Previsoka potrošnja goriva

lukkka

New member
Kupio sam Ax 89' god motor 1.1 prije mjesec dana. Presao sam cca 2000 km ,80 % gradske voznje i potrosnja je cca 9 litara, 9 i pol.
Odmah nakon kupnje promijenio sam fergazer i crijeva sta idu sa fergazera jer se osjetio miris benzina na fergazeru,al potrosnja se ne smanjuje..
Pregledavam malo forume i misljenja su razlicita.da auto kombinirano trosi 6 ,a neki kazu i 8,e sad,moj trosi 9 :),s tim da se je motor cist,uredan i ne trosi kap ulja!?
Razmisljam promijeniti i termostat ,pa me zanima koliko i da li ce mi se smanjiti potrosnja i da li itko zna koliko ta masina trosi optimalno u kombiniranoj voznji?
Imam i ponudu zamjene-moj za Ax 97 god,motor 1.0,pa me zanima dal ima neke vece razlike izmedu ta dva motora?
Moje misljenje je da nema,osim sta 1.1 trosi koji decilitar vise,s tim da su oba motora prilicno zilavi i izdrzljivi..
I da,uglavnom tocim 98,a koji put mi se desilo da nema 98,pa sam natocio 95,i potrosnja se nije puno mijenjala..razlika je mozda pola litre razlike na 100 km..
Unaprijed hvala ,i da,znam da se potrosnja ne moze puno smanjiti,al eto,radim s tim auticem cca 180 km dnevno pa svaka litra manje,meni bolje :)
 

Marko

Well-known member
80 % gradske voznje
Tu leži zec.... Gledam ove stranice za potrošnju pa vidim da piše 6 lit kombinirano - ali nigdje nema potrošnje samo u gradu.
Ono kaj je bitno - sam si štelal fergazer, kak ste štelali?
 

1587 VTS

New member
Malo mi se ipak cini prevelika potrosnja, ali ne toliko ako je dosta gradske voznje. Price o malim benzincima koji po gradu trose 6.5 L su bajke. Svojevremeno mi je Saxo 1.0i u gradu bez srama znao popiti 8.5-9 L/100km, ako je hladno i ako su iskljucivo gradske relacije stani - kreni.
 

zm-ax

New member
ja sam prije nekoliko dana razgovarao o kupnji AX 1.1 TGE od dugogodišnjeg vlasnika koji je auto koristio isključivo za gradsku vožnju, po njegovim riječima auto troši oko 9 lit benzina u zimskom i 8 lit u ljetnom periodu vožnje,ako je potrebno poštelati fergazer tu je autoelektrika Šporiš u Podsusedu gdje za cijenu od 500-700 kn(za jednostruke fergazere) naprave potpunu reparaciju fergazera(ako je potrebno) uz kompletno podešavanje rada motora kako bi se postigla što manja potrošnja,auto je gotov za jedan radni dan uz predhodnu najavu
 

lukkka

New member
treba poštelat fergu
fergazer je postelan,smanjen gas,smanjen ler gas...cok mi je upaljen samo rano ujutro i to svega 4-5 km,samo toliko da se masina ugrije..
i potrosnja ne pada ispod 9 litara..
Ima smisla mijenjat termostat?
Zna tko koliko trosi motor 1.0? Da li je velika razlika izmedu 1.0 i 1.1 ?
Hvala svima na odgovorima :)

za Sporiša sam cuo,i kaze mi mehanicar da je on najbolji za te starije fergazere...samo ne znam koliko smisla ic kod njega i koliko bi se ustedilo,jer je na Ax-u tih godista fergazer iskljucivo mehanicki i da se postelat i samostalno,jedino ako je otiso plovak ili dizna u fergazeru pa baca previse goriva..al posto dijelova ima i jeftini su,opet se ne isplati otic na reparaciju i podesavanje fergazera
 

lukkka

New member
ne,po guzvi ga gasim i ranije...ugl,nije cok problem,nego cijela potrosnja,cini mi se da ipak malo previse trosi,i ne znam sta i kako smanjit potrosnju,i da li je ova moja potrosnja realna i normalna!?
 

lukkka

New member
i za koliko mogu ocekivat da ce se potrosnja smanjit?
Znam da gnjavim pitanjima,al imam priliku mijenjat 89' 1.1 za 97' 1.0 , pa me zato zanima potrosnja i vasa iskustva oko tih masina i potrosnje!
 

1587 VTS

New member
U praksi ti je zanemariva razlika u potrosnji između 1.0 i 1.1 motora. Cak nisu rijetki slucajevi da 1.0 vise potrosi jer je slabiji pa ga za isti ucinak moras vise iscijediti. Po meni, ako bi isao na 1.0 iskljucivo zbog potrosnje, ostani na 1.1. A obe su masine nepoderive. Jedino ako ti je ovaj 1.0 97' kako kazes, pa je mozda u boljem stanju, s manje km, ima drukciji sustav ubrizgavanja i elektroniku pa mozda ustedis do max pola litre ;)
 

Dalibor

Dado Tornado
fergazer je postelan,smanjen gas,smanjen ler gas...cok mi je upaljen samo rano ujutro i to svega 4-5 km,samo toliko da se masina ugrije..
smjesa je bitnija od ler gasa. čok smanjiš na pola čim upališ auto, a zatim ga možeš posetepeno gasiti, ali poanta je što prije ga ugasiti.
nakon manje od 4 minute bi se možda čok već mogao potpuno ugasiti, 4km je previše
 

greensky

New member
Ovako ja vozim AX-a 1.1 iz '91 godine od 3. mjeseca (nekih 10 000 km) pa mogu prenijeti svoja mišljenja. 90% vožnje je gradska i uz brijeg di živim (3 km uz brijeg)!

kad sam ga uzeo trošio je oko 14 litara po gradu (ler gas na 1200 rpm, curio benzin na jednom dijelu fergazera kad bi se auto ugasio, prljav filtar zraka i cijeli segment usisa i vakuumskih cijevčica potrgan, prastare svječice... ma čuda kako ga je netko prije vozio)
btw usred ljeta sam ga morao s čokom palit...

Nakon parcijalnog sređivanja fergazera i okolnih problema sa dovodom zraka, podešavanja smjese i promjenom svječica dobio sam potrošnju od 7,5 lit po gradu tokom ljeta. Išao sam do mora par puta starom cestom kontinuirano cca 90 km/h i potrošnja je bila 5 lit/100 km s čime sam bio zadovoljan.

Došla zima i primjeti se da je potrošnja sada veća za 1 lit/100 km.
Točnije troši od 8,5 - 9 lit/100km s time da ja brzine mijenjam na 2500-2900 okretaja jer sam daleko od penzije a i vidim da autiću paše (ranije šaltanje ga zaguši u roku mjesec dana pa onda doslovno krepava po cesti)

Motor ne troši ulje, ni kap (i sam se čudim), pali zasad na -10 sa čokom, vozim s čokom po potrebi i ovisno o vanjskoj temperaturi s konstantnim spuštanjem mic po mic da se auto ne ugasi. Trošila su naravno tu (grijanje, odmagljivač...).

Uzeo bih ovaj iz 97 samo ako je u boljem stanju od sadašnjeg (što bi prema starosti trebao biti a i tehnologija je u međuvremenu napredovala), ali nikako ne samo zbog motora jer ne vidim neku drastičnu razliku.

Pozz
 

maxx

Member
Malo mi se ipak cini prevelika potrosnja, ali ne toliko ako je dosta gradske voznje. Price o malim benzincima koji po gradu trose 6.5 L su bajke. Svojevremeno mi je Saxo 1.0i u gradu bez srama znao popiti 8.5-9 L/100km, ako je hladno i ako su iskljucivo gradske relacije stani - kreni.
Potpisujem,moj saxo 1.1i mi je prošli tjedan popio negdje 6,5L na 100km a radilo se uglavnom o vožnji na otvorenoj cesti(nešto malo po gradu,oko 20%)dakle penzionerski stil vožnje na 70-80km/h:D
To primjećujem svake godine da čim ovak zahladi potrošnja dosta skoči,inače po ljeti iste te relacije prolazim sa oko 5,2-5,5L na 100km.Znači ovih tvojih 9L isključivo gradske vožnje je ipak očekivano.
 

lukkka

New member
hvala svima na odgovorima i na trudu,jedino mi preostaje postelat smjesu ubrizgavanja u fergazer,i promijenit filter zraka,a i svjecice provjerit..
A sta se tice zamjene auta-ovaj iz 89'- super motor,samo je unutarnja plastika u totalnoj banani,treba ju kompletno mijenjati,desna prednja strana iznad kotaca-treba ju izlakirat i slicne sitnice,ipak auto ima 21 godinu .
97' godina-lim je u puno boljem stanju,samo sta auto ko i svi ax tog doba ima boljku-poceo je trulit iznad desnog amortizera...sve u svemu,razmislit cu jos
Hvala svima jos jedanput!
 

maxx

Member
Pitanje je i kad su mjenjane svječice na tom autu,a s obzirom da svječice nisu neki trošak moja preporuka je da ih ne provjeravaš već zamjeniš novima:)
 

greensky

New member
Da malo dignem temu s jednim pitanjem za znalce.

Kako da podesim smjesu na fergazeru bez analizatora ispušnih plinova?
Haynesov priručnik kaže da uvijanje osiromašuje smjesu a odvijanje ju obogaćuje.

Jučer sam sa ugrijanim motorom (nekih 30 km vožnje) dignuo haubu i zavrnuo šaraf kolko je išlo, a da auto se ne ugasi (počeo je trokirat), ler gas je na nekih 800 rpm. Zatim sam počeo vraćati šaraf dok nisam dobio mirniji rad, međutim taj šaraf mogu vrtiti još doslovno 5-6 krugova prema bogatijoj smjesi bez da osjetim razliku u radu. Sve iznad toga povisuje okretaje.

Kako da znam da sam u optimalnom području rada, ovako "na uho" ?

Potrošnja mi je dosta skočila makar je toplije sada (po zimi mi je bilo ok da troši oko 9 samo gradske vožnje) a svječice, filter, usis i sve okolne cjevčice su provjerene i zamijenjene, iberlauf očišćen, frga ne vuće falš zrak, ne osjeti se nigdje benzin ispod haube niti u ispušnim plinovima.

Ako moram putem mjerenja CO podesiti gdje da odem da me ne oderu pošto i sam znam okrenuti vražji šaraf i očitati 0,8 - 1,2% CO na izlazu!

Hvala
 

Dalibor

Dado Tornado
neko vrijeme nisam podešavao smjesu, i uvijek sam to radio prema uhu i osjećaju, a bitna je stvar i "poznavati" motor, ali pokušaj ovako:
upali svjetla, i odšarafljuj šaraf smjese dok auto ne počne ne trokirati već davati naznake da bi uskoro početi trokirati, onda zašarafljuj odnosno daj mu goriva dok ne vidiš da radi normalno.
ako je recimo 4 puna kruga od trokiranja do povečanja ler gasa, ti nakon naznake trokiranja okreneš šaraf da radi normalno, okreni još za četvrtinu ili pola kruga, i zaturiraj motor par puta pa provjeri jesu li okretaji okej.

naravno motor mora biti na radnoj temperaturi a ler gas podešen.
 

greensky

New member
Ako šaraf zašarafljujem onda osiromašujem smjesu? Ako dobro čitam Haynesa? :)

Postupak sam otprilike radio tako kako si mi opisao, međutim pošto krećem sa nekih 800 rpm, smanjenje odnosa goriva:kisik (osiromašavanjem smjese) dolazi do pada okretaja do recimo 650 te onda auto trokira sam po sebi.

Ne znam smijem li povisiti ler gas na recimo 1000 i zatim osiromašavati smjesu do početka trokiranja te onda vratiti za 1 i 1/4 okretaja, a na kraju podesiti ler gas na optimalnih 750 +/- 100 okretaja (meni je 800 idealno)?

ne mogu prepoznati da li nemiran rad i trokiranje uzrokuje niski okretaji ili presiromašna smjesa! To me najviše muči prilikom podešavanja.

Hvala za pomoć
 
Na vrh