Pjena i kompresor umjesto rezervne gume

renco

New member
Pozdrav,

Smije li se po zakonu umjesto rezervnog kotača i gume imati pjena+kompresor, ako je originalno s autom došao rezervni kotač?

Pitam iz razloga što bi složio subwoofer u pretinac di je trenutno rezervna guma, a u slučaju da mi se bilo koja guma probuši, koristio bih kit za krpanje na slici ispod (koji nije legalna zamjena za rezervnu gumu), a pjena bi bila tek tolko da zadovoljim zakon.

 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
I da probušiš gumu, tebi je u planu izać iz auta, dignut ga, skinut kotač... Pregledat kotač, izvadit štogod je nutra (kliješta obavezno u paket), i onda se zahebavat s ovim kitom. Ne zaboravi i dobre škare ili skalpel da skineš ostatak, inače ćeš osjetit u vožnji.
E da, i treba ti prijenosni kompresor... jer treba praznu gumu poslje i napumpat.

I zamisli da ti se to desi večeras. Kod mene je skoro pa mećava i za smrznut se.

Hoću reć... ovo ti nije riješenje za prvu pomoć :D

Što se zakona tiče:
Ocjena opreme vozila utvrđuje se subjektivnom ocjenom nadzornika.
U praksi to nitko ne gleda, ali u teoriji bi prošla sva oprema koja zamjenjuje rezervni kotač (kako god to nadzornik tumačio).

Jedino/najbolje (al opet loše) riješenje ti je sprej za popravak gume. Istovremeno ti krpa rupicu i digne tlak toliko da ne leži guma.

Ali... njega je muka poslje skinuti sa felge i gume (ako ju se ide popravljat).

No sve te điđemiđe padaju u vodu ako se desi bilošta više od male rupice.
A guma znaju dobit bruh, znaju se i lijepo poparat, puknut malo jače. Tu pomaže samo rezervni kotač.

Uglavnom, ako želiš biti legalan, sprej je dovoljan.
Ali ako želiš imati sigurnost da možeš nastavit put u svakoj situaciji, treba ti rezervni kotač.

Ja bi na tvom mjestu negdje ugurao suženi rezervni kotač od Forda (pašu rupe, bit će za prvu pomoć). Možeš ga montirat na naslon zadnje klupe recimo.

Ili još bolje, pustio rezervni di je i stavio sub bočno u gepek:



Èak ima i mnogih tvornčkih subova iz drugih auta koji se daju pripasat.. ovo je sa Punta.

 

ZlatkoC4

Well-known member
Smije li se po zakonu umjesto rezervnog kotača i gume imati pjena+kompresor,
Možeš imati umjesto toka set za krpanje a uz to bih ti prporučijo HAK članstvo ili nečije drugo za vuču. a uz hak imaš besplatno montiranje i blansiranje guma jednom u članskoj godini ili dvaput ovisno o uzetom članstvu. i onda možeš iskoristit vučnu službu i kuči na miru srediti gumu ili u najbližoj radioni :cool:

Iako sam ja uvjek za rezervni kotać pa makar i onaj mini.

ovo je super za sub u boku što je Ivan prikazao
 

Zix

Active member
Ako moram da kažem imam rezervni točak u mojoj C3ci i to oridjidji ali imam još jedan u gepeku,zlu ne trebalo,a ako to kažem to pričam iz iskustva,ne može tu nijedan repair kit pomoći,bolje stići 30 min kasnije nego nikada...
 

Cutac

Prèkaroš
Ako se dobro sjecam, ChrisFix je rekao da ta pjena zasere felgu i da zbog toga vecina vulkanizera ne radi nista sa "zacepljenim" gumama.
 

renco

New member
Hvala svima na dobronamjernim savjetima, svjestan sam ja kaj riskiram ne imanjem rezervnog kotača. Kit za krpanje bih imao zato što ne želim upropastiti gumu tom pjenom, a ona bi bila isključivo za "legalnost". Poučen iskustvom u obitelji, gdje nam je rezervni kotač zatrebao samo jednom u više od 20 godina s prijeđenih preko 500k km i to kad je guma samo malo ispustila (tad bi kit riješio problem), odlučio sam da taj rizik mogu podnijeti (makar to ne mora ništa značiti). Štoviše, rezervni kotač nemamo ni u jednom autu osim u mojem c3 jer je po defaultu umjesto kotača na tim autima dolazila pumpa i pjena.

Odluka nije donesena preko noći, mjesecima ispitujem kak da složim taj sub, najprije je bila mogućnost ispod sjedala, al jednostavno je premalo prostora, uz uvjet da putnik na stražnjem sjedalu ima bar malo mjesta za noge. Gledao sam i varijantu popunjavanja bočnog prostora u bunkeru, kako je ivan spomenuo, al je i on minijaturan i izgubio bih dio volumena bunkera, a to si ne mogu priuštiti jer mi je i ovak premali. Za kutiju mi treba min. 30 L, a što mogu dobiti iz ove rupe za rezervni kotač, a sa strane još ostane mjesta za kit, pjenu, a možda i dizalicu. Kompresor ću već nekud stisnuti, vjerojatno u pretinac suvozača i/ili u pretinac ispod sjedala.

Tak da mi je jedina prihvatljiva mogućnost subwoofer na mjestu rezervnog kotača. Gumu lako zakrpam ako bude manja rupa, što je u 90% slučajeva, a ako se baš dogodi neka veća nezgoda, za taj slučaj ću se učlaniti u hak i zvati vučnu službu. Možda su nekome ovo gluposti kaj radim, al jbg, takav sam i kvaliteta zvuka u autu mi je veliki prioritet ;)
 

ZlatkoC4

Well-known member
Poučen iskustvom u obitelji, gdje nam je rezervni kotač zatrebao samo jednom u više od 20 godina s prijeđenih preko 500k km
Također mi nikad nije zatrebala rezerva ali nikad ne znaš.
ali kad smo kod toga pogledaj temu od našeg prijatelja iz Rijeke gigo980 C4-II Picasso uglavnom je čovjek se zaletio prije dvije god u Italiju i ulaskom u podzemnu garažu naišao na ivičnjak kojem je falio jedan komad te mu je razrezalo gumu nema krpanja. imao je set za krpanje u bunkeru i mogao samo pored njega sjesti i plakat. da bih sra.... bilo još i gore nigdje nije mogao u blizini kod vulkanizera nači svoju čudnu dimenziju gume tako da je na kraju zvao kuma u RH koji mu je dovezao gumu ili cijeli kotać ne znam točno više. onda se zamisli koliko je sve trajalo.

nikad ne znaš kad je taj prvi put. a bilo bih ljepo da nikada i ne bude.
 

renco

New member
Također mi nikad nije zatrebala rezerva ali nikad ne znaš.
ali kad smo kod toga pogledaj temu od našeg prijatelja iz Rijeke gigo980 C4-II Picasso uglavnom je čovjek se zaletio prije dvije god u Italiju i ulaskom u podzemnu garažu naišao na ivičnjak kojem je falio jedan komad te mu je razrezalo gumu nema krpanja. imao je set za krpanje u bunkeru i mogao samo pored njega sjesti i plakat. da bih sra.... bilo još i gore nigdje nije mogao u blizini kod vulkanizera nači svoju čudnu dimenziju gume tako da je na kraju zvao kuma u RH koji mu je dovezao gumu ili cijeli kotać ne znam točno više. onda se zamisli koliko je sve trajalo.

nikad ne znaš kad je taj prvi put. a bilo bih ljepo da nikada i ne bude.
Slažem se, zato sam i rekao da ovo moje iskustvo ne mora ništa značiti. Ova situacija od kolege je stvarno ekstrem. U inozemstvo idem maksimalno jednom godišnje i za takva putovanja većeg rizika lako izvadim sub i ubacim rezervni kotač. Velim, sve stvari sam stavio na vagu i prevagnulo je to što je.
 

diegos

Active member
Neki auti čak imaju sub unutar rezervnog kotača, ali tamo nema puno mjesta pa pretpostavljam da ti to nije opcija... Ne udara jako, ali osjeti se
 

ZlatkoC4

Well-known member
Neki auti čak imaju sub unutar rezervnog kotača,
to ovisi o veličini kotača i bunkera kotača. kod nekih se bez problema zarotira kotač stavi dodatna izolacija ispod njega i onda on ulazi u kotač ali naravno ga ne dira i to radi sasvim dobro. ne znam koliki je sub od kolege. ali koliko me sječnje služi iz moje bivše C3 da ima tu mjesta za tako nešto. samo kad je sub na podu nikako mi to ne leži upravo zbog gepeka stalno moraš ga paziti prekrivati vaditi. nije praktično. bolje je kad je u boku ili zadnjoj klupi. govorim što je po meni praktično.
 

renco

New member
Nažalost, premalo mi je to prostora. Imam već dosta jake zvučnike u vratima pa sub koji bi stao u taj volumen jednostavno ne bi dolazio do izražaja. Naravno, mogu ja strpati i veći i jači sub u taj mali prostor, al nije mi cilj lupanje nego kvaliteta zvuka.
 

gule

New member
Okani se gluposti. Zamisli sljedeći scenario, zima, rupa na cesti, rasječena guma i iskrivljena felga. Sve se odvija u pola dva ujutro u kanjonu gdje nema gsm signala. Naravno temperatura je -20, a medvjedi nisu rijetki u tom kraju. Hajde živio i ne diraj ništa.
 

renco

New member
Je, svakodnevno se na -20 citroenom C3 vozim cestama punih rupa, kanjonima bez signala za mobitel pa je rizik opravdan. Možda da nabavim satelitski telefon? :grin:
A za medvjede ne trebate brinuti, oni u krugu od 5 km budu pobjegli kad im pustim muziku.
 
Na vrh