Potrošnja na HDi dizel motorima

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Malo je to, ostavi si jos koji tjedan ili jos koje tankiranje pa malo prati potrosnju
Baš tako..i probaj se maknut malo van Zg,i onda pratit potrošnju ;) ak bu tak i dalje,preporučim ti dijagnostičara :cool:
 

deda

New member
I otkantaj naftu sa OMV ,probaj točit na Ininim pumpama i to onim na kojima je velik protok vozila.Kada sam nekoliko puta točio na omvu auto mi je napravio skoro 200km manje sa jednim rezervarom i dimio je ko da je za generalku.
 

Lakii

Well-known member
I otkantaj naftu sa OMV ,probaj točit na Ininim pumpama i to onim na kojima je velik protok vozila.Kada sam nekoliko puta točio na omvu auto mi je napravio skoro 200km manje sa jednim rezervarom i dimio je ko da je za generalku.
Pa, istina je ovo! Mislim, ne reklama INI nego da su vam najbolje sto novije pumpe sa sto vecim prometom. (iako, na svim pumpama, svih marki u HR se vrti vise-manje isto gorivo, racunajte na to!).

Nova goriva su prepuna aditiva i imaju puno kraci rok trajanja nego nekada!
Jos je tu i ona prica o namjesavanju biodizla i dizlo, EU, ekologija, da, da...
 

liberty

Well-known member
npr.

berlingo po specifikaciji troši od minimalno 4,2 do 6 i nešto sitno litara (oko 6,2 čini mi se) gradske vožnje, što mu čini nekakav prosjek oko recimo 5,5 litara

e sad, meni gradske vožnje u gradu koji nije napučen troši po BC 5,6 litara (na točenju to je cca 6,0 litara)
a autoput vozeči oko ili 10% iznad ograničenja mi troši 6,8 litara po BC (realno 7,2 litara)

u prijevodu - specifikacija je imaginarna, često overall ne odgovara stvarnosti, u mojem slučaju auto troši u prosjeku bar 10% više od najviše deklarirane potrošnje


e sad -------ako c5 ima deklariranu najvišu npr 8 litara, postoji velika vjerojatnost da će trošiti u real life bar oko 9 litara
budimo realni, radi se o cca preko 1600 kg mase, koja u stani-kreni vožnji dosta opterečuje motor + zimski dani itd.

dakle, ništa zabrinjavajuće
ččinjenica je da velika masa automobila i motor visokih performansi ne mogu uroditi time da troši kao upaljač, bez obzira što je moderan dizelaš

sve 5, teraj dalje:)

i btw. auti troše i ulja, tako da treba tu i tamo pogledat i razinu ulja da ne bi bilo nisam znao
tako da i tu kuolarske priče da auto ne troši ni kap ulja od servisa do servisa ne drže vodu

samo gas!
 

deda

New member
Nemojte se zamarati sa tavim sitnicama,pa auto ima 1,5 t,stajanje,stani kreni,kratke leracije,motor se ne može ni zagrijat kak treba danima,ogromna vlaga u zraku,gorivo ćija čistočai kalorična vrijednost varira,sve to utječe na potrošnju,pa palenje ventilatora,grijača,svjetla ni to nije zabadav,kaj bi htjeli?
 

ghorvat

Well-known member
Donator foruma
Ponosni sam vlasnik C-5 20hdi 100kw16v2005
;)

nakon 500km gradske vožnje (zeleni val u špici svaki dan i vukovarska) bord kompijuter pokazuje 9.6l i prosjek od 23km mislim si ja ocekivo sam i manje
Normalno je to. Moj je automatik, pa ide i do 12-13l po gradu. Dok stegne ciča zima Bc bilježi i po 14l.

mislio sam da preko 9l nece ici idem ja natocit do cepa a ono šok stalo 60 i nešto sitno dl, znaci 12l gradske pretezno sam i bez tereta nisam se ganjo tu i tamo ga stisnem da se ne zaguši i to je to nikakve greške kompijuter ne pokazuje i mirno radi dali je to normalno za taj motor tocim samo na omv-u ,ovo je koda da vozim benzinca od 100kw a ne dizela
Moj ti je savjet da ne točiš pun rezervoar ako se voziš pretežito po gradu. Dosta ti je naliti 20 litara. Pazi sad, litra diesela ti je 0,832 kilograma, puta 60 litara ti je 49,92 kg. Znači 50 kila, odnosno kao da sa sobom vozaš u autu još jednu vreću cementa. ;)

Taj auto s diesel motorom ti je oko 1600 kg. Uglavnm, ne mogu sad naći, ali znam da sam imao tablice u kojima je točno prikazano koliko raste potrošnja u omjeru na ekstra 80 kg težine (do max. nosivosti) uz svako ubrzanje u etapama po 20 km/h.
Uglavnom, znam da sam se neugodno iznenadio koliko potrošnja skače na naizgled sitne promjene u brzini i težini.

Još jedan savjet gdje sam vidio kod žene što griješi, jer njoj potrošnja u gradu iznosi 15l u svim uvjetima... :D
1. U 80 posto situacija gdje treba samo maknuti nogu s gasa, ona koči.
2. Pritišče papučicu kao da vozi auto s elektromotorom. :D Neki put stisne papučicu skoro do pola, znam dok smo se po RI vozili, misleći da će auto trenutno ubrzati. :)

koliko sam skužio izgleda da bord broji samo kretanje znaci sav rad na leru ne broji
Meni u leru padne na nulu, pa nakon 15 min pokaže 0,8l. Međutim, pronašao sam podatak da u leru u sat vremena potroši malo manje od litre.
 

Hrvoje Marin

Active member
Meni u leru padne na nulu, pa nakon 15 min pokaže 0,8l. Međutim, pronašao sam podatak da u leru u sat vremena potroši malo manje od litre.
Broji trošenje u leru. Test: reset na 0, vozi 10km i gledaja prosjek dok stojiš na mjestu.

No, na sat troši manje 1L pa ne doprinosi osim ako 45 min voziš 5km jer onda 0.7l dosta donosi prosjeku.
 

Ivan7

New member
Liberty, auto troši 12l, bord pokazuje 9.6l,a od cepa do cepa na 500km sam ulio 60 l znaci 12l na 100km,to je 4 litre preko tvornicke potrošnje puno puno,a prave zime ni nema još :doh::doh:kaj bu tek bilo na -10.
 

Ivan7

New member
Tec, nema fap ima dva katalizatora jedan odmah na turbini i drugi pola metra dalje ovaj drugi sam izbacio prije par dana,baš zato što sam se bojao da nije zaštopan, auto je malo življi na niskim okretajima,u cib-u nisu niš gledali samo sam ih pito rekli su da oko potrošnje nemogu niš napravit ako svi senzori rade za dizne nisam pito, ako znate dobrog dijagnosticara javite hvala unaprijed.100km=115kn:hmmm::doh:

A kaj si pročital na špritmonitoru? Prokomentiraj...
tamo preko 8,5l nisu:confused:i to karavani,pitanje je kakva je to gradska vožnji špica sigurno nije jer neki imaju 7 a to je prakticki nemoguce za grad
 

Konrad

New member
Trenutno sam zivcan pa nemogu razmisljat... Treba snimat parametre i pregledat ih, vidjet da nije neki od clanova u losem stanju (lupam bezveze); egr, maf itd...koja je verzija softvera u racunalu...
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
e sad -------ako c5 ima deklariranu najvišu npr 8 litara, postoji velika vjerojatnost da će trošiti u real life bar oko 9 litara
budimo realni, radi se o cca preko 1600 kg mase, koja u stani-kreni vožnji dosta opterečuje motor + zimski dani itd.

dakle, ništa zabrinjavajuće
ččinjenica je da velika masa automobila i motor visokih performansi ne mogu uroditi time da troši kao upaljač, bez obzira što je moderan dizelaš

sve 5, teraj dalje
Ne bih se nužno složio prije nego provjeri par osnovnih stvari koje mogu utjecati:
1. filter zraka; prljav propuhati/staviti novi
2. utvrditi radi li EGR ispravno
3. zamijeniti ulje, tj. prepoloviti interval izmjene u odnosu na preporučeni (pogotovo kod mašina "u godinama")

Još jedna stvar koja može uzrokovati povećanu potrošnju, a gle čuda ne vidi se dok se auto spoji na (svemoćnu) dijagnostiku :D jesu kočnice. U čeljustima se zna nakupiti toliko smeća u ležištu koje blokira, tj. skraćuje hod pločice, pa one stalno blago stružu po disku.

To može testirati tako da ga sa 60-70 km/h izbaci u ler i koči. Ako stane uz veće ili manje trzaje, eto ti uzroka povećane potrošnje.
 

BlueOne

Member
Pa da li si razgovarao s nekim tko isto taj auto? koliko njima troši?
pusti net i razno-razne tablice ... kada vidiš istog na cesti zaustavi čovika koji vozi i lipo pitaj .... ništa te ne košta a možaš dobiti dobre informacije zar ne?
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
da celjusti blokiraju vec bi se spalile disk plocice
Ne nužno. Zavisi koliki je prtisak. Vidio sam takve stvari u praksi, pa znam što pričam. Ako ima prljavštine, treba je ispuhati/isprati.
 

Edukacija

New member
Pozdrav,
Uvjeren sam da navedena potrošnja u uvjetima kreni-stani nije zabrinjavajuća a najmanje šokantna. C5 s istim ili sličnim motorom (proizveden 2007.) tj. snaga motora je 100kW, težina vozila 1475kg ima potrošnju u gradu između 8 i 10 l/100km. Teško mi je točno definirati gradsku vožnju jer vozim uglavnom kombinirano ili samo na otvorenom ali... Na putu u Njemačku prijeđem 630km s prosječnom potrošnjom od 6.3 l/100 km i prosječnom brzinom 110 km/h s 2 osobe u vozilu i oko 50kg u prtljažniku (ukupno oko 225kg tereta) te upaljenim klima uređajem. U Njemačkoj prijeđem oko 60km u gradskoj vožnji i prosječna potrošnja se popne na 6.6l/100km a prosječna brzina padne na 90km/h. Proizlazi da je prosječna potrošnja u gradskoj vožnji 9.75l/100km uz prosječnu brzinu od oko 30km/h. Prve brojke su s board computera (BC) a prosječnu brzinu u gradu i potrošnju sam izračunao na bazi brojki s BC no ukupna se potrošnja poklapa s računima kupljenog goriva (Aggip-Erlangen-D) unutar 0.1 l/100km. Ponekad razlika između izračuna (ne na ovoj relaciji) i BC daje odstupanje do 0.5l no to pripisujem "velikoj toleranciji mjernih uređaja" na pumpama (čitaj krađi?!). Naime, dogodilo mi se da pokazivač goriva i žuto svjetlo nisu signalizirali rezervu a u spremnik je stala 61l goriva. Do tada, nikada u spremnik goriva nije :)stalo više od 60l goriva a pri tome je signalno svjetlo "rezerve" već bilo uključeno i do 50km prije punjenja spremnika... Nadalje, VW Golf, 74kW, 1,9l, TDI, 1245kg, u Zagrebu u uvjetima kreni-stani troši 7.5l/100km pri prosječnoj brzini 30km/h i opterećen samo 1 osobom i isključenim klima uređajem. Razlika u masi vozila je oko 18.5% pa ispada da bi Golf mase 1476kg i istim motorom trošio oko 8.9l/100km... a to je ipak 26kW slabiji motor ... Na kraju, novi C5 tourer, 2.2l, 150kW, mase 1785kg, automatski mjenjač, u gradu po zimi troši 10,1 l/100km pri prosječnoj brzini od 40km/h. Pretpostavljam da bi u lošijim uvjetima tj. prosječnoj brzini do 30km/h potrošnja bila bitno veća no tu se radi i o uključenim dodatnim "kerefekama" tipa grijanja sjedala itd... Deklarirana tvornička vrijednost za gradsku vožnju za ovaj motor i vozilo je 8.2l/100 km. Eto toliko o mojim iskustvima... Ukratko, ako je potrošnja ključna onda pri izboru automobila treba birati vozila oblika limuzine (kapljica vode) s motorima manjeg obujma, manje mase i na kraju manje snage ali obavezno s turbo diesel motorom jer svi drugi motori, pa i turbo benzinski, troše mnogo više goriva u sličnim uvjetima. To je bilo ukratko... Nadam se da je na kraju čitanja ovoga teksta šok potpuno nestao... Pozdravljam sve forumaše i želim ugodnu vožnju u C5....
 
Na vrh