Problem s mjenjačem C3 1.4 HDi

Željo

New member
Pozdrav svima!! Potreban savjet u vezi mjenjača: imam C3 1.4 HDi 2008. godina. Prešao sam 214.000 km. Do sada bez problema ikakvih. Prije osam dana napravljen veliki servis, kod prijave rekao ljudima da teško mijenjam brzine kad je auto hladan, čim se ugrije, znači nakon par minuta sve je OK, mijenjaju se brzine s dva prsta. Serviseri promijenili ulje u mjenjaču (Total 75w80). Međutim, auto i dalje ima isti problem, kad ujutro prvi puta palim auto i krećem, ručica mjenjača kao da kroz neku gumu ide. Tijekom dana sve je ok. Ne znam ima li smisla ići ponovo u servis gdje se auto radio, kad ni prvi puta nije ništa postignuto?! Ima li tko slična iskustva ili ideju kako bi se to moglo riješiti?
 

Randy5

Active member
Na Jugu sam morao podmazati kuglu ispod manžete, probaj to. Ručica mjenjača morala bi završavati s kugličnim zglobom u čašici koji je obično od plastike. Ako se ta plastika potrošila možda joj pomogneš podmazivanjem
 

Doomsday

U prolazu...
Da, meni na Zafiri A su također doli nešto čistili i podmazivali, oko mehaničkog dijela do getribe, pa se situacija popravila...

Pogledaj, pokušaj, ne možeš ništa izgubit, a ako nešto dobiješ, super...

:D
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Identičan slučaj sam imao... Èudan filing na mjenjaču, servis nije pomogao.
Nakon toga sam sam zamjenio ulje mjenjača, ovo koje si naveo, problema nije bilo više.
A mehaničarima vjerujem koliko i političarima.
 

Randy5

Active member
Ne znam kakva je situacija konkretno na C3, ali moguće (ako je prijenos preko sajle) da su sajle loše, zapinju u bužiru ili i njih samo treba podmazati.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma nije to zapinjanje... Meni je bilo kad je hladan, kao da je u mjenjaču med, ili nešto gušće. Zagrijavanjem se povećava viskoznost i sve je lakše i lakše za šaltat.

Da nešto zapinje, kugle, sajle, problem bi bio konstantan, a ne samo u hladnom vremenu.
 

tomica0308

Well-known member
Tako i meni,ostavim u prvoj na poslu i nemozes u trecu, opce nejde desno ljevo,cak sam i kuglu nasprejal nekom mascobom i bilo ok par dana,navodno sajle zezaju pa dok se sve to nezagrije,vidit cu ovu godinu kako ce bit
 

Željo

New member
Hvala svima na savjetima i komentarima, pokušat ću s podmazivanjem dodatnim, možda se popravi. Netko je pitao koliko može izdržati 'trica'... ne znam koliko, kod mene je do sada bilo uglavnom sve ok, jedina stvar koja je baš 'otišla' je EGR ventil, to je mijenjano.. ostalo sve ok, uz redovne godišnje servise. Zadovoljan prilično...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ma zaebava Tanaja :D Pitaj Krkya koliko traje... na nekom ulju za tenkove okreće km debelo iznad 200tkm.
 

DS9

Active member
Zavisi za koje tenkove je ulje.

Inače može dosta izdržati, a npr. ja imam C3 kome je od prvog dana kada je uvežen iz francuske (kao pet godina star, sa nepoznatom kilometražom najverovatnije ne manje od 250,000 km, imao tri izmene motornog ulja za prvoh 90,000 km) problematičan neki (jedan ili više njih) od ležajeva diferencijala i/ili spojnice menjača, pa bruji u nižim brzinama - i tako već 60,000 km.

Doduše dvaput je menjano ulje u menjaču, što je posebna priča, ali za ovaj slučaj sa problematičnim biranjem vrlo bih obratio pažnju na ovo što reče Randy o problemu sa sajlama, možda polugama i sl. Mislim, kod MA5 menajča C serije bih se pre kladio na tako nešto.

U vezi toga,
Ma nije to zapinjanje... Meni je bilo kad je hladan, kao da je u mjenjaču med, ili nešto gušće. Zagrijavanjem se povećava viskoznost i sve je lakše i lakše za šaltat.
ovakav opis naravno da ima vrlo smisla - međutim ulja koja sleduju tom menjaču (dakle PSA B71 2330 - tj. BV 75W-80/Transmision Gear 8) po pravilu su najtanja ulja za manuelne menjače i ne daju ovakav efekat čak i na vrlo niskim temperaturama tipa do -10 C. Možda je tako nešto neko konstatovao sa takvim uljem - ali ispod -20 C.

Uz takav opis iz citata, neko bi mogao da sumnja da je sipano ulje iz gradacije 75W-90 npr. ovo totalovo [ame]http://www.lubadmin.com/upload/produit/FichePDF/lang_44/168.pdf[/ame]

jer je ono značajno deblje (tj. duplo), pa će na nižim temperaturama dati vrlo sličan efekat iz opisa.

Ipak, malo je verovatno jer bi to bila vrlo gruba greška servisera (mada me ništa ne bi začudilo).

Kada je potrebno promeniti kvačilo onda se raskače sajle menjača od poluga menjača koje su spojene plastičnim narandžastim konektorima za koje stoji u servisnom uputstvu da ih samo treba stisnuti rukom a ne upotrebljavati alat (tipa šrafciger ili klešta). Ko ne obrati pažnju na to može sasvim ili delimično polomiti jedan ili oba konektora koja se po pravilu ne mogu naći zasebno jer se prodaju isključivo u kompletu sa sajlama (koje koštaju oko 200 evra ili više)

Zbog takvih stvari bih ipak obratio pažnju na nešto što nema neposredne veze sa uljem ako je već odgovarajuće ulje (75W-80) u menjaču.
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
nisam upućen u dokumentaciju za C3 po pitanju intervala izmjene ulja u mjenjaču,
ali ako ulja ima dovoljno ne bih ga niti mijenjao,
nego eventualano prema potrebi dopunjavao.

ulja za zupčanike i mjenjače "uništavaju" visoke temperature,
u slučaju mjenjača ovog tipa one nisu previsoke,
a totalovo ulje sintetske osnove i u roku 200 000 sigurno neće trebati izmjenu.

zamjenio bi ulje u mjenjaču ako je auto stariji od 20 godina sa 300 000 km,
i tada možda stavio total 75w90 (umjesto w80).
 

DS9

Active member
Tako i stoji u npr. servisnom uputstvu iz 2002. odnosno da se ulje ne menja već samo proverava nivo i po potrebi dopunjava.

Konkretno - strana 147. servisnog uputstva za C3 iz 2002,

http://service.citroen.com/dtt/CDP/code/en_US/C3/index_2002.html
a inače u kasnijim godištima ovaj navod izostaje.

Ipak, ko je ispuštao transmisiono ulje iz MA5 menjača koji je duže u upotrebi - zna dobro da ono može delovati spaljeno (i po boji i po mirisu).

Ako se već preporučuje dopunjavanje ulja, logično je da će se pomešati novo i staro ulje, a onda se čovek pita zašto ne bi promenio svo ulje, kada ta operacija nije zahtevna (odvrtanje dva šrafa) i kad 2 litra namenskog/preporučenog transmisioniog ulja košta 15ak evra.

Mazivo se upotrebom, generalno uzevši, degradira - i ukoliko su zaptivke/semerinzi korektni onda nema baš razloga da se i celo ulje ne promeni. Druga je priča što sa novim uljem može doći do procurivanja već načetih semeringa.

Kada sam uzeo auto pre pet godina, ubrzo smo ukapirali da ostavlja fleke i da mu curi menjačko ulje. Procureo mu je semering na kraćoj poluosovini, pa je tada ispušteno sasvim crno ulje u količini od 1,8 L. Sipano je novo BV Transmisison 75W-80. Nakon 30000 km, procureo je stari semering na dužoj poluosovini, pa je i tada ispuštano ulje, a ono je izgledalo ovako



Tada sam odlučio da sipam motulovo koje je najviskoznije u toj gradaciji inače takođe preporučeno za PSA menjače. Nakon sledećih 30,000, odnosno 60,000 km od zamene kvačila(koje je zamenjeno kada je kupljen auto) lamela je počela da proklizava, pa je konstatovano da je procureo semering spojničke osovine - koji je prilikom prve zamene bilo dobro promeniti, ali to nismo bili učinili.

Dakle sada smo imali priliku da ponovo ispustimo i motulovo transmisiono ulje i osmotrimo ga (ono je inače izrazito svetlo kada je novo) i to izgleda ovako. Proceđeno je od opiljaka i vraćeno je u menjač (nisam ga menjao).



Na obe slike su u dnu metalni opiljci koje magnet privlači. Menjač bruji u nižim bruinama, ali se to brujanje izgleda ustalilo na neki nivo - i tako auto tera već više od 60,000 km.

Btw, ko bude sipao dva litra u menjač nakon ispuštanja ulja - ako mu posle ne procuri neki semering, pri sledećem ispuštanju bi mogao da konstatuje da je iz menjača ispustio 2,1-2,2 L, pa lično mislim da se količina od 2 L odnosi isključivo na suvi menjač a da nakon ispuštanja ulja ne treba novog sipati više 1,8 L.

Ovo sve sam naveo kao primer da recimo čovek ne može biti siguran da mu neće procuriti semerinzi zbog novog ulja (možda bi procureli i sa starim, kao i što se bilo desilo) - ali je moguće da možda sami delovi menjača produže svoj vek.
 
Na vrh