Renault Megane 1.4 16v

gambler072

C5 enthusiast
Pozdrav drugari, imam jedno pitanje i potencijalni problem sa porodicnim Renault megane mk2 1.4 16V benzin, 98kw. Auto je kupljen od prvog vlasnika, uredno servisiran, trenutno na satu originalnih cca 95tkm. Juce, prilikom redovnog "bacanja oka" na motor otvorim cep od ulja i primjetim da se poprilicno osjeti na benzin. Na sipki od ulja je ista situacija. Na cepu nema nikakve emulzije, auto se ponasa normalno, ulje je pod prstima onakvo kakvo bi trebalo biti, nije razrijedjeno, ali moram napomenuti da je zamijenjeno prije 1000km. Zelio bih cuti vase ideje zbog cega bi to moglo biti, citao sam da je moguce da se to desi od kratkih relacija (a koristi se ugl tako, relacije od par km) i onda jednom u 7-10 dana predje u komadu cca 100km, ali definitivno nisam ovo ocekivao na motoru urednog porijekla, servisa i km. Otici cu svakako majstoru da vidim njegovo misljenje, da izmjeri kompresiju i testira injektore, a ako ima neko od vas neku ideju, slobodno pisite :) lambda sonda moze dovesti do toga da smjesa bude prebogata, ali moze li visak goriva tek tako proci pored karika i sici u karter?
 

Franz

Well-known member
Nisam neki ekspert, ne znam koliko je to od pomoći, ali znam da je to moj stari imao na Golfu, FSI motor. Kad je otišao u mirovinu počeo je raditi kratke relacije godinama, do dućana i na ribičiju :) Sve po pet km. Zaključio je da mu je to jer se motor nikad zapravo ne ugrije pošteno, a stalno se koristi. Nikakvih grešaka nije davao u servisu. Auto još i danas ide. Bazdi li mu ulje po benzinu još, ne znam. Morao bih ga pitati. ;)
 

dinko1981

Well-known member
Benzinci sa direktnim ubrizgavanjem su daleko osjetljiviji na kratke relacije što se tiče benzina u ulju ali u teoriji kod svake iole duže vožnje i radne temperature taj benzin bi trebao ispariti
 

Cutac

Prèkaroš
Kratke relacije, PCV, dizne, karike.

Normalno je da korišteno ulje nakon 8-10 tisuća kilometara (UOA) ima cca. 0.5-1.5% benzina u sebi, zavisno o uvjetima eksploatacije. E sad, budući da benzin jako udara, i sa 1% benzina u ulju, osjetit će se miris benzina ako se gurne nos u motor. Pitanje je koliko se kod tebe jako osjeti. Generalno, jedini način da se utvrdi je li količina benzina u ulju previsoka jest analiza ulja.

A zašto u ulju može biti previše benzina...
Bogata smjesa - hladan motor, dizne, neki mjerač zraka (MAF, MAP), mjerač kisika u ispuhu
Karike koje ne čiste cilindar kako spada pa se benzin miješa sa uljem u komori za sagorijevanje i takvo ulje nađe put do kartera
PCV - slično kao karike, blow by (koji je normalna pojava) ode u prostor pod klipom, a jer PCV ne radi kako treba, plin (u kojem je i benzin) ne sagori i ne izađe na ispušne ventile, nego ostaje u karteru i kad se motor ohladi, kondenzira se i miješa sa uljem u karteru
Dizne - jel, ne zatvaraju ili ne atomiziraju benzin kako treba - potrebno čišćenje ili nove dizne

Ja sam radio UOA na par motora i dok je ulje imalo miris po benzinu, rezultati su bili <0.5%.
 

gambler072

C5 enthusiast
Pitanje je koliko se kod tebe jako osjeti.
Subjektivno bih rekao - poprilicno, a mozda to opet nista ne znaci. Osjeti se cim se cep ili sipka od ulja malo priblize nosu, a isto tako se osjeti i miris benzina prilikom rada na leru, rekao bih sa auspuha, sto mi aludira na prebogatu smjesu. Kako to provjeriti, obzirim da dijagnostika ne pokazuje nikakvu gresku?
 
Na vrh