Problem pri paljenju vrućeg motora

brankoXM

Member
evo mene s novim problemom koji traje godinama.u pitanju je xm 2.0 benzin,89 godiste.hladan pali odlicno,ali kad se zagreje motor,kad ugasim,ako upalim odmah on pali lako,ali ako odstoji 5 ili vise minuta,mora mnogo da se vergla.to se desava svaki put bez izuzetka.svecice su ok,komutator je nov,kao i senzor vazduha u usisnoj grani.ima li ideja gde dalje da trazim resenje problema koji me jako nervira i maltretira akumulator i anlaser?
 

misa

Active member
Re: problem startovanja vruceg motora

Moguci uzrocnici:
-relej pumpe za gorivo
-kontakt(dzek) na kucistu pumpe
-glavni konektor motorne intalacije ispod lhm tank-a(vrlo cest uzrocnik)
-ventil za ventilaciju rezervoara neispravan(najverovatnije je on uzrok ali ljudi na njega najmanje obracaju paznju).
Proveri ovo pa cemo da vidimo dalje.
Da li su mase resene?
Da li na krilima sa unutrasnje strane jos uvek ima onih multi-konektora?

Daj sliku motornog prostora da vidimo koji je motor u pitanju.89kw ima samo RFZ.Ali za slucaj da je neko petljao pre nego sto je dosao kod tebe...daj sliku da budemo sigurni.
Otkaci prvo ventil za ventilaciju rezervoara sa strane motora i zacepi taj vakuum privremeno pa probaj da li onda pali normalno.Cilj zacepljavanja tog vakuuma je sprecavanje benzinskih para da udju u usis kad motor ne radi.Ako udju onda se motor gusi i zbog toga dugo vergla ...nesto kao kad karburator presisa.
I najbitnije...da li auto ima ugradjen plin?
 
Posljednje uređivanje:

brankoXM

Member
evo mene neki me grip uhvatio...lep spisak :) auto nema plin.aj da krenemo redom.gde mu se nalazi taj ventil ventilacije rezervoara koji treba da otkacim i zacepim.i kad sam vec tu,gde mu je senzor radiice?
 

misa

Active member
Senzor radilice ti je na vrhu zvona,dobro je sakriven instalacijom tako da treba malo vremena da se uoci.
Sumnjas na njega?Kako ti radi obrtomer?

Taj ventil za ventilaciju rezervoara ti je izmedju usisne grane(prati vakuum liniju koja ide u jedan ventil sa dzekom sa 2 pin-a) i ekspanzionog suda.Moze da bude plave,crne ili braon boje.S obzirom na godiste auta...kod tebe bi trebalo da je plavi.Evo slike:



Najbolje bi bilo,kao sto sam ti vec predlozio,da postavis sliku motornog prostora da ti tacno pokazemo gde je taj ventil.Mada bi trebalo da je kao na ovoj slici gore.
 

brankoXM

Member
hvala na pomoci ,vazi slikacu,samo da me ovaj virus popusti :) vec vidim na slici neke detalje koji su kod mene drugaciji,ali nisam siguran,pogledacu sutra.obrtomer ok radi.pitam cisto me zanima gde je,mozda mogu da ga skinem i ocistim,mozda bude vajde.a cemu sluzi ta ventilacija rezervoara,sem sto moze da gusi motor:)
 

misa

Active member
Samo jos kad bi to u praksi bilo tako jednostavno. :whistling: :D

Slikacu ti gde je pa ces da vidis ali ne verujem da je problem u njemu.Gasio bi se u voznji da je do njega.

...a cemu sluzi ta ventilacija rezervoara,sem sto moze da gusi motor:)
Pa za ventilaciju rezervoara. :D

Da nema nje,rezervoar bi se deformisao od pritiska koji mogu da izazovu benzinska isparenja.

Sto se tice TDC senzora...u 95% slucajeva ciscenje uspeva.
 

brankoXM

Member
kapiram da je za ventilaciju,ali sta ce u usisnu granu,kud ne napravise odusak klasicni ili rupica na cepu za gorivo itd.mada,kako bi se mi sad druzili da nije toga :)
 

misa

Active member
Nije u usisnoj grani....vakum linija ide iz usisa...sam usis pravi vakum dok motor radi a ventil je tu da kad ugasis auto on zatvori i onda benzinske pare ne pune usis.

Bice ti sve jasnije kad budes video o cemu pricam.
 

Mrèela

New member
hladan pali odlicno,ali kad se zagreje motor,kad ugasim,ako upalim odmah on pali lako,ali ako odstoji 5 ili vise minuta,mora mnogo da se vergla.to se desava svaki put bez izuzetka.svecice su ok,komutator je nov,kao i senzor vazduha u usisnoj grani.ima li ideja gde dalje da trazim resenje
A da nije :Senzor temperature vode
Ili sezor temperature motora, taj senzor prati temperaturu motora te šalje podatke elektronici motora koja onda na osnovu tih podataka upućuje da li je potreban hladan start motora ili je motor već ugrejan.Obično ako sezor nije ispravan automobil ima povećanu potrošnju i teško pali kad je ugrejan , jer senzor ostane kao da je motor hladan, ili kad je hladan motor neće da upali odmah , jer elektronici senzor nije dao signal da je motor hladan.
 

brankoXM

Member
da,shvatam,i na njega sumnjam,moguce da je izmenio otpor,pa ecu misli da treba da da smesu za hladan motor i kad je vruc.te pravi bogatiju smesu.a zar nebi onda trebalo kad je vruc motor da mu obrtaji budu previsoki,kao kod karburatorskog sistema kad bi vrucem motoru dao saug-cok? inace,pre zamene ovog senzora temp vazduha u usisu svecice su bile crne,videcu sad nakon nekog vremena da nisu promenile boju,mada ne verujem jer jos ima onog oklevanja,blagog gusenja pri naglom davanju gasa na leru.mirise na bogatu smesu
 

misa

Active member
Nije moguce da je do pumpe u rezervoaru u tom kontekstu jer ona nema veze s tim da li je motor hladan ili vruc....moguce je da je do releja pumpe za gorivo ili lose instalacije(konektora)ispod lhm tanka jer TO moze da zeza u zavisnosti od toga da li je motor hladan ili vruc.

Kad je zadnji put menjan filter goriva?

Posto je na tako nepristupacnom mestu mnogi ili ne znaju ni da postoji ili ga nikad nisu menjali.

Idi korak po korak kako sam ti predlozio pa cemo da vidimo sta je jer moze da bude vise stvari.S druge strane taj motor od 89kw (RFZ) ima i lambda sondu...moze i ona da zeza i da zbog nje imas bogatu smesu...tj da je ona razlog crnih svecica i tog mirisa bogate smese.

Jos ni slike motornog prostora nisi postavio da ti damo instrukcije a hoces da resis problem. :confused:
 

brankoXM

Member
evo mene posle duze pauze.auto nisam vozio a od obaveza nikako da vidim da sredim te sitnice sto zezaju.e sad leto na izmaku motor u garazu a auto stupa na scenu. evo trazene slike motornog prostora.inace u medjuvremenu se desilo to da iako sam zamenio komutator( a zamenio sam ga jer je sa starim bio problem posle voznje ugasim i ako hocu recimo za 10 min da upalim,kad okrenem kljuc ne vergla i ugasi instrument tablu tj one lampice za kontakt i uostalo.i dok ne polijem hladnom vodom komutator i ohladim ga nece da vergla.posle hladjenja hoce.a evo pre neki dan i novi komutator ima te simptome)sad i novi komutator ima simptome starog.ali dobro,o tome cemo ako resim problem kojeg se tice ova tema a to je dugo verglanje kad je vruc
inace ovaj kabl sto ide na plavi ventil bio je skinut,ja sam ga vratio na njegovo mesto ali nema promene
 

misa

Active member
Pre svega....ono na vrhu poklopca motora gde pise FRAD....to NIKAKO ne treba da bude tu i to uopste nije za taj auto.Tu ti fali jedan deo.

Idemo dalje...

Nema ti komutator veze sa tim sto auto nece da vergla.Kad je komutator neispravan auto nece da upali i moze da vergla do beskonacnosti...tako da los komutator ne sprecava auto da vergla.

Pre ce da bude da brava zeza ili alnaser.

Jel auto ima automatski menjac ili manuelni?Ako je automatski onda je nesto drugo u pitanju.


Skini taj plavi ventil i probaj da dunes i uvuces vazduh kroz njega.Ako vazduh prolazi a on nije zakacen na konektor-neispravan je.

S druge strane...kad je zakacen i konektor i vakuum linija,otkaci crevo koje ide iz njega ali prema tanku(pre ovog crnog nepovratnog ventila).Ako nema vakuuma kad motor radi isto znaci da je crkao_On mora biti otvoren kad auto radi i istog trenutka kad ugasis auto on mora da zatvori.

Treca solucija ti je da iscupas dzek sa njega i da iscupas vakuum liniju prema usisu i da je zatvoris da motor ne vuce fals vazduh i probaj onda kako pali.Ako je do njega trebalo bi da pali bez problema.


Daj sliku celog motornog prostora...ovo je samo jedna polovina.
 

brankoXM

Member
logicno je to za komutator ali kako objasniti pojavu koja se dogodila dosad 50 puta a to je da kad se pojavi to da pri okretanju kljuca pri paljenju nema nicega samo se ugasi tabla i cuje se''cak'' kako odradi neki relej valjda,cim rashladim komutator vodom auto zavergla inace nece narednih 3 sata dok se ne ohladi.takodje,kad sam stavio drugi komutator jedno 2 meseca je verglao i vruc i hladan.sutra slikam ceo motorni prostor a i probacu ovaj test sa tim vakumom. menjac je manuelni
 
Na vrh