Reglaza trapa na Xm-u

misa

Active member
Planiram uskoro zamenu prednjih spona posto su pocele da lupkaju.Posto moram posle zamene da odradim i reglazu,da li se kod hidraulicara reglaza obavlja isto kao i kod "normalnih" kola?

Negde sam cuo da se reglaza kod hidraulicara obavlja dok je auto u najvisem stepenu.

Ne verujem da obicni majstori to znaju...pa reko da se pripremim na vreme da posle ne bude iznenadjenja kod novih guma. :D
 

deda

New member
Naravno,mora ići na štelanje trapa.Jedini za kojeg znam da zna to napraviti kako treba,ima iskustva i sve podatke,makar radi sa najmodernijim uređajima za špur, je Autoservis Šurina.
 

Automatic

Well-known member
Po meni bi trebalo špur da se štela dok je u fazi za vožnju,ali stvar je kakav program je na dijagnostici,ako neide po nekom zadanom programu gdje bi auto morao da bude u najvišem položaju ne vidim razloga da nije u položaju za vožnju.I moj c5 treba biti u servisnom položaju ali mislim da je to samo radi podmetanja dizalice i kontrole lubrikanata ,te same kontrole visine.Pitanje je da li se rastegne mjera kad se auto digne u odnosu spone i glavčine ,te da li poremeti špur ali to bi se događalo onda i kod auta koji nisu hidrauličari.Mislim da majstorima na kompu piše u kom položaju treba auto da bude kod hidrauličara i da im je čak to naglašeno da ne z..bu stvar.
 

fullcool

New member
Kod hidrauličara se štela samo špur/trag prednjih točkova na krajnicama/sponama volana, drugo ništa se ne može štelati iako postoje tvornički podaci po kojima možeš provjeriti stanje.ali ako nešto odstupa ne može se podesiti nego se mijenja dio koji istrošen (sileni ili ležaji) ili oštećen u udesu(naletu na rupu i sl.) Bitno da su svi sileni u dobrom stanji, sa istrošenim se mijenja i geometrija kotača. Kod promjene je bitno, što počesto majstori neznaju, da prilikom stezanja vijaka od selena, auto bude u položaju za vožnju. Majtori stegnu selene dok je auto na dizalici i kotači vise, poslije kad se auto spusti seleni se usuču i tako se vozi, zato brzo stradaju i kreće priča o lošim zamjenskim dijelovima. Ovo bitno kod svih auta a naročito kod hidrauličara jer je hod kotača veći pa se seleni više usuču.
 

Automatic

Well-known member
Ovo kaj fullcool kaže je točno ,svi seleni koji se uprešavaju na osovonu vilice treba da se uprešaju kako im je označeno_Oni seleni koji imaju vanjsku košuljicu i usredini rupu idu kak pašu jer se drugačije nedaju uprešati.E sad je stvar u ramenu ili prednjem selenu vilice koji ostane obješen i kad auto skinemo sa dizalice onda je malo prenapregnut i brzo ode.Ja kad radim takav posao uzmem visinu ruba blatobrana i centar glavčine dok je auto na zemlji pa uzmem mjeru od glavčine do vaservage, pa kad mjenjam onda dok je na dizalici uprem malom hidro dizalicom pa tek onda zategnem.Inače je najbolje dok je auto na grabi ili na škarama dizalici samo odpostit i ponovo zategnut.Ja to uvijek napravim kod frenda kad radimo špur pa sam siguran da bu dobro ali mnogi drugi mogu riješit na taj način da si i ako je auto na dizalici malo drugom dizalicom podignu rame ili vilicu.
 
Na vrh