Puniti akumulator - ima li smisla?

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Ima tri tjedna da sam povoljno kupija Jumpera 2.2 Hdi. Nešto renoviran, nešto gradin, pa mi je bila jeftinija solucija uzeti kombi neg plaćat prijevoz. Èim završim s poslon, kombi ide u oglas.
Zato iman jedno pitanje, akumulator je iz sredine 2013. godine. Lik koji mi je proda, točnije frima, iz računovodstva su mi dali komplet svaki papir od svega šta je ikad na njemu rađeno. Tako znan pouzdano za akumulator.
Na hladno teže pali. Tult-tult-tult i tek onda upali motor. :)
Nakon 50-60 kilometara alternator ga napuni i kresne puno lakše. Dva dana stoji, teže, sve resetira na instrument tabli itd. Klasični simptomi.

Jedan elektirčar kaže da bi ga on punija, drugi govori da tu nema sriće, da ću ostat na putu i da mi triba novi u suprotnom.

Šta mi je činit. Novi je oko 1000-1200 kuna. Ne bi ulaga u nešto šta će mi tribat najviše do lita.
 

Dalibor

Dado Tornado
puni se svaki put kada se vozi, posebno kada je dulje upaljen. punjenje s aparatom ima smisla kada je potpuno ispražnjen, ali to je samo odgoda neizbježnog na već načetom akumulatoru
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
puni se svaki put kada se vozi, posebno kada je dulje upaljen
Taj me detalj i brine. Da nije alternetor pri kraju pa da ga puni ofrlje. To me zapravo jedino tišti da pouzdano ne znan da je baš akumulator na samrti sam po sebi, a da nije možda alternator taj koji ga je ubrzano dokrjačija.

Zamijeni ga, možda mi ga lakše prodaš
Cirkus teži je bija oko kupnje. Dolosvno smo se grabili ko će ga uzeti. :D
Prijatelj mi je javija kako će ga njegov kolega dati na prodaju. Odma nazva vlasnika, a on ga paraleno stavija u oglasnik. Dogovorili termin za pogledati sutradan popodne. Dolazim, a deset minuta iza mene lik. Nosi cash u eurima, a ja samo par iljada kuna kapare. Vlasnik bija korektan, kaže: vi ste došli prvi, ako imate kaparu, vaš je, ako ne, gospodin kupuje. Dok smo činili ugovor o kapari na nekoj slaveti, zva ga i treći. Èujen ga priko mobitela. Taj bi kupija na neviđeno, može doć odma ujutro... :) Ja san mislija da je igrokaz za prodaju dok mi ga ovaj šta je doša iza mene nije počeo moliti da mu prepordam odma. Imam dojam da ga mogu utrapiti i bez akumulatora ako zatriba. :D Ali, kad kucne čas prodaje, možemo se čuti. 280tkm, ali fino ide. Ja ću s njim učinit max 4-5.000 km
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Ispitaj napon punjenja alternatora ako je on ok, mijenjaj aku. Ili ga možeš držati svaku noć na punjaču i nadati se da će poživjeti.
 

sir.Oliver

Active member
najprije ga dobro napuni . ali onim dobrim starim punjačem ... ne ove nove PWM spravice . transformatorskim .... i ostavi ga dok ne počne blago ključati ( puštati mjehuriće ) onda stavi na auto , upali i odmah ugasi . tako ponovi najmanje 5 - 6 puta , sa pauzom od dva tri minuta izmedju ( može i više ).... ako to izdrži , meri napon punjenja . ( trebao bi biti oko 14.4 V )
 

sir.Oliver

Active member
da , možeš i ovim . namestiš na V jednosmerno 20V ( levo okreneš na 20 )... i direktno očitaš izmerenu vrednost . pipalice , predpostavljam da znaš koja kamo - crvena + a crna -
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
najprije ga dobro napuni . ali onim dobrim starim punjačem ... ne ove nove PWM spravice . transformatorskim .... i ostavi ga dok ne počne blago ključati ( puštati mjehuriće ) onda stavi na auto , upali i odmah ugasi . tako ponovi najmanje 5 - 6 puta , sa pauzom od dva tri minuta izmedju ( može i više ).... ako to izdrži , meri napon punjenja . ( trebao bi biti oko 14.4 V )
Petak, subota, nedilja, nisam ga palija. Jutros - krank! Uzeja iz garaže onaj baterijski mobilni punjač, upalija ka mina. Pušta ga deset minuta u leru s tom mobilnom baterijom. Pred kraj je upalio lampice, pokaza i da ga alternator puni i prekinija punjač punjenje sam. Upali ugasi tri puta bez problema.
Sad prid kraj posla uzmem multimetar ovaj, ugašen motor: akumulator pokazuje 12,78V. U leru, na alternator: 14,57.
Taj mobilni punjač je čudo. Osin šta je plaćen ka četiri akumulatora. :)

vozil sam takav kombi službeno i imal sličnu zaje....iju, kod njih zna bit mana kleme dobro očisti sa šmirglom i stegni.
Može biti, tek kad san skinija onu zaštitu vidin koliko se kristala navatalo na plusu. to ću sutra sve skiniti, očistiti i staviti onu mast. Jel to tirba stavljat? Kako se ta mast točno zove i je li se to stavlja još ili je to rudiment iz ere Stojadina? :D

u ovom je fora
Sve je u životu rizik. ;) E, al ode mi je kupnja debelo pravgnila neg plaćat transport svega u šemi dok "mišan malter, motan žicu, dižen kuću trokatnicu" :D
 

quadrolg

Member
Može biti, tek kad san skinija onu zaštitu vidin koliko se kristala navatalo na plusu. to ću sutra sve skiniti, očistiti i staviti onu mast. Jel to tirba stavljat? Kako se ta mast točno zove i je li se to stavlja još ili je to rudiment iz ere Stojadina?
ma netreba niš, samo šmirgl i dobro stegni.
 

dekiiii

Member
Može se i "običnom tovotnom mašću" premazati ali ne kontaktne površine gdje naliježu jedana na drugu već kad se pritegne klema na stupić tada premazati da se spriječi pristup kisiku iz zraka. Naravno da je bolja specijalna pasta za to koja je vodljiva pa se može premazati stupić i klema prije spajanja čime je kvalitetnije sprječen kontakt sa zrakom.;)
 

Ap0qalypto

Active member
Donator foruma
Kupih ja sebi pre 2 nedelje punjac, izvaditi aku iz c4p, svaka cast inzenjerima, dobro ga ispod motora nisu stavili. Namucio sam se kao kreten. Punio ga 24h, bio je na 25%, malo je bolje. Kad je ovako hladno, najbolji lek da se pali svaki dan. I izgurace zimu, ako ovaj moj prezivi, do naredne ne brinem :). Punjenje, moze se odraditi jednom pred zimu. To se ranije praktikovalo, kad mi deca, ostavimo roditeljima upaljene farove celu noć.
 

DS9

Active member
Naravno da je bolja specijalna pasta za to koja je vodljiva pa se može premazati stupić i klema prije spajanja čime je kvalitetnije sprječen kontakt sa zrakom.
Ne znam da li imate poseban naziv za to, ali je to odavno poznato kao mašinska/tovatna mast sa dodatkom grafita, odnosno grafitna mast - jer grafit smanjuje trenje pa predstavlja EP aditiv koji je zgodan za primenu svuda (za podmazivanje npr. ležaja) gde su veća opterećenja.

Druga osobina mu je da je električno provodljiv pa je zato mast koja ga sadrži idealna za zaštitu odnosno podmazivaje električnih kontakta kao što su kleme akumulatora (ili neki prekidači velikih površina) .

Kontaktne površine trolejbusa i (starih) tramvaja su se takođe podmazivale grafitnom mašću.

Osim što se sprečava oksidacioni efekat kiseonika, bitno je da se njome sprečava i uticaj vode/vlage.

***
najprije ga dobro napuni . ali onim dobrim starim punjačem
Heh, meni ovaj iskrin star oko 40 godina radi posao.



Kada skala dođe do 0 punjenje je gotovo.

 
Posljednje uređivanje:
Na vrh