Previsoka potrošnja goriva

Lakii

Well-known member
Nema ti smisla povisivati ler!

Tebi je cilj dobiti sto vece okretaje.
Imas Solexa jelda? tebi je minimum na 750 +-50.
Stelaj si na 800 okr.
Vrtis vijak na jednu stranu, dok okretaji ne posnu padati, onda na drugu stranu, dok opet ne pocnu padati. E sada imas nekakve granice, i izmedu toga si trazis najvise okretaje.
Ako, kada stimas okretaju budu iznad 800, smanji ih natrag vijkom za ler gas.
Ponovi si trazenje najvisih okretaja 3-4 puta.
Kad zavrsis, smanji si minimum na 750 zatvaranjem smjese!

Stimaj po sluhu i ako imas, pripomogni si brojacem okretaja!

Naravno, za stimanje smjese, karburator ti mora biti ispravan, svi filteri cisti, svjecice, kablovi i paljenje ispravno...
 

Dalibor

Dado Tornado
meni se čini da smjesa nebi trebala puno utjecati na ler gas.
ako okretanjem smjese okretaji znatno skoče i padnu, znati da je nešto učinio puno previše.
ali nisam ikada štelao ravnajući se okretomjerom, tak da kaj ja znam...
 

Lakii

Well-known member
Tu se radi o tako sitnim promjenama, svaki motor se drukcije ponasa.

Po sluhu je najbolje raditi, kada osjetis da motor radi najmirnije - dobro je!
Finije od toga se moze samo na analizatoru dobiti. A razlika izmedju uha i analizatora se vidi samo na display-u; primjetljive razlike u potrosnji nebi trebalo biti.

Nek ode kod nekoga u STP! plati covjeku kavu i nek se malo igraju sa aparaturom.
 

greensky

New member
Nema ti smisla povisivati ler!

Tebi je cilj dobiti sto vece okretaje.
Imas Solexa jelda? tebi je minimum na 750 +-50.
Stelaj si na 800 okr.
Vrtis vijak na jednu stranu, dok okretaji ne posnu padati, onda na drugu stranu, dok opet ne pocnu padati. E sada imas nekakve granice, i izmedu toga si trazis najvise okretaje.
Ako, kada stimas okretaju budu iznad 800, smanji ih natrag vijkom za ler gas.
Ponovi si trazenje najvisih okretaja 3-4 puta.
Kad zavrsis, smanji si minimum na 750 zatvaranjem smjese!

Stimaj po sluhu i ako imas, pripomogni si brojacem okretaja!

Naravno, za stimanje smjese, karburator ti mora biti ispravan, svi filteri cisti, svjecice, kablovi i paljenje ispravno...
Solex 32 PBISA.
Minimum je na 750 +/- 100 rpm (haynes)

E sada mi je malo jasnije kako da radim. Imam serijski brojač okretaja tako da se po tome ravanam.
Mislio sam da je neispravno obogaćivati smjesu i smanjivati ler gas pa tako više puta (da ne dobijem prebogatu smjesu i višu potrošnju). Raditi ću kako si mi gore napisao!

Inače, okretanjem vijka prema bogatijoj smjesi počeo sam osjećati miris benzina oko motora pa mi je bilo jasno da nemam u tom smjeru kud dalje!
Sad je problem da prilikom oduzimanja gasa puca iz auspuha pa je vjerojatno smjesa siromašna, međutim u paljenju i vožnji ne vidim drugu razliku.

Hvala, još ću malo poštelavati danas ili sutra pa se javim.

(Svjećice su nove, filter novi, kablovi ispravni, karburator je u dobrom stanju)
 

Lakii

Well-known member
U auspuhu puca benzin koji nije izgorio u cilindrima! to nije manjak nego visak!
Previse benzina, prebogata smjesa!

Cuj, mozda tebi pretjeranim obogacivanjem smjese nece poceti padati okretaji, ali trebao bi ti motor opet nemirnije raditi.

Ako ipak nis ne osjetis, ravnaj se ovako: stimaj od siromasne smjese prema bogatijoj, okretaji bi trebali poceti rasti. cim ti prestanu rasti znaci da si otprilike pogodio smjesu.

I da, malo ces teze brojacem iz kabine nesto postici, ja sam mislio na Automer ili nesto, ali moze i ovaj posluziti!
 

greensky

New member
evo me s rezultatima. Dakle ima ukupno 5 punih okretaja između trokiranja s jedne i trokiranja s druge strane (prebogato/presiromašno).

Tako da sam se vrtio oko one sredine, 2,5 okretaja i zatim pola na jednu i pola na drugu stranu. Tih pola okretaja ne igraju nikakvu ulogu u broju okretaja tako da sam ostavio pola okretaja prema "siromašnijoj" strani pošto se ionako bliži ljeto i više su temperature. Ovdje je i najviši broj okretaja koji sam uspio postići. Spustio sam ler gas na 800 sa upaljenim svjetlima.

Turirao sam da vidim odziv, provozao se i onda provjerio ler gas. I provozao sam se onom rutom na kojoj mi često prilikom oduzimanja puca iz auspuha i ništa, nema pucanja :) motor radi glađe u vožnji, tiše na leru i nekako linearnije prihvaća gas i ubrzanje. Vidjeti ćemo i kakvo je paljenje sutra ujutro kad se malo ohladi preko noći.

I više mi ne trese na leru, to se najbolje vidi u retrovizoru na onom prozoru iza kada je otvoren tako da sam stvarno zadovoljan.

Potrošnju ćemo vidjeti kakva bude sada, ali u vožnji mi se čini mirniji i odziv mi je bolje i to mi je super!

Hvala ekipa na savjetima!

P.S. zajebo sam se, kod pucanja u auspuhu je smjesa prebogata. :D
 
Na vrh