Okretaji skaču prilikom ubrzanja

darkov73

New member
pozdrav svima. imam c5 2009 god 1.6 hdi. problem koji imam je taj da prilikom ubrzanja četvrtom i petom brzinom u preticanju (znači jači gas) negdje od 2.500 obrtaja pa do 3000-3300 auto jednostavno proklizuje tj obrtaji skaču i smanjuju se otprilike kao da stišćem i puštam kvačilo. dakle dobija snagu i sam sebi oduzima. ako je tempomat upaljen recimo na 95 kmh kada stisnem gas da bih pretekao obrtaji počinju da divljaju sami i tempomat se isključi. jedno vrijeme ovi problemi su bili prestali ali međutim sad se ponovo javljaju. bio sam u ovlaštenom servisu oni su ga prikopčali na kompjuter i nije nađena nijedna greška. naravno kad sam otišao u servis auto se ponašalo normalno (prepao se majstora):). ako neko ima slično iskustvo ili savjet hvala unaprijed.
 

balki

Active member
A jel ti samo turnic divlja ili obrtaji realno porastu?
Ako je prvo onda moze bit nesto od konektora/ozicenja/prekida na tabli. Ako je ovo drugo onda lamela/kosara.
 

Konrad

New member
prema ovome mi se cini da je lamela pocela proklizavati...probaj ga u 3-oj brzini stisnuti jer bi takoder trebao prokliziti...znaci voznja na cca 1300 okretaja i stisni ga...

ali opet ostaje tu i prostor za gresku sa elektronikom...

jer oko 2000 okretaja on ima ako se ne varam najveci moment i moguce ako je lamela potrosena da jednostavno ne moze prenijeti toliko moment i pocne kliziti...

jel ti se pali simbol ESP-a na instrument ploci kad auto pocne proklizavati?
 

darkov73

New member
ne pali se ESP dakle on proklizuje u smislu obrtaja kada stisnem gas recimo petom brzinom na 2000 obrtaja počne ubrzavati i tad obrtaji počnu da idu gore dole tj recimo 3000 pa 2300 pa opet 2800 i sve tako varira do nekih 3200 kada počne normalno da vuče. u tom periodu auto kao da dobija i gubi snagu, kao da pritišćem i puštam papučicu kvačila. i ja sumnjam na lamelu tj zamajac.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Znači auto se nastavlja kretati jednoliko a okretaji neovisno skaču? Ili cijeli auto cima sa okretajima?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
znači kuplung ne proklizuje... ja bi reko elektronika. Al pričekaj pametnije od mene da kažu svoje ;)
 

Automatic

Well-known member
kick-down sensor - potenciometar gas pedale..
Dva različita senzora,jedan je za automatske mjenjače (kick-down) i reagira samo kad se pedala stisne do kraja i fizički pritisne taj prekidač,drugi je senzor pedale gasa mislim da se zove po akcelerator pedale gasa ,bar tak piše na dijagnostici (AG) i on djeluje kao potenciometar.
 

Tomas

New member
kod tate na P307 1.6 hdi 90Ks isti slučaj već dugo, kao da lamela proklizi na tim okretajima, skoči od 2000 do cca 3000 pa se za sekundu vrati na 2000, nisam već dugo vozio pa nemogu reći detaljnije ali znam da se to događa već dugo (2-3god) i stanje se ne pogoršava
 

Tomas

New member
auto je redovno održavan ali ovo proklizavanje se ne događa svaki put i može se izbjeći postepenim dodavanjem gasa pa se vlasnik ne brine zbog toga
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
Pozdrav, vidim da tema dugo nije dirana, ali me zanima ishod ovog problema, da li je riješeno?
Isto mi se trenutno dešava na C3 12/2009 (piše u knjižici 2010, ali po šasiji je zadnji čas 2009.), autocesta nekih 105km/h, stisnem full gas, i čuje se brujanje mašine, okretaji malo iznad 3t/okr/min, a ništa od samog ubrzanja...

Raspitao sam se malo, navodno je sličan slučaj imao i Golf IV 1.9 TDI, te PASSAT 1.9 TDI, ali stariji modeli...rekli su mi da je rješenje problema, stati sa strane, ugasiti, pa upaliti auto i to je to, ali nije mi baš pouzdano...primjetio sam problem u zadnjih tjedan i pol, 2, 3 brzina full gas ništa, 5 da, u 4 nisam primjetio.
 

anburaze

New member
To proklizava lamela.....nemoj se previse uvjeravat da je do nje jer ces je u par proklizavanja unistiti.......samo budi laksi na gasu.....Meni je s 165 000 km prvi puta proklizala lamela. A i kvacilo mi hvata pri vrhu. Sada na satu imam 225 000 km a novo kvacilo mi stoji u stanu i ceka izmjenu.
 

20ran

New member
Imam identičan problem, kod naglog dodavanja gasa okretaji skoče za cca500okretaja i nakon sekunde/dvije se spuste i nakon toga normalno ubrzava. To se dešava od 3. brzine pa nadalje. Prije koji mjesec se znalo desiti samo u 5/6. brzini kad se stisne na uzbrdici a sada i malo ćešće :thinking:
Nazvao sam servis i rekli da je vjerojatno lamela i da se mijenja u kompletu sa zamašnjakom te da je cijena materijala oko 8k kn.

Ima li netko iskustvo oko cijena, da li postoji ili se isplati staviti zamjenski dio?

Radi se o C5 2009 2.0HDi manualni mijenjač 165k km.
 

vborovic

C5 modifikator
Najverojatnije je da je do dvomasenog zamašnjaka (prema toj kilometraži) ... s obzirom da imaš ručni mjenjač, mogao bi se staviti i jednomaseni, nešto je jeftiniji, ali ćeš više osjetiti vibracije na ručici mjenjača ... nije nužno da se mijenja kao komplet sa lamelom, ali to jedino ima smisla s obziom na zahvat (isto tako npr. dok se mijenja remen, odmah u paketu "normalno" ide i pumpa za vodu) ... koji god dvomaseni da stavljaš, cijene su tu negdje (odnosno, mala razlika s obziorom na ukupnu cijenu), tako da je bolje uzeti ne-zamjensku varijantu
 

20ran

New member
Hvala. Imaš li preporuku oko kupovine seta (kvačilo i zamašnjak)? Negdje sam pročitao da Valeo radi većinu dijelova za Citroen...
 

mamut

C5
Donator foruma
ja sam nedavno kupio dvomaseni, kad je majstor izvadio stari dvomaseni iz auta isto je bio valeo tak da samo naprijed
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Lageros, gosp. Anđelko... potraži malo njegov kontakt i pitaj za ponudu.

Ovako nabrzak što sam u Slo našao... oko 400€ komplet.
 
Na vrh