ja u njega onda nastaju problemi jer osiguranje neće priznati štetu od automobilske odgovornosti pa moraš sam platiti...
Kakve sam ja sreće okrenuo bih na krov nekog Ferrarija :)

Znači da se pozdravim s tom utopiom :/
 

Lix

Active member
Ili se pozdravi ili nabavi nekog axa, jefiniji je nego saxo, laksi a ovjes je isti, pa se igraj sa autocrossom
 

Mislav

New member
danas se pila okozila, raspao se desni igličasti od zadnjeg mosta...
tako da će biti reparacija, PA auto osovine mosta i igličasti :/
dok to ne sredim nema snova o novim projektima :/
 

Mislav

New member
evo nakon skidanja kotača i zaštitne blende (koju sam uredno sažvakao pa ću morat novu naručiti) skinuo sam maticu i počeo se igrati radapcigerom...

nakon što su tromli spali dolje skino sam 4 vijka što drže kučišta mehanizma bubnjeva da ih odvojim od mosta, e onda sam skinuo auspuh i amortizere da mi ne smetaju da mogu lajtunge i sajle ručne odvojiti da ih previše ne savijam (lijen sam to bio rastavljati i ponovno sastavljati) . To nije bio nikakav problem izuzev protrunulih vijaka i matica koje ih drže vezane za most. Potom sam se uhvatio odšarafjivanjaj samog mosta od šasije auta, ključ 18 i gedora i most je bio dolje.
Na slici su svi "posebni" alati koje sam koristio pri skidanju mosta s auta.

Kasnije popodne idem po naručene dijelove i s mostom na prešu da promijenim osovine vilica na mostu i isprešam lagere .
Mazalice obično postavljate gore na dio po kojem osovina kliže ili ?
Dal tko ima kakvu sliku?

(Rijetko da je alat tak lijepo složen, moral sam ga prat benzinom i brisat jer je bio zamazan od radova)
 

Mislav

New member
Nakon što sam sklopio zadnji post i postavio ga na auto morao sam namjestit torzionke sa prednatezanjem jer nije dosta sam rastegnuti amortizere i vratit ih na mjesto jer onda auto spustite u pod , što je dobro kod spuštanja . Vratio sam kotače gore i namjestio ih u max položaj u kojem neće potrgati amortizere a opet kada se dvoje ljudi sjedne u auto da ne legne na pod uz uvjet da mogu kvalitetno jahati po Zagrebačkim rinzolima bez da auspuh ponovno ne ostavim na jednome od njih.
Ovo je završni rezultat:

Èepovi su u izradi jer u tokiću hoće 54 kn po komadu...

Osjećaj vožnje je negdje kao voziti Renault 4 GTL, zadnji kraj više nigdje ne zapinje po poljskim putevima, još moram prednji kraj posložiti, tj dati napraviti opruge i Amerika.
 
Na vrh