Razina ulja u getribi

igor

New member
Zanima me ako netko zna gdje prekontrolirati razinu ulja u getribi? Kako znati ima li ga ima dovoljno?

Radi se o Citroenu C2 1.1 2004god. Uspio sam pronaći samo vijak za ispuštanje ulja iz getribe koji se nalazi na kućištu diferencijala.
 

Dalibor

Dado Tornado
za ispuštanje imaš dva vijka koji su na getribi, ako si ispred lijevog kotača, na desnoj strani dolje, u biti ispod izlaza osovine iz getribe.

nadoljevanje je odozgora negdje nasred getribe.

nadoljevanje i KONTROLA je, ako gledaš getribu ispred lijevog kotača, na lijevoj strani getribe, malo dolje, blizu lijevog ruba getribe (mislim da je isti inbus ključ kao i za ona dva šarafa za ispuštanje ulja).

odšarafiš taj za kontrolu i gledaš :wtf: LOL

ali ako ti mjenjač radi OK ništa nemoj dirati, osim ako auto ima 200 000, tada jednom kada češ biti kod servisera usput neka ti zamjeni i to ulje.
 

igor

New member
Ma nije to problem suha je ona nego kad smo mjenjali kugle ovu dužu smo slučajno malo povukli i iscurilo ulja koliko :wtf: neznam ni sam , mada unutra ni nejde puno 2l ulja ali pošto je iscurilo moram dolijat zato trebam i kontrolirat :cool:
 

igor

New member
Pošto nisam baš dobio konkretan odgovor potražio sam ga na stranom forumu pa evo da se i drugi informiraju:


Ovaj mjenjač je navodno 'zapečaćen za cijeli život'
Dakle, te nije opremljen vijkom za kontrolu razine ulja poput starijih mjenjačkih kutijea.Ispustite svo staro ulje iz prvog šarafa pod diferencijalom kućišta. Tada ćete morati ukloniti filter zraka, kućište i kanal (izlazi prilično lako) kako bi došli do vrha mjenjača. Trebali biste biti u mogućnosti vidjeti crni plastični čep koji se čini da se klima. To je kapica odzračni otvor, povucite ga i napunite mjenjač kroz otvor rupe.

I ja mislim 1,9 litara je prilično blizu dovoljne razine :palacgore:
 

deda

New member
Ne možeš mislit,ulje u mjenjač se ne smije previše nalijati,isto kao i u motor,samo u motoru možeš mjeriti.Dakle toćna kolićina i ništa više.
 

Konrad

New member
ide manje od 2 litre, nesjecam se tocno ali mislim da je 1.7-1.8L...NE 2 litre

to sto je zapecacen... ROFL ROFL ROFL

daj pogledaj te mjenjace...nakon 20 000km pocnu slinavit jer su zabrtvljeni za kikija...

a ispustanje ti ide kroz cep a ne kroz prvi saraf...moras skinuti bas cep koji je na dnu diferencijala...malo ces se namucit vjerojatno jer ide kljuc s 4 kuta u cep...

evo ti tocna slika...
na broju 9 ispustas a na broju 6 sipas ulje...

 

igor

New member
Sve stoji što si rekao :palac-gore: ali čep odnosno vijak za kontrolu ulja na tim mjenjačima ne postoji dok saxo , ax i drugi su imali taj vijak, što znači da ako ti iscuri ulja tjekom promjene poluosovine nemožeš kontrolirat nivo zbog doljevanja ulja :mad: več moraš sve ispustiti i nalijat ponovno određenu količinu ulja :cool:
 

Dalibor

Dado Tornado
gore sam napiso koji je šaraf kontrola ulja.
ulja ima dovoljno kada je razina ulja u ravini taman da ne iscuri iz rupe tog šarafa.
možeš sa špricom kroz otvor tog šarafa doliti, a možda bi mogao i odozgora uljevati pa kada procuri iz tog bočnog otvora šarafa znaš da je dovoljno.
 

Konrad

New member
Dalibor C2 nema taj saraf bocni za kontrolu...

to ima Berlingo i kroz taj cep se sipa ulje dok ne pocne curit van...

Sve stoji što si rekao :palac-gore: ali čep odnosno vijak za kontrolu ulja na tim mjenjačima ne postoji dok saxo , ax i drugi su imali taj vijak, što znači da ako ti iscuri ulja tjekom promjene poluosovine nemožeš kontrolirat nivo zbog doljevanja ulja :mad: več moraš sve ispustiti i nalijat ponovno određenu količinu ulja :cool:
inace se ulje ispusti kad se poluosovina vadi ili mjenja...
 

fullcool

New member
Tec, na tvojoj slici u dva broja 9, jedan na diferencijalu koji je za ispuštanje ulja i drugi koji je na deklu sa strane koji je za kontrolu nivoa a može poslužiti i za dolijevanje ulja.
Znači, auto postaviti u vodoravan položaj i ulje sipati na broj 5,7, ili 9, dok ne počne curiti na broj 9, ali ovaj 9 sa strane, onaj dole na difu ne dirati, i da, i prema mojim podacima ide 2,0 litara.
 

igor

New member
Tec, na tvojoj slici u dva broja 9, jedan na diferencijalu koji je za ispuštanje ulja i drugi koji je na deklu sa strane koji je za kontrolu nivoa a može poslužiti i za dolijevanje ulja.
Znači, auto postaviti u vodoravan položaj i ulje sipati na broj 5,7, ili 9, dok ne počne curiti na broj 9, ali ovaj 9 sa strane, onaj dole na difu ne dirati, i da, i prema mojim podacima ide 2,0 litara.
Neznam ni meni ova slika baš nije jasna tu pokazuje da ima taj šaraf :confused: ali sam se ispod prijateljevog c2 pošteno naležal i gledal :disgusted: i mogu sa sigurnošču reči da ga nema.

Evo da konačno probamo riješiti nebulozu getribe, uspio sam iskopati pravu sliku:



Dakle iz ove slike je vidljivo da kučište ovog mjenjača nema vijak za kontrolu nivoa ulja.

Ili ima? ako sam pogriješio neka me netko ispravi... ili je to vijak broj 18 ??
 

fullcool

New member
Moraš utvrditi prvo koji tip mjenjača imaš na autu pa za taj tip tražiti podatke, taj čep sa strane može biti za kontrolu nivoa ali i nemora, može biti samo za nadolijevanje, to trebaš vidjeti u nekom programu tipa autodata ili u manualu.
Moguće da je 18 za dolijevanje i kontrolu nivoa, a moguće je i da je onaj 9 sa prethodne slike samo za dolijevanje.
 

Dalibor

Dado Tornado
taj mjenjač izgleda kao onaj što je išao na ZX 1.1 prije 20 godina.
ima dva šarafa.
jedan za ispuštanje i jedan za nadoljevanje.
nema kontrolu.
ne znam koje su veličine šarafi, rekao bih da su oni klasični za klasični ključ, a onaj za ispuštanje je negdje gdje osovine izlaze/ulaze, a drugi je na boku prema kotaču.
 
Na vrh