Problem ne rade prednji brisači i pranje šajbi

space

New member
Pozdrav,
dakle manje više iz čista mira prestalo je raditi navedeno.
Na izlasku iz auta, brisači su se onako prebacili u uspravan položaj protiv smrzavanja (e sad da li jesam ili nisam pomaknuo ručicu gore nisam siguran, no to je sve legitimno), i idući dan sam nakon davanja kontakta pomicao ručicu da se vrate, vratili su se do pola i tu ostali. Više ni da mrdaju. Također sam probao pranje, isto ne radi. No, na zadnjoj strani sve radi OK.
Potražio sam i provjerio osigurače, očistio konektore, raskopao napred oko brisdača da provjerim dal dolazi struja na motorić, struja dolazi na onu drugu žicu kraj uzemljenja, a one dve smeđe su valjda kontrola rada. Otkapčao sam posebno i motorić brisače, i pumpicu za špricanje, te probao dal radi ono drugo, ali isto je. Napominjem, pumpica radi za zadnje brisače.
Imam Delphi dijagnostiku za njega, od grešaka nije ništa nije zabilježeno.
E sad mene zanima, u ovakvim stvarima su često releji problem, ja imam nekih servisnih uputa, no iz njih je teško utvrditi da li za to uopće ima releje, a pogotovo gdje bi bili. Tim više što sumnjam da je isti relej za pumpicu i brisače. Ako ima, da li imate sugestije gdje su ti releji. U uputama nalazim da postoji kutijica s relejima (da li postoji više od jedne?). Jedna je svakako za releje ventilatora hladnjaka, i kao nalazi se ispod lijeve lampe (što uopće ne registriram), a na nekim autima niti nema kutije nego direkt vidiš te releje ispod lampe.
Također, postoji kutijica s velikim osiguračima ispod one glavne kutije s osiguračima (BSI) koju treba odići i rastaviti, no i u toj sam zaključio da su jaki osigurači koji nemaju veze s brisačima.
Potražio bi dakle ako postoji relej, prije nego se bacim na sljedeće.
Osim releja sumnjam na neke kontakte u ručici, ima logike da je neki zajednički vod za signal paljenje brisača i pumpice. Proceduru skidanja sam proučio, e sad vidim da to kad se raskopa moglo bi biti svačeg. Negdje sam vidio da se onaj dio što se vrti može raskopat i na autu, no meni ionako treba pregledati unutra bliže centru gdje se šalta gore dolje.
Koliko sam našao, ljudi su raskapali i slagali lijevu stranu radi problematičnog lijevog žmigavca, dakle može se.
Ja bih na kraju raskopao taj kompletni dio sa zavojnicom pa ispitao provodljivost vodova (od početka pa do pinova na utikaču), koliko to bude moguće.
Molim savjet kakve probleme da predvidim prilikom raskapanja.
Pomogla bi i shema tih pinova.
U slučaju da ne nađem ništa, mogu jedino posumnjati na BSI modul, vidim da osim osigurača i konektora ima još nešto elektronike unutra, a to već izgleda stvar za profesionalce. Možda bi čak bilo lakše prvo to raskopati i našpricati ga dobro sredstvom za čiščenje elektro-kontakta, i malo pogledati da nije gore kaj izgorilo.
Eto, problem koji je nekad bio trivijalan, radi te silne elektronike ispada cijela znanost, a i nejeftin za riješiti (ni zavojnica ni BSI modul nisu baš jeftini).
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Napiši broj šasije pa ću ti pokušati iskopati šemu za te dvije stvari.

Da, u BSI-u sigurno ima mikrokontroler, mikro releji, tranzistori, mosfet-i, svašta nešto.
 

space

New member
VF7FC8HXB26608213
Raskopao sam u međuvremenu COM modul, i na njemu sve izgleda OK. Sumnjam da se može običnim multimjerom nešto jer signali idu preko chipova. Malo sam to očistio, podmazao ponovo i sad treba ić dalje. Sljedeće BSI, uglavnom očekujem da će negdje vizualno biti očito da je nešto pregorilo.
 

space

New member
Nastavak priče ide da sam raskopao BSI, koji nije u najboljem stanju, ali "drži se".
Malo je rastaljene plastike tu kod ovog zelenog osigurača, neki vanjski kontakti izgledaju loše, počistio sam to kolko se može i sklopio sve natrag. Bez neke sheme, ne mogu previše testirati. Na par mjesta su i vodovi u lošem stanju, kao da je unutra prodrijela tekućina.



Također, nisam skužio ranije da mogu svašta preko dijagnostike (Delphi+neki kineski Wow modul za spajanje na OBD), dosad sam samo nešto pratio oko rada motora.
Naime, "ručnim" uključivanjem preko softvera (u odjeljku Multifunction), špricanje radi, također brisači rade, okrenu se taj jedan ciklus, jedino je taj ciklus nešto očudan, nije uvijek isti. Nekad stanu na pola, nekad na četvrtinu visine.
Nadalje, izbacio je greške koje ne mogu izbrisati:

Naime, u Delphiju me pri odabiru softvera me pita između verzije 30 i 37:

dok u informacijama softvera stoji verzija 33:

Ako pri povezivanju biram ovu verziju 37, onda na listi uopće nema greški.
Verzija Delphi-a koju imam podržava aute do 2012.
Pretpostavljam da sad ne želi raditi radi spremljenih greški, te bi netko sa pravom dijagnostikom mogao poništiti greške, pa da onda vidimo da li će proraditi i kako - u slučaju problema opet će izbaciti grešku i onda tražim dalje.
Kad bi recimo probao brisače s drugog auta, nisam siguran dal bi uopće htjelo raditi ili i dalje treba najprije obrisati greške?
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Sorry, ja sam skroz zaboravio za to, mogu ti večeras pokušati poslati šeme ako želiš!

Slike koje si stavio su premalene da bi se išta vidjelo.

Moguće je da zbog grešaka ne želi da uključi brisače. Ako je to slučaj onda ti ne vrijedi stavljati brisače sa drugog auta.

A moguće je i da su greške lažne, čim taj Delphi ne zna sa kojom verzijom softvera priča.
 

space

New member
Nisu slike premalene, nego su to thumbnailovi, treba kliknuti na njih :)
Da, moguće da su greške lažne, barem ove dvije nepoznate, odnosno odnose se na nešto drugo.
Imam 2-3 opcije tko bi mogao obrisati greške, pa ću probati prvo to.
Sheme su uvijek dobrodošle Npr. za takav moj model sam na nekom stranom Citroen forumu našao nešto što nema veze s ovim što ja vidim. Npr, dijagram ovih konektora i osigurača, čak ni imena konektora (PP, PH) nisu ista.
 

sir.Oliver

Active member
izvadi prekidač i provjeri da li funkcionira polugica , dal aktivira brisače / pumpicu . možda si nepotrebno kopao po elektronici
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Da, vidim da jesu, pokušavao sam ih vidjeti direktno u Tapatalk-u bez klika na link.

Pokušaću večeras izvući šeme.
 

space

New member
U biti jesam blesav. Pa na dijagnostici u "live" modu sam primjetio da ne registrira pomak rucice brisaca i spricanje, dok za zadnje da. Inace sam modul i kontakti na rucicama izgledaju skroz OK.

Nije mi žao što sam raskapao sve, sad vidim stanje, i otprilike sistem rada.
Nadam se da je bio jednokratni komunikacijski problem i da ce se rijesiti brisanjem greski. Jer inace je problem u nekom vodu ili unutar nekog chipa.
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Pa na dijagnostici u "live" modu sam primjetio da ne registrira pomak rucice brisaca i spricanje, dok za zadnje da.
Mislim da ti to sve govori, ako brisanje grešaka ne pomogne, traži nove ručice i onda prvo isprobaj s njima prije nego ih platiš, ako možeš tako.

Šeme:

Kod:
https://nofile.io/f/twrpk5poArW/C3+brisaci+i+pranje+sajbi.zip
 

space

New member
Pozdrav,
evo malo je prošlo vremena, jedno mjesec dana sam se vozio bez brisača, srećom ljeto je pa nije baš često padala kiša :angel:.
Bio sam i na ovlaštenom servisu gdje su mi "dijagnosticirali" da trebam kupiti zavojnicu na volanu (COM2000 modul).
No, ne budi lijen, kako sam se igrao s tom dijagnostikom koju imam (Delphi), dakle nakon posjeta ovlaštenom (koji su izgleda samo očitali greške u BSI, odnosno bila je navodno samo greška airbaga), našao sam da se može ući i u kompjutor tog COM2000 modula na volanu i tamo se lijepo vidi da pri pomicanjima ručice, točno zna gdje na kojoj je poziciji, te da li je i što je pritisnuto. Očekivao bih inače od servisa da mi da taj naputak, odnosno provjeri taj dio, s kojim je problem direktno povezan.
Daljim istraživanjem u tom smjeru, na britanskom citroen-owners forumu našao sam proceduru kojom se resetira navedeni kompjutorčić.
Dotični problem se navodno često javlja u slučaju da verglate motor uz upaljene brisače, što mi se, unatrag razmišljajući i dogodilo (zaverglao sam dok su brisači išli natrag iz "zimske" pozicije). Navodno se nešto u memoriji poremeti, i resetiranje vraća sve postavke na tvorničke.
Osobno mislim da ima neke veze s nekim parametrom koji se bavi pozicijom brisača, jer ručno paljenje brisača dijagnostikom preko BSI-a, rezultiralo je neprirodnim pomicanjem "zamaknutim" za određeni kut. Krenuo je kao od sredine, i vratio se na sredinu.
NAKON resetiranja, sve je proradilo kao da nikad nije bilo problema.
Procedura resetiranja COM2000 modula (zavojnice) je kako slijedi:
1. Dati kontakt na bravi (ovo nikad ne bi pretpostavio)
2. Iskopčati sivi 6 pinski kabel iz modula
3. Pričekati 5 sekundi, nešto se desi, zatuli ili se svjetlo upali na ploči
4. Isključiti kontakt i pričekati 2 minute (da se glavni komp "isključi")
5. Uštekati ponovo sivi kabel
6. Dati kontakt
7. Isključiti kontakt
8. Prebaciti ručicu brisača u prvu brzinu
9. Prebaciti ručicu brisača u položaj isključeno
10. Pričekati 2 minute
11. Dati kontakt i isprobati dalje dal sve radi.

Ne znam čemu zadnjih par koraka, ali zlu ne trebalo. Meni su već kod vađenja kabla, brisači počeli raditi sami od sebe.
Na kraju, za desetak minuta posla meni je ovo riješilo problem, uz naravno puno sati istraživanja. Opet, nije loše da se čovjek educira o svom autu, a i na kraju sam prošao bez (bespotrebnih) troškova.
Hvala na odgovorima i shemi koju nadam se neću trebati negdje u budućnosti. :weeabooface:
 

visaluteju

Well-known member
Svaka čast! ja vjerujem da bi za ovo ovlašteni uzeo 50 - 100 eura ko ništa, s tim da bi ti prodali priču za zamjenu te ovojnice a ko zna bi li je i zamjenili
 
Na vrh