d3000

New member
Ja to isto još uvijek nisam riješio na svom C3-u ( 2004god.).
Uglavnom na brzini 3 i 4 radi bez problema, a primijetio sam da kad malo duže radi na jednoj od te dvije brzine ( 5min cca) da onda radi kada se vrati i na 1 i 2 brzinu.
Prije tehničkoga na redovnom servisu budem rekao mehaničaru da mi to pogleda pa ako bude isplativo nek popravlja.
 

Hrvach

New member
Pozdrav svima od novajlije, evo da i ja napišem svoje iskustvo sa ventilacijom u nadi da će nekome pomoći.

C3 hdi sa automatskom klimom, ventilator je naprosto prestao raditi. Nakon malo istraživanja i čitanja ispalo je da najčešće odlazi modul ventilacije, tj poluvodički upravljački sklop brzine vrtnje motora. Nakon zavlačenja u akrobatske položaje i vađenja modula bio sam presretan što nije zaliven već se lako otvara. Unutra mi je odmah bio sumnjiv onaj veliki MOSFET iako nije probio - onda bi ventilator bio "zakucan" na najjače.

Prvo treba skinuti onaj limić koji ga drži stisnutog uz hladnjak. Nisam bušio one spojnice i skidao hladnjak nego malim kliještima poštucao noge poluvodiča i svaku pojedinačno odlemio.

Malo guglanja je pokazalo da se najvjerojatnije radi o Fairchild 75344G N-kanalnom MOSFETu 55V, 75A, 8mOhm RDS. Zamjena koja je stavljena je iz Elmatisa (kod FER-a), IRFP064N, 55V, 110A, 8mOhm RDS, 20 kn. Promijenjena i termalna pasta (to možda imate od kakve izmjene procesora u kompu, ako ne - košta par kuna). Važno je prije nanošenja nove prvo dobro obrisati staru.

Nakon izmjene i provjere da je dobro nalegao na hladnjak, modul je sklopljen i vraćen u auto i ventilator sretno vrti. Preventivno je promijenjen i filter kabine jer je iz nekog razloga struja motora očito previše porasla, pa iz opreza da filter nije bio zaštopan sam stavio novi... Zasad radi.

Kako je doba krize, možda ovo iskustvo nekom posluži da si pomogne. Sretno! :)
 

Hrvach

New member
Da imas koju sliku bilo bi puno lakse. Ali opet tko nije vjest bolje da ne dira da ne unisti modul
Nažalost, nisam ništa snimao jer nisam planirao postati na forum. Budući da se radi o TO-247 kućištu poluvodiča, nogice su stvarno dovoljno razmaknute i kontakti veliki, pa i manje vični lemilici mogu odraditi taj posao. Jedini trik je da MOSFET koji je naslonjen na hladnjak nećete moći odlemiti jer sva toplina bježi na njega. Treba ga odmaknuti od hladnjaka i jednostavno odrezati nogice, onda toplina neće bježati kroz te nogice i moći ćete odlemiti ono što je ostalo, malo počistiti rupe, namazati hladnjak termalnom pastom tamo gdje mosfet naliježe na njega i staviti pa zalemiti novi..

Ne zaboraviti vratiti limić koji drži čvrsto pritisnut mosfet uz hladnjak, zapamtiti kako je stajao prije skidanja i tako ga vratiti. Video koji je postavljen odlično prikazuje kako izgleda modul i kako doći do mosfeta. Sve u svemu, nije preteško i ako ste ikad išta čačkali i popravljali po autu, to za vas nije nikakav problem. Ako vas je frka, izvadite modul, kupite ispravan mosfet i otfurajte dvije pive nekom tko je vičan lemilici da vam ga prelemi! :)
 

jbasa

Member
Pozdrav drustvo....jucer ventilacija radi normalno...i samo je odjednom prestala raditi :confused:.....ne vrti vise ni na jednoj brzini....klimu kad upalim takodjer ne vrti...ulgavnom uopce ne radi:wtf:....hehe... auto je c3 1,4 benzin 2007.god. sa automatskom klimom...vozim ga danas ako stignem poslije posla kod doktora...
 

jbasa

Member
pitao sam krky-a jel to polovni za 160kn? ovu stvar iz videa gore su mi promijenili....cini mi se da su rekli da je to otpornik....novi 472,00kn placen.
 

jbasa

Member
nije moj otpornik takav...na prvoj stranici ove teme ima slika,forumas "laki" je 17.01.2012. stavio sliku...takav je moj....auto je c3 1,4 benzin 2007.god. sa automatskom klimom....a i u postovima iz 2012. su pisali da je takva cijena otprilike kakvu sam ja platio....od 400kn do cak 670kn su placali....tak da mislim da sam dobro prosao....jer sam dobio popust 20% pa me izaslo 472,00kn...:grin::grin:
 

milena22

Member
poštovanje,trebam pomoć,,već par dana zna se ćuti ventilator kao da preskače par sekundi ,koji se vjerojatno nalazi iznad pretinca kod suvozača,,dali se može doći do njega ,radi se o C3 2005 god.
hvala
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Trebao bi biti iza centralne konzole, tj. iza komandi. Dosta je skučeno, ali mislim da ne treba rastavljati kokpit... ja bih prepustio majstoru daljnju dijagnozu.
 

Pankoz

Active member
poštovanje,trebam pomoć,,već par dana zna se ćuti ventilator kao da preskače par sekundi ,koji se vjerojatno nalazi iznad pretinca kod suvozača,,dali se može doći do njega ,radi se o C3 2005 god.
hvala
Identičan problem se počeo dešavati i na gospođinom C3 ,2006-to godište.U pitanju je model sa digitalnom kontrolom ventilacije.
Nakon startovanja motora,često nakon 10-15 sekundi čuje se na 2-3 sekunde škljocanje iz predela ventilacije i nakon toga se više ne čuje.Moj utisak je da je to najverovatnije motorčić od neke klapne koju diže i spušta jer sam ventilator nije bio ni upaljen da bi trebalo kroz njega da cirkuliše vazduh.Možda i grešim,pa mi je potrebna pomoć dobrih ljudi sa foruma da se ustanovi u čemu je problem i kako ga rešiti?
Da napomenem da sve brzine na samom ventilatoru rade besprekorno i da je samo problem u tom "škljocanju" što se čuje po startovanju automobila.
Šta mi je činiti da otklonim taj problem?
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Ako je skocanje konstantno, kao da nešto preskace, pada, onda je to definitivno klapna toplo/hladno. Imate u mojoj temi simptome i kako sam ja to resio.
 
Na vrh