Reparacija ili servis dizni

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Je li netko to radio? Kako izgleda taj zahvat? Koliko traje i koliko košta?

Vi koji ste to radili, što vas je ponukalo da odete na servis? Koji su simptomi loših dizni?

Zašto pitam? Naišao sam na OK ponudu za C5 (2,2 HDi) iz 2010. 110.000 km.
Ne dimi, osim što malo sukne dima dok se zakuca noga u gas pri divljačkom ubrzanju, :) ali nema bijelog dima u leru, vuče kao lokomotiva, juri kao formula, radi ravnomjerno u leru i bez trzaja, nema krivih paljenja ni kod kretanja, fino ide u visoke okretaje, ali je dosta glasan (rok-tok-tok zvuk), vibrira volan od motora i potrošnju bilo u gradu bilo na otvorenom s klimom ili bez nje ne pada ispod 9,8 l/100km prema kompu.

Možda ovaj rok-tok-tok zvuk i rondanje mogu pripisati kakvom oslabljenom španeru? (Žena mi kaže da zvuči kao mali kamiončić, a vlasnik kaže da je to tako oduvijek i da je to takav motor. Ja nemam pojma, jer meni svaki dizel ima svoju simfoniju)

Ovih skoro 10 litara prema kompu mogu pripisati čemu? Poblesavio board komp ili što?
 

Milosh

Test
Prema tome što opisujes, ne bih rekao da je problem u diznama.

Imao sam vise puta probleme sa diznama na dva različita common rail dizela i radio reparaciju istih, pa govorim na osnovu tih iskustava, što naravno ne znači da je 100% tako i u slučaju tog konkretnog motora.

Ako su dizne baš defektne, to obično bude praćeno gustim bijelim dimom i jako nepravilnim radom (ako auto uopste može upaliti). Ni govora o dobroj vuči i vožnji koju ti opisujes. Dalje, dizne uvijek proizvode jači zvuk kad su pod opterećenjem (jači gas, ubrzavanje, opterećen motor), ali i tada je to onaj njihov karakteristični zvuk koji bi ja opisao kao siktanje i možda neko zvrljenje.

Crni dim pri jacem gasu ukazuje na nakupljenu čađ u izduvnom sistemu (izduvna grana, EGR ventil, DPF filter). To može biti i obično jeste zbog lijenog voženja.

Vibracije koje pominjes mogu biti zbog pokvarenih nosača motora ili mjenjača.

Uglavnom, auto tog godišta bi usljed bilo kakvih ozbiljnijih problema sa diznama ili DPF filterom gotovo siguran išao u limp mode/safe mode, tako da meni to sve ukupno zvuči kao auto koje nema nužno ozbiljnih problema ali da možda nije adekvatno održavano/voženo.

Grub zvuk motora može biti od više stvari i teško je nagađati. Ta priča da se svi ti motori jednako glasno čuju mi se čini sumnjiva (ako je to stvarno nestandardno glasno za jednog modernog dizela).

Savjet: prvo, ako imas negdje u blizini auto sa istim motorom poslušaj kako radi pa uporedi. Drugo, odvezi auto u dobar i stručan servis i zahtjevaj detaljnu provjeru. Neka ti (između ostalog) dijagnostikom iščitaju korekcije dizni i uporede sa normalnim vrijednostima. Neka provjere stanje DPF-a, EGR-a i nivo aditiva za DPF.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Imam taj motor u staroj karoseriji tj. C5 redizajn i mogu potvrditi da nije štedljiv. Tako da je 10l po gradu normalno.

Utjecaj na potrošnju ima i MAF senzor na usisu poslije filtera zraka.

Taj motor na leru dosta glasno radi, ali bez apsolutno ikakvih vibracija. Ako trese volan onda je vjerojatno otišao nosač motora. To je onaj na lijevoj strani koji je kao pseća kost. Oko 400kn.
To štektanje na leru sam išao prekontrolirati nakon što sam ga kupio i pokazalo se da je auto već jednom bio kod njih i da je zamijenjena jedna dizna. Rečeno mi je da je sa autom sve ispravno i da čak i zamjenom svih dizni ne bih dobio puno a potrošio bih jaaako puno. Tako da sam to kuckanje prihvatio kao realnost.
Sada sam napravio skoro 100k sa autom (od 160k do 250k) i nema promjene zvuka.
Ali vibracija ne smije biti jer taj motor ima kontrarotirajuću osovinu u bloku koji u velikoj mjeri poništava vibracije.

Što se tiče crnog dima, svaki dizel sa više km hoće malo zadimiti kada se jače stisne gas. Ali ne smije zadimiti kako ja kažem kao hobotnica. Već vrlo malo.
Također ima jednu klapnu na usisu koja se brzo zatvori kada se ugasi motor da ne zatrese kao svaki drugi dizel. Obično se potroše zupčanici i onda ostane u nekom među položaju koji može smanjiti protok zraka pa možda zato zadimi malo kod jačeg gasa.
To što ovaj dimi upućuje da je FAP izvađen. Jer sa filterom, nikakav crni dim ne izlazi. Moj ima 250k km i cijev na zadnjem loncu je čista da se može jesti s nje.

Klapna je cca 1500kn, MAF je cca 1500kn, nosač je cca 400kn + ruke.

Ovo što Milosh kaže, pregled kod Bosch servisa ili u ovlaštenom.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Evo kako zvuči zdravi DW12 biturbo motor, zagrijan na radnu temperaturu.

Od 0:19 bez akustičnog poklopca, a od 0:55 sa isključenim klima kompresorom.

[ame]https://youtu.be/yWALdZuVeeU[/ame]
 
Na vrh