Projekat: C4 II upgrade audio sistema i smanjenje buke

Cutac

Prèkaroš
Meni je malo preglasan.
Kotači su kriminalni, naš 1.4 na preko 120 je pretjerano glasan, po meni je za ocjenu 6/10.
Ali imam dosta osjetljiv sluh pa mi ni ostatak klase nije ništa bolji. VTi motor ubija to što ima dosta visok zvuk, reski što bi se reklo, pa pili u mozak.
A3 8V sa 2.0 TDI sa 150 konja je skroz drugi planet za c4, čak je i VTS tiši na autocesti, a ima sportski ispuh i vrti se na 500 okretaja manje.

Mome c4 bi trebala akustična šajba za početak, možda bi se stanje popravilo. Ne bih htio da ju kamen frkne, ali bogami mi ne bi bilo toliko žao jer bih stavio akustičnu :D

Ali na 80 km/h je izvrstan. Jedva da ga se čuje, malo troši, po meni mu je to najbolja brzina. Da sam stalno na autocesti sa njime zasigurno bih ga zamijenio nečime što ima veći motor i 6. brzinu, ne bih izdurao svakodnevno ga voziti.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Da, sluh ide od osobe do osobe, dosta je subjektivan doživljaj... no trebalo je i meni da to shvatim. Pa su mi jasni i ovakvi projekti... ima i gorih :D

Ja sam (na sreću ili ne) nagluh za ovakve detalje... buku u autu zaboravljam po izlasku iz auta i ne predstavlja mi problem. Dapače, neprirodno mi se voziti u pretihom autu :)
 

Cutac

Prèkaroš
Ja c4 niti ne vozim tako brzo, 110-120 po autocesti na 3500 okretaja, ali taj reski zvuk ubija uši. Znao sam nakon 200 km autoceste izaći iz auta sa zujanjem u ušima koje bi trajalo po 4-5 sati.
Tu je recimo A3 bio dobar jer je imao dobro izolirane kotače i motor koji se na 130 vrtio na jedva iznad 2000 okretaja. Bio je dizel pa se čuo, ali je bio većinom u nižim frekvencijama pa nije smetao.
Ali opet, 2.0 i 1.4, ne može se usporediti. Svi ti 1.2, 1.4, 1.6, bilo dizeli ili benzinci se deru čim pređu 100-110, pitanje je samo kakva je izolacija na autu.

Ispod 2, 2.2 litre se nema šta tražiti na autocesti.
 

Cutac

Prèkaroš
E vidis, zato je Audi otisao, jer je bio dobar za usi, a los za ledja :)
Sto je je, lakse mi je gurnuti cepice u usi nego da me bole ledja.
 

dinko1981

Well-known member
Ja sam ljetos isao na more, 120 tempomat i enc. Nikad ugodnija voznja po pitanju buke, potrosnje i stresa, mozda sam morao obic 5-6 auta/ kampera koji su bili sporiji. Jos samo da sam bio sam 😁. Ako bi ista radio po pitanju buke onda bi samo stavio tvornicku izolaciju haube koju vti nema jer kako imam ugradjen plin pa se cuju plinski injektori, ali samo izvana kad stojim pokraj upaljenog auta.
 

Cutac

Prèkaroš
Da. A ne bi ga ubili sa šestom jer da na 130 spusti sa 3600 na 3000 ne vjerujem da bi puno više gasa trebalo za održavanje, a bio bi dosta tiši.
Pretpostavljam da su ostavili 5 brzina radi uštede, radi ničega drugoga.
Trebao bih izračunati otpor zraka i snagu na kotačima da mogu sa sigurnošću tvrditi, ali ne da mi se.
Možda sutra.

Isto sam radio sa VTS-om kad sam mijenjao omjer pete, računica se pokazala točnom i produžena peta nije rezultirala hendikepiranjem nego samo laganim usporavanjem.
Ali zato je auto neusporedivo tiši. Prije se derao na 4000 okretaja na 120, a sada prede na 3000 na 130, a bez problema ubrza za preticanje i probije 225.


Ne znam zašto, ali čini mi se kao da su auti dosegli vrhunac tišine negdje između 2005. i 2009. Svi auti iz tog doba mi se čine tiši.
Golf V 1.6 je bio sporo nepokretno đubre, ali je bio osjetno tiši od c4, iako je i on imao 5 brzina.
W211 mečka je bila kao dnevna soba, mogao si voziti 140-150, a da se osjećaš kao da ideš 40.
A5 iz 2016. 3.0 je naravno tih jer je E segment(ili D?), ali recimo dosta je manje komforan nego mečka.
Astra 1.3 dizel karavan iz 2005. je isto ful tiha do nekih 110.

Ok, c4 je stvarno tih na glatkom asfaltu, do 100 na sat se jedva išta čuje, ali preko 100 motor postane sve upadljiviji, i to eksponencijalno. A fala bogu glatkog asfalta u HR ima 300 metara i to prvih 9 dana od postavljanja :D
U Nizozemskoj kad sam bio, c4 se vozio kao klasu viši auto. Vrhunski asfalt i ograničenje od 100-120 je stvarno rezultiralo kao da sam u drugom autu.
 

Cutac

Prèkaroš
Kako se to radi?
Skineš trenutni set brzine(zupčanik sa ulazne osovine i zupčanik sa izlazne) i staviš druge sa drugačijim omjerom. U mom slučaju sam sa 0.86 prešao na 0.7 ako se dobro sjećam.
Prije je na tipa 120 sa punim gasom lijepio za sic, sad normalno ubrzava. A da bih to napravio na autu koji nema 2 litre, varijabilni razvod i varijabilni rezonator usisa - ne bih.
To da napravim na c4, realno bi mi 130 bila najviša brzina.
 

ibirkic

Member
Ja sam isto osjetljivijeg sluha, tako da mi je focus u tom segmentu manjkav. Recimo, stari ima volvo v50 sa istim motorom, ali ga je puno veći gušt voziti zbog miljama bolje izolacije.
 

Machi89bg

Member
jel neko zna da li bi mogli zvucnici sa 60mm dubine da se namontiraju bez adaptera? Ne znam koliko tamo ima mjesta... Brine me dubina, mislim se da uzmem ove zvucnike:

https://www.amazon.de/Hifonics-TS6-2W/dp/B0041SSIYW/ref=pd_sbs_107_1/257-6540610-7559830?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B0041SSIYW&pd_rd_r=a437236d-3449-4c21-83c9-bca9bafa31bd&pd_rd_w=tBt00&pd_rd_wg=oyUiQ&pf_rd_p=184816e4-edb5-4587-8faf-776e0027d8d1&pf_rd_r=P95WHYGH5DY97CHEMEQD&psc=1&refRID=P95WHYGH5DY97CHEMEQD

njima je dubina 60mm, dok su kod hertza 55mm :)

Hvala
 

Machi89bg

Member
Ugradjen hifonics, prednja vrata (vozaceva+suvozaceva) komplet alubytil (unutrasnja strana, lim, tapacirung) pa preko njega izolacija tipa armaflex (kopija :) ), samo 5mm. Ocekivao sam veci razliku od "stocka", ali treba vremena da se zvucnici malo razrade, pojacalo bi bas leglo, vrata su velika i imaju bas dobru formu. ono sto me je iznenadilo da fabricki zvucnici imaju tanak sloj silikona ili sl njemu, izmedju zvucnika i lima, takodje na tapacirungu je sundjer za usmeravanje zvuka (prsten), za to veliki plus citroenu.

Nisu trebali nikakvi adapteri, da znate 60mm moze bez problema da se montira :whistling:. Zvuk je sada cistiji i basevi su jasniji i jaci, ocekivao sam malo jaci bas, ali vidicemo vremenom.

Na netu nisam mogao da nadjem info, da li radio sa navigacijom ima mosfet pojacalo, tj onda bi trebalo da daje 50w na 4 kanala. Radio JVC koji sam kupio 2007 i imao u starim kolima je imao mos-fet integrisano pojacalo (kostao je svega 100e) i razlika je osjetila, dosta jace je mogao da forsira fabricke zvucnike sa skroz OK zvukom, od fabrickog radija. Pitanje je da li je 2013 godine mos-fet ili slicno standard za fabrike....
Zvucnici su bas dobri, ali se vidi da im treba pojacalo....

https://ibb.co/NywprKP
 
Na vrh